Tata zaprezentowała model Indigo w 2002 roku, oparty na tej samej platformie co Indica, subkompaktowy hatchback. Wersja kombi stała się dostępna w 2004 roku.
Tata Motors jest częścią jednej z największych firm w Indiach, Tata Group. Indica została zaprojektowana jako przystępny cenowo pojazd dla mas i szybko zyskała dużą popularność. Był to młody producent samochodów, którego pierwszy samochód osobowy wprowadzono na rynek w 1988 roku, a także była to pierwsza indyjska firma, która opracowała samochód od podstaw, czyli pickup Telcoline.
Indyjski producent samochodów wykorzystał wydłużoną wersję platformy Indigo do stworzenia Indici w 2002 roku. Posiadał nowoczesne reflektory z wbudowanymi kierunkowskazami na górze oraz przezroczyste soczewki. Krótki przód i nachylona szyba czołowa sprawiały, że pojazd radził sobie bardzo dobrze w zatłoczonym ruchu. W przeciwieństwie do swojego sedana, Indigo SW charakteryzowało się dłuższą kabiną z przedłużonym dachem nad bagażnikiem oraz dodatkowym oknem za tylnymi drzwiami.
Wewnątrz zapewniał wystarczającą przestrzeń dla pięciu dorosłych pasażerów, ale z ograniczoną ilością miejsca na nogi dla osób siedzących z tyłu. Deska rozdzielcza miała schowek na górze i drugi pod kolumną kierownicy. Panel instrumentów składał się z dwóch dużych wskaźników: obrotomierza i prędkościomierza, a wewnątrz nich znajdowały się wskaźniki poziomu paliwa i temperatury płynu chłodzącego. Jako samochód typu kombi, producent zainstalował składany oparcie dla ławki, co powiększało przestrzeń bagażową. Nie był to system dzielony, lecz jednolita konstrukcja.