Tata Safari zadebiutował na rynku w 1998 roku i charakteryzował się konstrukcją na ramie, która została zachowana do dziś. Został przeniesiony do modelu Safari Storm z 2012 roku, który był bardzo podobny.
Tata to jeden z największych producentów samochodów w Indiach i właściciel grupy Jaguar-Land Rover. Mimo posiadania jednej z najbardziej doświadczonych marek terenowych na świecie, nie zdecydowano się na przekształcenie jednego z brytyjskich pojazdów. Po prostu ulepszono istniejący model Safari.
Wygląd zewnętrzny jest bardzo podobny do oryginalnego Safari z 1998 roku. Zmieniono przód i tył. Wprowadzono nową parę reflektorów z przezroczystymi soczewkami. Z tyłu największą zmianą było usunięcie zapasowego koła montowanego na klapie bagażnika, które przeniesiono pod podłogę. Z boku, jedyną zmianą były chromowane obudowy lusterka wstecznego. Wysoki próg wewnątrz samochodu pozostał, ale była to cena płacona za dużą prześwit.
W środku Tata poinformował, że nie użyto ani jednej śruby ani nakrętki z wersji przed liftingiem. Poza aftermarketowym wyglądem radia CD zamontowanego w centralnym panelu, wszystko inne wyglądało lepiej. Nowa wykończenie w drewnianym wzorze, chromowane akcenty i lepsze wykończenia były głównymi usprawnieniami wprowadzonymi przez Safari Storm. Skórzana tapicerka była oferowana jako opcja. W przestrzeni bagażowej, Storm oferował dwa dodatkowe siedzenia montowane z boku.