Indyjski producent samochodów Tata stworzył ten średniej wielkości pickup głównie z myślą o rynkach wschodzących i poprawiał go przez lata.
W Indiach był znany również jako Tatamobile i był jednym z najbardziej udanych lekkich pojazdów terenowych. Producent starał się, aby był przystępny cenowo, łatwy w utrzymaniu i tani w eksploatacji. Nie był zaprojektowany z myślą o spektakularnych osiągach, zarówno w terenie, jak i na drodze.
Inżynierowie grupy Tata wiedzieli, że zaokrąglony kształt kosztuje więcej niż prosta, płaska blacha, dlatego Telcoline został zaprojektowany w stylu prostokątnym. Była to koncepcja, w której forma podążała za funkcją, i okazała się skuteczna. Z konstrukcją na ramie i zaledwie kilkoma liniami na bokach, indyjski pickup nie był najatrakcyjniejszym samochodem do zobaczenia, ale też nie miał najgorszego designu w historii.
W środku wszystko było szare: kierownica, tapicerka, deska rozdzielcza i sufit. Telcoline miał parę foteli z przodu i ławkę z tyłu. Na niektórych rynkach pojazd był dostępny z przednią ławką, która mogła pomieścić trzy osoby. Wysoka pozycja siedzenia pozwalała pasażerom z tyłu na komfortowe miejsce na nogi, ale ograniczała przestrzeń na głowę. Standardowa wersja oferowała ręcznie otwierane okna i kierownicę, podczas gdy wyższy poziom wyposażenia oferował klimatyzację i radio CD.