Tata Nexon

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Tata wprowadziło model Nexon jako swój pierwszy subkompaktowy crossover w 2017 roku, próbując zdobyć część rosnącego segmentu SUV-ów na indyjskim rynku.

Indyjski producent samochodów intensywnie pracował nad przyspieszeniem rozwoju swoich modeli, a Nexon był pierwszym pojazdem zbudowanym na nowo opracowanej platformie znanej jako Tata X1. Dzięki wyższemu prześwitowi i detalom projektowym inspirowanym pojazdami terenowymi, szybko zyskał popularność na indyjskim rynku. Później, w 2020 i 2023 roku, samochód przeszedł odświeżenie i poprawki, aby spełnić surowe normy emisji Bharat 6, które były zbliżone do norm Euro 6.

Z przodu Nexon charakteryzował się zestawem organicznych reflektorów, cofniętych i wyposażonych w lampy LED. Producent umieścił czarną, szeroką kratkę między nimi, gdzie w centrum znajdowało się logo T. Zostało to podkreślone szerokim chromowanym wykończeniem rozciągającym się od jednego boku do drugiego. Niżej, na zderzaku, Tata umieściła lampy przeciwmgielne w oddzielnych klastrach z chromowanymi i czarnymi akcentami. Na dolnej części, w osłonie, producent dodał czarny wlot powietrza, który pomagał w chłodzeniu silnika.

Z profilu, wznosząca się linia okien pojazdu stworzyła mocny wizerunek dla tego subkompaktowego crossovera. Powiększone przednie i tylne błotniki, rzeźbione drzwi oraz czarne plastikowe wstawki z boków tworzyły pozycję SUV, która miała przekonać klientów, że jest doskonałym wyborem na złe drogi. Tata oferowała klientom opcję dwukolorowego nadwozia z kontrastującym dachem. Mimo to, klamki drzwi i osłony lusterek zachowały kolor głównego nadwozia.

W środku Nexon zaskoczył swoich klientów nowoczesnym designem wnętrza. Na szczycie centralnego panelu producent umieścił ekran dotykowy w wolno unoszącej się pozycji. Pod nim Tata zainstalowała sterowanie klimatyzacją i systemem audio. Przed kierowcą znajdowało się czytelne zestawienie wskaźników, wypełnione dwiema dużymi tarczami prędkościomierza i obrotomierza, które miały także mniejsze wskaźniki w dolnej części i były flankowane wyświetlaczem TFT dla komputera pokładowego. Pomiędzy przednimi siedzeniami producent umieścił wąski tunel środkowy, w którym znajdował się dźwignia zmiany biegów, pokrętło do wyboru trybów jazdy oraz kilka miejsc na przechowywanie. Na dole centralnego panelu znajdowały się również złącze iPoda oraz port USB. Z tyłu producent dodał rozkładaną ławkę, na której mogło usiąść do trzech pasażerów.

1.2L Turbo 6MT FWD (110 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1497 Cm3
Moc80.9 Kw @ 3750 Rpm
110 Hp @ 3750 Rpm
108 Bhp @ 3750 Rpm
Moment obrotowy192 Lb-Ft @ 1500-2750 Rpm
260 Nm @ 1500-2750 Rpm
Układ paliwowyTurbocharge Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony195/60
Długość157.2 In (3993 Mm)
Szerokość71.3 In (1811 Mm)
Wysokość63.3 In (1608 Mm)
Rozstaw osi98.3 In (2497 Mm)
Prześwit8.2 In (208 Mm)
Pojemność bagażnika12.4 Cuft (351 L)

1.5L Turbo 6MT FWD (110 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1497 Cm3
Moc80.9 Kw @ 3750 Rpm
110 Hp @ 3750 Rpm
108 Bhp @ 3750 Rpm
Moment obrotowy192 Lb-Ft @ 1500-2750 Rpm
260 Nm @ 1500-2750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony195/60
Długość157.2 In (3993 Mm)
Szerokość71.3 In (1811 Mm)
Wysokość63.3 In (1608 Mm)
Rozstaw osi98.3 In (2497 Mm)
Prześwit8.2 In (208 Mm)
Pojemność bagażnika12.4 Cuft (351 L)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.