Indyjski producent samochodów Tata Motors zaprezentował drugą generację modelu Vista w 2008 roku, dziesięć lat po wprowadzeniu tej nazwy na rynek krajowy.
W związku ze wzrastającym zapotrzebowaniem na niedrogie pojazdy w Indiach, Tata Motors stworzył model Vista jako wersję hatchback Indici. W przeciwieństwie do swojego poprzednika, który był sprzedawany również w Anglii, druga generacja musiała głównie opierać się na klientach z Indii i RPA, gdzie producent eksportował ten model. Pojazd z segmentu B został zaprojektowany z myślą o przewozie do pięciu osób i dobrej jeździe po trudnych drogach. Dzięki prostym rozwiązaniom technicznym i silnikom turbo diesla przeniesionym z Fiata, Vista zyskała uznanie za swoją solidną konstrukcję, mimo że nie była najpiękniejszym samochodem na drodze.
Podczas gdy pierwsza generacja Visty została stworzona w instytucie projektowym I.DE.A, druga generacja w dużej mierze polegała na lokalnych projektantach. Z przodu, uśmiechająca się kratka chłodnicy była flankowana przez opływowe reflektory. Na dole, zderzak integrował dolny wlot powietrza, a w zależności od wersji, towarzyszyła mu para bocznych wlotów. Aby dodatkowo poprawić wygląd samochodu, producent oferował opcję pary świateł przeciwmgielnych.
Z profilu, hatchback wyglądał prosto i był zbyt wysoki w stosunku do swoich małych kół. W zależności od poziomu wyposażenia i opcji, Vista miała czarne lusterka, klamki, gumowe paski lub w kolorze nadwozia. Zespół projektowy starał się stworzyć atrakcyjny pojazd bez podnoszenia kosztów produkcji. W rezultacie na boku samochodu znalazła się tylko jedna linia przetłoczenia, która przebiegała od przednich błotników aż do tylnych z nadkolami. Na koniec, z tyłu, smukłe i wysokie światła tylne, które flankowały pokrywę bagażnika, przypominały te z poprzedniej generacji, ale miały znacznie nowocześniejszy wygląd.
Wewnątrz, najważniejszą zmianą w porównaniu do poprzedniej generacji Visty była nowa konstrukcja deski rozdzielczej. Tata zainstalował zestaw wskaźników na szczycie centralnego panelu. Dzięki temu producent łatwiej mógł tworzyć pojazdy z kierownicą po lewej lub prawej stronie. Proste fotele kubełkowe nie miały bocznych wzmocnień, ponieważ samochód był głównie używany w ruchu miejskim lub w wolnym ruchu. Między przednimi pasażerami, Vista miała konsolę centralną, w której umieszczono dźwignię zmiany biegów i parę uchwytów na kubki. Na centralnym panelu znalazły się również elementy sterujące systemem HVAC i audio. Na końcu, tylnia ławka mogła pomieścić do trzech pasażerów podczas krótkich podróży.