Po sukcesie Roadstera, Elon Musk zrozumiał, że na rynku samochodów elektrycznych potrzebny jest pojazd z czterema drzwiami. To rynek, który stworzyła Tesla.
Rewolucja samochodów elektrycznych rozpoczęła się, gdy sportowy samochód z silnikiem spalinowym przegrał wyścig na ćwierć mili z anonimowym producentem samochodów, który posiadał pojazd zasilany zestawem akumulatorów. Wprowadzenie Modelu S jeszcze bardziej pogorszyło sytuację dla fanów aut sportowych. To wyglądające jak z plastiku, ciche auto rzuciło wyzwanie coraz większej liczbie supersamochodów.
Świat nie był gotowy, by zobaczyć samochód bez grilla z przodu, mimo że Model S nie potrzebował takiego elementu. Zamiast tego miał czarną plastikową osłonę. Ostre, kanciaste reflektory były wyposażone w diody LED w czasach, gdy rynek zdominowały reflektory bi-ksenonowe. Był zdecydowanie wyprzedzony swoją epokę. Z boku, smukły, aerodynamiczny profil przypominał wygląd samochodu sportowego, ale miał cztery drzwi.
Wnętrze wprawiało w osłupienie swoim wyglądem jak na tamte czasy. Minimalistyczny design cechował się deską rozdzielczą z ogromnym, 17-calowym ekranem dotykowym w orientacji pionowej, umieszczonym nad centralnym panelem. Jako standard wyposażony był w możliwość łączności z internetem i aktualizacje „over-the-air”. System kontrolował różne funkcje samochodu, w tym ładowanie, tryby jazdy oraz jednostkę klimatyzacyjną. Pojazd miał panoramiczny szklany dach. Dzięki braku tunelu przekładniowego, płaska podłoga zapewniała lepszą przestronność dla pasażerów z tyłu, a duży rozstaw osi jeszcze bardziej poprawiał komfort.
Tesla zainstalowała akumulator umieszczony na podłodze, składający się z ogniw litowo-jonowych znanych z laptopów. W zależności od wersji, zasilał tylną oś lub wszystkie koła za pomocą dwóch lub czterech silników. Osiągi były imponujące jak na ten segment. Najwolniejsza wersja mogła osiągnąć prędkość 100 km/h (62 mph) z miejsca w 6,1 sekundy, podczas gdy topowy model P90D pokonywał ten sam test w zaledwie 3 sekundy.
Tesla Model S to pierwszy luksusowy sedan, zaprojektowany od podstaw w celu maksymalnego wykorzystania architektury pojazdów elektrycznych. Rewolucyjny układ napędowy znajduje się pod podłogą Tesla Model S, co tworzy ultra-niskie środek ciężkości. W połączeniu z aluminiowym nadwoziem zaprojektowanym z myślą o doskonałym prowadzeniu, Tesla stworzyła pojazd, który podniesie poprzeczkę w zakresie prowadzenia i efektywności, spełniając najwyższe standardy bezpieczeństwa.
Dzięki najbardziej gęstemu energetycznie akumulatorowi w branży oraz najlepszej w swojej klasie aerodynamice, Model S ma najdłuższy zasięg spośród wszystkich produkowanych elektryków na świecie. Model S oferuje trzy opcje akumulatorów, aby sprostać unikalnym potrzebom różnych kierowców. Model S o pojemności 85 kWh uzyskał amerykańską ocenę efektywności paliwowej wynoszącą 89 MPGe oraz zasięg według EPA wynoszący 265 mil.
Bez silnika spalinowego i tunelu skrzyni biegów, wnętrze Tesla Model S ma więcej przestrzeni bagażowej niż jakikolwiek inny sedan w swojej klasie, a pod maską znajduje się dodatkowy bagażnik. Tesla Model S pomieści pięciu dorosłych i dwoje dzieci w opcjonalnych tylnych fotelikach dziecięcych. Model S Performance przyspiesza od 0 do 60 mph zaledwie w 4,4 sekundy. Wnętrze wyposażone jest w 17-calowy ekran dotykowy z funkcjami internetowymi, co umożliwia streaming radia, przeglądanie internetu i nawigację.
Wyposażony w zaawansowany układ napędowy Tesla, Model S zapewnia natychmiastowy moment obrotowy i płynne przyspieszenie od 0 do 97 km/h w 4,4 sekundy. Aluminiowe nadwozie zostało zaprojektowane z myślą o doskonałym prowadzeniu, bezpieczeństwie i efektywności. Dzięki najgęstszemu energetycznie akumulatorowi w branży oraz najlepszej w swojej klasie aerodynamice, Model S ma najdłuższy zasięg spośród wszystkich elektrycznych samochodów na świecie, do 480 km na jednym ładowaniu.
Tesla Motors dostarczyła Model S, pierwszy na świecie luksusowy elektryczny sedan, swoim pierwszym klientom podczas wydarzenia z zaproszeniami w fabryce Tesla w Fremont w Kalifornii, 22 czerwca 2012 roku. Dostawy Tesla Model S w Europie i Azji rozpoczną się odpowiednio na początku i w połowie 2013 roku.
Ceny