Model Y był zapowiadany przez Teslę przez kilka lat. Kiedy rynek zaczął się przesuwać w kierunku samochodów typu SUV zamiast kombi i minivanów, nastał odpowiedni moment, aby Tesla pokazała coś w tym segmencie.
Model Y stanowił kompletną ofertę: SUV, minivan, a na dodatek pojazd supersportowy, który wzbudzał emocje u wielu entuzjastów motoryzacji, gdy był w stanie pokonać na torze wyścigowym duży i ciężki SUV, który nie brzmiał jak samochód. W zasadzie nie wydawał żadnego dźwięku.
Model Y był nietypowy jak na swoje czasy. Miał przód przypominający samochód, ale bez klasycznego grilla chłodnicy, ponieważ nie miał silnika spalinowego, a więc nie potrzebował takiego elementu. Posiadał jedynie chłodnice do chłodzenia silnika i baterii. Przednie drzwi otwierały się w tradycyjny sposób, natomiast tylne otwierały się jak w skrzydłach mewy, co umożliwiało łatwy dostęp do pięciu miejsc z tyłu. Model Y był dostępny w wersji na 5 lub 7 miejsc, z napędem na dwa lub cztery koła oraz z różnymi zasięgami. To był SUV, który mógł zabrać rodzinę na odległość do 500 km na jednym ładowaniu.
W środku wszystkie przyciski i elementy sterujące znajdowały się na 15-calowym wyświetlaczu multimedialnym. Kierowca miał jednak do dyspozycji kierownicę. Czasami jednak nie było to potrzebne, ponieważ Model Y oferował wysoki poziom autonomicznej jazdy. Ostatecznie był to pojazd, który w wersji najwyższej, był w stanie przyspieszać od 0 do 100 km/h (0-62 mph) w 3,5 sekundy.
Tesla Model Y to całkowicie elektryczny, średniej wielkości SUV zaprojektowany z myślą o maksymalnej wszechstronności i bezpieczeństwie. Cena Modelu Y rozpoczyna się od 39 000 dolarów za wersję Standard Range, a dostępne będą również wersje Long Range, Dual-Motor All-Wheel Drive oraz Performance.
Tesla Model Y jest wystarczająco przestronny, aby pomieścić siedmiu dorosłych i ich bagaże, a także oferuje doskonały zasięg, wysoką wydajność i najnowocześniejszą technologię. Wysokowydajny napęd i ultra-reagujące silniki zapewnią przyspieszenie od 0 do 60 mph w zaledwie 3,5 sekundy oraz prędkość maksymalną do 150 mph, przy doskonałej przyczepności na każdej nawierzchni. Model Y z baterią Standard oferować będzie zasięg 230 mil, podczas gdy Model Y Long Range pozwoli na przejechanie do 300 mil na jednym ładowaniu.
Wnętrze Modelu Y z panoramicznym szklanym dachem i wysokim siedzeniem tworzy wrażenie przestronności oraz oferuje szeroki widok z każdego miejsca w pojeździe. Przedni bagażnik i dzielone tylne siedzenia stwarzają łącznie 66 stóp sześciennych (1,9 metra sześciennego) przestrzeni ładunkowej. Podobnie jak Model 3, Model Y nie wymaga kluczy, zamiast tego łączy się z twoim smartfonem, co umożliwia bezproblemowe wejście i wyjście, a wewnątrz znajduje się jeden 15-calowy ekran dotykowy do obsługi wszystkich funkcji samochodu. Model Y łączy się również z aplikacją Tesla Mobile, oferując unikalne i łatwo dostępne funkcje, takie jak zdalne odblokowanie, Summon, zdalne wstępne klimatyzowanie, lokalizacja, tryb ograniczenia prędkości i wiele innych.
Tesla Model Y została zaprojektowana, aby być najbezpieczniejszym średniej wielkości SUV-em. Zbudowany od podstaw jako pojazd elektryczny, niski środek ciężkości, sztywna konstrukcja nadwozia i duże strefy zgniotu zapewniają niezrównane bezpieczeństwo. Aerodynamiczny kształt i nowoczesna technologia akumulatorów sprawiają, że jest on również bardzo efektywny pod względem zużycia energii, co oznacza, że można osiągnąć lepszy zasięg przy mniejszym zużyciu energii niż w przypadku innych EV dostępnych na rynku. Model Y jest również kompatybilny z naszą aktualną siecią Supercharger, która liczy ponad 12 000 stacji w 36 krajach, a także z nowymi Superchargerami V3, które mogą ładować z szybkością do 1 000 mil na godzinę.