Rok po wprowadzeniu na rynek małego Roadstera, Tesla zaprezentowała zaktualizowaną wersję: kolejny roadster, który mógł pokonywać dłuższe dystanse i był oficjalnie szybszy.
Dzięki temu, że Tesla była małą firmą, łańcuch dowodzenia był krótszy. Kiedy Elon Musk poprosił dział badań i rozwoju o wprowadzenie zmian, wszystko działo się szybko. Nie trzeba było przechodzić przez dziesiątki etapów księgowości i pięć szczebli zarządzania, aby rozpocząć prace nad nowym modelem, a mniej niż rok po premierze pierwszego Roadstera Tesla wprowadziła jego zaktualizowaną wersję.
Projektanci zareagowali na opinie rynku dotyczące Roadstera, które obejmowały skargi i elementy do poprawy. Narysowano nowy przód z innym kształtem przednich świateł. Wprowadzono również subtelne modyfikacje lusterka drzwiowego, które w pierwszej wersji były zbyt hałaśliwe, a brak silnika nie niwelował tego aerodynamicznego szumu.
Elon Musk zrozumiał, że klient nie zapłaci dużych pieniędzy za samochód, który nie zapewnia wystarczającego komfortu wewnętrznego, dlatego zmieniono układ kabiny. Projektanci ukryli odsłonięte metalowe części z poprzedniego modelu, a zespół montażowy zwrócił większą uwagę na szczegóły. Fotele sportowe z ogrzewaniem zostały dodane jako standard z funkcją podparcia lędźwiowego, a skórzana tapicerka również była standardem.
Najważniejszą poprawą w samochodzie była część inżynieryjna. Lepsze zarządzanie zużyciem energii i jej odzyskiwaniem zwiększyło zasięg samochodu do 220 mil. Jeśli chodzi o osiągi, mały Roadster przyspieszał do 60 mph (97 km/h) w 3,7 sekundy. To było bardzo szybkie według jakichkolwiek standardów.
Specyfikacje Tesla Roadster
Styl: 2-osobowy, roadster z otwartym dachem, napęd na tylne koła
Napęd: Silnik elektryczny z 2-biegową, elektrycznie sterowaną skrzynią biegów z wbudowanym dyferencjałem
Silnik: Silnik elektryczny trójfazowy, 4-biegunowy, moc szczytowa 248 KM (185 kW), maksymalne obroty 13 000 rpm, regeneracyjne „hamowanie silnikiem”
Podwozie: Aluminium wytłaczane z użyciem kleju z zawieszeniem typu wishbone na czterech kołach
Hamulce: Hamulce tarczowe na czterech kołach z ABS
Przyspieszenie 0-60 mph: poniżej 4 sekund
Prędkość maksymalna: 125 mph
Zasięg: około 220 mil (na podstawie cyklu EPA, mieszane warunki miejskie i drogowe)
Czas życia baterii: Użyteczna bateria, 100 000 mil
System przechowywania energii: Niestandardowy akumulator litowo-jonowy sterowany mikroprocesorem
Pełne naładowanie: około 3,5 godziny
Zawieszenie
Przód: niezależne; górne i dolne wahacze; jednostka sprężyny spiralnej/telescopowej; stabilizator
Tył: niezależne; górne i dolne wahacze; sprężyna spiralna/telescopowa
Koła
Typ: Odlew lekki
przód: 5.5J x 16
tył: 7.5J x 17
Opony
Typ: Yokohama Neova AD07 LTS
przód: 175/55 R16
tył: 225/45 R17
Wymiary Tesla Roadster (w calach / mm)
Długość całkowita: 155.4 / 3946
Szerokość całkowita – wliczając lusterka: 73.7 / 1873
Wysokość całkowita (przy wadze gotowej): 44.4 / 1127
Rozstaw osi: 92.6 / 2352
Szerokość toru – przód: 57.6 / 1464
Szerokość toru – tył: 59.0 / 1499
Waga gotowa: około 2690 funtów
Miejsce na nogi (w calach/mm): 42.0 / 1067
Wysokość głowy z przodu (w calach/mm): 36.7 / 932
Miejsce na ramiona z przodu (w calach/mm): 26.0 / 660
Standardowe cechy wnętrza Tesla Roadster
Podgrzewane sportowe fotele z regulowanym wsparciem lędźwiowym
Trzypunktowa skórzana kierownica sportowa
Gładkie skórzane fotele i wykończenie w kolorze czarnym, ciemnoszarym, jasnoszarym lub beżowym
System audio Blaupunkt z odtwarzaczem CD, interfejsem iPod i odtwarzaniem MP3
Tempomat
Uniwersalny nadajnik Homelink do obsługi kompatybilnych systemów oświetlenia i zabezpieczeń w garażu i domu
Elektryczne szyby i zamki
Klimatyzacja
Jedno składane uchwyt na kubek
Standardowe cechy zewnętrzne Tesla Roadster
Podwójnie izolowany czarny miękki dach
Proprietarne zespoły reflektorów halogenowych z niskim i wysokim światłem
Światła tylne LED
Odlewane jednostronne koła siedmioszprychowe w srebrnym wykończeniu: 16″ przód, 17″ tył
Blokady kół
Inflator/opona uszczelniająca
Grzałka ESS przeznaczona do ładowania w niskich temperaturach do -20 stopni Celsjusza
System ładowania w domu z wbudowanymi zabezpieczeniami, pełne ładowanie w 3.5 godziny
Standardowe cechy bezpieczeństwa i ochrony Tesla Roadster
Czterocząsteczkowy, czterokanałowy system przeciwblokujący (ABS)
Kontrola trakcji
System monitorowania ciśnienia w oponach
Strefy zgniotu z przodu i z tyłu
Poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu
Sztywna komora bezpieczeństwa dla pasażerów
Belki drzwiowe chroniące przed uderzeniem bocznym
Napinacze pasów bezpieczeństwa
Zintegrowane zagłówki
System przeciwdziałający kradzieży i immobilizator silnika
PIN do zapewnienia bezpieczeństwa podczas obsługi pojazdu
Tryb valet ograniczający prędkość, przyspieszenie i zasięg
Opcje i akcesoria zainstalowane fabrycznie w Tesla Roadster
Fotele skórzane premium dostępne w dziewięciu kolorach z haftowanym logo Tesla Motors
Fotele z mikrofibry, nie skórzane, w kolorze czarnym
Integracja z telefonem komórkowym Bluetooth
Radio satelitarne z 170 kanałami dźwięku cyfrowego
Siedmiogłośnikowy system audio premium dostosowany do wnętrza Tesla Roadster
System nawigacji z ekranem dotykowym i wskazówkami głosowymi
Pasujący kolorystycznie karbonowy twardy dach z pełnym wykończeniem
Metaliczne i premium wykończenie lakieru
Niestandardowe dywaniki Tesla Motors
Mobilny system ładowania
#########################################################################
Tesla Roadster Sport
Tesla Motors Inc. rozpoczęła przyjmowanie zamówień na Tesla Roadster Sport, wysokowydajny samochód sportowy oparty na wiodącym na świecie elektrycznym pojeździe zero-emisyjnym.
Tesla Roadster Sport przyspiesza od 0 do 60 mph w 3.7 sekundy, w porównaniu do 3.9 sekundy w standardowej wersji Tesla Roadster. Oferuje ręcznie nawinięty stator oraz zwiększoną gęstość nawinięcia dla mniejszego oporu i wyższego momentu obrotowego. Poza oponami Ultra High Performance od Yokohamy, Tesla Roadster Sport ma ulepszone zawieszenie z regulowanymi amortyzatorami i stabilizatorami, które będą dostosowane do preferencji kierowcy.
Tesla Roadster Sport zaczyna się od 128 500 USD w Stanach Zjednoczonych i 112 000 EUR (bez VAT) w Europie. Dostawy rozpoczną się pod koniec czerwca 2009 roku.
„Ten samochód może pokonać niemal wszystko w swojej klasie cenowej – a jednocześnie jest dwa razy bardziej efektywny niż kompaktowe hybrydowe sedany,” powiedział Michael van der Sande, starszy wiceprezes Tesli ds. sprzedaży, serwisu i marketingu. „Jeśli nie chcesz iść na kompromis w zakresie wydajności ani środowiska, Tesla Roadster Sport jest jedyną opcją.”
Tesla Roadster Sport to pierwszy produkt z opatentowanego napędu Tesli. Firma z San Carlos w Kalifornii planuje rozpocząć produkcję elektrycznego, zero-emisyjnego sedana Tesla Model S dla pięciu pasażerów w 2011 roku.
Tesla dostarczyła już ponad 150 Roadsterów klientom, a około 1,100 osób znajduje się na liście oczekujących. Klienci, którzy nie odebrali jeszcze pojazdu, mogą zaktualizować zamówienie na Tesla Roadster Sport.