Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

TOYOTA Aqua 2021-Present

Toyota próbowała uzyskać większe zyski z platformy Priusa i wprowadziła na rynek pierwszą generację hatchbacka segmentu kompaktowego o nazwie Aqua w 2012 roku. Mimo umiarkowanego sukcesu, ponownie spróbowała w 2021 roku z drugą generacją.

Pojazdy hybrydowe od początku nie odnosiły sukcesów. Prius starał się wyrobić swoje imię przy premierze, ale ostatecznie stał się bardzo udaną marką. Z drugiej strony, Toyota potrzebowała więcej pieniędzy z tej hybrydowej platformy, więc wprowadziła model Prius C, który stał się Aquą.

W roku modelowym 2021 Aqua zachowała ten sam kompaktowy rozmiar co jej poprzednik, ale z wykończeniem, które wyróżniało ją spośród hybrydowego odpowiednika Corolli. Na pierwszy rzut oka mogłaby nawet nie wydawać się pojazdem hybrydowym z powodu szerokiego czarnego grilla z przodu. Jej zaokrąglone wstawki zdobiące przedni zderzak oraz małe reflektory umieszczone niżej w zderzaku sugerowały raczej sportowy hatchback pięciodrzwiowy niż ekologiczny pojazd. Wydatne boczne panele i spoiler na dachu podkreślały dynamiczny wygląd samochodu.

Wnętrze pojazdu wyposażono w kubełkowe fotele z wysokim podparciem bocznym. Deska rozdzielcza miała unoszący się ekran dotykowy o przekątnej 10.5″ nad centralnym panelem. W pełni cyfrowy zestaw wskaźników pokazywał wszystkie istotne informacje potrzebne kierowcy. Na konsoli środkowej Toyota zamontowała schowek na smartfona, natomiast selektor biegów umieszczono na krawędzi deski rozdzielczej. Dla pasażerów z tyłu, producent zamontował dzieloną kanapę, która była głównie przystosowana dla dwóch osób, choć był tam także trzeci zagłówek dla okazjonalnego pasażera w środkowym siedzeniu.

 Toyota City, Japonia, 19 lipca 2021 r.?Toyota Motor Corporation (Toyota) ogłosiła, że 19 lipca 2021 r. zadebiutuje całkowicie nowa Aqua.

W ramach tego procesu, pierwsza generacja Aqua powstała w zakładzie Iwate firmy Toyota Motor East Japan, Inc. (wówczas Kanto Auto Works, Ltd.) w 2011 roku, w roku Wielkiego Trzęsienia Ziemi w Japonii. Z chęcią do znacznego zwiększenia popularności pojazdów hybrydowych oraz w dążeniu do „stworzenia kompaktowego samochodu na następne 10 lat”, Aqua połączyła doskonałą praktyczność małego pojazdu z wyjątkową efektywnością paliwową i ciszą modelu wyłącznie elektrycznego w przystępnej cenie. Od momentu wprowadzenia na rynek, ponad 1,87 miliona egzemplarzy Aqua było cenionych przez swoich właścicieli, przyczyniając się do ogólnego zmniejszenia emisji CO2 o około 12,4 miliona ton.

Całkowicie nowa Aqua dziedziczy i udoskonala zadania, które pełnił jej poprzednik, a dążąc do ponownego „stworzenia kompaktowego samochodu na następne 10 lat”, oprócz zestawu funkcji zaprojektowanych, aby umożliwić klientom radosne, bezpieczne, spokojne i komfortowe codzienne korzystanie z pojazdu, realizuje również wyjątkową wydajność ekologiczną. Oprócz doskonałych osiągów ekologicznych, takich jak niskie zużycie paliwa wynoszące 35,8 kilometra na litr*5, osiąga wysoką jakość jazdy dzięki komfortowemu przyspieszeniu. Jak można się spodziewać, Aqua oferuje pełen zakres starannie dobranych wyposażenia, w tym jako standard w wszystkich wersjach gniazdo zasilające 100-woltowe (prąd zmienny)/1 500-watowe oraz tryb awaryjnego zasilania, który pozwala na pobór energii z pojazdu do użytku zewnętrznego podczas awarii prądu.

Toyota wyznaje koncepcję „rodzimej planety” i wierzy, że ma obowiązek przekazać tę piękną Ziemię przyszłym pokoleniom. W przyszłości firma będzie kontynuować starania o doskonalenie samochodów, aby przyczynić się do osiągnięcia neutralności węglowej i tworzenia szczęścia dla wszystkich za pośrednictwem motoryzacji.

Szczegóły dotyczące całkowicie nowej Aqua przedstawiono poniżej.

Połączenie komfortowej, wysublimowanej jazdy i doskonałej wydajności ekologicznej pojazdu elektrycznego
Innowacyjne technologie akumulatorowe
Całkowicie nowa Aqua jest pierwszym pojazdem na świecie, który wykorzystuje wydajny akumulator niklowo-wodorkowy o wysokiej wydajności jako akumulator napędu elektrycznego*6. W porównaniu do akumulatora niklowo-wodorkowego z poprzedniej generacji Aqua, nowy akumulator realizuje około dwukrotnie większą moc; zapewnia również lepszą reakcję na przyspieszenie i umożliwia płynne, liniowe przyspieszenie z niskich prędkości. Ponadto, zakres prędkości, przy której nowa Aqua może działać wyłącznie na zasilaniu elektrycznym, został poszerzony, co pozwala na jazdę wyłącznie na energii elektrycznej, bez załączania silnika, w różnych miejskich scenariuszach.

Aby uzyskać więcej informacji na temat akumulatora niklowo-wodorkowego, proszę zajrzeć do sekcji na końcu tego komunikatu.

Nowe doświadczenie jazdy unikalne dla hybrydowego pojazdu elektrycznego (HEV)
Całkowicie nowa Aqua jest pierwszym modelem Toyoty, który posiada Comfort Pedal*7. Wybierając tryb Power+, kierowcy muszą jedynie zredukować nacisk na pedał przyspieszenia, aby wygenerować siłę hamowania regeneracyjnego i płynnie spowolnić pojazd. Comfort Pedal zmniejsza obciążenie kierowcy, ograniczając częstotliwość naciskania pedałów przyspieszenia i hamulca, a także zapewnia responsywną reakcję. Najnowsza generacja to również pierwsza Aqua, która wdrożyła system E-Four, co zapewnia kierowcom większy spokój podczas jazdy po zaśnieżonych drogach.

Dzięki wydajnemu silnikowi 1,5 litra Dynamic Force Engine i zoptymalizowanemu systemowi HEV, całkowicie nowa Aqua osiąga nie tylko lidera w klasie oszczędności paliwa wynoszącą 35,8 km/L, ale łączy to z komfortowymi cechami jazdy HEV.

Najnowszy pakiet aktywnego bezpieczeństwa
Aqua to model przeznaczony do częstego użytku w codziennym życiu swoich właścicieli, a Toyota wierzy, że powinien być wyposażony w obfitość funkcji bezpieczeństwa i zabezpieczeń. Całkowicie nowa Aqua jest standardowo wyposażona w najnowszą wersję Toyota Safety Sense, która obfituje w nowoczesne funkcje aktywnego bezpieczeństwa: jej funkcje zabezpieczeń przed kolizjami charakteryzują się poszerzonym zakresem działania, obejmującym teraz wypadki, które występują podczas skręcania w lewo lub prawo na skrzyżowaniach; system radarowy Full Speed Range Cruise Control sprawia, że jazdy samochodem są wygodniejsze; Lane Tracing Assist (LTA) zapewnia wsparcie kierownicy, aby utrzymać pojazd w centrum pasa ruchu; a Plus Support kontroluje nagłe przyspieszenie spowodowane niewłaściwym użyciem pedału przyspieszenia.

Po raz pierwszy w kompaktowym samochodzie Toyoty, całkowicie nowa Aqua jest wyposażona w Toyota Teammate Advanced Park i Parking Support Brake. Toyota Teammate Advanced Park wspiera wszystkie operacje parkingowe, w tym operacje kierownicy, hamulca, przyspieszenia i zmiany biegów; oprócz wykrywania nieruchomych obiektów z przodu i z tyłu pojazdu, najnowsza wersja Parking Support Brake jest w stanie wykrywać nieruchome obiekty po obu stronach i zapewnia powiadomienia oraz kontrolę hamulca, aby pomóc uniknąć kolizji. W ten sposób całkowicie nowa Aqua dostarcza wsparcia kierowcy w szerokim zakresie scenariuszy, w tym podczas jazdy i parkowania.

Wszystkie wersje są wyposażone w funkcje zasilania, do użytku w czasach katastrof i innych sytuacjach awaryjnych
Gniazdo zasilające (AC100 V / 1,500 W) oraz tryb awaryjnego zasilania są standardowo wyposażone we wszystkich wersjach. Podczas awarii prądu i innych sytuacji awaryjnych, zaparkowanie pojazdu i przełączenie go w tryb awaryjnego zasilania pozwala na użycie Aqua do zasilania urządzeń elektrycznych, takich jak czajniki elektryczne i suszarki do włosów. Podczas normalnej jazdy pojazd może być używany do zasilania urządzeń poprzez swoje gniazdo zasilające, a także do ładowania smartfonów i innych urządzeń elektrycznych przez gniazda USB w kabinie.

Wysublimowana konstrukcja nadwozia i zaawansowany design
Wygoda kompaktowego samochodu i wysublimowana jazda sztywnego nadwozia
Dzięki wykorzystaniu platformy TNGA (GA-B) w tej samej kompaktowej obudowie, co wcześniej, całkowicie nowa Aqua realizuje sztywne nadwozie, wyjątkową ciszę i stabilną jazdę. Zachowując ten sam kompaktowy rozmiar nadwozia, idealnie przystosowany do warunków drogowych w Japonii, rozstaw osi Aqua został wydłużony o 50 mm; zapewnia to większą przestrzeń, szczególnie dla pasażerów siedzących na tylnych siedzeniach, oraz poszerza przestrzeń bagażową, co skutkuje większą wygodą.

Elegancki, prosty i przewyższający klasę design oparty na zasadzie Harmo-tech (Zaawansowane, ale znane technologie, które stymulują intelekt i zmysły)
Zrelaksowana, zjednoczona sylwetka kabiny łączy się z tylnymi nadkolami, które rozciągają się na boki, tworząc inteligentny, emocjonalny i dynamiczny wygląd na miarę Aqua. Pojazd dostępny jest w dziewięciu wysokiej jakości kolorach, w tym nowo opracowanym Clear Beige, który dostarcza prostego, klarownego wrażenia doskonale dopasowanego do smart formy Aqua.

Wnętrze różnych funkcji zebrano razem, aby stworzyć prostą, czystą i elegancką przestrzeń. Kabina cechuje się miękkimi, syntetycznymi skórzanymi wykończeniami i podłokietnikami oraz wygodnymi i komfortowymi fotelami elektrycznymi z syntetycznej skóry, które przerastają wszelkie oczekiwania; przestrzeń do przechowywania w kabinie została również pomysłowo zaprojektowana z myślą o wygodzie—pudełko na chusteczki może być przechowywane w górnej skrytce przedniego siedzenia pasażera, podczas gdy przesuwana taca w konsoli centralnej umożliwia schludne przechowywanie kabli do ładowania. Całkowicie nowa Aqua staje się również pierwszym kompaktowym samochodem Toyoty*8, który ma duży, 10,5-calowy wyświetlacz audio, oferujący doskonałą operacyjność i widoczność.

Całkowicie nowa Aqua jest również dostępna w ramach usługi subskrypcyjnej KINTO ONE*9; klienci mogą zapisać się online lub w salonach Toyoty. Całkowicie nowa Aqua dostępna jest już od 19,580 jenów miesięcznie (z podatkiem)*10 przy użyciu planu leasingowego na siedem lat z dodatkowymi płatnościami bonusowymi w wysokości 110,000 jenów (z podatkiem)

Całkowicie nowa Aqua dostępna jest również w ramach serii Welcab, oferowanej w modelach z urządzeniem do przechowywania wózków inwalidzkich, z przodu pasażera obracającym się na bok oraz z siedziskiem Friendmatic.

Sugerowane ceny detaliczne producenta
Zakres cen: 1,980,000 jenów do 2,598,000 jenów
System hybrydowy Napęd Cena*
(jeny japońskie)
B THS II z przekładnią redukcyjną
(M15A-FXE 1,5-litrowy silnik Dynamic Force) FWD 1,980,000
E-Four 2,178,000
X FWD 2,090,000
E-Four 2,288,000
G FWD 2,230,000
E-Four 2,428,000
Z FWD ?2,400,000
E-Four 2,598,000
?: Model pokazany na zdjęciu (bez opcji)
E-Four Elektryczny system napędu na cztery koła THS II TOYOTA Hybrid System II
* Zawiera podatek konsumpcyjny. Inne ceny obowiązują w Hokkaido i Okinawie. Nie zawiera opłat za recykling.
Aqua TOP
Ceny / Wersje
Przejrzyj szkice projektowe całkowicie nowej Aqua

Przejrzyj komunikaty prasowe i zdjęcia z linii Aqua

O akumulatorach niklowo-wodorkowych
Toyota wierzy, że pojazdy przyjazne środowisku przynoszą korzyści społeczeństwu tylko wtedy, gdy stają się powszechnie używane i przyczyniają się do redukcji CO2; z tego powodu, opierając się na idei „praktycznego wprowadzania zrównoważonych pojazdów”, opracowuje pełną gamę pojazdów z napędem elektrycznym—w tym HEV, PHEV, BEV i FCEV—i przyspiesza starania, aby zaoferować swoim klientom szeroki wachlarz wyborów.

Od czasu uruchomienia pierwszej generacji Priusa, Toyota zdobyła wiedzę zarówno w zakresie technologicznego rozwoju, jak i zarządzania jakością akumulatorów oraz systemów hybrydowych; tymczasem Toyota Industries Corporation wykształciła umiejętności w technologii analizy materiałów, poprzez wieloletni rozwój akumulatorów do elektrycznych wózków widłowych.

Dzięki połączeniu swoich dziedzin wiedzy, obie firmy pracowały nad rozwojem akumulatorów, aby jak najszybciej wprowadzić pojazdy elektryczne na rynek i ustanowić je. Ich prace doprowadziły do opracowania akumulatorów niklowo-wodorkowych, które w porównaniu do poprzednich generacji są zarówno bardziej kompaktowe, jak i zdolne do generowania wyższych mocy.

Główne cechy akumulatorów niklowo-wodorkowych przedstawiono poniżej.

W akumulatorach niklowo-wodorkowych na jednej stronie kolektora prądu nakładany jest katoda, a na drugiej anoda; kilka z tych struktur, znanych jako „elektrody bipolarne”, jest układanych razem, aby utworzyć akumulator.

akumulatory niklowo-wodorkowe
W porównaniu do akumulatorów niklowo-wodorkowych bez bipolarnych, wersje bipolarne składają się z mniejszej liczby kolektorów prądu i innych części, co pozwala na ich wykonanie w bardziej kompaktowej formie. Możliwe jest ułożenie większej liczby ogniw w akumulatorach niklowo-wodorkowych bipolarne niż w niebipolarnych akumulatorach niklowo-wodorkowych o tym samym rozmiarze.

Ponadto, ponieważ akumulatory bipolarne mają większą aktywną powierzchnię i prostszą konstrukcję, wewnętrzny opór w akumulatorze jest niższy. To umożliwia przepływ większych prądów, co prowadzi do zwiększonej wydajności. Na przykład, akumulator niklowo-wodorkowy zawarty w całkowicie nowej Aqua ma wydajność około dwa razy wyższą* niż akumulator niklowo-wodorkowy bez bipolarny z poprzedniej generacji Aqua.

1.5L FHEV E-Four eCVT (116 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność1490 Cm3
Moc66.9 Kw @ 5500 Rpm
91 Hp @ 5500 Rpm
90 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy89 Lb-Ft @ 3800-4800 Rpm
120 Nm @ 3800-4800 Rpm
Moc silnika elektrycznego58.8 Kw (80 Hp)
Electrical Motor Torque104 Lb-Ft (141 Nm)
Całkowita maksymalna moc85.3 Kw (116 Hp)
Układ paliwowyMulti-Point InWtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy Benzyna
Pojemność zbiornika9.5 Galony (36.0 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówEBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony175/70 R14
Długość159.4 In (4049 Mm)
Szerokość66.7 In (1694 Mm)
Wysokość58.5 In (1486 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.3/58.1 In (1
Rozstaw osi102.4 In (2601 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Turning Circle34.1 Ft (10.4 M)
Masa własna2624 - 2712 Lbs (1190 - 1230 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3318 Lbs (1505 Kg)
Spalanie miasto72.2 Mpg Us (3.3 L/100Km)
Spalanie trasa76.9 Mpg Us (3.1 L/100Km)

1.5L FHEV eCVT (116 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność1490 Cm3
Moc66.9 Kw @ 5500 Rpm
91 Hp @ 5500 Rpm
90 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy89 Lb-Ft @ 3800-4800 Rpm
120 Nm @ 3800-4800 Rpm
Moc silnika elektrycznego58.8 Kw (80 Hp)
Electrical Motor Torque104 Lb-Ft (141 Nm)
Całkowita maksymalna moc85.3 Kw (116 Hp)
Układ paliwowyMulti-Point InWtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy Benzyna
Pojemność zbiornika9.5 Galony (36.0 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówEBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony175/70 R14
Długość159.4 In (4049 Mm)
Szerokość66.7 In (1694 Mm)
Wysokość58.5 In (1486 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.3/58.1 In (1
Rozstaw osi102.4 In (2601 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Turning Circle34.1 Ft (10.4 M)
Masa własna2381 - 2491 Lbs (1080 - 1130 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3097 Lbs (1405 Kg)
Spalanie miasto86.2 Mpg Us (2.7 L/100Km)
Spalanie trasa93 Mpg Us (2.5 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.