Toyota eksperymentowała z różnymi modelami samochodów na różnych rynkach. Toyota Aurion została stworzona z myślą o Australii i Nowej Zelandii i opierała się na platformie Toyoty Camry, ale miała inny design oraz większy silnik.
W 2006 roku model V6 Camry przestał być dostępny w Australii i Nowej Zelandii. Oferowano go jedynie z silnikiem czterocylindrowym. W tym samym roku na rynku zadebiutowała pierwsza generacja Auriona, która była dostępna z silnikiem doładowanym. Prawdziwy silnik V6 zaprezentowano z drugą generacją Auriona w 2012 roku.
W zależności od wersji wyposażeniowej, Aurion miał sportowy wygląd oraz agresywną stylistykę. Siatkowata atrapa chłodnicy z przodu oraz wloty powietrza w zderzaku poprawiały dynamiczny design samochodu. Niektóre jego elementy były podobne do innych modeli Toyoty z całego świata. Koncepcja kabiny przesuniętej do przodu sprawdzała się dobrze w Aurionie, który był napędzanym na przednią oś autem. Samochód był produkowany w Australii.
W najwyższej wersji wyposażeniowej, Presara, posiadał system infotainment z nawigacją oraz 7-calowy wyświetlacz dotykowy. Przestrzeń w środku była szczególnie obszerna w porównaniu do głównych rywali, takich jak Holden Commodore i Ford Falcon, które były jego głównymi konkurentami na rynku. Aurion oferował interesujące udogodnienia jak elektrycznie sterowana roleta przeciwsłoneczna, która mogła łagodzić światło wpadające z tylnej szyby.
Wprowadzenie do sprzedaży Toyoty Aurion z silnikiem V6 o pojemności 3,5 litra z czterema wałkami rozrządu zakończyło premierę nowej gamy modeli produkowanych w Australii.
Zasadniczo unowocześniona gama modeli Aurion składa się z pięciu wersji i ma maksymalną cenę poniżej 50 000 dolarów.
To flagowy model Toyoty produkowany lokalnie, promowany jako luksusowy samochód dostępny dla szerszego grona klientów.
Charakterystyczny styl Aurion i komfort dla pasażerów wyraźnie go wyróżniają.
Druga generacja Auriona to najsilniejsza Toyota wyprodukowana w Australii.
Generuje moc 200kW przy 6200 obr./min na paliwie o oktanowej liczbie 91.
Toyota Aurion zapewnia najlepszą efektywność paliwową w klasie 3,5 litra w segmencie dużych samochodów osobowych – o sześć procent lepszą niż pierwsza generacja.
Emisja spalin została zredukowana o osiem procent.
Toyota Aurion jest lżejsza i nieco większa od swojego poprzednika.
Wprowadza nowoczesne technologie w zakresie napędu oraz aktywnej i pasywnej bezpieczeństwa, które zostały opracowane stosunkowo niedawno.
Aurion, podobnie jak inne lokalnie produkowane modele, korzysta z nowych maszyn CNC w zakładzie w Altonie w Australii, co pozwala na jeszcze dokładniejsze techniki produkcji.
Dopasowanie paneli w wielu przypadkach poprawiło się z tolerancji 5 mm do zaledwie 3,5 mm – co jest domeną niewielu prawdziwych samochodów luksusowych.
Cisza wewnątrz samochodu będzie znakiem rozpoznawczym drugiej generacji Auriona.
Wskaźnik artykulacji dźwięku w wnętrzu poprawił się o ponad 10 procent.
Komfort jazdy i prowadzenia poprawił się we wszystkich aspektach dzięki szerokim lokalnym testom i rozwojowi.
Toyota Aurion (2012)
2012 Toyota Aurion
Wprowadzono wiele łatwych w obsłudze modyfikacji w drobnych, ale istotnych aspektach.
Przestrzeń w konsoli centralnej jest dłuższa, a krawędź bagażnika niższa, co ułatwia załadunek.
Wymiary wnętrza zostały zwiększone, aby zapewnić jeszcze więcej miejsca na nogi, szczególnie większą przestrzeń nad głową dla pasażerów tylnych siedzeń.
Fotele są większe i bardziej wspierające.
Toyota dążyła do udoskonalenia propozycji wartości dla nabywców Auriona.
Oprócz ustalenia maksymalnej ceny rekomendowanej dla Toyoty Aurion poniżej 50 000 dolarów, dodatkowo poprawiła popularną ofertę serwisowania w systemie capped price do czterech lat/75 000 km (cokolwiek nastąpi wcześniej) w zakresie pierwszych pięciu okresów serwisowych.
PIEC MODELI W NOWEJ GAMIE AURION
Druga generacja Toyoty Aurion składa się z pięciu klas modelowych, które wszystkie mają silnik V6 o pojemności 3,5 litra z sześciobiegową, elektronicznie sterowaną skrzynią biegów.
Modele są zorganizowane według strategii „Y”, w tym dwóch modeli sportowych.
Wszystkie modele są dobrze wyposażone, z siedmioma poduszkami powietrznymi SRS (w tym poduszką dla kolana kierowcy po raz pierwszy), sygnalizacją pasów bezpieczeństwa na wszystkich pięciu miejscach, kontrolą stabilności pojazdu (VSC), kontrolą trakcji (TRC), automatyczną klimatyzacją dwustrefową, kamerą cofania, pięcioma felgami aluminiowymi, po raz pierwszy składanymi siedzeniami 60/40, wyświetlaczem multi-informacyjnym, wskaźnikiem Eco, systemem audio z wejściem USB i złączem dla iPoda®, akustyczną szybą, podwójnym wydechem, chromowanym tylnym wykończeniem i ramą progową, instrumentami Optitron oraz zintegrowanymi wskaźnikami w lusterkach zewnętrznych.
Niemal wszystkie te funkcje są ulepszeniami w porównaniu do obecnego modelu AT-X, potwierdzając wysoką specyfikację nowego Auriona AT-X.
Model podstawowy ma również elektrycznie sterowane siedzenie kierowcy z regulacją lędźwiową.
Toyota Aurion AT-X może być opcjonalnie wyposażona w dodatkowe płatne opcje, takie jak wnętrze z akcentami skórzanymi lub 17-calowe felgi sportowe, lub oba te elementy.
Model Prodigy dodaje funkcje wnętrza, takie jak luksusowa kierownica z czterema szprychami, wnętrze z akcentami skórzanymi i premium wykończeniami drzwi, elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne, elektrycznie sterowaną roletę na tylnej szybie, zapamiętywanie pozycji fotela kierowcy (w tym ustawień lusterka zewnętrznego), elektrycznie sterowane fotel pasażera z przodu oraz system smart entry/smart start.
Na zewnątrz ma 17-calowe felgi aluminiowe, wycieraczki z czujnikiem deszczu, lusterka zewnętrzne z funkcją opuszczania przy wstecznym, przednie światła przeciwmgielne, chromowane klamki drzwi, sonar do parkowania z przodu i z tyłu oraz metaliczne/lub miki malowanie jako standard.
Otwierany dach jest dostępny jako opcja za dodatkową opłatą w modelu Prodigy.
Nowy flagowy model Presara dodaje wysokiej jakości audio JBL z siedmiocalowym wyświetlaczem, cyfrowym radiem, nawigacją satelitarną z aktualizacjami ruchu na żywo oraz monitorem do parkowania z tyłu.
Nowy Presara ma także reflektory HID z adaptacyjnym systemem oświetlenia przedniego (AFS), automatycznym światłem drogowym, monitorem martwego pola (BSM), otwieranym dachem oraz dodatkowymi wkładkami wyglądającymi jak drewno w desce rozdzielczej, wykończeniach drzwi i okolicy dźwigni zmiany biegów.
Modele w wersji sportowej bazują na funkcjach Auriona AT-X.
Nowy model Sportivo SX6 ma dodatkowe funkcje zewnętrzne w porównaniu do AT-X, takie jak sportowe zawieszenie, 17-calowe felgi sportowe, przedni i tylny spojler, sportowy dyfuzor, przednie światła przeciwmgielne oraz metaliczne/miki malowanie.
Wewnątrz Sportivo SX6 ma dodatkowe funkcje w porównaniu do AT-X, takie jak szybka reakcja przy zmianie biegów, sportowe pedały, premium kierownicę z trzema szprychami, sportowe fotele przednie, elektrycznie sterowane fotel pasażera z przodu, sportowy zespół wskaźników Optitron oraz system smart entry/smart start.
Model Sportivo ZR6 dodaje automatyczne światło drogowe, wycieraczki z czujnikiem deszczu, reflektory HID z AFS, BSM, sonar do parkowania z przodu i z tyłu oraz zewnętrzne lusterka opuszczające przy wstecznym.
Dodaje również sportowe wnętrze z akcentami skórzanymi, premium wykończenia drzwi, zapamiętywanie pozycji fotela kierowcy, w tym ustawienia lusterka zewnętrznego, wysokiej jakości audio JBL z siedmiocalowym wyświetlaczem, cyfrowe radio, nawigację satelitarną z aktualizacjami ruchu na żywo, elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne oraz monitor do parkowania z tyłu.
Otwierany dach jest dostępny jako opcja w obydwu modelach Sportivo.
TOYOTA AURION STAWIA NA EFEKTYWNOŚĆ
Druga generacja Toyoty Aurion osiągnęła efektywność w materiałach, technikach budowy i ergonomii, co przyniosło znacznie poprawiony pakiet.
Redukcja masy i zwiększona sztywność podwozia zaowocowały poprawą efektywności paliwowej i emisji spalin, a także większą tłumieniem hałasu w kabinie.
Chociaż Aurion był rozwijany na bazie pierwszej generacji w wielu aspektach, jest wynikiem strategii powrotu do źródła.
Większość nadwozia Auriona wykonana jest z stali o wysokiej wytrzymałości, co zmniejsza masę i poprawia sztywność, a także punkty mocowania zawieszenia i silnika.
Masa została zredukowana o co najmniej 55 kg, w zależności od modelu.
Zużycie paliwa zostało zredukowane do 9,3 litra/100 km, co oznacza oszczędność na poziomie 6,1 procenta w porównaniu do pierwszej generacji.
Osiągnięto to dzięki wielu środkom, w tym oszczędnościom masy i zmianie specyfikacji lepkości oleju silnikowego.
Nowy mechanizm blokady przy starcie w sześciobiegowej skrzyni biegów oraz przyjęcie elektrycznego wspomagania kierownicy również przyczyniły się do zmniejszenia zużycia energii.
Elektryczne wspomaganie kierownicy zastępuje hydraulikę, co poprawia jakość i stopniowość prowadzenia.
Fotele Toyoty Aurion są nowe, większe, bardziej otulające, a jednocześnie zapewniają większą przestrzeń wewnętrzną dla pasażerów.
Przestrzeń na kolana z tyłu zwiększyła się o 46 mm, a przestrzeń w centralnej części podłogi z tyłu o 50 mm.
Fotele dla kierowcy i pasażera z przodu są dłuższe i wyższe z większą możliwością regulacji.
Regulacja wysokości kierownicy została zwiększona o 10 mm w kierunku poziomym i pionowym, a regulacja wysokości fotela wzrosła do 60 mm z poprzednich 45 mm.
Poprawiono również zestaw pedałów kierowcy.
Krótszy skok pedału hamulca zapewnia lepsze czucie.
Pedał gazu został przesunięty do przodu o 7 mm w stosunku do fotela, co umożliwia płynniejsze działanie.
Poziom hałasu został dodatkowo zredukowany przy użyciu technik od paneli sandwichowych po większe zastosowanie izolacji w całym nadwoziu, a także większej sztywności strukturalnej.
Hałas w kabinie został zredukowany o niesamowite dwa do czterech decybeli.
Toyota Aurion ma teraz siedem poduszek powietrznych, w tym poduszkę powietrzną dla kolana kierowcy.
Aurion został zaprojektowany w celu osiągnięcia pięciogwiazdkowej oceny bezpieczeństwa ANCAP.
AGRESYWNY STYLIZACJA SYGNALIZUJE DYNAMICZNE INTENCJE SPORTIVO
Agresywna stylizacja Toyoty Aurion Sportivo została zaprojektowana specjalnie, aby przyciągnąć młodych, sportowych właścicieli.
Siedem głównych cech stylizacji zewnętrznej wyróżnia Sportivo.
Posiada ekskluzywną, czarną maskownicę z akcentami w kolorze nadwozia.
Duży przedni zderzak ma czarne wloty powietrza z wbudowanymi światłami przeciwmgielnymi.
Dwa portale są pod kątem i flankują szerszy wlot powietrza z przodu samochodu, co zapewnia oszałamiający widok z przodu.
Tył jest równie zaskakujący.
Niski spoiler tylny jest umieszczony na górze bagażnika.
Ekskluzywna część tylnych zderzaków replikuje przód z dwoma portalami flankingującymi centralny czarny splitter.
Podwójne końcówki wydechu wychodzą spod zderzaka.
Sportivo przyjmuje pięcioramienne felgi aluminiowe o średnicy 17 cali.
Przednie i tylne sekcje są połączone przez progi, które są bardziej wyraźne i podkreślają nowy kształt Auriona.
Wewnątrz Sportivo znajdują się ekskluzywne fotele z podparciem, kierownica z łopatkami oraz wyłącznie srebrno-metaliczna deska rozdzielcza.
Gama Aurion oferuje dziewięć kolorów zewnętrznych, z czego pięć jest nowych.
Nowe kolory to Eclipse Black, Graphite, Silver Pearl, Magnetic Bronze i Reflex Blue.
Wybór koloru zależy od klasy i specyfikacji, aby zapewnić różnice w gamie.
Właściciele Sportivo mają wybór czterech nowych kolorów oraz dwóch z wcześniejszej palety.
Dostępne są dwa kolory wnętrza – czarny i kość słoniowa – oraz trzy rodzaje wykończeń wnętrza.
Sportivo oferuje wybór obszycia z tkaniny lub skórzanej Raizen z geometrycznym wykończeniem.
PRZEBUDOWANA KABINA AURION OFERUJE NOWY POZIOM KOMFORTU
Toyota szczególnie zadbała o zwiększenie komfortu kierowcy i pasażerów w nowej generacji Auriona.
Kolumna kierownicy została przestawiona, aby zapewnić bardziej „naturalny” kąt, a zakres regulacji kąta kolumny można dostosować o dodatkowe 10 mm w kierunkach pionowym i poziomym.
Toyota Aurion ma ulepszony projekt fotela z nową ramą siedzenia, co poprawia komfort jazdy oraz stabilność postawy.
Fotel przedni jest również o 30 mm wyższy dla lepszego wsparcia pleców i o 20 mm dłuższy w części siedziska, co daje dodatkowe wsparcie dolnej części ciała.
Nowa poduszka oparcia fotela zwiększa powierzchnię kontaktu z plecami kierowcy, co zapewnia większy komfort i pomaga zmniejszyć zmęczenie.
Połączenie modyfikacji zarówno kolumny kierownicy, jak i fotela daje kierowcy znacznie większe możliwości znalezienia optymalnej pozycji, co poprawia komfort i bezpieczeństwo.
Pozycja siedząca kierowcy została dodatkowo poprawiona poprzez przesunięcie pedału gazu o 7 mm do przodu oraz zwiększenie zakresu regulacji wysokości fotela z 45 mm do 60 mm.
Modele Sportivo mają sportowe fotele przednie z dodatkowym wsparciem dla obszaru między biodrami a ramionami, co zwiększa stabilność pasażerów.
Wszystkie modele Aurion mają elektrycznie sterowane fotele kierowcy z regulacją lędźwiową.
Sportivo SX6 dodaje elektrycznie sterowane siedzenie pasażera z przodu.
Prodigy, Presara i Sportivo ZR6 mają dodatkowe elementy, takie jak skórzane wykończenia siedzeń, elektrycznie sterowane siedzenie pasażera z przodu i zapamiętywanie pozycji fotela kierowcy, w tym ustawienia lusterka zewnętrznego.
Kształty poduszek siedzeń tylnych i oparć zostały zmodyfikowane w celu poprawy komfortu jazdy, relaksacyjnej postawy i jeszcze lepszego wsparcia pleców.
Kąt bioder został zwiększony, aby poprawić komfort, podczas gdy powierzchnia siedziska została zwiększona, aby lepiej rozłożyć nacisk i zmniejszyć zmęczenie.
Nowy kształt boków siedzeń pomaga utrzymać postawę siedzącą.
Dodatkowo pasażerowie tylni mają o 31 mm więcej miejsca w swojej przestrzeni kabinowej – w uznaniu roli Auriona jako dużego samochodu osobowego.
Punkt biodra siedzenia tylnego został przesunięty w tył o 8 mm, a punkt biodra siedzenia przedniego przesunięty do przodu o 7 mm – zwiększając odległość między siedzeniami.
Tyły przednich siedzeń zostały wyprofilowane, aby zwiększyć przestrzeń na kolana dla pasażerów tylnych o 46 mm.
Wykończenie drzwi pod panelem przełączników okna elektrycznego zostało wyprofilowane, aby zwiększyć przestrzeń na kolana.
Kontury słupków A i B zostały zwężone, a wewnętrzna linia dachu nad tylnym siedzeniem została zaokrąglona.
Aurion ma również składane tylne siedzenia w proporcji 60/40 we wszystkich klasach.
NOWY AURION Z OPITRONOWYMI INSTRUMENTAMI I MONITOREM ECO
Druga generacja Toyoty Aurion ma nowe, łatwe do odczytania, trzycyfrowe instrumenty Optitron rozłożone w całym wnętrzu.
Modele Sportivo mają unikalny sportowy zespół wskaźników Optitron.
Zespół wskaźników obejmuje wielofunkcyjny wyświetlacz LCD (MID) i po raz pierwszy w Toyocie Aurion wskaźnik Eco.
Lewy wyświetlacz LCD ma trzy sekcje, z temperaturą płynu chłodzącego, temperaturą powietrza zewnętrznego, pozycją biegu oraz poziomem jasności.
Środkowy wyświetlacz LCD obejmuje MID z zasięgiem, średnim zużyciem paliwa, czasem jazdy i średnią prędkością.
Pokazuje również sonar parkowania (w modelach Prodigy, Presara i Sportivo ZR6), ostrzeżenie o otwartych drzwiach oraz wskaźnik poziomu jazdy Eco.
Prawy wyświetlacz LCD pokazuje odczyty licznika kilometrów i licznika podróży.
Wskaźnik jazdy Eco i wskaźnik bieżącego zużycia paliwa można włączyć lub wyłączyć.
Wskaźnik Eco pomaga kierowcom znaleźć „słodkie” miejsce oszczędności paliwa w kontrolowaniu przepustnicy.
Wskaźnik Eco zapala się podczas oszczędnej jazdy.
Posiada również analogowy wskaźnik średniego zużycia paliwa i wyświetlacz wskaźnika bieżącego zużycia paliwa w formie paska.
Aurion ma wybór kierownic, w zależności od klasy modelu.
Modele Sportivo mają dodatkową funkcję łopatki zmiany biegów dla dynamicznej jazdy.
AT-X ma kierownicę z czterema szprychami z wykonaniem z urethanu, z przyciskami sterującymi audio oraz telefonem komórkowym oraz przyciskiem DISP.
Prodigy i Presara mają wysoko jakościową kierownicę z czterema szprychami.
Modele Sportivo mają premium kierownicę z trzema szprychami z przyciskami audio i telefonicznymi.
Presara i Sportivo ZR6 mają dodatkową funkcję przycisku rozpoznawania głosu.
Miejsca do przechowywania
Nowa generacja Toyoty Aurion ma liczne miejsca do przechowywania, w tym cztery uchwyty na kubki, sześć uchwytów na butelki, kieszenie w przednich i tylnych drzwiach oraz kieszenie w oparciach przednich siedzeń.
Uchwyt na kubki w konsoli centralnej z pokrywą ma regulowany dzielnik, aby pomieścić różnorodne pojemniki na napoje, w tym dwa duże kubki.
Na konsoli centralnej znajduje się wyłożona filcem taca do przechowywania, poniżej panelu sterowania klimatyzacją.
Kieszenie w przednich drzwiach mogą pomieścić butelki lub dokumenty w formacie A4 w poziomie, podczas gdy tylne kieszenie mogą pomieścić dwie butelki lub dokumenty w formacie A4 w pionie.
Urządzenia multimedialne można przechowywać w zasięgu wzroku w centralnej komorze przechowującej, za pokrywą.
Porty USB i AUX znajdują się w wygodnej lokalizacji w komorze w konsoli centralnej.
MOCNY AURION ZWIĘKSZA EFEKTYWNOŚĆ PALIWOWĄ
Toyota poprawiła efektywność paliwową Aurion V6 o 6,1 procenta i zmniejszyła emisję CO2 o 7,7 procenta.
Nowa generacja Auriona ma oficjalne zużycie paliwa w trybie mieszanym wynoszące 9,3 litra/100 km.
Emisja CO2 została zredukowana do 215 g/km.
Technologia oszczędzania paliwa Auriona obejmuje także nowo przyjęty kompresor klimatyzacji TS (Torque-sensor Swash plate).
Toyota Aurion ma najlepszy balans mocy i oszczędności w segmencie dużych pojazdów z silnikami sześciocylindrowymi produkowanych lokalnie.
Quad cam dual-VVT-i Auriona dostarcza 200 kW mocy przy 6200 obr./min i 336 Nm momentu obrotowego przy 4700 obr./min.
Jest połączony z elektronicznie sterowaną sześciobiegową skrzynią biegów, z łopatkami zmiany biegów w modelach Sportivo.
Toyota osiągnęła oszczędności paliwa i redukcję emisji dzięki szczególnemu naciskowi na silnik i przełożenia.
Nowy Aurion zmniejszył straty związane z tarciem oleju dzięki zmianie lepkości oleju silnikowego.
SILNIK AURION RÓWNOWAŻY WYSOKĄ WYDAJNOŚĆ I EKONOMIĘ
Silnik V6 Auriona o pojemności 3,5 litra osiąga równowagę między wydajnością a ekonomią.
Kluczowe cechy obejmują podwójne zmienne sterowanie zaworami VVT-i oraz inteligentny elektroniczny pedał gazu.
Dodatkowo, silnik Toyota 2GR-FE posiada rolkowe dźwigienki, elektroniczny system indukcji acoustic control induction system (ACIS), system zapłonu bezpośredniego (DIS) oraz lekką aluminiową blok cylindrów.
Toyota zaprojektowała silnik V6 o kącie 60 stopni, aby osiągnąć połączenie wysokiej wydajności, oszczędności paliwa, efektywności konstrukcji oraz niezawodności przy minimalnej wadze, hałasie, wibracjach i szkodliwości (NVH) oraz niskiej emisji.
Silnik ma oversquare bore-and-stroke o stosunku 94 do 83 mm dla pojemności skokowej wynoszącej 3456 centymetrów sześciennych.
Stosunek sprężania wynosi 10,8:1 dla optymalnej mocy i oszczędności w całym zakresie obrotów silnika.
Posiada wspólne wloty powietrza, aby zredukować ogólną powierzchnię ścianek wlotów – zmniejszając wilgotność ścianek i emisje węglowodorów.
Inżynierowie Toyoty zastosowali rolkowe dźwigienki (z samonastawialnymi regulatorami luzu zaworowego), aby zredukować tarcie, a tym samym zoptymalizować oszczędność paliwa.
Silnik ma profile wałka z zaokrąglonym wklęsłym fragmentem na rampie, aby zwiększyć skok zaworu, gdy zaczyna się otwierać i kończy zamykać, co zwiększa moc silnika.
Silnik Toyota 2GR-FE ma elektroniczną kontrolę systemu ACIS – opartą na informacjach o obrotach silnika i pozycji przepustnicy.
ACIS zmienia efektywną długość wlotów, aby maksymalnie wykorzystać efekt pulsacji wlotu dla zwiększonej efektywności oddychania.
Stalowy kolektor wydechowy ma wbudowany trójdrożny katalizator, aby zwiększyć temperaturę katalizatora i zmniejszyć emisje węglowodorów w czasie zimnego uruchomienia.
Taki design przyspiesza podgrzewanie katalizatora tuż po uruchomieniu, co zmniejsza emisję spalin.
Projekt 2GR-FE maksymalizuje niezawodność i serwisowalność, z napędem wałka rozrządu na łańcuchu, samonastawialnymi regulatorami luzu zaworowego, wymiennym filtrem oleju, zapłonem bezpośrednim, elektroniczną kontrolą silnika i sensorem stosunku powietrza/oleju.
Silnik 2GR-FE Toyoty Aurion ma wagę serwisową wynoszącą 166 kg.
SKRZYNIA BIEGÓW AURION DOPASOWANA DO POTRZEB
Sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów Aurion U660E została zaprojektowana w celu uzupełnienia silnika V6 z podwójnym wałkiem rozrządu z VVT-i.
Posiada sztuczną inteligencję i manualny wybór biegu w stylu sekwencyjnym.
Sportivo ma dodatkową funkcję łopatki zmiany biegów.
Najnowsze ulepszenia skrzyni U660E obejmują kontrolę flex-start.
Przy starcie sprzęgło blokujące jest aktywowane proaktywnie, aby zwiększyć efektywność przenoszenia mocy i obniżyć prędkość silnika, co przyczynia się do doskonałej efektywności paliwowej.
Dodatkowo kontrola flex lock-up może trwać po przełożeniu na drugi bieg, aby zwiększyć komfort jazdy.
Połączenie silnika V6 Auriona, elektronicznego pedału gazu, sześciobiegowej skrzyni biegów i zaawansowanego oprogramowania ECT zostało zaprojektowane, aby optymalizować właściwości jazdy, odczucia przyspieszenia, jakość zmiany biegów i efektywność paliwową.
Jest dopasowane do stosunku przełożenia końcowego wynoszącego 3.458:1, aby zwiększyć efektywność paliwową.
Oprogramowanie elektroniczne skrzyni U660E jest pełne funkcji oszczędzających paliwo, w tym elastycznej kontroli blokady.
Sztuczna inteligencja Toyoty (AI) na skrzyni biegów to algorytm zaprojektowany do zarządzania reżimem zmiany biegów w zależności od warunków drogowych i intencji kierowcy.
Używa danych o kącie otwarcia przepustnicy, prędkości pojazdu i prędkości silnika, sygnale hamulca i działaniu pedału gazu.
ECU skrzyni biegów wykorzystuje te informacje do dostarczenia trzech funkcji: podstawowego wzoru kontroli zmiany biegów, wsparcia dla warunków drogowych i wsparcia dla intencji kierowcy.
AI shift może dostosować wzór zmiany biegów do różnych kierowców i zapewnić hamowanie silnikiem podczas zjazdów z gór.
Kontroluje, czy pojazd wspina się lub zjeżdża w zależności od zastosowanych sygnałów, takich jak kąt otwarcia przepustnicy i prędkość pojazdu.
Zabrania niepotrzebnego przełożenia w górę, jeśli pojazd wspina się stromo i automatycznie przełącza na bieg w dół, gdy pojazd zjeżdża, aby wykorzystać hamowanie silnikiem.
Kontrola wsparcia dla warunków drogowych (tj. inteligentne oprogramowanie skrzyni biegów) zapewnia Aurionowi płynne przejścia w trybie automatycznym, szczególnie na górzystych drogach.
Kontrola intencji kierowcy przewiduje intencje kierowcy na podstawie użycia pedału gazu i stanu pojazdu, aby dostarczyć wzory zmiany biegów odpowiadające indywidualnym stylom jazdy.
Skrzynia Auriona ma następujące przełożenia: pierwszy, 3.300; drugi, 1.900; trzeci, 1.420; czwarty, 1.000; piąty, 0.713; szósty, 0.608; oraz wsteczny, 4.148.
Ultra-płynny konwerter momentu skrzyni U660E ma tłumik blokujący, aby zapewnić płynne blokowanie przy niskich prędkościach.
AURION SPORTIVO MA ŁOPATKI ZMIANY BIEGÓW DLA DYNAMICZNEJ JAZDY
Toyota zaktualizowała Aurion Sportivo, wprowadzając łopatki zmiany biegów jako standardowe wyposażenie.
Oprogramowanie skrzyni biegów Sportivo zapewnia wysoce responsywne sterowanie zmianą biegów i biegów dolnych ze zwiększoną atrakcyjnością jazdy.
Zawiera również aktywne sterowanie łopatkami w zakresie jazdy D, aby umożliwić ręczną zmianę biegów w trybie D.
Sterowanie łopatkami w trybie D pozwala kierowcy na inicjowanie zmian biegów w zakrętach i przy zjazdach.
Bieżący bieg wyświetlany jest na Wielofunkcyjnym Wyświetlaczu.
W trybie „Drive” szybka zmiana biegów i sterowanie pedałem gazu są wyłączone.
W trybie Sport S – który kierowca wybiera, przesuwając dźwignię zmiany biegów do S – pojazd może być prowadzony z uczuciem manualnej skrzyni biegów.
Kierowca może doświadczyć szybkiej zmiany biegów za pomocą łopatek z dopasowującym się „oddechem” przy zmianie biegów w dół dla bardziej agresywnego i bezpośredniego doświadczenia zmiany biegów.
Skrzynia wraca do normalnej pracy, gdy pojazd się zatrzymuje, porusza się z stałą prędkością przez ponad minutę (na czwartym biegu lub wyżej) lub kierowca przytrzyma łopatkę zmiany biegów w górę przez sekundę.
NOWY AURION MOCNIEJSZY, SZTYWNIEJSZY I ZBUDOWANY NA DŁUGO
Toyota zwiększyła sztywność i trwałość nadwozia Auriona, jednocześnie redukując wagę, co poprawia efektywność paliwową, hamowanie i zwinność prowadzenia.
Ulepszony stosunek wytrzymałości do wagi osiągnięto poprzez przemyślenie kluczowych sekcji nadwozia i większe wykorzystanie stali o wysokiej wytrzymałości.
Zwiększona sztywność nadwozia poprawia bezpieczeństwo bierne i trwałość pojazdu, jednocześnie redukując hałas, wibracje i szkodliwość (NVH) oraz zapewniając bardziej stabilną platformę dla zawieszenia.
Używana stal o wysokiej wytrzymałości obejmuje 440 MPa lub więcej oraz 590 MPa lub więcej w kluczowych obszarach wokół kabiny, w tym w całym otoczeniu przednich drzwi (wewnętrznym i zewnętrznym), panelach progowych (wewnętrznych i zewnętrznych) oraz belkach przeciwdziałających wewnątrz drzwi.
Projekt nadwozia to znana umiejętność Toyoty, wspierana przez obszerną symulację CAD i rozbudowany wewnętrzny program testów zderzeniowych.
Kluczowe panele w nowym nadwoziu Auriona mają poszerzoną konstrukcję, aby zapewnić wysoką sztywność przy jednoczesnym zmniejszeniu masy nadwozia.
Poszerzoną konstrukcję stosuje się do zewnętrznych paneli bocznych, przednich i tylnych paneli drzwi oraz paneli błotników.
Szczególną uwagę poświęcono zwiększeniu sztywności nadwozia oraz sztywności mocowania zawieszenia, aby poprawić stabilność prowadzenia.
Zwiększono sztywność przedniego cokołu, aby zapewnić bardziej stabilną platformę dla przedniego zawieszenia, a tym samym zwiększyć stabilność prowadzenia.
Sztywność między lewą a prawą wieżą zawieszenia została zwiększona poprzez bezpośrednie połączenie wież za pomocą cokołu, a także wzmocniono sposób mocowania i wzmocnienia.
Struktura kolizji z przodu została zaprojektowana w celu rozpraszania obciążenia z górnych i bocznych członów, aby zabezpieczyć przestrzeń kabiny w przypadku zderzenia.
Struktura boczna Auriona została przeprojektowana i udoskonalona, z szczególnym uwzględnieniem rozpraszania obciążenia z centralnego słupka (B).
Ponadto szerokie zastosowanie stali antykorozyjnej w nadwoziu sprawia, że Aurion został stworzony, aby przetrwać.
Pojazd ma również kompleksową strategię ochrony nadwozia obejmującą podkład i uszczelniacze.
Stal antykorozyjna jest używana do wytłaczania praktycznie całych zewnętrznych boków pojazdu, w tym drzwi, całego otoczenia ramy drzwi, przednich i tylnych błotników oraz pokrywy wlewu paliwa.
Jest używana również do wytłaczania klapy silnika, klapy bagażnika, przedniego cokołu oraz panelu tylnego cokołu.
W strefach wrażliwych zastosowano wosk lub uszczelniacz antykorozyjny, aby zwiększyć trwałość.
NOWY AURION WIĘCEJ ZWINNY
Nowe opony Toyoty Aurion zmniejszają opór toczenia i zwiększają przyczepność w warunkach mokrych i suchych.
Zwiększają również uczucie tłumienia i zmniejszają opóźnienie reakcji na wychylenie, a także redukują hałas, wibracje i szkodliwość.
Wydajność poprawiła się w zakresie hamowania, komfortu jazdy i prowadzenia.
Toyota zwiększyła sztywność deski rozdzielczej, aby poprawić odczucie i efektywność kierowania.
Aurion ma nowe felgi aluminiowe, w tym pełnowymiarową felgę zapasową.
AT-X ma 10-ramienne felgi aluminiowe o średnicy 16 cali z oponami Michelin 215/60 R16.
Prodigy i Presara mają 10-ramienne felgi aluminiowe o średnicy 17 cali z oponami Bridgestone 215/55 R17.
Sportivo SX6 i ZR6 mają pięcioramienne felgi aluminiowe o średnicy 17 cali z oponami Bridgestone 215/55 R17.
Felga Sportivo jest dostępna jako opcja w AT-X.
NOWY AURION SKALIBROWANY DO AUSTRALIJSKICH DRÓG
Lokalny ośrodek testowy Toyoty skalibrował nowego Auriona w zakresie kierowania, komfortu jazdy i prowadzenia, aby dostosować go do unikalnych warunków Australii, takich jak faliste drogi wiejskie i szorstkie nawierzchnie.
Toyota Technical Center Australia (TTC-Au) opracowało końcową kalibrację Auriona, bazując na pracy centrów testowych Toyoty na całym świecie.
Ogólne cele dynamiczne dla nowej generacji Auriona zakładały zwiększenie stabilności i zwinności w porównaniu do modelu poprzedniej generacji, wraz z płaską jazdą i wysokiej jakości dotykiem tłumienia.
Nowa kalibracja podwozia Auriona także odzwierciedla zredukowaną masę pojazdu (co najmniej 55 kg w zależności od klasy modelu) oraz drobną zmianę w równowadze masy przodu/tyłu.
Dodatkowo Aurion ma nowe amortyzatory (zawieszenie), które charakteryzują się zmniejszonym tarciem wewnętrznym oraz wspomaganiem kierownicy z elektrycznym zasilaniem (EPS) po raz pierwszy.
Przyjęcie EPS umożliwiło inżynierom podwozia zaoferowanie najlepszego z obu światów – lżejsze kierowanie przy niskich prędkościach i bardziej obciążone, bezpośrednie odczucia na autostradzie.
Umożliwiło to także dostosowanie mapy wspomagania kierownicy do poszczególnych modeli.
Dwa modele Sportivo mają unikalną mapę wspomagania kierownicy, z bardziej liniowym wzrostem w zakresie prędkości drogowej w porównaniu do mapy dla AT-X, Prodigy i Presara.
Rozwój w zakresie kierowania również skupił się na zwiększeniu zwinności pojazdu i umożliwieniu szybszych zmian kierunku.
Ulepszenia w zakresie prowadzenia koncentrowały się na zwiększeniu poczucia stabilności tyłu (przyczepność) oraz płaskiej jazdy (optymalna równowaga przód-tył).
Podczas testów inżynierowie podwozia dążyli do nadania pojazdowi bardziej kontrolowanego i „przywiązania” odczucia, a także zredukowania jakiegokolwiek odczucia „pływania” lub „twardej jazdy” na szorstkich nawierzchniach.
Szkoły sprężynowe są podobne do modelu poprzedniej generacji, mimo zmniejszonej masy pojazdu.
Większość prac kalibracyjnych skoncentrowano na amortyzatorach, aby zwiększyć komfort jazdy, izolację oraz kontrolę nadwozia.
Kalibracja amortyzatorów nowego modelu daje pojazdowi poprawione odczucie luksusowej izolacji oraz poprawiony komfort jazdy na falistych drogach.
Amortyzatory Auriona mają nowe uszczelnienie oraz zmienioną specyfikację płynów, aby zredukować tarcie wewnątrz amortyzatora, a tym samym zmniejszyć wymaganą siłę początkową do zainicjowania absorpcji wstrząsów.
To pozwala amortyzatorom pracować bardziej efektywnie, poprawiając zarówno reakcję na nierówności, jak i zwrotność w użytkowaniu.
Tłumienie odbicia przy wysokich prędkościach zwiększono we wszystkich modelach, z przodu i z tyłu, o 14 do 19 procent, dla poprawy kontroli nadwozia.
Tłumienie kompresji utrzymano we wszystkich modelach, z przodu i z tyłu, aby dopasować kontrolę masy niesprężystej (hamulce, ramiona zawieszenia, opony i felgi) do celu.
NOWY AURION MA ELEKTRYCZNE WSPOMAGANIE KIEROWNICY
Toyota Aurion ma nową, całkowicie nową kierownicę, z nowym wyposażeniem oraz elektrycznym wspomaganiem kierownicy (EPS) po raz pierwszy.
Sztywność instalacji kierownicy została zwiększona, aby poprawić początkową reakcję na wychylenie, zwinność oraz odczucie kierowania.
Szczególną uwagę poświęcono sekcji mocującej mechanizm kierowniczy, aby zwiększyć sztywność.
Wzmocnione obszary obejmują miejsce połączenia mechanizmu kierowniczego i wspornika stabilizatora z przodu, a także wzmocnienie deski rozdzielczej (która jest około 15 procent bardziej sztywna).
Sztywność została zwiększona, a luz kierownicy zredukowany poprzez poprawę natychmiastowego połączenia wałka i wspierającej struktury zębatki.
Aurion ma teraz kolumnowe EPS z zaawansowaną logiką sterującą, w tym histereza, sprzężenie zwrotne z prędkości obrotowej i kontrolę sprzężenia zwrotnego kierownicy.
Kontrola histerezy zapewnia zmienną kontrolę tarcia za pomocą silnika EPS, co skutkuje płynniejszym i stabilnym prowadzeniem.
Kontroluje moment obrotowy kierownicy oraz kąt kierownicy w zależności od prędkości pojazdu.