Auris powstał jako wersja hatchback Corolli, a już w 2018 roku zadebiutowała trzecia generacja modelu, która została zaprezentowana na Targach Motoryzacyjnych w Genewie.
Toyota kontynuowała rozwój swojego programu elektryfikacji, wprowadzając trzecią generację Aurisa z szerszym wyborem modeli elektryfikowanych. Nie opierała się tylko na efektywności paliwowej, ale również na osiągach. Dzięki temu klienci, którzy woleli unikać hybryd, mieli coś, co ich bardziej przyciągało. Dodatkowo, wersje tylko z silnikiem spalinowym były nadal produkowane, co pozwalało producentowi sprzedawać je po niższej cenie niż wersje hybrydowe.
Auris został wyraźnie zaprojektowany z myślą o młodszej generacji. Posiadał przednią maskę z wąskimi reflektorami oraz kształt przypominający parę kłów. Ponadto, dolny zderzak wyposażono w kratkę w kształcie trapezu, która pokrywała większość dolnej części nadwozia. Wizualnie, auto prezentowało się bardzo agresywnie. Z profilu, linia dachu hatchbacka była podniesiona w tylnej części drzwi i połączona ze skośnymi słupkami C. Dodatkowo, dwukolorowe nadwozie z kontrastującą szybą, dostępną opcjonalnie, podkreślało sportowy wygląd samochodu.
Wewnątrz, Toyota wyposażyła Aurisa w najnowsze technologie. Rozpoczęło się od wprowadzenia cyfrowego zestawu wskaźników, a kontynuowano systemem multimedialnym z ekranem dotykowym umieszczonym na szczycie centralnej konsoli. Sportowe fotele z przodu były wygodne, choć zamontowane wysoko, co poprawiało przestronność z tyłu dla pasażerów. Z tyłu, dzielona kanapa pozwalała na siedzenie trzech dorosłych, ale tylko na krótkie wycieczki.
Pod maską, poza trzema wersjami z tradycyjnym silnikiem spalinowym, Toyota dodała możliwość wyboru między dwoma napędami hybrydowymi. Jeden z nich był zapożyczony z Priusa i zapewniał bardzo dobrą efektywność paliwową, podczas gdy drugi był bardziej dynamiczny, z czasem poniżej ośmiu sekund na przyspieszenie od 0 do 100 km/h.
Światowa premiera trzeciej generacji Aurisa miała miejsce podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie w 2018 roku. Nowy model charakteryzuje się dynamicznym wzornictwem zewnętrznym, a w ofercie silnikowej pojawił się nowy, 2,0-litrowy silnik hybrydowy, co oznacza debiut podwójnej strategii hybrydowej Toyoty.
Toyota zawsze szczyciła się tym, że słucha swoich klientów i reaguje na ich opinie. Po 20 latach liderowania w segmencie hybryd i sprzedaży na poziomie ponad 11 milionów sztuk na całym świecie, w tym ponad 1,5 miliona w Europie, firma chce dowiedzieć się, jak może wciąż doskonalić swoje hybrydy, aby uczynić je bardziej atrakcyjnymi dla nowych grup klientów.
Z tego powodu Toyota postanowiła zaoferować swoje modele bazowe z dwiema hybrydowymi jednostkami napędowymi; jedna z nich zapewnia tradycyjne korzyści w zakresie efektywności paliwowej i komfortu jazdy, a druga wzmacnia te atuty większą mocą i bardziej dynamicznymi cechami jazdy.
W 2010 roku Auris pierwszej generacji był pierwszym modelem Toyoty w Europie, który korzystał z napędu hybrydowego, a teraz będzie pierwszym modelem oferującym wybór takich jednostek napędowych.
Obecna oferta silnikowa Aurisa składa się z pięciu konwencjonalnych silników i jednej hybrydowej jednostki napędowej. Jednak ze względu na dalsze skupienie marki na technologii hybrydowej nowy Auris zaoferuje klientom tylko jeden konwencjonalny silnik – 1,2-litrową jednostkę turbo na benzynę – oraz wybór między silnikami hybrydowymi o mocy 122 KM, 1,8 litra lub 180 KM, 2,0 litra.
System 1,8 litra spełnia wszystkie wymagania, jakich klienci oczekują od pełnohybrydowego napędu Toyoty – jest cichy, intuicyjny, responsywny i samowystarczalny, oferując niskie koszty eksploatacji, brak potrzeby doładowania, doskonałą efektywność paliwową i niską emisję CO2, a także do 50% jazdy w trybie elektrycznym w codziennym dojeździe.
Kontynuując dostarczanie klientom wszystkich powyższych korzyści, system 2,0 litra w pełni wykorzystuje dodatkowy komfort jazdy, stabilność, prowadzenie i przyjemność z jazdy wynikające z nowo przyjętej platformy Toyota New Global Architecture (TNGA). Zapewni kierowcom „energetyzującą jazdę”, z większą mocą oraz łopatkami do zmiany biegów na kierownicy, co sprawi, że jazda będzie bardziej dynamiczna i angażująca.
NOWA GLOBALNA ARCHITEKTURA TOYOTY (TNGA)
Nowa Globalna Architektura Toyoty (TNGA) stanowi fundament dla rozwoju przyszłych jednostek napędowych i pojazdów Toyoty. Oznacza rewolucję w sposobie, w jaki firma projektuje, inżynieruje i produkuje pojazdy, i jest kluczowa dla misji firmy, aby budować coraz lepsze samochody, które są bardziej stylowe, przyjemniejsze w prowadzeniu i jeszcze bezpieczniejsze.
TNGA wprowadza nowe, określone wytyczne dotyczące pozycji różnych nowoczesnych komponentów, które upraszczają projektowanie pojazdów w kluczowych obszarach. Wpływ ten dotyczy elementów, które są w dużej mierze niewidoczne, dzięki czemu projektanci wciąż mieli swobodę nadania nowemu Aurisowi wizualnie charakterystycznego i indywidualnego wyglądu z niższą sylwetką i bardziej atrakcyjnymi proporcjami.
Platforma TNGA nowego Aurisa gwarantuje bardziej satysfakcjonujące doświadczenia z jazdy dzięki niskiemu środkowi ciężkości, wielowahaczowemu zawieszeniu tylnemu i sztywniejszej konstrukcji nadwozia dzięki zastosowaniu stali o wysokiej wytrzymałości jako wzmocnienia w kluczowych obszarach. Wszystkie te czynniki przyczyniają się do lepszego prowadzenia i stabilności bez kompromisów w zakresie komfortu jazdy.
Wszystkie nowe pojazdy oparte na TNGA priorytetowo traktują najwyższe standardy aktywnego i biernego bezpieczeństwa. Nowy Auris jest zaprojektowany tak, aby spełniać rygorystyczne standardy niezależnych programów testowania zderzeniowego i zapewniać wyższy poziom bezpieczeństwa dzięki zaawansowanym funkcjom i systemom najnowszej technologii Toyota Safety Sense.
DESIGN
„Naszym głównym celem przy nowym Aurisie było stworzenie najbardziej śmiałego i dynamicznego hatchbacka na rynku, nie rezygnując z funkcjonalności wnętrza” – wyjaśnia Simon Humphries, dyrektor generalny działu projektowania w Toyocie.
„Wykorzystując niski środek ciężkości zapewniony przez układ TNGA, pojazd jest lekki i zwinny w profilu bocznym, jednak w miarę przesuwania się w stronę tyłu, architektura zmienia się, tworząc solidną, szeroką i niską sylwetkę, co jest niezwykle istotne na rynku europejskim.”
Nowy Auris jest dłuższy i niższy od swojego poprzednika, przyjmując znacznie bardziej dynamiczny design oraz wyrazistszy przód.
Całkowita długość wzrosła o 40 mm, co zostało skompensowane przez dłuższy rozstaw osi. Co istotne, całkowita wysokość nowego hatchbacka zmniejszyła się o około 25 mm, a wysokość osłony silnika jest o 47 mm niższa niż w obecnym modelu. Efektem jest smuklejszy kształt i bardziej atrakcyjna, niższa pokrywa silnika, co z kolei poprawia bezpieczeństwo, dając kierowcy wyraźniejszy widok do przodu.
Nowy przód to dalsza ewolucja filozofii projektowania Toyoty „Under Priority Catamaran” i „Keen Look”. Pod zaokrąglonymi krawędziami płaskiej, klapowej pokrywy silnika, wąska górna osłona chłodnicy zawiera centralne logo Toyoty, a na końcach znajdują się nowe, całkowicie LED-owe zespoły reflektorów z integralnymi światłami dziennymi (DRL).
Otoczenie dużej, trapezoidalnej dolnej osłony chłodnicy potężnie wystaje przed krawędź pokrywy silnika i górną osłonę, tworząc wyraźny krok, a także jest mniej spiczaste i bardziej pionowe niż wcześniej, co skutkuje zmniejszeniem przedniego zwisu pojazdu o około 20 mm.
Boki osłony chłodnicy tworzą charakterystyczny kształt kadłuba katamaranu w przednich narożnikach nowego Aurisa, podkreślając jego zwiększoną szerokość o 30 mm i sportową sylwetkę.
Pod osłoną chłodnicy otoczenie dzieli się, aby wyraźnie zdefiniować krawędź przedniego spoilera, którego krawędzie skierowane są ku górze, tworząc strefę między spoilerem a formą kadłuba katamaranu, w której umieszczono LED-owe światła przeciwmgielne. Siatka osłony chłodnicy ma nowy wzór, który jest bardziej wyrazisty i wyrafinowany niż klasyczne wykończenie w kształcie plastra miodu.
Nowy design tyłu jest bardziej zaokrąglony niż wcześniej, co wzmacnia wizualny związek między przodem a tyłem pojazdu. Zwiększenie kąta nachylenia tylnej szyby o około 14 stopni i muskularny kształt nad tylnym nadkolem sprawiają, że ogólny wygląd tylnej części pojazdu jest bardziej kompaktowy, pomimo wzrostu tylnego zwisu o 20 mm. Spojler dachowy jest standardowo montowany we wszystkich wersjach modelu.
Tylne zespoły lamp LED mają światłowody zaprojektowane w celu podkreślenia szerokiego, stabilnego tyłu nowego Aurisa. A stylizacja tylnego zderzaka nawiązuje do frontalnego designu „Under Priority Catamaran”; cienka dolna krawędź zawiera podwójne chromowane wstawki.