TOYOTA Auris Touring 2013-2015

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

TOYOTA Auris Touring 2013-2015

Przejdź do galerii zdjęćTOYOTA Auris Touring 2013-2015

W 2013 roku Toyota weszła na rynek Touring Sports, na którym młodsi klienci są bardziej aktywni. To rynek, gdzie design spotyka funkcjonalność, a nie odwrotnie. Producent samochodów wziął popularne nadwozie hatchback Aurisa i wydłużył je w formie kombi. Starsze kombi Corolli o staromodnym wyglądzie zostało zastąpione świeżym nadwoziem, dostosowanym do nowej generacji Touring Sports.

Długość samochodu została zwiększona w porównaniu do Aurisa o 285 mm, ale Toyota zachowała tę samą rozstaw osi wynoszącą 2600 mm. Ta odległość między osiami jest typowa dla samochodu średniej wielkości bardziej niż dla kompaktowego. Efektem jest przestronny bagażnik, który pomieści 530 litrów przy ustawionych tylnych siedzeniach lub aż 1658 litrów, gdy tylne siedzenia są złożone.

Ponadto, po złożeniu kanapy, długość podłogi przekracza 2 metry, co oznacza, że pasażerowie wybierający się na camping mogą zostawić swój namiot w domu. A z opcjonalnym panoramicznym dachem Skyview mogą się tym cieszyć jeszcze bardziej.

Pod maską Toyota oferuje pięć wariantów silnikowych: dwa benzynowe (1,33 litra i 1,6 litra), dwa turbodiesle (1,4 litra i 2,0 litra) oraz hybrydę 1,8 litra, która jest taka sama jak ta w Priusie.

Nowy Toyota Auris Touring Sports łączy stylowy design z najlepszą w segmencie przestrzenią ładunkową i funkcjonalnością. Jest to pierwszy w segmencie wagon dostępny z pełnym napędem hybrydowym, obok szerokiej gamy silników benzynowych i diesla. Z emisją CO2 na poziomie zaledwie 85 g/km, Auris Hybrid Touring Sports dysponuje najbardziej efektywnym zespołem napędowym w swoim segmencie. Dzięki umiejscowieniu akumulatora pod tylnymi siedzeniami, technologia Hybrid Synergy Drive Toyoty nie wpływa na przestrzeń ładunkową (do 2047 mm długości) ani pojemność bagażnika (do 1658 litrów).

Ponadto nowy Toyota Auris Touring Sports jest jedynym wagonem w segmencie C, który oferuje klientom połączone korzyści z systemu Easy Flat Toyoty, czyli tylne siedzenia składające się za jednym naciśnięciem, podwójną podłogę ładunkową, siatkę bagażową typu rolkowego oraz dwukierunkowy pokrywę bagażnika.

Warianty w stylu wagonu stanowią obecnie 25% rynku segmentu C, przy czym 75% sprzedaży przypada na rynek flotowy. Nowy Auris Touring Sports jeszcze bardziej zwiększy atrakcyjność gamy Auris, pomagając zwiększyć udział modelu w segmencie do ponad 5,0% w 2014 roku, w jego pierwszym pełnym roku sprzedaży w Europie. Przy wprowadzeniu na rynek, przewidywana europejska mieszanka hybrydowa nowego Toyoty Auris Touring Sports wyniesie około 45%. To pokazuje, że pełne hybrydy nie są rozwiązaniem niszowym, ale stanowią ofertę dla jak najszerszej publiczności.

Zaprojektowany z myślą o Europie, nowy Auris Touring Sports będzie produkowany w Toyota Motor Manufacturing UK obok modelu Avensis, co podkreśla zaangażowanie firmy w jej działania w Europie.

Wyjątkowa przestrzeń ładunkowa i funkcjonalność

Toyota Auris Touring Sports dzieli 2600 mm rozstawu osi i 10,4 m promienia skrętu, a jego długość jest większa o 285 mm w porównaniu do hatchbacka – co w całości przeznaczone jest na powiększoną przestrzeń ładunkową.

Z tylnymi siedzeniami na miejscu, przestrzeń ładunkowa ma długość 1115 mm i szerokość 1452 mm, z doskonałą pojemnością 530 litrów. Po złożeniu tylnych siedzeń w proporcji 60:40, długość przestrzeni ładunkowej wzrasta do maksymalnej długości 2047 mm i maksymalnej wysokości 890 mm (760 mm przy podwójnej podłodze), oferując klasową pojemność 1658 litrów.

Modele hybrydowe korzystają z umiejscowienia akumulatora pod tylnym siedzeniem, a pojemność bagażnika jest porównywalna z konwencjonalnymi modelami w gamie.

Ta wyjątkowa pojemność bagażnika jest wsparta funkcjonalnością najlepszą w segmencie. Toyota Auris Touring Sports jest jedynym wagonem segmentu C, który oferuje klientom połączone korzyści z systemu Easy Flat Toyoty, jednego dotykowego składania tylnych siedzeń, podwójnej podłogi ładunkowej, dwukierunkowego pokrywy bagażnika, rolkowej siatki bagażowej, haków na torby zakupowe, aluminiowych belek dachowych, trzech gniazd zasilania 12V (w tym jednego w bagażniku) oraz lampy roboczej.

Praktyczność tych funkcjonalnych cech jest dodatkowo wzmocniona przez szeroki wachlarz przestrzeni do przechowywania, w tym schowek, uchwyt na okulary przeciwsłoneczne, haki na płaszcze, skrzynkę na monety, 4 uchwyty na kubki i 4 uchwyty na butelki, przesuwany podłokietnik konsoli centralnej z miejscem na dokumenty oraz przestrzeń na drobne przedmioty w desce rozdzielczej i centralnej konsoli z tyłu.

Obszar bagażowy korzysta również z kilku dodatkowych przestrzeni do przechowywania, w postaci lewych i prawych pudełek bocznych przegrody oraz dodatkowych pudełek z przodu i z boku pod podłogą ładunkową.

Wysokość progu bagażnika wynosi zaledwie 624 mm dzięki nowemu projektowi zderzaka i klapy bagażnika – to o 100 mm mniej niż wersja hatchback.

Nowy, opcjonalny zestaw holowniczy pozwala Auris Hybrid Touring Sports ciągnąć ładunki o wadze do 345 kg.

Stylowy design zewnętrzny

Tak jak nowy hatchback, odważny, dynamiczny design zewnętrzny Toyoty Auris Touring Sports maksymalizuje korzyści aerodynamiczne wynikające z obniżenia ogólnej wysokości modelu i dynamicznych popraw przeznaczonych dla jego niższego środka ciężkości.

Nowy design zewnętrzny charakteryzuje się doskonałymi osiągami aerodynamicznymi. Współczynnik oporu powietrza Auris Touring Sports wynosi zaledwie Cd 0.28, co przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa.

Nowy Toyota Auris Touring Sports dzieli nowy frontalny design hatchbacka, który łączy język projektowania Under Priority Toyoty z detalami reflektorów Keen Look i LED-owych świateł do jazdy dziennej (DRL), nadając nowemu wagonowi potężną, ale elegancką obecność na drodze.

Projekt Under Priority charakteryzuje się dużym, trapezowym dolnym grillem wkomponowanym w przedni zderzak oraz mniejszym górnym grillem o pełnej szerokości pomiędzy nowymi reflektorami.

Pod niską, opadającą linią maski górny grill ma centralny, chromowany pasek dekoracyjny, który wizualnie przedłuża się w wąskie, starannie stylizowane klosze reflektorów, podkreślając szerokość pojazdu.

W obrębie kloszy reflektorów, pasek dekoracyjny przechodzi w formę „brwi”, która akcentuje wyjątkowo wąski odstęp pomiędzy maską a reflektorem Bi-HID (High Intensity Discharge) lub jednostką reflektora halogenowego. Ta innowacyjna konstrukcja reflektorów obejmuje także LED-owe światła do jazdy dziennej (DRL). Standardowo montowane we wszystkich wersjach, nadają nowemu Auris Touring Sports unikalny znak wizualny.

Po bokach zintegrowane obudowy świateł przeciwmgielnych z chromowanym wykończeniem, duży dolny grill łączy wykończenie w pianowe czerni z unoszącym się dolnym akcentem chromowym na spojlerze, ponownie podkreślając szerokość nowego wagonu oraz akcentując jego solidną postawę.

W profilu Auris Touring Sports również dzieli ostro nachyloną szybę czołową hatchbacka, która przechodzi w wydłużoną linię dachu z aluminiowymi belkami dachowymi i integralnym spojlerem z tyłu. O wymiarach 1553 mm długości i 960 mm szerokości, opcjonalny panoramiczny dach Skyview jest jednym z największych w segmencie i dodatkowo wzmacnia wrażenie przestronności, jakie stwarza całkowicie nowa kabina.

Wydłużone, trzykomorowe boczne szklenie ma czarne słupki, w tym wykończenie w pianowe czerni na słupku B, i jest podkreślone chromowanymi akcentami nad mocnym, wznoszącym się brzegiem nadwozia.

Z tyłu Toyota Auris Touring Sports ma nowy projekt zderzaka i klapy bagażnika, a wysokość progu bagażnika jest o 100 mm niższa niż w hatchbacku, powyżej unoszonego chromowanego spojlera. Tak jak w przypadku całej gamy Auris, charakterystyczny, owalny kształt tylnej lampy podkreśla kształt tylnego skrzydła, nowego projektu słupka D i tylnej szyby.

Nowy Auris Touring Sports będzie dostępny w wyborze dziesięciu kolorów nadwozia, z których trzy – Granite Grey, Avantgarde Bronze i Horizon Blue – są nowe. Biały perłowy kolor jest dostępny tylko dla modeli hybrydowych. Wybór felg obejmuje nowy projekt pokrywy felgi 15″ i 16″, a także 16″ i 17″ felgi aluminiowe.

Auris Hybrid Touring Sports zawiera unikalne detale, które identyfikują go jako flagowy model w gamie. Dolny grill i dolne dyfuzory tylnego zderzaka są wykończone w hybrydowym kolorze grafitowym, a loga Toyoty na masce i klapie bagażnika są w hybrydowym odcieniu niebieskim. Na przednich błotnikach znajdują się logo hybrydowe, a na klapie bagażnika znacznik hybrydowy. Zarówno 15″ srebrne, jak i 17″ ciemne metaliczne felgi aluminiowe są nowego projektu, unikalnego dla modeli pełnohybrydowych.

Przestronny i komfortowy design wnętrza

Nowe wnętrze oferuje przestrzeń i komfort dla pasażerów, z odważnymi formami i wysokiej jakości materiałami. Deska rozdzielcza łączy mocne poczucie horyzontalności, aby podkreślić szerokość i przestronność przedniej kabiny z ergonomicznym, skupionym na kierowcy układem wskaźników i elementów sterujących.

Orientacja na kierowcę jest wzmocniona poprzez wyraźny łuk osłony wskaźników, który opada wzdłuż boku konsoli centralnej, nadając wizualny nacisk na obszar kokpitu kierowcy.

Zapewniając długi zakres ruchu i dobrą regulację wysokości, projekt przednich foteli oferuje doskonały komfort. Wysokość siedzenia została obniżona o 40 mm, a kąt nachylenia kierownicy zmniejszony o 2 stopnie, co tworzy bardziej angażującą pozycję do prowadzenia. Standardowo w wersji Style, nowo opracowane sportowe fotele oferują wysoki poziom dodatkowego wsparcia bocznego.

Dla pasażerów tylnych, nowy projekt przednich foteli zwiększa również przestrzeń na kolana w tylnych siedzeniach o 20 mm.

W nowym zestawie wskaźników, prosty jasny projekt z dwiema lub trzema tarczami ma białe wskazówki i cyfry. Wszystkie elementy sterujące używają tej samej czcionki, a zarówno zestaw wskaźników, jak i konsola centralna są podświetlane na jasnoniebiesko, co nadaje premium wygląd oraz pełną koordynację wizualną.

Wnętrze nowego modelu zachwyca wizualną harmonią, a otaczające metry, środek konsoli, wykończenia tunelu, elementy klimatyzacji oraz uchwyty do drzwi wykończone są w odpowiednim, wysokiej jakości satynowym srebrnym wykończeniu. Wentylatory, panel audio, tunel przekładni, kierownica i dźwignia zmiany biegów są wykończone w srebrnym kolorze.

Sensoryczna jakość i wizualna harmonia nowego wnętrza są jeszcze bardziej wzmocnione przez poprawioną fakturę wykończeń w całym kabinie, przy starannym uwzględnieniu każdej powierzchni, z którą pasażerowie mają kontakt.

Górna powierzchnia panelu wskaźników i obszary wykończenia drzwi pokryte są miękkim materiałem, a filary kokpitu wykończone są tkaniną. W wyższych wersjach deska rozdzielcza jest wykończona skórą.

Dźwignia zmiany biegów ma nowy design, a kierownica pokryta jest najwyższej jakości skórą Nappa z pojedynczym przeszyciem baseballowym. Uchwyt do drzwi ma miękką teksturę, a podłokietniki drzwi są wyściełane.

Fotele z wersji Live i Active wykonane są z wysokiej jakości tkaniny; fotele w wersji Style mają dodatkowo czerwone wstawki. Fotele Lounge są wykończone czarnym welurem z autentycznymi skórzanymi bocznymi panelami. Czarne, skórzane tapicerki są dostępne jako opcja w modelach Lounge, a opcja skórzana Ice Grey jest ekskluzywna dla modeli hybrydowych.

Nowy Toyota Auris Touring Sports będzie dostępny w nowej kolorystyce wnętrza z czarnym wykończeniem, charakteryzującym się matową teksturą. Matowa faktura w stylu prawdziwej skóry powstaje w wyniku połączenia geometrycznego wzoru kropek z teksturą skóry.

Auris Hybrid Touring Sports ma ekskluzywny panel wskaźników i monitor wsparcia Eco Drive w zestawie wskaźników kierowcy, dźwignię zmiany biegów hybrydowego systemu shift-by-wire w kolorze hybrydowym niebieskim oraz hybrydowe ozdoby na panelu wskaźników.

Wersje Active mają wykończenie panelu wskaźników z szczotkowanego aluminium w kolorze hybrydowym, a modele wyższych klas oferują wybór wkładek ze skóry Ice Blue lub czarnej.

Poprawione dynamiki jazdy i bezpieczeństwo

Wzmacniając zaangażowanie Toyoty w poprawę dynamiki swoich pojazdów, Auris Touring Sports korzysta ze wszystkich udoskonaleń wprowadzonych do nowego Auris Hatchback. Ulepszenia w sztywności nadwozia, zawieszenia, układu kierowniczego, pozycji jazdy i cech NVH oferują kierowcom bardziej komfortowe i angażujące doświadczenie jazdy.

Nowe wzmocnienia i usztywnienia podwozia oraz struktur przednich i tylnych zwiększyły sztywność nadwozia. Szerokie zastosowanie stali o wysokiej wytrzymałości w konstrukcji nadwozia pomogło zminimalizować ogólną wagę pojazdu.

Szczególnie dla Toyoty Auris Touring Sports, sztywność ramy tylnego otwarcia została zaprojektowana w celu dostarczenia sztywności skrętnej porównywalnej z hatchbackiem – poprzez wzmocnienie konstrukcji wokół otwarcia klapy bagażnika, na przykład – mimo że nadwozie jest dłuższe, a otwarcie klapy bagażnika szersze.

Dodatkowo, obniżenie wysokości całkowitej gamy modeli Auris o 55 mm, prześwitu o 10 mm oraz wysokości nowych przednich siedzeń o 40 mm obniżyło środek ciężkości pojazdu, co korzystnie wpływa na stabilność podczas jazdy z dużą prędkością oraz zwinność podczas pokonywania zakrętów. Obniżony środek ciężkości pozwala także na zmniejszenie współczynników sprężyn dla większego komfortu jazdy.

Liczne komponenty przedniego zawieszenia typu MacPherson zostały zrewidowane, w tym projekt górnego wsparcia, ogranicznika ruchu, sprężyny śrubowej i amortyzatora. Współczynnik sprężyny został zmniejszony, a amortyzatory dostosowane w celu połączenia komfortu jazdy z doskonałą stabilnością i doskonałą reakcją na układ kierowniczy.

Modele 1.33 litra benzyny i 1.4 litra diesla mają zawieszenie tylne na belce skrętnej, podczas gdy modele 1.6 litra benzyny, 2.0 litra diesla oraz pełne hybrydy są wyposażone w system podwójnego wahacza z tyłu.

Elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS) zostało dostosowane w celu zwiększenia odczucia i precyzji jazdy. Kolumna kierownicza zyskała sztywniejsze mocowanie, co zapewnia liniowe odczucie prowadzenia, nowa kontrola EPS tłumi zmiany siły kierowniczej dla poprawy liniowości, a wysoki przełożenia zębatki zapewnia lepszą reakcję na układ kierowniczy. Ogółem te zmiany dają EPS większą bezpośredniość, lepszy feedback i szybsze skręty dla lepszej zwinności pojazdu.

Rozbudowane środki NVH zapewniają, że nowy Auris Touring Sports nie tylko oferuje komfortową jazdę, ale jest także cichy. Szerokie wygłuszenie w komorze silnika, przednich archach kół oraz desce rozdzielczej zminimalizowało zarówno hałas silnika, jak i hałas drogowy w kabinie.

Ilustrując ciągłe zaangażowanie Toyoty w rozwój nowych samochodów według najwyższych standardów bezpieczeństwa, nowy Toyota Auris Touring Sports otrzymał maksymalną ocenę 5 gwiazdek w nowym, surowszym programie Euro NCAP na rok 2013.

Wyposażony w system ABS z EBD, asystent hamowania, kontrolę stabilności pojazdu (VSC) oraz funkcję sygnału awaryjnego hamowania, nowy Auris jest także wyposażony w poduszki powietrzne SRS dla kierowcy i pasażera z przodu, oraz poduszki na kolana, boczne i kurtyny.

Użycie różnych komponentów absorbujących energię, w tym wsparcia zderzaka oraz dolnej płyty, które pomagają zminimalizować energię zderzenia, pozwoliło na optymalizację wydajności pod kątem wpływu na pieszych, spełniając jednocześnie intencję projektanta dostarczenia smukłej sylwetki bocznej.

Pełna hybryda – atrakcyjna propozycja

Wprowadzenie Auris Hybrid w 2010 roku uczyniło Toyotę pierwszym producentem oferującym różnorodność trzech zespołów napędowych w segmencie C. Od momentu wprowadzenia na rynek sprzedano około 80 000 pełnych wersji hybrydowych Auris, co czyni go drugim najpopularniejszym modelem hybrydowym w Europie, po Prius.

Zespół napędowy nowego Auris Hybrid Touring Sports HSD zawiera poprawki, które jeszcze bardziej wzmacniają unikalne doświadczenie jazdy na pełnej hybrydzie Toyoty. Jest to szczególnie ważne dla osób, które codziennie jeżdżą z powodów zawodowych, ponieważ system hybrydowy zapewnia relaksującą i bezstresową jazdę, co przyczynia się do ogólnego poczucia dobrostanu.

Logika sterowania bezszwowego, planetarnego przekładni Hybrydowego Synergy Drive została zmodyfikowana, aby zapewnić gładsze, bardziej naturalne odczucie przyspieszenia pojazdu, z bliższym związkiem między prędkością pojazdu a obrotami silnika.

Zdolny do pracy zarówno niezależnie, jak i w połączeniu, system HSD wykorzystuje silnik benzynowy 1.8 litra VVT-i i silnik elektryczny, które generują maksymalną moc 136 DIN hp (100 kW), co umożliwia Auris Hybrid Touring Sports osiągnięcie przyspieszenia od 0 do 100 km/h w 11,2 sekundy oraz maksymalnej prędkości 180 km/h.

Z drugiej strony, Auris Hybrid Touring Sports osiąga klasowe, bardzo korzystne pod względem podatkowym emisje CO2 na poziomie tylko 85 g/km. Dodatkowo generuje znacznie niższe emisje NOx i cząstek stałych (PM) niż samochody z silnikiem diesla o porównywalnych osiągach.

Co więcej, podczas pracy w unikalnym, przełączanym trybie EV, który nie jest dostępny dla hybryd łagodnych, nowa pełna hybryda produkuje zerowe emisje CO2, NOx i PM.

Zespół napędowy Auris Hybrid Touring Sports zaprojektowano tak, aby wyeliminować potrzebę napędu silnika benzynowego tak często, jak to możliwe podczas jazdy po mieście. Dane Toyoty pokazują, że kumulatywny efekt pełnej hybrydowej pracy prowadzi do wysokich proporcji jazdy z zerowymi emisjami w trybie EV.

Nowy Auris Hybrid Touring Sports reprezentuje doskonałą wartość za pieniądze. Emisje CO2 na poziomie 85 g/km oferują klientom znaczące pan-europejskie ulgi podatkowe, zwolnienia z opłat za wjazd do centrum miast oraz wyjątkowo niskie koszty eksploatacji. Serwis, konserwacja i naprawy mogą być o ponad 50% niższe niż u konkurencji z silnikami diesla.

Efektywne silniki benzynowe i diesla

Uzupełniając pierwszy napęd hybrydowy w segmencie C wagonów, Toyota Auris Touring Sports będzie dostępna z tą samą gamą silników benzynowych i diesla, co hatchback Auris; w wyborze silników 1.33 litra Dual VVT-i i 1.6 litra Valvematic oraz udoskonalonymi silnikami diesla 1.4 litra i 2.0 litra D-4D.

W połączeniu z technologią Stop & Start Toyoty oraz zaawansowaną skrzynią biegów Multidrive S, emisje CO2 są bardzo konkurencyjne w całej gamie silników Auris Touring Sports. Silniki benzynowe 1.33 i 1.6 litra generują odpowiednio 127 i 139 g/km, silnik 2.0 litra diesla 115 g/km, a 1.4 litra diesla zaledwie 109 g/km.

1.33l Dual VVT-i

Silnik benzynowy 1.33 litra, wyposażony w system Stop & Start Toyoty, jest wyposażony w technologię podwójnego zmiennego rozrządu (VVT-i) i ma wysoką kompresję 11.5:1, co zwiększa efektywność cieplną silnika. Generuje moc 73 kW/99 DIN hp oraz maksymalny moment obrotowy 128 Nm przy 3800 obr/min.

Doskonałe osiągi dynamiczne łączą się z zużyciem paliwa od 5.5 l/100 km i emisjami CO2 od 127 g/km.

Jednostka o małej średnicy i długim skoku jest wyjątkowo lekka i kompaktowa, co poprawia stosunek mocy do wagi pojazdu. Posiada pokrywę głowicy cylindrów i kolektor dolotowy z żywicy, a kanał dolotowy został zoptymalizowany, aby poprawić przepływ powietrza dla lepszej efektywności spalania.

Dual VVT-i zwiększa poziom reakcji w całym zakresie obrotów, zmieniając czas otwarcia zaworów dolotowych i wydechowych w zależności od warunków w danym momencie. Oprócz poprawy momentu obrotowego przy niskich i średnich prędkościach silnika, system również redukuje emisje i poprawia efektywność paliwową.

1.6l silnik benzynowy Valvematic

Oferując najlepszą w swojej klasie efektywność, moc i moment obrotowy, Valvematic jest dalszym rozwojem niezwykle udanego systemu podwójnego zmiennego rozrządu Toyoty (Dual VVT-i).

Valvematic rozwija technologię VVT-i o kontrolę podnoszenia i czasu trwania dla zmiennej synchronizacji zaworów dolotowych. To poprawia objętość i zarządzanie prędkością przepływu powietrza dolotowego – a w efekcie także zarządzanie procesem spalania – dostarczając więcej mocy przy niższym zużyciu paliwa i redukując emisję CO2. Wprowadzenie Valvematic dodatkowo zmniejsza straty związane z pompowaniem przy lekkich obciążeniach silnika, co further obniża zużycie paliwa.

Efektywność Valvematic jest jeszcze bardziej poprawiana poprzez zastosowanie zmiennej długości kolektora dolotowego. Działa on jak przyspieszacz przy niskich i średnich prędkościach silnika, maksymalizując prędkość powietrza dolotowego dla optymalnej efektywności spalania.

Silnik Valvematic 1.6 litra jest dostępny z sześciobiegową manualną lub automatyczną skrzynią biegów Multidrive S, generuje moc 97 kW/132 DIN hp i maksymalny moment obrotowy 160 Nm już przy 4400 obr/min. Wyposażony w skrzynię manualną, silnik osiąga zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynoszące 6.1 l/100 km i generuje emisje CO2 wynoszące tylko 140 g/km.

Skrzynia Multidrive S redukuje zarówno zużycie paliwa, jak i emisje do 6.0 l/100 km i 139 g/km odpowiednio.

1.4l silnik diesla D-4D

Połączony z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, silnik 1.4 litra D-4D rozwija moc 66 kW/90 DIN hp i maksymalny moment obrotowy 205 Nm przy zaledwie 1800 do 2800 obr/min.

Silnik 1.4 D-4D 90 turbodiesel również standardowo wyposażony jest w system Stop & Start i korzysta z technologii Toyota Optimal Drive, maksymalizując wydajność i komfort jazdy przy minimalnym zużyciu paliwa oraz emisjach CO2 oraz cząstek stałych.

Czas nagrzewania silnika jest zminimalizowany dzięki zastosowaniu nowego systemu bypass dla płynu chłodzącego, który pomaga zredukować straty cieplne w płynie chłodzącym podczas uruchamiania.

Najnowszej generacji wtryskiwacze piezoelektryczne kontrolują objętość paliwa i czas wtrysku z większą precyzją. Wysoka prędkość reakcji wtryskiwaczy piezo sprawia, że możliwy jest wielofazowy, szybki wtrysk. To zarówno zmniejsza tempo rozprężania spalania, jak i zapewnia dokładniejsze spalanie wewnątrz komory spalania, co dodatkowo redukuje emisje cząstek stałych, NOx i CO2.

To, w połączeniu z wyższymi ciśnieniami wtrysku w systemie wspólnej szyny wynoszącymi 160 Mpa, skutkuje krótszymi czasami wtrysku, łącząc szerszą reakcję silnika z lepszą efektywnością paliwową i zmniejszonymi emisjami CO2.

2.0l silnik diesla D-4D

Połączony z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, silnik turbodiesla 2.0 litra D-4D o mocy 91 kW/124 DIN hp został znacznie zrewidowany i teraz standardowo wyposażony jest w system Stop & Start.

Jednostka ta posiada nową zmienną turbosprężarkę z systemem łożysk o niskim tarciu oraz elektrycznym aktuatorze. Ulepszenia w zakresie smarowania i chłodzenia, mające na celu redukcję emisji CO2, obejmują dwustopniową pompę ciśnieniową oleju z ulepszonym strumieniem oleju, zoptymalizowaną pompę wodną z obniżonym przepływem oraz podwójną komorę w misce olejowej, co poprawia czas nagrzewania silnika.

Emisje spalin są dalszym razem zmniejszane dzięki nowej strategii sterowania świecami żarowymi oraz usprawnieniom w budowie i powłoce DPF.

Użycie pokrywy głowicy cylindrów z żywicy, wspornika chłodnicy oleju i rury wodnej obniża wagę silnika o 3 kg. Zmniejszenie tarcia dzięki zastosowaniu pompy próżniowej o niskim tarciu, łańcucha rozrządu o niskim tarciu oraz oleju o niskiej lepkości dodatkowo zwiększa efektywność paliwową. Udoskonalenia spalania poprzez nowy kształt komory tłokowej i nową strategię świec obniżyły poziom hałasu silnika.

W rezultacie silnik jest cichszy, dostarczanie momentu obrotowego uległo poprawie, a emisje CO2 obniżono do 115 g/km. Zużycie paliwa także spadło, osiągając 4.4 l/100km w cyklu mieszanym.

MultiDrive S

Dostępny w 1.6 wersji Valvematic benzynowej nowego Auris Touring Sports, MultiDrive S to bezstopniowa skrzynia biegów (CVT) z w pełni automatycznym trybem bezszwowym lub sekwencyjnym, krokowym trybem Sport 7-biegowym.

W trybie automatycznym, system jest zoptymalizowany pod kątem cichości i efektywności paliwowej, precyzyjnie dopasowując przekładnię do silnika w każdym momencie, monitorując kąt pedału akceleratora, prędkość pojazdu oraz siłę hamowania.

W trybie sekwencyjnym Sport 7-biegowym, pozycję kroku można wybrać za pomocą dźwigni lub przycisku zmian biegów. W trybie Sport, system jest zoptymalizowany pod kątem reakcji i bezpośredniej kontroli silnika.

Tryb Sport ma również precyzyjną kontrolę skrętu. Po wykryciu spowolnienia, system zmienia bieg w dół i stosuje hamowanie silnikiem, aby wspomóc siłę hamowania. Przy wyjazdach z zakrętów, logika zmiany biegów kontroluje system, aby zapewnić wybór optymalnego przełożenia dla wymaganej prędkości przyspieszenia.

Strategia i wyposażenie klas

Nowy Toyota Auris Touring Sports będzie dostępny w czterech klasach: Live, Active, Style i Lounge. Każda klasa jest wyraźnie różniąca się zarówno specyfikacją wyposażeniową, jak i stylizacją zewnętrzną i wewnętrzną.

Na przykład, wysoka jakość panelu ozdobnego deski rozdzielczej jest dostępna w sześciu wykończeniach, aby wyraźnie zróżnicować klasy; metaliczna czerń dla klasy Live, metaliczna srebrna dla klasy Active, czarna węglowa dla klasy Style oraz autentyczna czarna skóra dla modeli Lounge. Modele Auris Hybrid Touring Sports mają metaliczne wykończenie w kolorze grafitowym dla klasy Active oraz autentyczną skórę w kolorze lodowym szarym lub czarnym dla modeli Lounge.

Kompleksowa specyfikacja wyposażeniowa

Nawet na poziomie Live, standardowa specyfikacja wyposażeniowa nowego Auris Touring Sports została starannie przemyślana, aby uprościć i poprawić życie na pokładzie, w tym funkcję Follow Me Home dla świateł oraz asystenta ruszania na wzniesienia.

Klasa Active rozwija specyfikację Live, wzbogacając projekt zewnętrzny o chromowany pasek na grillu, malowane na czarno aluminiowe belki dachowe i przednie światła przeciwmgielne. W standardzie znajduje się automatyczna klimatyzacja, łączność Bluetooth, regulowane wysokościowo siedzenie pasażera z przodu, tylny podłokietnik oraz zaawansowany system multimedialny Toyota Touch z łącznością USB/iPod i kamerą tylną.

Klasa Style dodaje do już kompleksowej specyfikacji Active unikalny projekt i wykończenie sportowego fotela, panel instrumentów z wykończeniem węglowym, tylne przyciemnione szyby, listwy progowe oraz felgi aluminiowe 17″.

Klasa Lounge dodaje do standardowej specyfikacji Active skórzaną tapicerkę i wykończenia, tylne elektryczne szyby, klimatyzację w trybie dual, czujniki zmierzchu, deszczu i antyoślepienia lusterka wstecznego, tempomat oraz regulowany ogranicznik prędkości (dla modeli CVT), system asysty parkowania Simple Intelligent Park Assist (SIPA), system Smart Entry i Start oraz felgi aluminiowe 16″.

Specjalna specyfikacja standardowa dla hybryd Active dodatkowo obejmuje 15″ felgi aluminiowe ECO, LED-owe tylne światła kombinowane, grafitowy dolny grill oraz przycisk startu, a także unikalny projekt panelu wskaźników z wysokiej jakości wskaźnikami i wyświetlaczem LCD do wielu informacji. Do tej specyfikacji standardowej klasa Lounge dodaje 17″ felgi aluminiowe.

W zależności od klasy, kompleksowa lista zaawansowanych opcji poprawiających komfort i wygodę nowej gamy Auris obejmować będzie reflektory Bi-HID, Adaptacyjny System Oświetlenia Przedniego (AFS), Automatyczne Światła Długie (AHB), składane lusterka, system Smart Entry i Start, tempomat, panoramiczny dach Skyview o wymiarach 1553 mm długości na 960 mm szerokości (jeden z największych w segmencie), systemy nawigacyjne Toyota Touch i Go oraz Touch i Go Plus, system audio JBL Premium oraz system asysty parkowania Simple Intelligent Park Assist (SIPA).

Simple Intelligent Park Assist (SIPA)

System asysty parkowania Simple Intelligent Park Assist (SIPA) jest standardowo montowany w klasie Lounge i dostępny jako opcja w modelach klasy Active. Umożliwia on szybsze i łatwiejsze parkowanie.

System używa kamery tylnej oraz ultradźwiękowych czujników w przednim i tylnym zderzaku do identyfikacji dostępnych miejsc do parkowania równoległego. Automatycznie zastosuje odpowiednią sekwencję kątów skrętu przy manewrze parkowania w docelowe miejsce; od kierowcy wymaga się jedynie kontrolowania prędkości pojazdu.

Toyota Touch

System Toyota Touch jest dostępny od klasy Active w nowym Auris Touring Sports. Jest to 6.1-calowy, pełnokolorowy interfejs dotykowy, który stanowi nowatorskie podejście do przystępnych cenowo systemów multimedialnych na pokładzie.

Zawiera radio AM/FM z opcjonalnym odbiornikiem DAB+, odtwarzacz CD/MP3, bezprzewodowe połączenie Bluetooth z funkcją streamingu muzyki, gniazdo AUX oraz port USB do podłączenia przenośnych odtwarzaczy muzycznych, z możliwością wyświetlania okładek albumów iPoda.

Zarówno monitor energii dla systemu hybrydowego, jak i informacje o zużyciu paliwa mogą być wyświetlane, a kamera tylna jest standardowo montowana.

Ulepszony system Toyota Touch & Go

Rozbudowując multimedialną jednostkę bazową Toyota Touch, ulepszony system Toyota Touch & Go oferuje klientom pełny system nawigacji mapowej, który jest najlepszą wartością na rynku, zwiększoną łączność oraz dostęp do treści online i aplikacji, w tym nowej aplikacji Twitter.

Zawiera wszystkie najbardziej popularne funkcje nawigacyjne, takie jak zaawansowana funkcja ruchu z premium informacjami w 10 krajach europejskich, oraz ostrzeżenia o fotoradarach i ograniczeniach prędkości (gdzie to legalne), ulepszony system nawigacji obecnie również zawiera obrazy widoków skrzyżowań, obrazy tunelu, funkcję automatycznego zoomu oraz poprawione ostrzeżenia o radarach i ograniczeniach prędkości.

System został ulepszony, aby zapewnić bardziej dokładny ETA (szacowany czas przybycia) oraz lepszy wybór trasy, korzystając z bazy danych wzorców ruchu (opartej na zebranych danych historycznych), co pozwala na uwzględnienie średnich prędkości na odcinkach dróg w trasie w zależności od czasu, dnia i miesiąca.

Dzięki temu system obejmuje nowe funkcje ruchu, które dostarczają bardziej istotnych informacji zwrotnych i danych użytecznych dla kierowcy dotyczących ruchu przed nimi.

Korzystając z kompatybilnego telefonu komórkowego przez Bluetooth, Toyota Touch & Go oferuje także łączność z Google Local Search – największą i najaktualniejszą bazą danych wyszukiwania na świecie.

W dodatku do pięciu milionów punktów zainteresowań przechowywanych w bazie danych map, Toyota Touch & Go oferuje standardowy dostęp do Google Local Search, Yandex i innych silników wyszukiwania TBD, wykorzystując kompatybilny telefon komórkowy przez Bluetooth.

Instalacja Touch & Go również ulepsza jednostkę bazową multimediów o dodanie funkcji SMS na ekranie, umożliwiającej wysyłanie i odbieranie wiadomości, z wyświetlaniem obrazu kontaktu z kompatybilnego telefonu Bluetooth.

Już dostępnych jest kilka aplikacji do pobrania, w tym informacje o cenach paliw, prognozy pogody i informacje o miejscach parkingowych, a nowa aplikacja Twitter została opracowana, aby umożliwić właścicielom Toyoty pozostawanie w kontakcie z 500 milionami użytkowników Twittera w trakcie podróży.

Unikalna w segmencie mainstreamowym C, aplikacja Twitter będzie dostępna dla wszystkich pojazdów wyposażonych w system Toyota Touch & Go, od tego roku. Użytkownicy mogą tweetować różne szablony, zarówno osobiste, jak i generowane przez system, podczas jazdy (wprowadzanie wolnego tekstu i linki URL są zablokowane z powodów bezpieczeństwa). Ponieważ aplikacja jest w pełni zintegrowana z systemem nawigacyjnym, szablony mogą zawierać informacje o miejscu docelowym i ETA.

Toyota Touch & Go została zaprojektowana z myślą o przystępności i elastyczności. System można łatwo zaktualizować o najnowsze funkcje, zaktualizowane mapy i najnowsze aplikacje, w miarę ich dostępności.

Ulepszony Toyota Touch & Go Plus

Dostępny w modelach klasy Lounge, Touch & Go Plus dodaje szereg nowych, zaawansowanych funkcji technologicznych do wyjątkowego dotykowego systemu multimedialnego Toyoty.

Oferuje zaawansowane rozpoznawanie głosu do wprowadzania adresów nawigacyjnych, jednoetapowe wprowadzanie przeznaczenia, przeszukiwanie i odtwarzanie muzyki oraz przeszukiwanie kontaktów telefonicznych i wykonywanie połączeń.

Synchronizując z kompatybilnym telefonem komórkowym przez Bluetooth, system może wysyłać i odbierać wiadomości e-mail oraz wyświetlać kalendarz. Posiada również funkcję odczytu wiadomości tekstowych, e-maili i wiadomości ruchu w trybie tekst na mowę. Touch & Go Plus zawiera dodatkowo bazę danych Gracenote, która umożliwia precyzyjny wybór głosowy różnych plików audio przechowywanych na przenośnym urządzeniu oraz wygodną funkcję „Odtwórz więcej podobnych utworów”. Ulepszony system teraz obsługuje również wielozadaniowość aplikacji.

Rozbudowane mapy nawigacji satelitarnej są wzbogacone o modelowanie 3D głównych miast i zabytków, w miejscach, gdzie baza danych jest dostępna.

1.33L Dual VVT-i 6MT FWD (99 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1329 Cm3
Moc73 Kw @ 6000 Rpm
99 Hp @ 6000 Rpm
98 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy94 Lb-Ft @ 3800 Rpm
127 Nm @ 3800 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna109 Mph (175 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość179.5 In (4559 Mm)
Szerokość69.3 In (1760 Mm)
Wysokość58.1 In (1476 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/60.4 In (1
Rozstaw osi102.4 In (2601 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika18.7 Cuft (530 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna2756 Lbs (1250 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3891 Lbs (1765 Kg)
Spalanie miasto33.1 Mpg Us (7.1 L/100Km)
Spalanie trasa49 Mpg Us (4.8 L/100Km)
Średnie spalanie42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Emisja CO2130 G/Km

1.6L Valvematic 6MT FWD (132 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc97 Kw @ 6400 Rpm
132 Hp @ 6400 Rpm
130 Bhp @ 6400 Rpm
Moment obrotowy118 Lb-Ft @ 4400 Rpm
160 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna121 Mph (195 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość179.5 In (4559 Mm)
Szerokość69.3 In (1760 Mm)
Wysokość58.1 In (1476 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/60.4 In (1
Rozstaw osi102.4 In (2601 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika18.7 Cuft (530 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna2822 Lbs (1280 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4045 Lbs (1835 Kg)
Spalanie miasto29.4 Mpg Us (8 L/100Km)
Spalanie trasa47 Mpg Us (5 L/100Km)
Średnie spalanie38.6 Mpg Us (6.1 L/100Km)
Emisja CO2140 G/Km

1.6L Valvematic CVT FWD (132 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc97 Kw @ 6400 Rpm
132 Hp @ 6400 Rpm
130 Bhp @ 6400 Rpm
Moment obrotowy118 Lb-Ft @ 4400 Rpm
160 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna118 Mph (190 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość179.5 In (4559 Mm)
Szerokość69.3 In (1760 Mm)
Wysokość58.1 In (1476 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/60.4 In (1
Rozstaw osi102.4 In (2601 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika18.7 Cuft (530 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna2866 Lbs (1300 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4101 Lbs (1860 Kg)
Spalanie miasto30.5 Mpg Us (7.7 L/100Km)
Spalanie trasa46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Średnie spalanie39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Emisja CO2139 G/Km

1.4L D-4D 6MT FWD (90 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1394 Cm3
Moc66 Kw @ 3800 Rpm
90 Hp @ 3800 Rpm
89 Bhp @ 3800 Rpm
Moment obrotowy151 Lb-Ft @ 1800-2800 Rpm
205 Nm @ 1800-2800 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna109 Mph (175 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h13 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość179.5 In (4559 Mm)
Szerokość69.3 In (1760 Mm)
Wysokość58.1 In (1476 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/60.4 In (1
Rozstaw osi102.4 In (2601 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika18.7 Cuft (530 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna2855 Lbs (1295 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4068 Lbs (1845 Kg)
Spalanie miasto45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Spalanie trasa61.9 Mpg Us (3.8 L/100Km)
Średnie spalanie54.7 Mpg Us (4.3 L/100Km)
Emisja CO2113 G/Km

2.0L D-4D 6MT FWD (124 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc91 Kw @ 3600 Rpm
124 Hp @ 3600 Rpm
122 Bhp @ 3600 Rpm
Moment obrotowy229 Lb-Ft @ 1800-2400 Rpm
310 Nm @ 1800-2400 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna121 Mph (195 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość179.5 In (4559 Mm)
Szerokość69.3 In (1760 Mm)
Wysokość58.1 In (1476 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/60.4 In (1
Rozstaw osi102.4 In (2601 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika18.7 Cuft (530 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3131 Lbs (1420 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4222 Lbs (1915 Kg)
Spalanie miasto43.6 Mpg Us (5.4 L/100Km)
Spalanie trasa60.3 Mpg Us (3.9 L/100Km)
Średnie spalanie53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Emisja CO2115 G/Km

1.8L VVT-i eCVT FWD (136 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1798 Cm3
Moc73 Kw @ 3600 Rpm
99 Hp @ 3600 Rpm
98 Bhp @ 3600 Rpm
Moment obrotowy105 Lb-Ft @ 4000 Rpm
142 Nm @ 4000 Rpm
Moc silnika elektrycznego60.3 Kw (82 Hp)
Electrical Motor Torque152.7 Lb-Ft (207 Nm)
Całkowita maksymalna moc100 Kw (136 Hp)
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoHybrydowy Benzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna109 Mph (175 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówEBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość179.5 In (4559 Mm)
Szerokość69.3 In (1760 Mm)
Wysokość58.1 In (1476 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/60.4 In (1
Rozstaw osi102.4 In (2601 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika18.7 Cuft (530 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3109 Lbs (1410 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4001 Lbs (1815 Kg)
Spalanie miasto60.3 Mpg Us (3.9 L/100Km)
Spalanie trasa60.3 Mpg Us (3.9 L/100Km)
Średnie spalanie58.8 Mpg Us (4 L/100Km)
Emisja CO292 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.