Choć Avalon wyglądał, jakby został zaprojektowany z myślą o wygraniu konkursu AARP, oferował na amerykański rynek więcej niż niektórzy z trzech największych producentów samochodów.
Toyota zdecydowała się na zbudowanie samochodu, który jest wystarczająco wygodny dla tych, którzy nie spieszą się już w życiu, ale jednocześnie ma być atrakcyjny dla osób w średnim wieku. Był to interesujący mix klasyki i nowoczesności, oparty na reputacji niezawodności modelu Camry.
Czwarta generacja Avalona została zaprezentowana na Targach Motoryzacyjnych w Nowym Jorku w 2012 roku jako model na rok 2013. Posiadała agresywny wygląd przodu, z wąskimi reflektorami i dużą kratką na dolnej części zderzaka. Górna kratka była niemal niewidoczna.
Wnętrze Avalona pozbyło się dźwigni zmiany biegów z poprzedniej generacji i umieściło ją na konsoli centralnej, nad przyciskami podgrzewania przednich siedzeń. Przestronne wnętrze było odpowiednie dla każdego, zarówno wysokiego, jak i niskiego, zarówno z przodu, jak i z tyłu. Na desce rozdzielczej znajdowały się analogowe wskaźniki oraz ekran TFT na środku dla komputera pokładowego. System infotainment zajmował sporą część centralnej konsoli i miał duże pokrętła, co ułatwiało jego obsługę w zimie w rękawiczkach.
Avalon nie miał problemu z mocą, co pozostawało aktualne także w modelu z 2013 roku. Toyota zainstalowała dwa silniki z przodu i połączyła je z 6-biegową skrzynią manualną.
W 2013 roku, Toyota znacząco zmieniła formułę modelu Avalon, tworząc nowoczesny i przekonujący sedan, który przyciąga nowe pokolenie klientów, symbolizując jednocześnie ekscytujący kierunek projektowania i produkcji Toyoty na przyszłość.
„Nowy Avalon z 2013 roku ukazuje mistrzostwo Toyoty w budowie samochodów i wprowadza nowy poziom ekscytacji, dynamiki i wyrafinowania”, powiedział Bill Fay, wiceprezydent grupy i dyrektor zarządzający w Toyocie. Dzięki pracy Calty Design Research (Newport Beach, Kalifornia oraz Ann Arbor, Michigan) oraz centrum technicznemu Toyoty w Ann Arbor (TTC-AA), nowy Avalon to znacznie udoskonalony produkt, który korzysta z najlepszych zasobów budowy samochodów w Toyocie, tworząc ten nowoczesny sedan klasy światowej i składając oświadczenie.
„Celem nowego Avalona jest pokazanie rynkowi, że 'Toyota wraca!’ Będzie liderem w stylizacji, doskonałej wydajności w prowadzeniu i najwyższym poziomie technologii,” powiedział Randy Stephens, główny inżynier Avalona.
Całkowicie nowy Toyota Avalon z 2013 roku połączy pasjonującą stylizację, innowacje oraz wysoki poziom rzemiosła, aby pomóc w rewidowaniu pozycji flagowego sedana Toyoty w konkurencyjnym segmencie samochodów średniej wielkości premium.
Styl zewnętrzny
Aby zrealizować misję rebrandingową modelu Toyota Avalon i zmienić postrzeganie sedana przez konsumentów, Calty zaprojektowało nadwozie o znacznie bardziej sportowej ekspresji. Nowy Avalon to dramatyczny krok naprzód w stylistyce w porównaniu do wcześniejszych modeli.
Elegancka i sportowa linia nadwozia Avalona z 2013 roku zapewnia dłuższą, opływową linię dachu, tworząc bardziej atrakcyjną sylwetkę boczną z niższym poziomem nadwozia, co sugeruje poczucie ruchu i stabilność na drodze. Wyrzeźbiona linia ramion, ciągnąca się nad przednimi kołami, tworzy mocny, płynny wzór bocznej karoserii podkreślający sportowy charakter pojazdu. Nowy Avalon został zaprojektowany tak, aby wyrażać większe poczucie dynamiki i zwinności, aby lepiej odpowiadać na znacznie poprawioną wydajność jezdną auta.
W porównaniu do modelu z 2012 roku, nowy Avalon oferuje bardziej zwarty i sportowy rozmiar zewnętrzny, z większą finezją stylistyczną, nie rezygnując z komfortu wnętrza. Wysokość pojazdu została obniżona o 0,98 cala (25 mm), podczas gdy zwisy przedni i tylny zostały skrócone o 0,59 cala (15 mm) i 1,77 cala (45 mm) odpowiednio. Wypełniając przestrzeń między nadwoziem a oponami, szczelina ta została zmniejszona o 0,27 cala (7 mm) w porównaniu do poprzedniego modelu Avalona. Wizualna postawa nowego Avalona została dodatkowo poprawiona dzięki zmniejszeniu szerokości tylnych bocznych ram, otaczających tylną szybę, o 1,29 cala (33 mm), co napina proporcje „szklanej” części nadwozia. Szerokość podwozia została zwiększona o 0,39 cala (10 mm) z przodu i 0,59 cala (15 mm) z tyłu, co poszerza umiejscowienie kół pod bardziej sportowym nadwoziem Avalona.
Nowe oświetlenie zewnętrzne Avalona, utrzymane w sportowym i ekspresyjnym stylu, współgra z liniami projektu. Zastosowany po raz pierwszy w branży zespół reflektorów Quadrabeam™ wykorzystuje elegancki, kompaktowy projekt reflektora z podwójnym okiem, z dwoma kwadratowymi soczewkami szklanymi zaprojektowanymi do świateł mijania, oferując znakomitą wydajność oświetlenia. Dla świateł mijania dostępne są żarówki halogenowe oraz o wysokiej intensywności (HID). Oferowane są również światła dzienne (DRL) korzystające z sześciu wydajnych diod LED, nadając przedniej części pojazdu nowoczesny wygląd.
Silniejszy i bardziej ekspresyjny design przodu z większym otworem grilla tworzy agresywny wygląd, jednocześnie poprawiając przepływ powietrza do chłodzenia i ochrony pieszych. Nowe zewnętrzne wskaźniki kierunkowskazów w Avalonie znalazły się na dolnej części przedniego zderzaka, co przyczynia się do smukłego i eleganckiego wyglądu. Nowe, eleganckie i rzeźbione tylne światła pozycyjne Avalona wykorzystują diody LED, co zapewnia widoczność i redukuje niewielką, nieoświetloną przestrzeń między bagażnikiem a tylnym błotnikiem.
Z kolei bardziej rzeźbiarska, sportowa konstrukcja zewnętrzna pomaga nowemu Toyota Avalon opływać powietrze z niskim współczynnikiem oporu aerodynamicznego wynoszącym 0,28, co sprzyja oszczędności paliwa i stabilności na drodze. Tylne, zwężające się kształty nadwozia i osłony podłogowe poprawiają stabilność pojazdu przy dużych prędkościach, jednocześnie poprawiając przepływ powietrza. Lusterka boczne Avalona oferują poprawioną aerodynamikę, co pomaga zredukować hałas podczas jazdy, a także są lżejsze o 14,6 uncji (415 gramów) w porównaniu do poprzedniego modelu. Same lusterka pomagają zmniejszyć współczynnik oporu o 0,001 w porównaniu do wcześniejszego modelu. Nowe aerodynamiki lusterka boczne mają wbudowane funkcje, takie jak: lampa kierunkowskazu, elektryczna regulacja, podgrzewanie lustra, zapamiętywanie pozycji, lampa do podświetlenia otoczenia, wskaźnik monitorowania martwego pola, oraz szkło elektrochromatyczne. Nowy Avalon jest też wyposażony w nowy, lżejszy i bardziej aerodynamiczny projekt wycieraczek, które dłużej styka się z szybą. Tylny zderzak Avalona ma wbudowane podwójne wydechy ze stali nierdzewnej zintegrowane z nadwoziem.
Model hybrydowy wyróżnia się niebieskimi emblematami Toyoty z przodu i z tyłu pojazdu. Oprócz unikalnych znaków hybrydowych umieszczonych na klapie bagażnika, drzwiach przednich i ukrytym wylocie wydechowym. Nowy Avalon z 2013 roku zadebiutuje w dwóch nowych kolorach: Moulin Rouge Mica i Champagne Mica, które uzupełniają ogólne opcje kolorystyczne dla konsumentów.
Wnętrze
Całkowicie nowy Avalon z 2013 roku, zaprojektowany przez Calty, rozwija elegancki, sportowy temat zewnętrzny, aby stworzyć premium wnętrze, które łączy nowoczesną technologię i rzemiosło z artystycznym poziomem rzeźbionych powierzchni. Patrząc z wnętrza kabiny, rzeźbiona deska rozdzielcza i jej wklęsłe powierzchnie w przedniej części pasażera przyczyniają się do poczucia przestronności w kabinie. Ta deska pokryta jest miękkim, ręcznie szytym materiałem premium, a szew dodaje jej artystycznego wyrazu, przebiegając przez całą deska rozdzielczą. Szeroki, niski i warstwowy projekt deski rozdzielczej pomaga podzielić powierzchnię panelu na równowagę między intymną przestrzenią kierowcy z wyraźnymi kątami na wskaźnikach a szeroką przestrzenią pasażerską.
Panel wskaźników został poszerzony o 1,18 cala (30 mm) w górnej części oraz o 2,56 cala (65 mm) w dolnej części w porównaniu do poprzedniego modelu, co zwiększa przestronność wnętrza. Kierowca korzysta z połączenia wskaźników typu Optitron, które generuje wyraźny, wysokiej jakości obraz oraz 3,5-calowy wyświetlacz TFT (Thin-film Transistor) z kolorowym wyświetlaczem informacji. Wyświetlacz hybrydowego Avalona zawiera wskaźnik systemu hybrydowego w postaci wskaźnika wskazówki, który pokazuje moc wyjściową hybrydy oraz regenerację. Strefa Eco na wyświetlaczu wskazania pomaga pokazać, kiedy pojazd jest prowadzony w sposób przyjazny dla środowiska, a także może pomóc kierowcy w kształtowaniu oszczędnych nawyków jazdy.
Powierzchnie wnętrza nowego Toyoty Avalona pokryte są materiałami premium, takimi jak ręcznie szyta miękka tapicerka dla deski rozdzielczej, unikalne wykończenia z dymionego chromu otaczające centralny panel oraz wysokiej jakości błyszczące wykończenia wokół dźwigni zmiany biegów. Cała ta dbałość o szczegóły w dotyku i subtelne poprawki w fakturze i wyglądzie mają na celu podniesienie ogólnego doświadczenia wnętrza dla kierowcy i pasażerów. Rozległe zastosowanie materiałów miękkiego dotyku sprzyja poczuciu jakości i komfortu wnętrza. Gęsta, miękka podpórka znajduje się pod delikatnym materiałem pokrywającym wiele powierzchni dotykowych wnętrza, a miękka powierzchnia zbudowana z głębokiej pianki jest używana na wielu powierzchniach deski, aby stworzyć większe poczucie jakości dotykowej.
Powierzchnie wnętrza Avalona z 2013 roku dostępne są w trzech schematach kolorystycznych: migdałowym, który tworzy ciepłą, elegancką atmosferę; jasnoszarym, który pozostaje chłodniejszy i tworzy nowoczesną przestrzeń wewnętrzną; oraz czarnym, który oferuje większe poczucie wydajności jazdy.
Nowe przednie siedzenia Avalona oferują poprawioną boczną podpórkę, wykorzystując lżejszy, gęstszy materiał piankowy, co pomaga poprawić pozycjonowanie ciała kierowcy i pasażera. W nawiązaniu do nastawienia na długie podróże w tym premium sedanie, siedzenia wciąż oferują wysoki poziom komfortu i wsparcia w długich trasach. Siedzenia Avalona są dostępne w wersji z elektryczną regulacją 10-stopniową lub 8-stopniową dla fotela kierowcy oraz dostępne są 8-stopniowe i 4-stopniowe regulacje dla siedzenia pasażera. W porównaniu do siedzeń w poprzednim modelu, nowe siedzenia Toyoty Avalona oferują o 0,40 cala (10 mm) większą regulację długości siedziska w kierunku tylnej granicy oraz o 0,40 cala (10 mm) większą regulację wysokości siedziska. Fotel kierowcy zawiera przedłużenie długości poduszki dostępne w 10-stopniowym fotelu. Pneumatyczne wsparcie lędźwiowe o regulacji 4-stopniowej jest wbudowane w fotel kierowcy i 2-stopniowe wsparcie lędźwiowe dla pasażera. System ogrzewania siedzeń oraz wentylacja zostały wprowadzone, aby poprawić komfort siedzeń kierowcy i pasażera.
Tylne siedzenia Avalona z 2013 roku oferują lepsze wsparcie ciała oraz lepszą boczną podpórkę, a także w opcji dostępne ogrzewanie tylnych siedzeń. Powierzchnie siedzeń Avalona pokryte są skórą naturalną średniej jakości lub dostępną premium skórą o drobniejszej fakturze.
Panele drzwiowe zostały zaprojektowane w celu poprawy elegancji wnętrza, oferując jednocześnie lepszy komfort podparcia podłokietków poprzez zastosowanie pianki o 0,23 cala (6 mm) grubszej niż w poprzednim modelu. Panel drzwiowy jest również pokryty wytrzymałą skórą syntetyczną z ozdobnym przeszyciem pasującym do podłokietników. Dostępne uchwyty panelu drzwiowego wykonane są z materiału premium w dotyku, a oświetlenie LED podświetla kontrolki panelu drzwiowego. Dymione chromowane obramowania i akcenty pokrywają wnętrze klamek drzwiowych i obramowań przełączników okien elektrycznych, co poprawia wygląd. Działanie okien elektrycznych odbywa się przy użyciu silników o zmiennej prędkości, które spowalniają okna, gdy zbliżają się do górnej krawędzi ramy, aby ograniczyć hałas wiatru i zapewnić wysoki komfort. Wszystkie cztery okna elektryczne nowego Avalona są wyposażone w funkcję obstrukcji, zatrzymującą ruch okna w przypadku wykrycia przeszkody.
Poza stylizacją, wnętrze Avalona pozostaje wyjątkowo funkcjonalne z obszernymi i ulepszonymi miejscami do przechowywania. Pod kontrolkami HVAC w konsoli środkowej znajduje się wnęka eBin™, przeznaczona do przechowywania dwóch urządzeń (np. telefonów komórkowych lub iPoda) obok siebie na bardziej szorstkiej powierzchni premium. Gniazda do ładowania znajdują się poniżej wnęki, która ma możliwość zamknięcia kabli w przejściu w dnie wnęki. Wnęka jest również podświetlana światłem LED, co poprawia widoczność kabli w nocy. Pod tą wnęką znajduje się skrzynka na elektronikę, gdzie urządzenia mogą być przechowywane w pełni ukryte, jednocześnie się ładując. W skrzynce przechowywane są dwa gniazda zasilania 12V DC, gniazdo AUX oraz gniazdo USB.
W wersji Toyota Avalon Limited dwa chromowane uchwyty na kubki w konsoli środkowej są podświetlane światłem LED. Poziom podświetlenia dla uchwytów na kubki można dostosować na trzech poziomach za pomocą przełącznika na konsoli sufitowej.
Duża konsola tylna ma wystarczająco wiele miejsca na pudełko chusteczek i posiada odłączaną, przesuwaną tackę do przechowywania mniejszych przedmiotów. Wygodne, przesuwane wieko podłokietnika, które przykrywa skrzynkę, oferuje do 1,61 cala (41 mm) ruchu, aby pełniej spełniać funkcję podłokietnika i może być otwierane i zamykane w dowolnej pozycji. Skrzynka zawiera również inne gniazdo zasilania 12V DC, ułatwiające ładowanie lub zasilanie akcesoriów. Po lewej stronie kierownicy znajduje się skrytka na monety, która może być uruchamiana przyciskiem i wykorzystuje mechanizm amortyzujący, aby zapewnić płynne otwieranie i zamykanie. Nowy Avalon jest wyposażony w schowek o pojemności 0,24 stopy sześciennej (6,9 litra) z odłączaną tacką, który można zamknąć na klucz dla bezpieczeństwa. Schowek jest podświetlany światłem LED. Avalon z 2013 roku oferuje 16,0 stóp sześciennych pojemności bagażowej dla modelu benzynowego oraz 14,0 stóp sześciennych dla modelu Avalona Hybrydowego.
Układ napędowy
Głównym celem dla nowego Toyoty Avalona było poprawienie jego dynamiki przy zachowaniu doskonałej efektywności paliwowej. Wyzwanie to spełnił zespół inżynierski TTC, wykorzystując sprawdzony silnik V6, aby osiągnąć lepsze osiągi przy doskonałej efektywności paliwowej, a także stworzył pierwszy model Avalona Hybrydowego. Model Avalona z silnikiem benzynowym wyposażony jest w mocny, aluminiowy silnik V6 o pojemności 3,5 litra, połączony z konwencjonalną sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Avalon Hybrydowy jest wyposażony w zmodyfikowaną wersję systemu Hybrydowego Synergy Drive o pojemności 2,5 litra, który napędza również hybrydowego Camry.
Silnik V6
Avalon wykorzystuje silnik DOHC V6 o pojemności 3,5 litra, który charakteryzuje się podwójnym zmiennym czasowaniem zaworów (Dual VVT-i), co pomaga zapewnić doskonałą moc i efektywność, optymalizując zdarzenia zaworów dolotowych i wydechowych w celu zwiększenia wydajności silnika w całym zakresie obrotów. Ten mocny silnik V6 generuje moc 268 KM przy 6200 obr./min oraz moment obrotowy 248 lb-ft przy 4700 obr./min, co zapewnia nowemu Toyota Avalon konkurencyjne przyspieszenie i czas przejazdu od 0 do 60 mph szacowany na mniej niż siedem sekund. Przyspieszenie to występuje przy korzystniejszym dla efektywności paliwowej współczynniku przełożenia 3,23:1 w porównaniu do 3,54 w poprzednim modelu, co świadczy o redukcji masy Avalona i poprawie strojenia układu napędowego.
W modelu Avalona z silnikiem V6 zastosowano hydrauliczną skrzynię automatyczną, która została zoptymalizowana w celu poprawy efektywności paliwowej i osiągów z lekkiego przedniego napędu. Skrzynia biegów może być przełączana z trybu D na tryb S na dźwigni zmiany biegów, gdzie zmiany biegów mogą być wykonywane za pomocą przesunięcia + lub -. Tryb Sport przyjmuje wysoko responsywne sterowanie zmianą biegów oraz kontrolę nad przełączaniem przy wytracaniu prędkości, co zostało przyjęte w celu poprawy wydajności zmiany biegów. Zamontowane na kierownicy łopatki do zmiany biegów umożliwiają szybkie i responsywne zmiany, pozostawiając jednocześnie obie ręce na kierownicy. Odpowiedź skrzyni biegów jest dodatkowo poprawiana dzięki zastosowaniu szybkiego mechanizmu sprzęgłowego, które zaskakuje szybko, nawet na drugim biegu. Skrzynia biegów utrzymywana jest w optymalnej temperaturze dzięki automatycznemu podgrzewaczowi płynów do skrzyni biegów. Dźwignia zmiany biegów i pokrętło są pokryte skórą, standardową lub premium.
Avalon z silnikiem benzynowym oferuje trzy tryby jazdy: Eco, Normal i Sport. Tryb Eco priorytetowo traktuje efektywność paliwową, równoważąc wydajność jazdy, działanie klimatyzacji i efektywność paliwową. Redukuje siłę przyspieszenia przy niskich prędkościach, aby poprawić efektywność paliwową. Tryb Sport poprawia wrażenia z jazdy, zwiększając wysiłek elektrycznego wspomagania kierownicy oraz bardziej bezpośrednie odczucie kierownicy. Dostosowuje również reakcję na gaz, aby zwiększyć uczucie reakcji silnika podczas przyspieszania.
Napęd benzynowy zapewnia doskonałą efektywność i osiągi dla premium średniej wielkości sedana, z oceną EPA na poziomie 25 mpg w cyklu mieszanym (21 miasto/31 autostrada). Po wyposażeniu w 18-calowe koła, Avalon z 2013 roku uzyskuje ocenę EPA na poziomie 24 mpg w cyklu mieszanym.
Hybrdowy Synergy Drive
Hybrydowy system Synergy Drive Toyoty Avalona wykorzystuje czterocylindrowy silnik o pojemności 2,5 litra, działający w cyklu Atkinsona, co pozwala na opóźnienie zamknięcia zaworów dolotowych i opóźnienie cyklu kompresji, co pomaga zredukować straty energii w procesie ssania i wydechu, aby poprawić efektywność paliwową. Efektywność silnika jest dodatkowo zwiększona poprzez zastosowanie zaworów z wahadłowymi rolkami, regulowanej pompy olejowej oraz elektrycznej pompy wodnej w celu zredukowania strat tarcia. Silnik ma także zastosowane VVT-i po stronie dolotowej oraz zmodyfikowany kształt komory spalania dla aplikacji Atkinsona. Sam silnik benzynowy generuje moc 156 KM przy 5700 obr./min.
Efektywny silnik czterocylindrowy w cyklu Atkinsona jest połączony z hybrydową transakcyjną skrzynią biegów, która działa jako urządzenie rozdzielające moc między silnikiem benzynowym a dwoma wysokowydajnymi silnikami elektrycznymi zamkniętymi w skrzyni biegów. Skrzynia działa podobnie do CVT (ciągłej skrzyni biegów), ale zawiera układ planetarny, który umożliwia przełączanie się między źródłami napędu, a nawet ich łączenie (urządzenie rozdzielające moc). Niskotarciowe łożyska pomagają zredukować straty parasytowe, a tłumik koła zamachowego pomaga zredukować hałas i drgania. Skrzynia biegów zawiera także otwarty dyferencjał. Jeden z silników/generatorów (MG1) jest napędzany przez silnik i działa jako rozrusznik oraz generuje energię elektryczną do zasilania drugiego silnika/generatora (MG2) i ładowania akumulatora hybrydowego. Drugi silnik (MG2) działa niezależnie, wspomagając silnik benzynowy oraz dostarczając płynnego zastosowania energii elektrycznej od momentu uruchomienia i podczas przyspieszania. Regeneracyjne hamowanie dostarczane przez silnik MG1 również pomaga spowolnić pojazd, jednocześnie odzyskując utraconą energię i przekształcając ją w energię elektryczną, która wraca do akumulatora. Silniki elektryczne mają łączną moc 105 kW, a całkowita moc systemu Hybrydowego Synergy Drive Avalona wynosi 200 KM. Avalon Hybrydowy przyspiesza od 0 do 60 mph w około 8,0 sekund.
Avalon Hybrydowy jest wyposażony w sprawdzony akumulator niklowo-metalowo-wodorkowy o napięciu 244,8 V, który jest kompaktowy i ma doskonałe właściwości chłodzenia. Akumulator ten składa się z 34 modułów, z których każdy zawiera 204 ogniwa. Kompaktowy zestaw akumulatorów Avalona został umieszczony w bagażniku, blisko tylnej kanapy, aby maksymalizować pojemność bagażnika, nawet gdy hybrydowe zasilanie przenosi akumulator 12V do bagażnika. System chłodzenia pozostaje cichy, wykorzystując silnik bezszczotkowy do napędu wentylatora chłodzącego oraz strategiczne umiejscowienie wlotu powietrza.
Pozostałe komponenty systemu hybrydowego mieszczą się w jednostce sterującej zasilaniem, która znajduje się pod maską i zawiera inwerter przekształcający wysokie napięcie prądu stałego (DC) na prąd zmienny (AC), chłodzony wodą konwerter DC-DC, który przekształca napięcie z akumulatora niklowo-metalowo-wodorkowego na 12V DC do zasilania urządzeń pomocniczych i ładowania akumulatora 12V. Komputer sterujący hybrydą zarządza wszystkimi komponentami systemu, aby dostarczać optymalną moc zgodnie z wymaganiami kierowcy, jednocześnie koordynując funkcje systemu. Jednostka sterująca zasilaniem jest chłodzona cieczą, aby utrzymać optymalną temperaturę.
Hybrydowy Toyota Avalon posiada tryb EV, tryb ECO i tryb SPORT, a wskaźniki pojawiają się na kolorowym wyświetlaczu panelu wskaźników. Tryb EV wykorzystuje energię baterii do napędzania pojazdu, używając tylko silnika elektrycznego przez około milę przy prędkości do 20 mph w idealnych warunkach. Tryb ECO priorytetowo traktuje jazdę przy oszczędności paliwa, redukując reakcję na gaz i zużycie energii z systemu HVAC, aby oszczędzać energię. Tryb Sport zwiększa reakcję na gaz oraz przyspieszenie, a także bardziej pozytywne odczucie kierownicy poprzez EPS.
Zarządzanie wagą konstrukcyjną Avalona korzysta z lekkości, co czyni hybrydowy model premium lżejszym tylko o 124 funty od modelu benzynowego, ważąc 3585 funtów. Zredukowana masa, czysta aerodynamika i wydajny napęd hybrydowy sprawiają, że ten sedan ma łączną ocenę EPA wynoszącą 40 mpg (40 miasto/39 autostrada). Biorąc pod uwagę pojemność zbiornika paliwa Avalona wynoszącą 17 galonów, model Hybrydowy może teoretycznie przejechać do 680 mil na jednym zbiorniku, biorąc pod uwagę ocenę efektywności paliwowej EPA.
Układ kierowniczy i prowadzenie
Zespół inżynierski TTC włożył dużą ilość wysiłku w przekształcenie charakteru Avalona na drodze poprzez dramatyczną rewizję podwozia. Nowy Toyota Avalon z 2013 roku oferuje znacznie wyższe poziomy kontroli i prowadzenia dzięki poprawionemu zawieszeniu, które korzysta z nadwozia o 12% bardziej sztywnego ogólnie, a o 23% bardziej sztywnego z tyłu w porównaniu do poprzedniego modelu. Aby w pełni wykorzystać zwiększoną sztywność nowej platformy, strojenie zawieszenia zostało drastycznie zmienione. Przednie zawieszenie z kolumną Macphersona jest dostosowane do zapewnienia znakomitego komfortu jazdy, a także stabilności w zakrętach. Proporcjonalnie nawinięte sprężyny są dopasowane do tłumików, które pomagają kontrolować koła, poprawiając odczucia kierownicy na różnych nawierzchniach. Sztywność przedniego stabilizatora o średnicy 0,98 cala (25 mm) oraz tylniego stabilizatora o średnicy 0,63 cala (16 mm) promuje płaskie pokonywanie zakrętów. Zastosowano sztywne kolanka i niższe ramiona kontrolne w zastosowaniach z kołami 18-calowymi, co poprawia prowadzenie i uczucie kierownicy.
Podwójny link w tylnej konstrukcji zawieszenia pomaga pojazdowi uzyskać idealną równowagę między jakością jazdy a precyzją prowadzenia. Projekt tego zawieszenia zmniejsza kąt skosu podczas skrętu i hamowania, co poprawia stabilność z tyłu. Kulowe przeguby zostały zastosowane w jednym z ramion zawieszenia, aby poprawić precyzję prowadzenia. Mimo że Toyota Avalon jeździ na długim, komfortowym rozstawie osi wynoszącym 111 cali, strojenie kierownicy i zawieszenia sprawia, że auto jest zwinne i zwrotne.
Elektryczny system wspomagania kierownicy Avalona (EPS) został skonstruowany, aby poprawić odczucia, jednocześnie zmniejszając obciążenie silnika. System zębatkowy i listwy elektrycznej został zoptymalizowany w odpowiedzi na prędkość pojazdu, co tworzy uczucie lżejszego wysiłku przy niskich prędkościach, a zwiększonego wysiłku i lepszego odczucia na środkowych prędkościach. System bez wpływu zmiennej prędkości wymaga 2,85 obrotów od blokady do blokady. Kolumna kierownicy Avalona oferuje zarówno regulację w pionie, jak i teleskopową, a także można ją regulować o ± 0,78 cala (20 mm) w kierunkach teleskopowych i pochylonych.
Kierownica Toyoty Avalona została zaprojektowana, aby poprawić dotykowe odczucie i kontrolę kierowcy, zwiększając pewność siebie za kierownicą. Kształt, uchwyt i dotyk kierownicy pomagają poprawić trzymanie, aby poprawić wrażenia z jazdy. Dostępna gładka, premium skóra i podkład piankowy pomagają wykończyć kierownicę. Zawiera również przycisk do obsługi w czterech kierunkach, aby poprawić funkcjonalność, a także przełącznik tempomatu, DISP (wyświetlacz) i TEL (telefon). Kierownica oferuje przyciski do dostępnej rozpoznawania głosu oraz przełącznik odległości między pojazdami dla dynamicznego tempomatu radarowego. Duże przełączniki do zmiany biegów przymocowane do kierownicy w modelach V6 XLE Touring i Limited pomagają poprawić kontrolę kierowcy podczas dynamicznej jazdy.
Nowy Avalon i wszystkie modele hybrydowe Avalona są wyposażone w aluminiowe koła o średnicy 17 cali z oponami 215/55R17. W modelach V6 XLE Touring i Limited zastosowano 18-calowe koła aluminiowe z oponami P225/45R18, które oferują poprawione prowadzenie i przyczepność. Projekt 17-calowego koła w modelu Toyoty Avalona Hybrydowego wyróżnia się unikalnym wzornictwem z cieńszymi szprychami.
Nowoczesne technologie
Nowa Toyota Avalon z 2013 roku oferuje długą listę wygodnych, przyjaznych użytkownikowi technologii, jakich można oczekiwać od flagowego sedana marki Toyota, dodatkowo oferując specjalne funkcje, które zwiększają funkcjonalność, zdolności i poziom bezpieczeństwa pojazdu.
Dostępne są dwa rodzaje systemów klimatyzacji: jeden z niezależną kontrolą temperatury w trzech strefach oraz drugi z kontrolą temperatury w dwóch strefach. System w trzech strefach pozwala na niezależne ustawienie temperatury dla tylnego siedzenia, siedzenia kierowcy i pasażera; podczas gdy system w dwóch strefach kontroluje temperaturę dla siedzenia kierowcy i pasażera. Nowy, wysoce wydajny system HVAC korzysta z większej średnicy kanałów, które zostały skrócone i zmniejszone, aby zredukować straty ciśnienia i zminimalizować obciążenie kompresora. Zastosowano częściowe drzwi recyrkulacji powietrza w jednostce klimatyzacyjnej, aby poprawić wydajność nagrzewania powietrza. Panel sterowania HVAC zawiera nowe pojemnościowe przełączniki IntelliTouch™, umieszczone pod powierzchnią pokrywy o fakturze. Innowacyjne sterowanie IntelliTouch™ zostało dostosowane do wygodnego działania przy lekkim dotyku, a można je nawet obsługiwać rękami w rękawicach lub dłużymi paznokciami. Prędkość wentylatora HVAC obsługiwana jest przy użyciu reaktywnego suwaka dotykowego. Dostępny jest również kolorowy wyświetlacz TFT (Thin-film Transistor), a standardowo wyposażono w wyświetlacz fluorescencyjny. Panel sterujący HVAC znajduje się z tyłu konsoli środkowej w systemie w trzech strefach. W modelu hybrydowym zintegrowano elektryczny kompresor w inwerterze, dzięki czemu klimatyzacja może działać bez uruchamiania silnika.
Avalon wyposażony jest w standardowy system audio Display Audio z 6,1-calowym ekranem dotykowym TFT, który oferuje obsługę systemu audio, kompatybilność z Bluetooth, personalizowane ustawienia pojazdu, dostępny wyświetlacz tylnej kamery, dane dotyczące jazdy, takie jak zużycie paliwa, oraz obsługę urządzeń iPod® i USB. Jednostka główna obsługuje również transmisje radiowe HD, zapewniając wysoką jakość dźwięku. Model Avalon Limited oferuje zaawansowany system nawigacji HDD (Hard Disk Drive) z siedmiocalowym, wysokiej rozdzielczości ekranem dotykowym, co poprawia funkcjonalność. System obsługuje możliwość odtwarzania DVD, możliwość podziału ekranu, informacje audio lub informacje o pojeździe mogą być wyświetlane razem z mapą na głównym ekranie nawigacyjnym. System zawiera również funkcję wyszukiwania muzyki, która wykorzystuje wyszukiwanie głosowe dla iPod® lub urządzenia podłączonego przez USB.
Toyota Avalon będzie także wyposażona w multimedialny system Toyota Entune™, który działa przez interfejs smartfona, wprowadzając aplikacje takie jak Bing™, iHeartRadio, MovieTickets.com™, OpenTable® i Pandora® do wyświetlacza audio pojazdu. Ta konfiguracja audio oferuje również dane na żywo na temat ruchu, pogody, cen paliw, sportu i akcji.
Toyota Avalon jest dostępna z systemem audio składającym się z ośmiu (Display Audio), dziewięciu głośników (Display Audio z Entune) lub 11-głośnikowym systemem JBL Synthesis® 7.1, który zapewnia doskonałą wydajność systemu audio. System HDD Premium oferuje fenomenalną jakość dźwięku dzięki 11 głośnikom JBL z technologią GreenEdge™ i zawiera dwa subwoofery. Zewnętrzny wzmacniacz JBL Synthesis z 12 kanałami również zwiększa moc audio.
Nowy Avalon jest standardowo wyposażony w system Smart Key, który automatycznie blokuje i odblokowuje drzwi przednie oraz otwiera bagażnik, umożliwiając otwieranie drzwi, gdy klucz znajduje się w pobliżu klamki. Transmiter klucza umożliwia również uruchomienie silnika przy naciśnięciu przycisku. Avalon wyposażony jest w dostępny elektrycznie podnoszony cień materiału tylnej szyby, który blokuje bezpośrednie promienie słoneczne dla pasażerów z tyłu. Przełącznik aktywujący zasilanie znajduje się powyżej schowka na monety na panelu wskaźników, a cień przyjmuje funkcję automatycznego opuszczania przy zmianie biegu na wsteczny. Zastosowano lżejszy projekt elektrycznego szyberdachu, aby zredukować wagę pojazdu. Wewnętrzne lusterko wsteczne dostępne jest w różnych funkcjach, takich jak mikrofon, wyświetlacz kompasu i otwieracz do garażu. Oświetlenie LED zapewnia widoczność przycisków w ciemności.
Technologie bezpieczeństwa
Toyota Avalon wyposażona jest w systemy radarowe o fali milimetrowej, które pomagają zwiększyć bezpieczeństwo pasażerów. Dostępny monitor martwego pola wykorzystuje radar, aby zwiększyć bezpieczeństwo, pomagając wykryć pojazdy w sąsiednim pasie, które mogą być trudne do zauważenia przez kierowców. Ta sama technologia radarowa została przystosowana do oferowania alertu o ruchu w tylnych skrzyżowaniach, który ma na celu wykrywanie niskich prędkości ruchu z tyłu pojazdu. Wskaźniki monitorowania martwego pola umieszczone są na zewnętrznych powierzchniach lusterek, a wyświetlacz także pojawia się na kolorowym wyświetlaczu i może być aktywowany z przełącznika monitorowania martwego pola na panelu wskaźników. W przypadku monitorowania martwego pola, czujniki radaru są dostrojone, aby wykrywać pojazdy większe niż motocykle o pojemności powyżej 125cc przy prędkości przekraczającej 10 mph, z maksymalną wykrywaną różnicą prędkości wynoszącą 26,8 mph. Zakres detekcji systemu wynosi od około 10 stóp do 2 stóp, w zależności od lokalizacji pojazdu.
Alert o ruchu tylnym Avalona wykorzystuje czujniki umieszczone w tylnych błotnikach, aby pomóc wykryć pojazdy zbliżające się z boku i z tyłu. Jeśli samochody zbliżają się w obrębie obszaru detekcji, usłyszymy dźwięk alarmu. Dźwignia zmiany biegów musi znajdować się w położeniu wstecznym, aby wykryć samochody, ciężarówki, vany oraz wszelkie pojazdy powyżej 125cc. Maksymalna prędkość Toyoty Avalona może wynosić pięć mph przy maksymalnej prędkości zbliżającego się pojazdu nieprzekraczającej 18 mph. System nieustannie oblicza względną prędkość i pozycję zbliżającego się pojazdu, aby określić potencjalny moment kolizji, który jest przewidywanym czasem, w którym pojazd przebędzie trasę przed kierowcą.
Avalon zawiera również wyświetlacz wstecznej kamery jako część dostępnego systemu monitorowania, który wykorzystuje nakładki do wskazywania przybliżonych odległości.
Dostępna jest również funkcja dynamicznego tempomatu radarowego, która pomaga zredukować obciążenie kierowcy, wykorzystując czujnik radarowy umieszczony z przodu pojazdu do kontrolowania prędkości i utrzymywania bezpiecznej odległości od pojazdów jadących przed nimi. Radar kontroluje prędkość pojazdu w ustalonym zakresie, aby pomóc w utrzymaniu odległości między pojazdami.
Jak wszystkie modele Toyoty, Avalon korzysta z systemu bezpieczeństwa STAR™, który obejmuje kontrolę stabilności pojazdu (VSC), kontrolę trakcji (TRAC), system antyblokujący hamulce (ABS), elektroniczną dystrybucję siły hamowania (EBD), asystenta hamulca (BA) oraz technologię Smart Stop do hamowania (SST).
Konstrukcja Avalona
Toyota Avalon opiera się na lekkiej, ale niezwykle sztywnej konstrukcji nadwozia, aby wspomagać osiągi i bezpieczeństwo. W strukturze wykorzystano znacznie więcej stali o wysokiej wytrzymałości, a zwiększenie liczby spawów w otworach drzwiowych z przodu i z tyłu pomogło zwiększyć sztywność nadwozia. Sztywna linia górnej tylnej wzmocnienia pod deską pod tylnym oknem również poprawiła sztywność strukturalną tyłu o 23%. Większy wspornik panelu tylnego również poprawia sztywność tylnej części oraz wydajność zawieszenia. Model hybrydowy posiada mniejsze wsporniki paneli, które pomagają pomieścić zespół akumulatorów, jednocześnie dodając sztywność strukturalną.
2013 Avalon ma unibody zaprojektowane do absorpcji i efektywnego rozpraszania uderzeń czołowych, bocznych i dachowych, aby zminimalizować deformacje kabiny i zapewnić pasażerom doskonałą ochronę. Wyposażony w 10 standardowych poduszek powietrznych, Toyota uważa, że nowy Avalon uzyska wysokie oceny zarówno od NHTSA (Krajowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego), jak i IIHS (Instytut Ubezpieczeń dla Bezpieczeństwa na Autostradach).
Dodatkowa sztywność i siła podwozia nie wiążą się z karą wagową. Dzięki lekkiej stali i inteligentnemu inżynierii Avalon ma wagę własną wynoszącą 3461 funtów, co czyni go najlżejszym pojazdem w swoim segmencie. Redukcja masy jest korzystna dla prowadzenia, efektywności paliwowej i ogólnych osiągów.