TOYOTA Avensis Liftback 2003-2006

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

TOYOTA Avensis Liftback 2003-2006

Przejdź do galerii zdjęćTOYOTA Avensis Liftback 2003-2006

Toyota wprowadziła drugą generację modelu Avensis w 2003 roku w trzech wersjach nadwozia: sedan, liftback i kombi.

Z drugą generacją Avensisa Toyota głęboko wkroczyła w segment średniej wielkości samochodów w Europie. Japoński producent uznał, że wersja liftback powinna zaspokoić potrzeby zarówno w zakresie przestrzeni bagażowej, jak i wyglądu. Opel i Ford postąpili podobnie, oferując modele Vectra i Mondeo. Z drugiej strony, francuscy i włoscy producenci nie zajmowali się trzema kształtami.

Toyota zaprojektowała Avensisa we Francji, gdzie model Laguna liftback zdobywał uznanie w segmencie średniej wielkości. Jednak nie zrobiło to szczególnego wrażenia na wielu innych klientach. Duże reflektory i wysoki przód, nawet jeśli zaokrąglony na masce, nie zachwycały. Proporcje były odpowiednie, ale raczej nijakie niż śmiałe. Co więcej, tył samochodu często krytykowano za gruby słupek C, który ograniczał widoczność tylnej ćwiartki.

Z drugiej strony, wnętrze było odpowiednio przestronne. Oferowało wystarczająco miejsca dla pięciu pasażerów. Dzięki dzielonej tylnej kanapie, bagażnik mógł się powiększyć z 510 litrów (18 cu-ft) do 1,320 litrów (46.6 cu-ft). Mimo to, deska rozdzielcza nie była szczególnie atrakcyjnym elementem. Była poprawna, ale nijaka.

Pod maską, Avensis był dostępny z szerokim wyborem silników, począwszy od jednostki benzynowej o pojemności 1.6 litra do 2.4 litra. Wersja pięciodrzwiowa była dostępna z silnikami diesla z rodziny D-4D, oferowanymi w kilku wersjach mocy. Standardową skrzynią biegów była pięciobiegowa manualna, a dostępna była również sekwencyjna automatyczna skrzynia biegów.

NOWY TOYOTA AVENSIS

NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE

  • Nowy model samochodu wprowadzony na rynek w Wielkiej Brytanii 1 marca w wersjach sedan, hatchback i Tourer
  • Ceny na rynku od 13,995 funtów za wersję T2 sedan/hatchback do 21,495 funtów za T Spirit Tourer z sekwencyjną automatyczną skrzynią biegów
  • Dostępny w pięciu wersjach wyposażeniowych – T2, T3-S, T3-X, T4 oraz T Spirit – z szerokim wyborem wyposażenia
  • Koncept wyższej jakości wprowadza premium poziomy komfortu, wygody i osiągów w segmencie D
  • Produkcja wyłącznie w fabryce Toyota Manufacturing UK w Burnaston, niedaleko Derby
  • Planowane sprzedaż w Wielkiej Brytanii wynosi około 27,000 sztuk rocznie
  • Nowy flagowy model Toyoty w Europie, stanowiący rdzeń gamy produktów z Yarisem i Corollą
  • Zaprojketowano i opracowano w Europie, a następnie szeroko testowano na europejskich drogach, aby zapewnić silne zainteresowanie lokalnymi rynkami
  • Wszystkie silniki, benzynowe i diesla, są zgodne z przepisami EURO IV dotyczące emisji już od premiery – osiągnięcie o światowej skali
  • Dwa silniki benzynowe dostępne od początku – 1.8-litrowy VVT-i i 2.0-litrowy z bezpośrednim wtryskiem
  • 2.0-litrowy silnik diesla D-4D dostępny od maja 2003 r. oferuje oszczędność podatku od samochodów służbowych (BIK) na poziomie trzech procent w porównaniu do konkurencji
  • Wszystkie modele standardowo wyposażone w dziewięć poduszek powietrznych, w tym poduszkę SRS na kolano kierowcy – pierwsza w Europie
  • Wysoce sztywna struktura Minimal Intrusion Cabin Structure (MICS) zwiększa bezpieczeństwo pasażerów
  • Wszystkie modele wyposażone w ABS i elektroniczną dystrybucję siły hamowania (EBD)
  • Wszystkie modele z silnikiem 2.0 litra dodatkowo wyposażone w Brake Assist (BA), kontrolę trakcji (TRC) i kontrolę stabilności pojazdu (VSC)
  • Standardowe mocowania dla fotelików dziecięcych ISO-FIX z górnym zaczepem
  • 2.0-litrowy silnik diesla z technologiami Diesel Clean Advanced Technologies (D-CAT) dostępny od ostatniego kwartału 2003 r.
  • D-CAT osiąga nowe, niskie poziomy emisji dla silników diesla, znacznie poniżej wymagań EURO IV dotyczących tlenków azotu (NOx) i cząstek stałych (PM)
  • Tylnia zawieszenie w układzie podwójnej wahacza pochodzące z Celiki sportowej zapewnia doskonałe właściwości jezdne
  •  
  •  
  • Elektromotorowe wspomaganie kierownicy (EMPS) zamontowane w modelach z silnikiem 1.8 litra w celu poprawy odczucia prowadzenia i poprawy ekonomii paliwowej
  • Opcjonalna sekwencyjna automatyczna skrzynia biegów dostępna w wszystkich wersjach benzynowych
  • Instrumenty Optitron oferują czytelne odczyty w każdych warunkach
  • Ośmioskalowy system audio z odtwarzaczem CD i sterowaniem na kierownicy jako standard
  • Nowa izolacja Ultra Light ConceptTM (ULC) osiąga nowe poziomy absorpcji hałasu silnika i drogi, oferując znaczne oszczędności wagowe, sprzyjające ekonomii paliwowej
  • Wiodące w klasyfikacji grupy ubezpieczeniowe, wydłużone interwały serwisowe oraz obniżone koszty części i materiałów przyczyniają się do doskonałego profilu kosztów posiadania

Toyota podniesie poprzeczkę w kluczowym segmencie D wraz z wprowadzeniem na rynek całkowicie nowego modelu Avensis 1 marca. Wszystkie trzy nadwozia – sedan, hatchback i Tourer – będą dostępne od samego początku w pięciu różnych wersjach wyposażeniowych: T2, T3-S, T3-X, T4 i T Spirit.

Na początku dostępny będzie wybór pomiędzy silnikami benzynowymi 1.8-litrowym VVT-i (inteligentne zmienne czasowanie zaworów) i 2.0-litrowym wtryskiem bezpośrednim. 2.0-litrowy silnik diesla D-4D będzie dostępny od maja 2003 r. Nowy Avensis to pierwszy model na świecie, który oferuje gamę silników w pełni zgodną z przepisami EURO IV dotyczącymi emisji.

Nowe standardy w bezpieczeństwie
Bezpieczeństwo było podstawowym priorytetem przy opracowywaniu nowego Avensisa. Standardowo w całej gamie oferowane będą dziewięć poduszek powietrznych. W tym pierwsza w Europie poduszka SRS na kolano kierowcy, która wysuwa się spod kolumny kierownicy.

Ochrona pasażerów zapewniona jest dzięki wyjątkowo mocnej i sztywnej strukturze nadwozia. System Minimal Intrusion Cabin System (MICS) jest zaprojektowany w celu pochłaniania i rozpraszania energii uderzenia z dala od strefy pasażerskiej poprzez konstrukcję ze stali o wysokiej wytrzymałości oraz staranne umiejscowienie wzmocnień, belek poprzecznych i belkek uderzeniowych.

Wszystkie modele wyposażone są w ABS i elektroniczną dystrybucję siły hamowania (EBD), a Brake Assist (BA), kontrola trakcji (TRC) i kontrola stabilności pojazdu (VSC) są standardowe w modelach z silnikiem 2.0-litrowym.

Nowością w nowym Avensisie jest dwustopniowe przypomnienie o zapięciu pasów. Początkowe światło ostrzegawcze włącza się, gdy kierowca i pasażer z przodu nie zapięli pasów, a następnie pojawia się dźwięk ostrzegawczy, gdy prędkość pojazdu osiągnie 10 mph. Po 30 sekundach poziom głośności i częstotliwość dźwięku zwiększa się.

Kolejne standardowe elementy bezpieczeństwa obejmują mocowania ISO-FIX dla fotelików dziecięcych z górnym zaczepem oraz wyraźnie widoczne instrumenty Optitron.

Pierwsze na świecie nowoczesne technologie silnikowe
Nowy Avensis to pierwszy model na świecie, który wchodzi na rynek z gamą silników w pełni zgodnych z przepisami EURO IV dotyczącymi emisji, znacznie przed datą ich wdrożenia w styczniu 2005 roku.

Silniki 1.8-litrowy VVT-i o mocy 129 KM i 2.0-litrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem o mocy 147 KM są rozwinięciami jednostek, które pojawiły się w poprzedniej generacji Avensisa, oferując teraz niższe poziomy emisji CO2.

W maju 2003 roku dołączy do nich 116-konny silnik 2.0 D-4D, pierwszy silnik diesla na rynku, który spełnia wymagania EURO IV. Profil silnika diesla zostanie poszerzony w ostatnim kwartale 2003 roku o technologie Diesel Clean Advanced Technologies (D-CAT) Toyoty. Dzięki temu 2.0-litrowy silnik diesla osiągnie znacznie poprawione poziomy emisji, z tlenkami azotu (NOx) i cząstkami stałymi (PM) znacznie poniżej norm EURO IV.

Opracowane dla sukcesu
Kluczowym elementem charakterystyki prowadzenia nowego Avensisa jest jego tylne zawieszenie w układzie podwójnej wahacza. System ten pochodzi z Celiki sportowej, samochodu, który zdobył wiele pozytywnych recenzji i uznania za swoje osiągi w prowadzeniu. System ten został dostosowany do użytku w Avensisie i strojony tak, aby zapewnić bardziej komfortową jazdę, lepiej pasującą do pojazdu rodzinnego. Z przodu zastosowano nową niezależną oś przednią MacPherson.

Innym kluczowym czynnikiem w dynamicznej jakości nowego samochodu jest jego mocna konstrukcja nadwozia. Wykonana z lekkiej stali o wysokiej wytrzymałości, zapewnia doskonałą sztywność skrętną.

Wyższa jakość, komfort i wygoda
Nowy Avensis ustawia nowe standardy w segmencie dzięki wyrafinowanej stylistyce, precyzyjnej budowie oraz doskonałym właściwościom jezdnym i prowadzeniu. Nowy samochód jest większy niż poprzedni model, ale nie jest tak duży na zewnątrz jak wiele jego konkurentów. Istotą konstrukcji nowego samochodu było nie tylko uczynienie go ciężkim, dużym pojazdem, ale zapewnienie przestronności i komfortu wewnątrz, przy inteligentnym wykorzystaniu przestrzeni.

Nowy Avensis, o długości 4,630 mm, jest o 50 mm krótszy od VW Passata i o 100 mm krótszy od Forda Mondeo.

W całym wnętrzu zastosowano materiały wysokiej jakości, a poziom hałasu NVH został zredukowany do standardu modeli premium na rynku.

Kluczowym elementem eliminacji hałasu drogi i silnika było wprowadzenie Ultra Light ConceptTM. Ten nowy materiał wygłuszający nie tylko skutecznie pochłania hałas, szczególnie dźwięki o wysokiej częstotliwości, ale jest także niezwykle lekki. Oszczędności w wadze osiągnięte dzięki jego zastosowaniu mają istotny wkład w ekonomię paliwową.

Wewnątrz kabiny pasażerskiej znajdują się wielofunkcyjne przestrzenie do przechowywania. Szczegóły obejmują amortyzowane pokrywy i miękkie plastiki. Tylne siedzenia są dzielone i składane w wersjach hatchback, Tourer i większości wersji sedan. Dodatkowa przestrzeń do przechowywania znajduje się pod podłogą ładunkową w wersji Tourer. Panel podłogowy można również dostosować, aby stworzyć oddzielne obszary do przechowywania.

Europejski flagowiec Toyoty
Od samego początku nowy Avensis został zaprojektowany, opracowany i skonstruowany z myślą o rynku europejskim, gdzie dopełni on rdzeń oferty produktów Toyoty obok Yaris i Corolli. Będzie miał status europejskiego flagowca Toyoty, z celem sprzedaży 130,000 sztuk rocznie – z czego około 27,000 na rynku brytyjskim.

Nowy Avensis został zaprojektowany w studiu projektowym Toyoty ED2 w południowej Francji i został opracowany specjalnie w celu zaspokojenia potrzeb europejskich kierowców. Przeprowadzono szerokie testy na europejskich drogach, aby zapewnić optymalne prowadzenie i osiągi w lokalnych warunkach.

Imponujące koszty posiadania
Konkurencyjne koszty posiadania zostały wbudowane w nowego Avensisa od samego początku. Komponenty zaprojektowano tak, aby były łatwe w naprawie i wymianie w niskich kosztach w przypadku typowych niskich prędkości uderzeń z przodu i z tyłu. Nowy Avensis korzysta również z europy. Program zdrowia i bezpieczeństwa Toyoty, w ramach którego główne przeglądy odbywają się co 20,000 mil. Kontrole zdrowia i bezpieczeństwa, w tym wymiana oleju, są wymagane co 10,000 mil lub rocznie.

Brytyjskie grupy ubezpieczeniowe zaczynają się od najlepszego w klasie 7E dla niektórych wersji silników 1.8-litrowych oraz 2.0-litrowych diesli; ocena dla modelu 2.0-litrowego benzynowego zaczyna się od najlepszej w klasie 8E. Wszystkie modele uzyskały klasyfikację ABI Thatcham „E” za przekroczenie standardów branżowych dotyczących zabezpieczeń pojazdów.

DOŚWIADCZENIE WYŻSZEJ JAKOŚCI

  •  
  • Toyota Avensis: nowy flagowiec Toyoty w Europie
  • DAN Toyoty definiuje osobowość nowego Toyoty Avensis
  • Nowy Avensis opiera się na koncepcie wyższej jakości
  • Nowy model dłuższy, szerszy i wyższy dla lepszego komfortu wewnętrznego
  • Europejski cel sprzedaży wynoszący 130,000 sztuk w pełnym roku
  • Cel sprzedaży na Wielką Brytanię wynoszący 27,000 sztuk w pełnym roku
  • Skierowany do młodszych i bardziej zamożnych klientów
  • Silne cechy kosztów posiadania wbudowane

Koncepcja wyższej jakości
Koncepcja stojąca u podstaw Toyoty Avensis to wyższa jakość. To dzięki wyrażaniu wyższej jakości w każdym aspekcie projektowania, budowy i wydajności samochodu Toyota nadaje nowemu Avensisiowi istotny emocjonalny urok. To z kolei łączy się z racjonalnym czarem tradycyjnych cech Toyoty, tworząc naprawdę wspaniały produkt.

Nowa Toyota Avensis została stworzona przez wysoko wykwalifikowany zespół globalny pracujący w Europie i Japonii nad projektowaniem, rozwojem, produkcją i marketingiem. W tym wszystkim kluczowy wpływ miał główny inżynier Suguya Fukusato.

„Zainwestowałem w ten samochód wiele siebie,” mówi Fukusato. „Miałem duży wpływ z czasów, które spędziłem w Europie, od 1987 do 1991 roku. Większość wolnego czasu spędzałem podróżując po Europie, przyswajając fascynującą kulturę i odwiedzając ciekawe miejsca z rodziną. To był czas, którego nigdy nie zapomnę i który miał ogromny wpływ na rozwój nowego Avensisa.”

Główny inżynier Fukusato to człowiek, który żyje pasją. Uwielbia jazz i muzykę klasyczną oraz jest przedstawicielem Nou, historycznego formatu japońskiego teatru muzycznego. Pasjonuje go także technologia: nawet jego rower górski ma specjalny system zawieszenia, częściowo zaprojektowany przez inżyniera Formuły 1.

„Wszystkie moje zainteresowania mają trzy rzeczy wspólne,” wyjaśnia. „Są piękne, dają poczucie ruchu i sprawiają przyjemność podczas angażowania w nie. W jednym słowie, wszystkie te trzy rzeczy mocno wywołują emocje.”

DAN Toyoty – serce nowego Avensisa
Nowa Toyota Avensis opiera się na europejskim DNA Toyoty. Podobnie jak Yaris i Corolla, modele, z którymi Avensis stanowi rdzeń europejskiej oferty Toyoty, został stworzony na zasadach wyższej jakości, innowacji, przyjemności z jazdy i designu.

Wyższa jakość w każdym szczególe, jako fundament każdego modelu Toyoty
Design: premium stylizacja z ED2, europejskiego centrum projektowania Toyoty
Przyjemność z jazdy: zapewniona przez mocne połączenie technologii silnika, konstrukcji zawieszenia oraz starannie zaprojektowanej jazdy i prowadzenia
Innowacja: skupiająca się na postępach w bezpieczeństwie, trosce o środowisko i łatwości użytkowania

Avensis: Siła napędowa Toyoty w Europie
Wprowadzenie nowego Toyoty Avensis kończy obecny cykl odnawiania podstawowych produktów Toyoty, który rozpoczął się od Yaris i Corolli, i stanowi niezwykle ważny krok dla firmy.

To samochód referencyjny dla Toyoty w Europie, wyznaczający prestiżowy design, dynamikę i osiągi, które mocno umiejscawiają go w wyższym poziomie segmentu D. Oznacza znaczące postępy w porównaniu do pierwszej generacji Avensisa, która zadebiutowała w 1997 roku i była pierwszym modelem Toyoty, który został znacznie wpłynięty przez dział badawczo-rozwojowy firmy w Europie.

Ten samochód z kolei zastąpił Carinę E, pierwszą Toyotę, która została wyprodukowana przez TMUK (Toyota Manufacturing UK) w Burnaston, pierwszej pełnoskalowej fabryce Toyoty w Europie.

Avensis zawsze był innowatorem, oferując wysoką wydajność i oszczędność paliwa z niższymi emisjami. Silnik o pojemności 1.8 litra z ubogim spalaniem był wyposażony w pierwszy na świecie katalizator redukcji NOx; w 1999 roku jednostka D-4D była pierwszym japońskim silnikiem diesla z wspólną szyną w samochodzie osobowym; a w 2000 roku D-4 stał się jednym z pierwszych silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem oferowanych w Europie.

Nowa Toyota Avensis to nie tylko jeden zupełnie nowy samochód, to trzy: wyrafinowany sedan z czterema drzwiami, praktyczny i dynamiczny pięciodrzwiowy hatchback oraz stylowy kombi Tourer, który ma szansę stać się wiodącym modelem w swojej części rynku. Wszystkie trzy wersje będą nadal produkowane w Burnaston, niedaleko Derby.

Nowy Avensis korzysta z niezwykle przestronnego wnętrza o długości 4,630 mm, co oznacza zwiększenie o 110 mm w porównaniu do poprzedniego modelu. Tourer jest nieco dłuższy od sedana i hatchbacka – 4,700 mm (+100 mm) – dzięki dłuższemu rozstawowi osi wynoszącemu 2,700 mm (+70 mm). Całkowita szerokość wszystkich wersji wynosi 1,760 mm (+50 mm), a wysokość sedana i hatchbacka to 1,480 mm (+55 mm). Tourer ma wysokość 1,525 mm i jest standardowo wyposażony w relingi dachowe.

W ciągu ostatnich czterech lat Toyota Avensis zbudowała solidną reputację i lojalność wśród europejskich klientów, sprzedając ponad 450,000 sztuk w Europie. W 2001 roku Toyota Avensis zdobyła 5.6 procent udziału w rynku segmentu D w Europie. Nowy Toyota Avensis ma na celu zbudowanie na tym sukcesie. Chociaż segment D w Europie ma się skurczyć w wyniku wzrostu innych sektorów, takich jak małe MPV i małe SUV-y, Toyota planuje sprzedaż około 130,000 nowych jednostek Avensisa w pełnym roku, co czyni go ważnym elementem średnioterminowego celu firmy na poziomie 800,000 jednostek w Europie do 2005 roku. Cel sprzedaży na Wielką Brytanię wynosi 27,000 jednostek.

Oczekuje się, że klienci nowego Avensisa będą młodsi niż wcześniej. Większość z nich to mężczyźni w wieku od 31 do 40 lat, z większą proporcją reprezentującą zawody kierownicze, profesjonalne lub menedżerskie.

Niezależne badania europejskie w badaniu Car Parc ujawniają, że konsumenci uważają jakość i niezawodność za najważniejsze cechy podczas zakupu pojazdów w segmencie D – cechy te są fundamentem kultury Toyoty.

Zapewnione dla europejskich gustów
Wstępna koncepcja nowego Toyoty Avensis została stworzona w Europie w ED2, europejskim centrum projektowania Toyoty w Cote d’Azur, w południowej Francji.

Nowy Toyota Avensis czyni wyraźny postęp w porównaniu do projektu oryginalnego modelu, nie będąc przy tym zbyt futurystycznym. Zamiast tego samochód ma wyrafinowany i ponadczasowy urok, który odzwierciedla jego istotną wyższą jakość i koncentruje się na współczesnych gustach europejskich.

Wewnątrz połączenie wysokiej jakości materiałów z nowoczesną technologią, taką jak system nawigacji z poleceniem głosowym, powinno podnieść atrakcyjność nowego Toyoty Avensis ponad wiele jego rynkowych rywali.

Silny profil kosztów posiadania
Nowy Toyota chwali się wyjątkowo silnym profilem kosztów posiadania, w tym równych najlepszych ocen ubezpieczeniowych w Wielkiej Brytanii oraz znacznie niższych kosztach utrzymania i napraw.

W przeciwieństwie do niektórych swoich konkurentów, nowy Avensis nie ukrywa wysokich kosztów eksploatacji za atrakcyjną ceną na rynku. Po pierwsze, osiągnął on równe najlepsze oceny ubezpieczeniowe w swojej klasie, a porównując podobne wersje, jest tańszy w ubezpieczeniu we wszystkich aspektach w porównaniu do modelu, który zastępuje. Ocena 8E dla modeli benzynowych 2.0 T3-x przewyższa wszystkich kluczowych konkurentów, a 7E dla wersji benzynowych 1.8 T2, T3-s i T3-x oraz diesla 2.0D T2, T3-s i T3-x to również równe najlepsze w klasie. Żaden z nowych modeli Avensisa nie ma oceny wyższej niż 9E, a wszystkie wersje zdobyły oznaczenie „E” za przekroczenie standardów branżowych związanych z zabezpieczeniami. Szczegółowe informacje na temat grup ubezpieczeniowych nowych Avensisa znajdują się na kolejnej stronie.

GRUPY UBEZPIECZENIOWE

1.8 VVT-i benzynowy T2 7E 1.8 VVT-i benzynowy T3-X 7E 1.8 VVT-i benzynowy T3-S 7E 1.8 VVT-i benzynowy T4 8E 2.0 VVT-i benzynowy T3-X 8E 2.0 VVT-i benzynowy T4 9E 2.0 VVT-i benzynowy T Spirit 9E 2.0 D-4D diesla T2 7E 2.0 D-4D diesla T3-X 7E 2.0 D-4D diesla T3-S 7E 2.0 D-4D diesla T4 8E 2.0 D-4D diesla T Spirit 8E
Zacięta konkurencja w grupach ubezpieczeniowych została osiągnięta dzięki silnym wynikom nowego Avensisa w kluczowych obszarach, w tym:

Wyjątkowe wyniki w testach zderzeniowych
Konkurencyjne ceny zarówno samego samochodu, jak i części zamiennych – 21 procent tańsze w naprawie w przypadku kolizji tyłu niż model, który zastępuje
Części do naprawy kolizji tyłu są o 80 procent tańsze niż w Renault Laguna
Kompletne pakiety bezpieczeństwa i zabezpieczeń, które uzyskały maksymalne oceny w ocenie zabezpieczeń elektrycznych i identyfikacji pojazdów

Inteligentne rozwiązania prowadzą do niższych kosztów
Osiągnięcie silnych korzyści w zakresie kosztów posiadania było fundamentalnym rozważaniem dla zespołu inżynieryjnego Avensisa, który miał za zadanie wykorzystanie inteligentnej technologii, aby utrzymać niskie koszty eksploatacji i utrzymania.

Szczególną uwagę zwrócono na wykorzystanie komponentów, które byłyby tanie i proste w wymianie w przypadku typowych zderzeń z niską prędkością. Na przykład, zintegrowany zderzak z wymiennymi elementami, które można wymienić bez cięcia lub spawania, a mocowania reflektorów zaprojektowano tak, aby łamały się przy uderzeniu, zanim sam reflektor zostanie uszkodzony. Części są nie tylko tańsze, ale także pozwala to na szybsze naprawy, co obniża koszty robocizny.

Po wypadku, w którym wymagane są do wymiany komponenty, takie jak maska, przedni błotnik, kratka chłodnicy, reflektor i skraplacz klimatyzacji, nowy Avensis jest tańszy w naprawie o 60 procent. Gdybyś miał ten sam wypadek w Renault Laguna, całkowity koszt potrzebnych części wyniósłby 1,286 funtów w porównaniu do 800 funtów za nowego Avensisa. Po tym samym wypadku naprawa VW Passata kosztowałaby 1,064 funta, czyli prawie 33 procent więcej.

Nowy Avensis jest również znacznie tańszy w naprawie po kolizji tyłu, gdzie suma potrzebnych części (tylny reflektor, tylna ćwiartka, klapa bagażnika i osłona zderzaka) wynosi 429 funtów w porównaniu do 771 funtów za Renault Laguna i 663 funtów za Peugeot 406.

Krótsze serwisowanie, dłuższe przerwy
Takie środki są częścią filozofii inżynieryjnej, która obejmuje wszystkie nowe modele Toyoty. Ponadto nowy Avensis podąża za europejskim programem zdrowia i bezpieczeństwa Toyoty, który przewiduje główny serwis konserwacyjny co 20,000 mil. Kontrole zdrowia i bezpieczeństwa z wymianą oleju są wymagane co 10,000 mil lub raz w roku. Czas potrzebny na przeprowadzenie takiej rutynowej konserwacji został skrócony. Przez 60,000 mil czas potrzebny na wykonanie tego jest o półtorej godziny krótszy w przypadku silników benzynowych i o cztery i pół godziny krótszy dla diesli w porównaniu do poprzedniej generacji Avensisa.

Ogólnodostępne części serwisowe dla nowego Avensisa, w tym filtry oleju i powietrza, świece zapłonowe oraz klocki hamulcowe z przodu i tyłu, wynoszą mniej niż 100 funtów, co stanowi oszczędność 89 funtów w porównaniu do tych samych części dla Mazda6 oraz 28 funtów dla VW Passata.

Pełne zestawienie kosztów naprawy zderzeniowej, serwisowania, konserwacji i naprawy nowego Avensisa w porównaniu do jego głównych konkurentów oraz poprzedniego modelu Avensisa można znaleźć na kolejnej stronie.

Więcej za mniej
Szczególną uwagę zwrócono również na sposoby optymalizacji zużycia paliwa. Na przykład, osłona silnika i aerodynamiczne wykończenie pod spodem pomogły zmniejszyć opór, a oszczędności w wadze na poziomie około 30 kg zostały osiągnięte dzięki zastosowaniu nowego materiału tłumiącego Ultra Light ConceptTM do pochłaniania dźwięku. Innowacją jest zmienny kompresor w systemie klimatyzacji, który wymaga mniej mocy podczas przyspieszania. To może poprawić zużycie paliwa o trzy procent w porównaniu do tradycyjnych systemów.

CZYSTA WYDAJNOŚĆ DOPASOWANA DO DYNAMIKI JAZDY

  • Najlepsza w swojej klasie sztywność nadwozia zapewnia bezpieczne i przyjemne prowadzenie
  • Intensywny program inżynieryjny w Europie
  • Tylnia podwójna wahaczowa zawieszenie pochodzące z Celiki sportowej
  • Zawieszenie zaprojektowane dla auto-kierunkowego efektu, wraz z funkcją anty-zanurzeniową i anty-opadkową
  • Wszystkie silniki spełniają normy emisji EURO IV
  • 2.0-litrowy silnik D-4D jako pierwszy EURO IV zgodny diesel na rynku
  • Technologia bezpośredniego wtrysku łączy moc z niskim zużyciem paliwa zarówno w silnikach benzynowych, jak i dieslowych
  • Toyota D-CAT, dostępna od ostatniego kwartału 2003 roku, zapewnia ultra-niską emisję przy nowoczesnych osiągach
  • Sekwencyjna automatyczna skrzynia biegów zwiększa przyjemność z jazdy
  • Elektromotorowe wspomaganie kierownicy (EMPS) w 1.8-litrowych modelach dostarcza poprawioną reakcję kierownicy przy niższym zużyciu paliwa

Dynamika jazdy była fundamentalnym aspektem w tworzeniu nowego Toyoty Avensis. Każdy aspekt pakietu dynamicznego – opon, podwozia, nadwozia, zawieszenia, kierownicy, skrzyni biegów, silnika i wiele innych – został poprawiony, aby zapewnić jak najlepsze doświadczenia z jazdy dla kierowcy, jednocześnie zapewniając komfort pasażerów.

W tym samym czasie Toyota Avensis wprowadza koncepcję czystej wydajności. Osiągnięto szereg rozwoju technicznego, które łączy przyjemność z jazdy z niskimi emisjami silnika i zmniejszonym zużyciem paliwa.

Solidne fundamenty dynamiczne
Wewnętrzna siła nowego Toyoty Avensis pochodzi z jego wysoce sztywnej struktury nadwozia. Zapewnia to nie tylko imponujące poziomy bezpieczeństwa kabiny dla pasażerów, ale także platformę dla zaawansowanego pakietu zawieszenia.

Zbudowany z wytrzymałej stali, lekka konstrukcja Avensisa korzysta z wyjątkowej sztywności skrętnej. To, w połączeniu ze wzmocnionymi punktami mocowania dla ramion zawieszenia, stanowi podstawę dynamicznych możliwości Avensisa oraz doskonałego prowadzenia i stabilności.
Rozwój zawieszenia zapewnia efektywną kontrolę nadwozia
Główny inżynier Suguya Fukusato jest byłym kierowcą rajdowym, uczestniczącym w japońskim czempionacie rajdowym, i prawdziwym entuzjastą jazdy.

„Jazda rajdowa nauczyła mnie wiele o technikach jazdy i o tym, jak dostosować zawieszenie i podwozie samochodu, aby uzyskać najlepsze osiągi,” wyjaśnia. „Oczywiście zastosowałem tę wiedzę w pełni podczas rozwoju nowego Avensisa i jego zaawansowanego zawieszenia.”

Jos de Boes, menedżer generalny nadzorujący zespół tuningowy w Europie, wyjaśnia: „Wyznaczyliśmy sobie ambitny cel, ponieważ wiedzieliśmy od początku, że możemy liczyć na nowoczesną platformę z całkowicie przeprojektowanym przodem i tyłem zawieszeniem, zaawansowanym układem kierowniczym i wysoce sztywną konstrukcją.”

„Wiedzieliśmy również, że główny inżynier Fukusato pozwoli naszej organizacji, europejskiemu działowi B&R, odgrywać główną rolę w całym procesie rozwoju.”

Z przodu zastosowano niezależne zawieszenie w układzie MacPherson. Z tyłu znajduje się niezależne zawieszenie w układzie podwójnej wahacza, pochodzące z Celiki sportowej, która jest szeroko uznawana za jeden z najlepiej prowadzących się samochodów w swojej klasie.

W porównaniu do Celiki, ustawienia zawieszenia zostały zmodyfikowane, aby zapewnić bardziej komfortową jazdę, lepiej pasującą do sedana rodzinnego, ale bez kompromisów w zakresie prowadzenia czy stabilności.

Nowe poduszki zostały dodane w połączeniu pomiędzy ramą sub-frame a nadwoziem, w celu odizolowania samochodu od drgań drogi. Struktura zawieszenia została również wzmocniona, aby zapewnić jeszcze lepszą reakcję i stabilność.

Zastosowanie tylnego zawieszenia w układzie podwójnej wahacza oferuje większą swobodę w projektowaniu i tuningu, zapewniając stabilność i komfort, a jego kompaktowe wymiary umożliwiają większą, płaską przestrzeń bagażową. Dodatkowo, tylne osie są o 50 mm szersze niż w poprzednim modelu Avensisa, co również przyczynia się do zwiększenia stabilności.

Oprócz typowych zalet geometrii podwójnej wahacza tylne zawieszenie jest wyposażone w szereg elementów, które dodatkowo poprawiają osiągi. Nowy element toe-control zapewnia odpowiednią regulację kąta ustawienia kół tylnych dla każdej sytuacji jazdy.

Podczas skręcania tylne koła są kierowane do wnętrza zakrętu, co zapewnia bardziej zwinne reakcje. Podczas hamowania tylne koła przyjmują pozycję toe-in, co zapewni lepszą stabilność w tej sytuacji.

Miejsca montażowe dolnej ramienia i tylnej osi zostały zoptymalizowane, aby umieścić punkt przecięcia geometrii zawieszenia bliżej wysokości środka osi. W rezultacie squat i lift tylnej części pojazdu, spowodowane przeniesieniem obciążenia podczas przyspieszania i hamowania, zostały zredukowane. To dodatkowo zwiększa przyczepność i zdolność do hamowania.

Różnorodność rozmiarów opon, w tym 17-calowe i 18-calowe felgi, pozwala na kolejne dostosowanie jazdy i komfortu do indywidualnych kierowców.

Moc odpowiadająca pewności siebie
Wszystkie silniki nowego Toyoty Avensis, w tym dwa silniki diesla, już spełniają normy emisji EURO IV z 2005 roku.

1.8-litrowy silnik benzynowy wykorzystuje technologię VVT-i Toyoty (zmienne czasowanie zaworów – inteligentne), aby zapewnić zwiększone przyspieszenie w średnim zakresie oraz moment obrotowy przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa.

Normy emisji EURO IV osiągnięto poprzez umiejscowienie katalizatora bezpośrednio za kolektorem wydechowym w celu poprawy emisji przy zimnym starcie.

Silnik 1.8-litrowy VVT-i generuje 129 KM przy 6,000 obr./min i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 170 Nm przy 4,200 obr./min. Zapewnia Avensisowi maksymalną prędkość na poziomie 124 mph (121 mph w wersji Tourer) przy manualnej skrzyni biegów oraz przyspieszenie od zera do 62 mph w 10.3 sekundy (10.5 sekundy w wersji Tourer), również przy manualnej skrzyni. Zużycie paliwa w europejskim cyklu mieszanym wynosi 39.2 mpg, a emisja CO2 wynosi 171 g/km (172 g/km w wersji Tourer) przy manualnej skrzyni biegów.

Silnik 2.0-litrowy VVT-i w nowym Toyoty Avensis jest najnowszą wersją zaawansowanej jednostki z bezpośrednim wtryskiem benzyny dostępnej w obecnej gamie modeli. Zmodyfikowana jednostka sterująca silnikiem (ECU) pomaga osiągnąć jeszcze lepsze poziomy emisji (zredukowane NOx), poprawioną wydajność i lepsze przyspieszenie, dzięki bardzo dokładnemu dozowaniu paliwa i efektywnej kompozycji wtrysku.

Dalsze ulepszenia silnika w celu spełnienia poziomów emisji EURO IV obejmują katalizator umiejscowiony pod podłogą oraz jednostkę ECU silnika, która opóźnia zapłon silnika przy zimnym starcie, aby szybciej podgrzać katalizator.

Silnik 2.0-litrowy z bezpośrednim wtryskiem w nowym Avensisie generuje 147 KM przy 5,700 obr./min, a maksymalny moment obrotowy wynosi 196 Nm przy 4,000 obr./min. Osiąga maksymalną prędkość 130 mph i przyspiesza do 62 mph w 9.4 sekundy (9.6 sekundy w wersji Tourer). Dzięki zaawansowanej technologii, 2.0-litrowy silnik Avensisa jest zaskakująco oszczędny, osiągając 34.9 mpg w europejskim cyklu mieszanym z emisją CO2 wynoszącą 191 g/km (193 g/km w wersji Tourer) przy manualnej skrzyni biegów.

Dwa silniki diesla zgodne z normami EURO IV
Dwa silniki diesla zamontowane w nowym Toyoty Avensis (standardowy silnik o mocy 116 KM oraz wersja Toyota D-CAT, która zostanie wprowadzona w późniejszym czasie w 2003 roku) również spełniają normy emisji EURO IV.

Wykorzystują drugą generację technologii diesla z wysokim ciśnieniem, która produkuje ciśnienie wtrysku wynoszące 160 MPa w silniku 116 KM D-4D oraz 175 MPa w wersji Toyota D-CAT, niezależnie od prędkości obrotowej silnika.

Dodatkowy zmienny turbosprężarka (VNT) pomaga zwiększyć moc i moment obrotowy, przyczyniając się jednocześnie do niskiego zużycia paliwa i niskich emisji.

Jednostka o mocy 116 KM oferuje podwójny wtrysk pilotażowy przy prędkościach obrotowych silnika poniżej 1,200 obr./min, co znacznie redukuje hałas podczas pracy na biegu jałowym. W tym samym czasie bardziej zaawansowany silnik Toyota D-CAT korzysta z wielu wtrysków pilotażowych, aby przeprowadzać do pięciu wtrysków na cykl.

Silnik napędzany elektrycznie zawór recyrkulacji spalin (EGR) kontroluje objętość EGR bardziej precyzyjnie, a chłodnica EGR pomaga zmniejszyć emisję NOx. Duży katalizator, umieszczony bezpośrednio za turbosprężarką, przyczynia się do redukcji emisji HC i CO.

Pierwszy silnik 2.0 D-4D EURO IV generuje 116 KM przy 3,600 obr./min i ma płaską krzywą momentu obrotowego, osiągając wartość maksymalną 280 Nm w zakresie od 2,000 do 2,200 obr./min.

Toyota D-Cat: Jeszcze czystsze emisje
Dla jeszcze lepszej wydajności ekologicznej, silnik 2.0-litrowy D-4D będzie dostępny z Toyota D-CAT, nowym koncepcją Toyoty w technologii czystego diesla.

Wydajność wersji Toyota D-CAT, która zostanie szczegółowo przedstawiona po wprowadzeniu na rynek, jest porównywalna z konwencjonalnym D-4D, ale jest jeszcze czystsza. Emisje tlenków azotu i cząstek stałych są zmniejszone odpowiednio o 50 i 80 procent w porównaniu do norm EURO IV. Wyposażony w Toyota D-CAT, silnik 2.0 D-4D jest najczystszym silnikiem diesla na świecie pod względem emisji NOx i cząstek. Więcej informacji na temat Toyota D-CAT dostępnych jest w Słowniku technicznym.

Sekwencyjna automatyka zwiększa kontrolę
Automatyczna skrzynia biegów dostępna jest w wersjach 1.8 i 2.0-litrowych benzynowych nowego Avensisa sedan, hatchback i Tourer. Wybrane modele w gamie będą dostępne z automatyczną skrzynią biegów z sekwencyjnym włączaniem.

2.2L D-4D 6MT FWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2231 Cm3
Moc110 Kw @ 3600 Rpm
150 Hp @ 3600 Rpm
148 Bhp @ 3600 Rpm
Moment obrotowy229 Lb-Ft @ 2000 Rpm
310 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna130.5 Mph (210 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość182.3 In (4630 Mm)
Szerokość69.3 In (1760 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.1/59.4 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika18 Cuft (510 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna3152.6 Lbs (1430 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4343.1 Lbs (1970 Kg)
Średnie spalanie39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Emisja CO2157 G/Km

2.2L D-4D D-CAT 6MT FWD (177 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2231 Cm3
Moc130 Kw @ 3600 Rpm
177 Hp @ 3600 Rpm
174 Bhp @ 3600 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 2000 Rpm
400 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna136.7 Mph (220 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość182.3 In (4630 Mm)
Szerokość69.3 In (1760 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.1/59.4 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika18 Cuft (510 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna3163.6 Lbs (1435 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4343.1 Lbs (1970 Kg)
Średnie spalanie38.6 Mpg Us (6.1 L/100Km)
Emisja CO2161 G/Km

1.8L VVT-i 4AT FWD (129 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1794 Cm3
Moc95 Kw @ 6000 Rpm
129 Hp @ 6000 Rpm
127 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy125 Lb-Ft @ 4200 Rpm
170 Nm @ 4200 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna121 Mph (195 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów4-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość182.3 In (4630 Mm)
Szerokość69.3 In (1760 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.1/59.4 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika18 Cuft (510 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna2778 Lbs (1260 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4012 Lbs (1820 Kg)
Spalanie miasto22.8 Mpg Us (10.3 L/100Km)
Spalanie trasa37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Średnie spalanie30.5 Mpg Us (7.7 L/100Km)
Emisja CO2187 G/Km

1.8L VVT-i 5MT FWD (129 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1794 Cm3
Moc95 Kw @ 6000 Rpm
129 Hp @ 6000 Rpm
127 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy125 Lb-Ft @ 4200 Rpm
170 Nm @ 4200 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna124.3 Mph (200 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość182.3 In (4630 Mm)
Szerokość69.3 In (1760 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.1/59.4 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika18 Cuft (510 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna2733.7 Lbs (1240 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4012.4 Lbs (1820 Kg)
Spalanie miasto25 Mpg Us (9.4 L/100Km)
Spalanie trasa40.6 Mpg Us (5.8 L/100Km)
Średnie spalanie32.7 Mpg Us (7.2 L/100Km)
Emisja CO2171 G/Km

2.0L VVT-i 4AT FWD (147 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc108 Kw @ 5700 Rpm
147 Hp @ 5700 Rpm
145 Bhp @ 5700 Rpm
Moment obrotowy145 Lb-Ft @ 4000 Rpm
196 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna127 Mph (204 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów4-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/45 R17
Długość182.3 In (4630 Mm)
Szerokość69.3 In (1760 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.1/59.4 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika18 Cuft (510 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna2954 Lbs (1340 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4178 Lbs (1895 Kg)
Spalanie miasto18.4 Mpg Us (12.8 L/100Km)
Spalanie trasa32.7 Mpg Us (7.2 L/100Km)
Średnie spalanie25.6 Mpg Us (9.2 L/100Km)
Emisja CO2221 G/Km

2.0L VVT-i 5MT FWD (147 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc108 Kw @ 5700 Rpm
147 Hp @ 5700 Rpm
145 Bhp @ 5700 Rpm
Moment obrotowy145 Lb-Ft @ 4000 Rpm
196 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna130.5 Mph (210 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.4 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/45 R17
Długość182.3 In (4630 Mm)
Szerokość69.3 In (1760 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.1/59.4 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika18 Cuft (510 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna2888.1 Lbs (1310 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4177.8 Lbs (1895 Kg)
Spalanie miasto22.2 Mpg Us (10.6 L/100Km)
Spalanie trasa35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Średnie spalanie29 Mpg Us (8.1 L/100Km)
Emisja CO2191 G/Km

2.4L VVT-i 5AT FWD (163 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2362 Cm3
Moc120 Kw @ 5800 Rpm
163 Hp @ 5800 Rpm
161 Bhp @ 5800 Rpm
Moment obrotowy170 Lb-Ft @ 3800 Rpm
230 Nm @ 3800 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna136.7 Mph (220 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.1 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/45 R17
Długość182.3 In (4630 Mm)
Szerokość69.3 In (1760 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.1/59.4 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika18 Cuft (510 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna2976.2 Lbs (1350 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4199.8 Lbs (1905 Kg)
Spalanie miasto17.4 Mpg Us (13.5 L/100Km)
Spalanie trasa32.7 Mpg Us (7.2 L/100Km)
Średnie spalanie24.8 Mpg Us (9.5 L/100Km)
Emisja CO2227 G/Km

2.0L D-4D 5MT FWD (116 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1995 Cm3
Moc85 Kw @ 4000 Rpm
116 Hp @ 4000 Rpm
114 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy207 Lb-Ft @ 2000 Rpm
280 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna121.2 Mph (195 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość182.3 In (4630 Mm)
Szerokość69.3 In (1760 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.1/59.4 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika18 Cuft (510 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna3031.4 Lbs (1375 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4343.1 Lbs (1970 Kg)
Spalanie miasto31.4 Mpg Us (7.5 L/100Km)
Spalanie trasa48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Średnie spalanie40.6 Mpg Us (5.8 L/100Km)
Emisja CO2155 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.