TOYOTA Aygo 2014-2018

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Japońska wersja bliźniaków Peugeot 108 – Citroen C1 – Toyota Aygo zyskała nowy wygląd zewnętrzny, inspirowany stylem Gundam i mangą Astro Boy.

W porównaniu do swojego poprzednika, model z 2014 roku zwiększył długość o 25 mm (1″), aby zapewnić więcej miejsca dla pasażerów z tyłu. Fotele przednie zostały obniżone, a kierowca zyskał dodatkowe 7 mm (0,3″) przestrzeni nad głową. Głównym motywem w designie była litera X. Z przodu dolny zderzak i kratka chłodnicy tworzyły trapez, który wizualnie rozciągał się w kształt X, sięgający aż do krótkiej maski i słupków A. Opcjonalnie oferowano zestaw 15-calowych lekkich felg aluminiowych, które dopełniały czarny znak X z przodu pojazdu.

Wnętrze Aygo było wystarczająco przestronne dla czterech pasażerów, a mały bagażnik można było powiększyć, składając tylne siedzenia. Z przodu dwaj pasażerowie siedzieli bardzo blisko siebie. Lista dostępnych opcji w Aygo była obszerna, w tym 7-calowy system multimedialny z funkcją mirror link do smartfona.

Silnik to jednostka 3-cylindrowa o pojemności jednego litra. Jego moc 68 KM była wystarczająca do poruszania się małym samochodem w miastach. Miał do wyboru 5-biegową manualną skrzynię biegów lub 5-biegową automatyczną wersję, która umożliwiała także tryb całkowicie automatyczny, oprócz sekwencyjnej zmiany biegów z łopatkami za kierownicą.

4 MARCA 2014

 Nowy Aygo, zaprezentowany dzisiaj na targach motoryzacyjnych w Genewie, jest kolejnym przykładem zaangażowania Toyoty w budowanie coraz lepszych samochodów, które przyciągają wzrok i są naprawdę przyjemne w prowadzeniu. Wyrazisty i charakterystyczny design – nazwany J-Playful w nawiązaniu do japońskiej kultury młodzieżowej – oraz bogactwo opcji personalizacji pokazują, jak Toyota uczyniła radość z jazdy kluczowym elementem przy tworzeniu nowego miejskiego samochodu.

Jednocześnie nowy Aygo opiera się na cechach, które sprawiły, że jego pierwowzór odniósł sukces przez całe swoje istnienie, zachowując kompaktowe wymiary, zwinność i niezawodność, przy rzeczywiście niskich kosztach eksploatacji. Te ostatnie wspierają zmiany w nagradzanym silniku benzynowym VVT-i o pojemności 1,0 litra, aby zapewnić najlepszą w klasie ekonomię paliwową i emisję CO2.

Szczegóły dotyczące gamy modeli i cen w Wielkiej Brytanii zostaną ogłoszone bliżej daty premiery tego lata.

Design zewnętrzny

Kompaktowe wymiary były kluczowe dla projektowania nowego Aygo, aby zachować przyjazne dla miasta właściwości jezdne. Całkowita długość zwiększyła się zaledwie o 25 mm do 3 455 mm, co oznacza, że utrzymuje klasową kompaktowość poprzedniego modelu, a chociaż przestrzeń nad głową z przodu wzrosła o 7 mm, wysokość pojazdu została zmniejszona o 5 mm do 1 460 mm, co wspiera aerodynamikę samochodu. Zarówno przednie, jak i tylne bieżniki zostały poszerzone o 8 mm.

Nowe Aygo może być kompaktowe i charakterystyczne, ale jest również solidne i ma wyraźną obecność na ulicy. Jego solidność pochodzi z mocnej formy, która nadaje projektowi główną objętość. Aby wprowadzić element zabawy, projektanci użyli koncepcji miękkiego obiektu przerywającego twardą powłokę projektu, tworząc linie łamań i nadając Aygo wyrazisty przedni wzór X. Rozciąga się on na powierzchni nadwozia, obejmując wszystkie główne cechy zewnętrzne pojazdu, w tym górne i dolne kratki, reflektory, światła przeciwmgielne, a nawet lusterka i boczne szyby.

W profilu dach został obniżony, a przód przesunięty do przodu. W rezultacie również środek ciężkości kabiny przesuwa się do przodu, tworząc bardziej zrównoważoną i pochyloną postawę. To dodatkowo akcentuje opadająca linia boczna, która kończy się w pochylonych tylnych zespołach świateł. Sam dach ma nowy kształt w stylu pagody i zintegrowany tylny spojler. Kształt bocznej szyby różni się między modelami trzy- i pięciodrzwiowymi, przy czym ten drugi wydłuża grafikę okienną w kierunku tylnych zespołów świateł, co daje wrażenie dodatkowej długości.

Tył pojazdu wyświetla podobny motyw projektowy do przodu, z pokrywą bagażnika i dolnym zderzakiem tworzącymi linie łamań na solidnej powierzchni pojazdu. Zespoły świateł umieszczone są w heksagonalnej pokrywie bagażnika, a górna część zderzaka poszerza się w wyraźne nadkola, co nadaje samochodowi szeroką i stabilną postawę.

Design wnętrza

Kształt konsoli centralnej – trapezoidalny – wyznacza motyw wnętrza nowego Aygo i odzwierciedla się w detalach, takich jak kratki wentylacyjne, wykończenia drzwi i otoczenie dźwigni zmiany biegów. Konsola wspiera szeroką deskę rozdzielczą z matowym, antyodblaskowym wykończeniem, umieszczoną między smukłymi słupkami A. Nowe wskaźniki mają wskaźnik złożony z koncentrycznych pierścieni, które są na stałe podświetlone. Zawiera łatwą do odczytania centralną wyświetlacz wieloinformacyjny.

Chociaż rozstaw osi pozostaje niezmieniony i wynosi 2 340 mm, kabina jest dłuższa o 9 mm, a szersze podłokietniki poprawiają komfort. Jest również więcej miejsca na bagaż – dodatkowe 29 litrów – a załadunek jest łatwiejszy dzięki zwiększeniu przestrzeni między progiem a oparciem tylnej kanapy o 5 mm.

Personalizacja

Jedną z definujących cech nowego Aygo jest bogata oferta przystępnych opcji personalizacji, które pozwolą klientom stworzyć naprawdę indywidualny samochód. Na zewnątrz można dostosować X-kształtną przednią kratkę, wkład tylny zderzaka, ulepszony przedni zderzak oraz felgi aluminiowe, natomiast w kabinie panele instrumentów, konsolę centralną, kratki wentylacyjne, gałkę zmiany biegów i otoczenie dźwigni zmiany biegów można łatwo zmienić, nawet po wielu latach użytkowania.

Aby ułatwić życie, klienci mogą również wybierać spośród różnych pakietów stylizacji zewnętrznej i wewnętrznej, jeśli wolą tę opcję, zamiast personalizować krok po kroku.

System multimedialny x-touch

Nowe Aygo będzie dostępne z nowym systemem multimedialnym x-touch Toyoty, obsługiwanym za pomocą w pełni zintegrowanego siedmiocalowego ekranu dotykowego. To pierwszy system w swoim segmencie, który ma kamerę tylnego widoku jako standard.

Używa pięciofunkcyjnego głównego menu, co ułatwia kontrolę nad funkcjami audio, telefonem (w tym wysyłaniem i odbieraniem wiadomości tekstowych), łącznością oraz informacjami o pojeździe i podróży. Klienci będą również mogli uzyskać dostęp do szerokiego wyboru aplikacji nawigacyjnych i mediów społecznościowych.

Układ napędowy

Nowe Aygo wyposażone jest w kompleksowo zrewidowaną wersję nagradzanego silnika Toyoty o pojemności 1,0 litra i trzech cylindrach. Jednostka została zaprojektowana do pracy przy wyższym współczynniku sprężania 11,5:1, a także ma ulepszony kształt komory spalania dla lepszej efektywności. Zmniejszono również straty tarcia, w szczególności dzięki zastosowaniu nowego łańcucha rozrządu o niskim tarciu. I chociaż to nadal jeden z najlżejszych silników na rynku, zaoszczędzono dodatkową wagę, wprowadzając głowicę cylindrów z wbudowanym kolektorem wydechowym.

Oferuje więcej mocy i momentu obrotowego: 68 KM (51 kW) przy 6 000 obr./min oraz 95 Nm przy 4 300 obr./min; 85 Nm momentu obrotowego dostępne jest od zaledwie 2 000 obr./min.

Wprowadzając wszystkie te ulepszenia, Toyota zachowała charakterystyczną żywiołową naturę silnika. Nadal będzie się chętnie kręcił na wysokie obroty, a chociaż izolacja akustyczna została poprawiona, sportowy dźwięk wciąż jest obecny przy mocnym wciśnięciu pedału gazu.

Przeprowadzono obszerne prace nad poprawą aerodynamiki, co zaowocowało poprawionym współczynnikiem oporu – z Cd 0,30 do 0,29.

W efekcie tych zmian zmniejszono zużycie paliwa w cyklu mieszanym z 64,2 do 68,8 mpg* oraz obniżono emisję CO2 do 95 g/km*, poniżej progu 100 g/km, co zwalnia z corocznego podatku drogowego (VED).

Nowe Aygo będzie oferowane z pięciobiegową skrzynią manualną lub opcjonalną nową skrzynią x-shift, znacznie ulepszoną automatyczną skrzynią biegów, która może działać w trybie w pełni automatycznym lub w trybie ręcznego wyboru biegów przy użyciu łopatek zmiany biegów lub samej dźwigni zmiany biegów.

W przypadku wyposażenia w x-shift, nowe Aygo osiąga zużycie paliwa na poziomie 67,3 mpg* w cyklu mieszanym i emisję CO2 na poziomie 97 g/km*.

1.0L VVT-i 5AT FWD (69 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność998 Cm3
Moc51 Kw @ 6000 Rpm
69 Hp @ 6000 Rpm
68 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy70 Lb-Ft @ 4300 Rpm
95 Nm @ 4300 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika9.2 Galony (34.8 L)
Prędkość maksymalna99 Mph (159 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h15.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony165/65R14
Długość136 In (3454 Mm)
Szerokość63.6 In (1615 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)56.1/55.9 In (1
Rozstaw osi92.1 In (2339 Mm)
Prześwit4.8 In (122 Mm)
Pojemność bagażnika5.9 Cuft (167 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna1896 Lbs (860 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita2734 Lbs (1240 Kg)
Spalanie miasto47 Mpg Us (5 L/100Km)
Spalanie trasa61.9 Mpg Us (3.8 L/100Km)
Średnie spalanie56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Emisja CO297 G/Km

1.0L VVT-i 5MT FWD (69 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność998 Cm3
Moc51 Kw @ 6000 Rpm
69 Hp @ 6000 Rpm
68 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy70 Lb-Ft @ 4300 Rpm
95 Nm @ 4300 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika9.2 Galony (34.8 L)
Prędkość maksymalna99 Mph (159 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h14.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony165/65R14
Długość136 In (3454 Mm)
Szerokość63.6 In (1615 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)56.1/55.9 In (1
Rozstaw osi92.1 In (2339 Mm)
Prześwit4.8 In (122 Mm)
Pojemność bagażnika5.9 Cuft (167 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna1852 Lbs (840 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita2734 Lbs (1240 Kg)
Spalanie miasto47 Mpg Us (5 L/100Km)
Spalanie trasa65.3 Mpg Us (3.6 L/100Km)
Średnie spalanie57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Emisja CO295 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.