TOYOTA Aygo 2018-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

TOYOTA Aygo 2018-Present

Przejdź do galerii zdjęćTOYOTA Aygo 2018-Present

Aygo, zaprojektowany jako samochód miejski, przeszedł redesign w 2018 roku.

Ten mały pojazd, produkowany w Czechach, konkurował z VW Up i i10, jednak według mnie wyglądał najfajniej.

Available in a 3-door or a 5-door configuration, Aygo był bardzo lekkim pojazdem, ważącym poniżej 1000 kg.

Nowa przednia część auta zachowała charakterystyczny kształt litery X, dodając więcej efektu 3D. Bok Aygo sprawiał wrażenie samochodu z unoszącym się dachem.

Z tyłu zachowano ikoniczny kształt, jednak lampy tylne zostały odświeżone.

Aygo wyposażone było w standardowe, 15-calowe aluminiowe koła o oryginalnym designie.

Do wyboru była jedna wersja silnikowa – silnik 1.0 o pojemności 3 cylindrów, rozwijający moc 72 KM, o 3 KM więcej niż w poprzednim modelu.

Silnik był połączony z manualną lub automatyczną skrzynią biegów.

Wnętrze Aygo w większości wykonane było z twardych tworzyw sztucznych, które miały dobrą jakość wykończenia, nie sprawiając wrażenia taniego samochodu, mimo że nie był to drogi pojazd.

Wnętrze miało dość retro-funky styl, z niektórymi elementami dopasowanymi do koloru nadwozia. Fajne wyglądające siedzenia z tkaniny miały zintegrowane zagłówki, bardziej jak w sportowym samochodzie.

Kierownica była tylko regulowana w pionie i poruszała się razem z zestawem wskaźników.

Opcjonalnie można było dodać rozkładany dach z szerokim otwarciem do wyposażenia.

Aygo było wyposażone w bezkluczykowy dostęp, Apple CarPlay, porty USB, gniazdko 12V oraz opcjonalną kamerę tylnej.

Nowa Toyota Aygo zadebiutowała na światowej scenie podczas Targów Motoryzacyjnych w Genewie w 2018 roku. Wzmacniając unikalne DNA modelu oraz jego wyróżniającą pozycję w silnie konkurencyjnym segmencie A, projektanci i inżynierowie Toyoty nie tylko umocnili młodzieńczy i charakterystyczny wizerunek Aygo, ale także poprawili jego osiągi i właściwości jezdne, czyniąc go jeszcze bardziej przyjemnym w prowadzeniu.

Od momentu swojego debiutu w 2014 roku, obecna wersja Aygo stała się znaczącym sukcesem Toyoty w europejskim segmencie A. Jej natychmiast rozpoznawalny, charakterystyczny frontowy design w kształcie 'X’ oraz szeroki zakres opcji personalizacji sprawiają, że zawsze wyróżnia się w tłumie.

Przyciągając bardziej stylową publiczność, niż ci, którzy kupują samochody z czysto racjonalnych powodów, uderzający wygląd Aygo i angażujące właściwości jezdne sprawiają, że jest jednym z najlepiej sprzedających się modeli Toyoty przyciągających nowych nabywców i generujących sprzedaż.

W 2017 roku Aygo znalazło się wśród najlepiej sprzedających się modeli w segmencie A, z sprzedażą przekraczającą 85 000 sztuk oraz udziałem w segmencie wynoszącym 6,6%.

PROJEKT

Nowa Toyota Aygo zachowuje swojego ikonicznego frontowego sygnaturowego 'X’, jednak został on przekształcony z dwuwymiarowej grafiki w potężniejszy, trójwymiarowy element architektoniczny.

Wyrazisty nowy design przodu obejmuje przeprojektowane reflektory Keen Look, z integralnymi światłami do jazdy dziennej (DRL), które dodatkowo podkreślają uderzający wygląd Toyoty Aygo już przy pierwszym spojrzeniu.

Dolna część ramki podkreśla przedni grill, akcentując stabilną postawę Aygo oraz zwinność inherentną w kompaktowym pojeździe. Ornamenty pod reflektorami – dostępne w kolorach Czarnym, Błyszczącym Czarnym i Srebrnym – podkreślają szerokość pojazdu.

W profilu, bardziej trójwymiarowa forma przodu łączy się z nowo zaprojektowanymi zewnętrznymi soczewkami w tylnych lampach, vizualnie łącząc przód z tyłem, co daje wrażenie ruchu do przodu i zwiększonej dynamiki.

Z tyłu nowe prowadnice światła DRL LED nadają Toyocie Aygo wyrafinowany wygląd i sprawiają, że model jest natychmiast rozpoznawalny. Unikalny sygnatur świetlny tworzy wrażenie kompaktowej kabiny nad szerszym dolnym obszarem zderzaka, podkreślając szerokość oraz stabilność pojazdu.

Nowy styl nadwozia dopełniają dwa nowe kolory – Magenta i Niebieski – a także dodatek nakładek na koła w technicznym wyglądzie oraz 15-calowych felg, z unikalnym wzorem dla każdego wariantu, co wzmacnia premium wygląd nowego Aygo.

W środku ulepszone grafiki na wskaźnikach kombi mają bardziej trójwymiarowy efekt oraz nowy kolor podświetlenia. Zastosowano bardziej premium schemat kolorystyczny w odcieniu Quartz Grey i Piano Black, a nowe tkaniny na siedzenia stworzono dla większości wariantów.

STRUKTURA WARIANTÓW

Struktura wariantów nowej Toyoty Aygo została opracowana, aby przyciągnąć jeszcze szersze grono odbiorców, dzięki szczególnemu naciskowi na najwyższy segment. Każdy wariant ma unikalne elementy designu, łatwo rozpoznawalne po wykonaniu przedniego zderzaka, dedykowanych felgach i wykończeniu wnętrza.

Od podstawowego wariantu x, przez średni x-play, aż po wysoki x-clusiv, każdy wariant został dostosowany do gustów i potrzeb różnych grup klientów.

x-play znajduje się w centrum nowej strategii wariantów Aygo. Oferuje kilka opcji, które pozwalają klientom dostosować samochód do swoich osobistych preferencji. Z wyjątkową wartością, x-play jest bogato wyposażone w standardzie, obejmując funkcje komfortowe takie jak klimatyzacja oraz 7-calowy ekran multimedialny x-touch.

Nowy wyspecjalizowany wariant x-clusiv rozwija standardową specyfikację x-play o charakterystyczny dwutonowy lakier do wyboru z trzech kolorów, unikalne 15-calowe felgi z podwójnym wzorem, fotele z częściową skórzaną tapicerką, automatyczną klimatyzację, inteligentny dostęp i system Toyota Safety Sense.

Ponadto, dwa modele edycji specjalnej, x-cite i x-trend, regularnie odświeżą ofertę Aygo.

x-cite to najbardziej charakterystyczna wersja w gamie Aygo, dzięki unikalnemu lakierowi zewnętrznemu Magenta w dwutonowym wykończeniu, dedykowanym 15-calowym felgom w kolorze czarnym, tkaninie Manhattan z magentowymi przeszyciami, wstawkami w kolorze nadwozia dla nawiewów powietrza i gałki zmiany biegów oraz desce rozdzielczej i obramowaniu dźwigni zmiany biegów w Piano Black.

Klienci szukający bardziej dynamicznej wersji modelu Toyoty z segmentu A będą przyciągani przez wariant x-trend. Jego czarna powłoka zewnętrzna jest uzupełniona czarnymi ornamentami reflektorów, uderzającymi lusterkami w kolorze cyjan, unikalnym zestawem sportowych naklejek, dedykowanymi 15-calowymi felgami z dziesięcioma ramionami, częściowo skórzaną tapicerką oraz cyjanowymi elementami we wnętrzu.

DYNAMIKA JAZDY

Nowa Toyota Aygo cechuje się ulepszonymi osiągami oraz lepszą dynamiką jazdy, co pozwala na jeszcze większą zwinność w warunkach miejskich, jednocześnie utrzymując wiodącą w klasie efektywność paliwową. Co więcej, korzysta z wyraźnej redukcji NVH (hałas, wibracje i szorstkość) dla zwiększenia komfortu na pokładzie.

Nagrodzony silnik Toyoty o pojemności 998 cm³, 3-cylindrowy, 12-zaworowy, DOHC, VVT-i jest teraz zgodny z normą Euro 6.2. Został zmodernizowany, łącząc idealną równowagę mocy i zużycia paliwa z poprawionym momentem obrotowym przy niższych obrotach silnika, co zapewnia jeszcze lepsze doświadczenia z jazdy w ruchu miejskim.

Korzyścią jest nowy system podwójnych wtryskiwaczy paliwa, wyższy współczynnik sprężania, szereg nowych komponentów o niskim tarciu, układ recyrkulacji spalin (EGR) z chłodzeniem oraz ulepszony wałek wyrównoważający, który redukuje wibracje na biegu jałowym.

Silnik rozwija teraz moc 53 kW (72 DIN hp) przy 6,000 obr./min oraz moment obrotowy wynoszący 93 Nm przy 4,400 obr./min. Nowe Aygo przyspiesza od 0 do 100 km/h w 13,8 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 160 km/h.

Nowa Toyota Aygo dostępna jest w wersji standardowej oraz Eco. Ta ostatnia korzysta z dłuższych biegów 4 i 5, opon o niskim oporze toczenia (RRC), systemu Stop & Start Toyoty oraz ulepszeń aerodynamicznych.

Wersja standardowa poprawia zużycie paliwa z 4,1 do 3,9 l/100 km (cykl NEDC), co przekłada się na spadek emisji CO2 o 5 g/km, do zaledwie 90 g/km.

W nowej procedurze homologacji, wersje standardowe i eco osiągają poziomy emisji CO2 wynoszące odpowiednio 93 g/km i 86 g/km.

Uzupełniając te ulepszenia w zakresie wydajności i efektywności silnika, ustawienia zawieszenia nowej Toyoty Aygo zostały zmienione, a oprogramowanie kierownicy zaktualizowane, co pozwala pojazdowi szybko i precyzyjnie reagować na wprowadzenia kierowcy, zapewniając jeszcze większą zwinność oraz przyjemność z jazdy po mieście.

1.0L Eco VVT-i 5MT FWD (72 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność998 Cm3
Moc53 Kw @ 6000 Rpm
72 Hp @ 6000 Rpm
71 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy69 Lb-Ft @ 4400 Rpm
93 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika9.2 Galony (34.8 L)
Prędkość maksymalna99 Mph (159 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h13.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieDisc
Hamulce tylneDrum
Rozmiar opony165/65R14 79T
Długość136.4 In (3465 Mm)
Szerokość63.6 In (1615 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)56.3/55.9 In (1
Rozstaw osi92.1 In (2339 Mm)
Pojemność bagażnika5.9 Cuft (167 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna1874 Lbs (850 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita2734 Lbs (1240 Kg)
Średnie spalanie61.9 Mpg Us (3.8 L/100Km)
Emisja CO293 G/Km

1.0L VVT-i 5MT FWD (72 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność998 Cm3
Moc53 Kw @ 6000 Rpm
72 Hp @ 6000 Rpm
71 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy69 Lb-Ft @ 4400 Rpm
93 Nm @ 4400 Rpm
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika9.2 Galony (34.8 L)
Prędkość maksymalna99 Mph (159 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h13.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieDisc
Hamulce tylneDrum
Rozmiar opony165/65R14 79T
Długość136.4 In (3465 Mm)
Szerokość63.6 In (1615 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)56.3/55.9 In (1
Rozstaw osi92.1 In (2339 Mm)
Pojemność bagażnika5.9 Cuft (167 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna1852 Lbs (840 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita2734 Lbs (1240 Kg)
Średnie spalanie57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Emisja CO293 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.