TOYOTA Aygo X 2021-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

TOYOTA Aygo X 2021-Present

Przejdź do galerii zdjęćTOYOTA Aygo X 2021-Present

Pomimo że Toyota jest poważnym producentem SUV-ów, do 2021 roku nie miała żadnego małego crossovera na europejskim rynku, co zmieniło się wraz z premierą modelu Aygo X.

Nowa wersja Aygo, nazwana Aygo Cross, stanowiła odpowiedź na Forda Fiestę Active, Dacię Sandero Stepway i inne samochody z segmentu małych pojazdów na europejskim rynku.

Dodanie więcej czarnych, niepomalowanych plastików wokół kół oraz plastikowej, srebrnej osłony pod przednim zderzakiem nie zmieniło całkowicie charakteru samochodu. Mimo to, mały Aygo zyskał wygląd inspirowany SUV-ami. Oferował również nieco wyższą prześwit niż wersja bez X, wynoszącą o 11 mm (0,43″) więcej. Oczywiście, nie zmieniło to małego Aygo w prawdziwego off-roadowego potwora, ale ułatwiło kierowcom pokonywanie krawężników podczas parkowania. Aby jeszcze bardziej podkreślić unikalność tej wersji, Toyota dodała do Aygo-X wyjątkowe kolory.

Wnętrze samochodu oferowało także więcej funkcji oraz udogodnień skierowanych do młodszych kierowców, takich jak system audio o mocy 300W z subwooferem w bagażniku. Chociaż to zmniejszyło pojemność bagażnika do 231 litrów (8,15 stopy sześciennej), młodzi klienci bardziej doceniali te udogodnienia. Jeśli potrzebowali zrobić zakupy, mogli złożyć tylną kanapę.

Toyota wyposażyła Aygo-X we wszystkie dostępne funkcje bezpieczeństwa, w tym zaawansowane systemy automatycznego hamowania oraz wykrywania pieszych i rowerzystów. Co więcej, dostępny był tylko jeden silnik: trzycylindrowa jednostka wolnossąca o pojemności 1.0 litra, która dostarczała jedynie 71 koni mechanicznych.

 Nowa Toyota Aygo X to crossover, który wyróżnia się w segmencie A, zaprojektowany i wyprodukowany w Europie, aby sprostać wymaganiom życia miejskiego i podmiejskiego w Europie.

Aby uczynić zupełnie nową Aygo X najlepszym produktem w swoim segmencie, Toyota przeprowadziła szczegółowe badania dotyczące wymagań związanych z miejskim prowadzeniem pojazdów na kontynencie, wsłuchując się w pragnienia klientów dotyczące stylowego, kompaktowego i pewnego siebie samochodu.

Efektem jest najnowszy kompaktowy samochód w ofercie Toyoty, zbudowany na udanej platformie GA-B Global New Architecture Toyoty (TNGA), po raz pierwszy wprowadzony z nowym Yarisem – obecnym Samochodem Roku 2021 w Europie – a ostatnio także z Yaris Cross.

Niezależnie od tego, czy w mieście, czy na otwartych drogach, naprawdę dobry samochód segmentu A musi wyróżniać się kompaktowością i zwrotnością, aby przekazywać kierowcy poczucie pewności. Powinien także tworzyć i przekazywać wyraz emocji, integrując najlepsze osiągnięcia technologiczne w kompaktowym opakowaniu, które jest ekonomiczne w eksploatacji.

Zupełnie nowa Toyota Aygo X oferuje to wszystko i jeszcze więcej, aby spełnić oczekiwania europejskich klientów względem samochodu segmentu A.

„Segment A jest dla nas bardzo ważny. Nie tylko przyciągnął wielu nowych klientów do Toyoty, ale także spełnia naszą misję dostarczania odpowiednich rozwiązań mobilności dla każdego.” Andrea Carlucci, Wiceprezydent, Produkt & Marketing, Toyota Motor Europe

DOTYK PIKANTNOŚCI

Rozpoczynając od koncepcyjnego samochodu Aygo X prologue, który powstał w Toyota European Design and Development (ED2) w Nicei we Francji, projektanci Toyoty chcieli wnieść odrobinę odwagi i pikanterii do oferty kompaktowych samochodów w Europie.

Od momentu, gdy Aygo po raz pierwszy pojawiło się na rynku w 2005 roku, nie tylko stało się najłatwiej dostępnym samochodem Toyoty w Europie, ale także zachwycało klientów swoim młodzieńczym i radosnym charakterem. Te cechy przyciągnęły wielu nowych, dbających o styl europejskich nabywców do Toyoty.

Bardziej niż kiedykolwiek, nowi klienci Toyoty oczekują wyrafinowania, unikalności oraz możliwości wyrażenia siebie. Rozwijając ikonę stylu segmentu A, ED² postawił sobie za cel zaprojektowanie samochodu koncepcyjnego specjalnie dla nich.

„Każdy zasługuje na fajny samochód. Kiedy patrzę na Aygo X prologue, z dumą mogę powiedzieć, że zespół ED² stworzył dokładnie to. Cieszę się, że ma to potencjał do zrewolucjonizowania segmentu.” Ian Cartabiano, Dyrektor Projektu, Toyota European Design and Development

Po udanej prezentacji i pozytywnej reakcji na przyciągającą wzrok „Sparkling Chilli Red” Aygo X prologue, projekt Aygo X został przekazany do działu stylizacji w Toyota Motor Europe w Belgii, gdzie zespoły projektowe blisko współpracowały z planowaniem produktu i badaniami i rozwojem, aby przekształcić nowy samochód segmentu A z koncepcji w rzeczywistość.

Odważne dwutonowe wykonanie Toyoty Aygo X, połączone z nową koncepcją kolorystyczną, tworzy unikalny profil graficzny, który przyciąga uwagę, podkreślając gotowość nowego modelu do działania.

Nowa skośna linia dachu również zwiększa dynamiczne odczucie sportowego wizerunku. Z przodu, nowoczesne lampy zbliżają się do górnej pokrywy silnika, tworząc kształt przypominający skrzydło, podczas gdy na niższym poziomie, duża atrapa grilla, lampy przeciwmgielne i osłona podwozia bazują na podwójnym trapezoidalnym motywie, który jest częścią tożsamości Aygo, nadając mu postawę „gotowe do drogi, wszędzie”.

Nowa koncepcja kolorystyczna inspirowana różnymi przyprawami, ma na celu opracowanie unikalnej gamy kolorów dla Aygo X, z których każdy uchwyca smaki i osobowości samochodu.

Kardamon wywołuje wrażenie stylu i elegancji, oferując wysublimowaną i stonowaną estetykę z efektem niskiej saturacji zieleni.

Chili to ognista i premium kolor, który przyciąga wzrok przechodniów ciepłym i głębokim odbiciem koloru dzięki dodatku drobnych kawałków błyszczącego niebieskiego w czerwonej farbie.

Imbir to wyrafinowany i trwały beż, który sugeruje ducha przygody i ciepłej złożoności w swoim odcieniu.

Jałowiec to młodzieńczy kolor z nutą męskości, stworzony specjalnie dla modelu, aby nadać mu lodowatej chłodności przy jednoczesnym dodaniu subtelnych różowych tonów.

Każdy z tych intensywnych kolorów przypraw kontrastuje z dwutonowo czernią dachu i tylnej części, sprawiając, że Aygo X natychmiast wyróżnia się i jest rozpoznawane.

Temat przypraw nie ogranicza się tylko do zewnętrznego wyglądu. Elementy wnętrza dopasowują się do zewnętrznych kolorów przypraw, aby nadać kokpitowi charakterystyczny design, w tym desce rozdzielczej i konsolach centralnych. Z bliska można zobaczyć symbol „X” dyskretnie haftowany w tkaninie. Nazwa modelu Aygo X jest również subtelnie odzwierciedlona w ostrych reflektorach, tworząc silną i spójną tożsamość.

„Dwutonowość Aygo X natychmiast przyciąga uwagę ludzi. To nie tylko szczegół. To integralna część projektu.” Anastasiia Stoliarova, Planista Produktu Aygo X, Toyota Motor Europe

Pikantniejsza limitowana edycja Aygo X w kolorze Kardamon będzie dostępna przez pierwsze sześć miesięcy sprzedaży, oferująca dodatkowe matowe akcenty Mandarina w pomarańczowym kolorze w całym samochodzie z akcentowymi paskami na zewnątrz oraz na dedykowanych 18-calowych matowych czarnych felgach. Temat Mandarina jest również kontynuowany w projektach paneli wewnętrznych i tkaniny siedzeń.

KOMPAKTOWY I ZWROTNY

W adaptacji sprawdzonej i udanej platformy GA-B dla Aygo X, nowy i niepowtarzalny zawodnik segmentu A oferuje unikalny crossover, z modyfikowaną i pomniejszoną tylną sekcją podwozia oraz zmniejszonym przodem i tyłem.

Przy długości 3700 mm, nowa Toyota Aygo X jest o 235 mm dłuższa od swojego poprzednika, choć rozstaw osi zwiększono jedynie o 90 mm. Przedni zwis jest o 72 mm mniejszy niż w Yarisie, podczas gdy maksymalny rozmiar kół zwiększono do 18″.

Zaprojektowana do najszerszych ulic miejskich, Aygo X ma również wyjątkowo mały promień skrętu wynoszący tylko 4,7 m, co jest jednym z najwęższych w segmencie.

Całkowita szerokość nadwozia została zwiększona o 125 mm do 1740 mm w porównaniu do Aygo. W związku z tym przednie siedzenia zostały przesunięte o 20 mm dalej od siebie, co zwiększyło przestrzeń na ramiona o 45 mm. Przestrzeń bagażowa również przewyższa inne modele w segmencie o 125 mm więcej długości bagażnika i sprytnym rozwiązaniu przestrzennym za tylnymi siedzeniami, zwiększając pojemność bagażową o ponad 60 litrów do 231 litrów w porównaniu do poprzedniej generacji.

Dodatkowo, projekt dachu Pagoda utrzymuje kompaktowe wymiary, zapewniając komfortową i przestronną kabinę dla kierowcy i pasażerów. Wysokość pojazdu została zwiększona o 50 mm do 1510 mm.

Przy kierownicy system kierowniczy został dostosowany do miejskiej i podmiejskiej jazdy w Europie, a nowa skrzynia biegów S-CVT zapewnia najlepszą w swojej klasie reakcję początkową, intuicyjne przełożenia i liniowość, utrzymując jednocześnie silny balans pomiędzy mocą a zużyciem paliwa.

PEWNY SIEBIE

Niezależnie od tego, czy pokonujesz miejskie korki, czy płyniesz autostradą, każdy kierowca chce czuć się pewnie, a Aygo X dostarcza tego poczucia pewności na wiele sposobów.

Jako kompaktowy crossover z wysokim zawieszeniem, prześwit został zwiększony o 11 mm w porównaniu do poprzedniej generacji, co daje kierowcy większą obecność i pewność na drodze.

Pozycja siedzenia została podniesiona o 55 mm, co ułatwia nawiązywanie kontaktu wzrokowego z innymi uczestnikami ruchu, szczególnie rowerzystami i pieszymi. Dodatkowo, kąt słupka A został zwiększony o 10% do 24º dla lepszej widoczności.

Większe koła i opony współpracują również z udanym zawieszeniem TNGA, które, razem z poprawioną sztywnością i zmniejszonymi kątami przechyłu, zapewniają wyjątkowy komfort jazdy i kontrolę.

EMOCJONALNY

Toyota Aygo X to samochód, który potrafi się wyrażać, nawet gdy stoi w miejscu.

Oprócz odważnego designu i koncepcji kolorystycznej przypraw, Aygo X również daje poczucie solidności oraz gotowości do każdej przygody z jego stosunkiem opon do nadwozia wynoszącym 40%, co pasuje do modelu crossover.

Poziomy hałasu wewnętrznego zostały zredukowane dzięki szerokiemu zastosowaniu i optymalizacji materiałów dźwiękochłonnych, tworząc cichszą kabinę, gdzie Indeks Artykulacji poprawił się o 6%, co czyni ją jednym z najlepszych w segmencie.

Toyota współpracowała z JBL, aby dostarczyć premium system audio z profilem dźwiękowym dostosowanym do charakterystyki Aygo X. System audio składa się z czterech głośników połączonych z wzmacniaczem o mocy 300 W i dużym subwooferem 200 mm umieszczonym w bagażniku, aby zapewnić potężne basy, dynamiczną odpowiedź głośników oraz czysty i szeroki dźwięk.

Niebo to limit w Aygo X z opcjonalnym składanym dachem z płótna, co jest nowością w segmencie A crossover. Nowy dach z płótna został zaprojektowany, aby maksymalizować doświadczenia kierowców, gdzie otwarcie zostało powiększone o 40 mm przy 20% zwiększonym kącie widzenia.

Wykorzystując materiały wysokiej jakości, zwykle spotykane w modelach premium, dach z płótna oferuje poprawioną ochronę przed wodą i kurzem. Nowa struktura deflektora wiatru poprawia również trwałość i solidność, zapewniając dodatkowy spokój umysłu.

Gdy stoi w miejscu, ciesząc się ciszą lub pozwalając wiatrowi wpleść się we włosy, każdy kierowca może być pewny emocji.

TECHNOLOGICZNIE ZAAWANSOWANY

Toyota Aygo X to kompaktowy samochód wyposażony w niektóre z najnowszych nowinek technologicznych.

Klienci będą mogli pozostać w kontakcie ze swoim Aygo X za pomocą Toyota Smart Connect oraz aplikacji mobilnej MyT.

Toyota Smart Connect koncentruje się na dużym 9-calowym ekranie dotykowym o wysokiej rozdzielczości, oświetleniu ambientowym i ładowaniu bezprzewodowym, oferując klientom płynne doświadczenie użytkownika z towarzyszącą aplikacją MyT. Dzięki aplikacji MyT klienci mogą śledzić różne analizy pojazdu, takie jak analiza jazdy, poziomy paliwa, ostrzeżenia i lokalizator pojazdu.

Najnowszy system multimedialny Toyoty oferuje również nawigację opartą na chmurze, aby zapewnić informacje o trasie na żywo dzięki zawsze połączonym usługom w wyższych wersjach. Nowe usługi będą wprowadzane w czasie, dzięki aktualizacjom bezprzewodowym, więc nowe oprogramowanie i usługi połączone będą automatycznie przesyłane do systemu. Toyota Smart Connect oferuje również przewodowe i bezprzewodowe połączenie ze smartfonem za pomocą Android Auto i Apple CarPlay.

Zaawansowana technologia oświetlenia LED wchodzi również do najnowszego modelu A-segmentu Toyoty, co czyni tę technologię dostępną dla większej liczby klientów. Światła dzienne i kierunkowskazy składają się z dwóch rur świetlnych otoczonych subtelnym, świecącym światłem, aby podkreślić ikoniczny profil Aygo w każdych warunkach oświetleniowych.

„W reflektorach Aygo X skupiliśmy się na przodzie, nadając mu pewny charakter. Albo, w języku projektowym Toyoty, „ostra”.” Tadao Mori, Szef Stylizacji, Toyota Motor Europe

Toyota Aygo X czyni wielki krok naprzód w zakresie bezpieczeństwa, wprowadzając Toyota Safety Sense jako standard we wszystkich rynkach po raz pierwszy w modelu kompaktowym A-segmentu.

Najnowszy system Toyota Safety Sense wykorzystuje kombinację czujnika kamery jednoocznej i radaru fal milimetrowych, a system zapobiegania zderzeniom (PCS) z wykrywaniem pojazdów teraz działa przy wyższych prędkościach. Debiutują w Aygo X wykrywanie pieszych w dzień i w nocy, wykrywanie rowerzystów w ciągu dnia, wsparcie w łagodzeniu kolizji, inteligentny tempomat, asystent utrzymywania pasa ruchu i asystent kierowania w sytuacjach awaryjnych.

Aygo X ma dodatkowe pasywne funkcje bezpieczeństwa, takie jak wzmocnienia strukturalne dla absorbcji uderzeń, aby zapewnić bezpieczeństwo na każdym etapie.

EKONOMICZNY

Toyota Aygo X została zaprojektowana tak, aby maksymalizować efektywność ekonomiczną od podstaw.

Na przykład Aygo X ma najniższą wagę nadwozia w swojej klasie, co pomaga osiągnąć doskonałą oszczędność paliwa.

Przedni zderzak i owiewki architektury kół również poprawiają oszczędność paliwa, kierując strumień powietrza lekko z dala od opon, co redukuje turbulencje wokół przodu i boków samochodu. Tylnie owiewki architektury kół również kierują przechodzący strumień powietrza z dala od opon, prowadząc go do punktu zbiegu z tyłu samochodu.

Toyota Aygo X jest napędzana nagradzanym silnikiem 1-litrowym, 3-cylindrowym 1KR-FE, który został udoskonalony, aby spełniać europejskie normy, oferując jednocześnie wysoką niezawodność i osiągi, z docelowym zużyciem paliwa wynoszącym tylko 4,7 l/100 km i 107 g/km CO2.

1.0L VVT-i 6MT (72 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność998 Cm3
Moc53 Kw @ 6000 Rpm
72 Hp @ 6000 Rpm
71 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy69 Lb-Ft @ 4400 Rpm
93 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika9.2 Galony (34.8 L)
Prędkość maksymalna98 Mph (158 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h15.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneDisc
Rozmiar opony175/65 R17
Długość145.7 In (3701 Mm)
Szerokość68.5 In (1740 Mm)
Wysokość60 In (1524 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/59.8 In (1
Rozstaw osi95.7 In (2431 Mm)
Pojemność bagażnika8.2 Cuft (232 L)
Aerodynamika (Cd)0.319
Masa własna2072 Lbs (940 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita2998 Lbs (1360 Kg)
Średnie spalanie50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)107 G/Km

1.0L VVT-i CVT (72 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność998 Cm3
Moc53 Kw @ 6000 Rpm
72 Hp @ 6000 Rpm
71 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy69 Lb-Ft @ 4400 Rpm
93 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika9.2 Galony (34.8 L)
Prędkość maksymalna94 Mph (151 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h15.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneDisc
Rozmiar opony175/65 R17
Długość145.7 In (3701 Mm)
Szerokość68.5 In (1740 Mm)
Wysokość60 In (1524 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/59.8 In (1
Rozstaw osi95.7 In (2431 Mm)
Pojemność bagażnika8.2 Cuft (232 L)
Aerodynamika (Cd)0.319
Masa własna2072 Lbs (940 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita2998 Lbs (1360 Kg)
Średnie spalanie48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)110 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.