TOYOTA C-HR 2016-2019

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

W 2016 roku model CH-R był interpretacją Toyoty w segmencie crossoverów, z powodzeniem łącząc design przypominający coupe z wysoką pozycją za kierownicą – CH-R to skrót od Coupe High Rider.

CH-R był ultranowoczesny zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Wnętrze wyposażono w futurystyczny centralny ekran dotykowy, który kontrolował niemal wszystko, podczas gdy przejrzysta deska rozdzielcza była łatwa w obsłudze.

W całym wnętrzu zastosowano miękkie materiały o przyjemnej w dotyku fakturze, a wygodne fotele zapewniały duży komfort.

Małym minusem była ograniczona widoczność z tyłu spowodowana przez tylne słupki. Z małymi oknami z tyłu, wnętrze nie miało przestronnego wrażenia, a do środka nie wpadało zbyt wiele światła.

Niektórzy mogli dać się zwieść wyglądowi zewnętrznemu i uznać, że tylne siedzenia nie oferują wystarczającej ilości miejsca na nogi czy głowę, jednak CH-R był przestronnym samochodem. Tylne siedzenia nie pomieściłyby bardzo wysokich pasażerów z powodu ograniczonego miejsca na głowę, jednak przeciętni ludzie mogli siedzieć wygodnie z więcej niż wystarczającą przestrzenią.

Obszar bagażowy nie był najlepszy w swojej klasie, z pojemnością zaledwie 377 litrów. Choć tylne siedzenia można było złożyć, nie mogły one być złożone na poziomie maty bagażowej, więc nie można było powiedzieć, że składają się płasko, co ułatwiłoby przechowywanie większych przedmiotów.

Wyposażony w komfortowe zawieszenie, CH-R radził sobie całkiem dobrze na wyboistych drogach. Jednak wersja z napędem na cztery koła była sztywniejsza niż wariant z napędem na dwa koła.

Układ kierowniczy był wystarczająco lekki, aby ułatwić manewrowanie po mieście, a jednocześnie wystarczająco precyzyjny, aby dobrze radzić sobie na otwartych drogach.

Ogólnie rzecz biorąc, CH-R był przyjemnym autem do jazdy o charakterystycznym, stylowym wyglądzie zewnętrznym.

Unikalny charakter Toyota C-HR pokazuje elastyczność, jaką TNGA (Toyota New Global Architecture) daje projektantom pojazdów w trzech kluczowych obszarach: designu, napędu i dynamiki, co pozwala im na dostarczenie nowego i świeżego spojrzenia na coraz bardziej zrównoważony segment crossoverów.

W rezultacie Toyota C-HR pozostaje niezwykle wierna ogólnym cechom aut koncepcyjnych, które przyciągnęły dużą publiczność w Paryżu w 2014 roku oraz we Frankfurcie w 2015 roku. Jej linie przypominające coupe są dowodem determinacji projektantów, aby stworzyć styl wyróżniający się w gamie Toyoty i ustanowić nowy kierunek wśród średniej wielkości crossoverów.

Toyota C-HR wprowadza także innowacje w swoim segmencie dzięki zastosowaniu hybrydowego układu napędowego. Korzystając z najnowszego systemu hybrydowego Toyoty 1.8, doświadczenie z jazdy C-HR doskonale wpisuje się w nowoczesne życie miejskie, osiągając poziom efektywności dotąd niewidziany w segmencie crossoverów.

Wreszcie, pod przewodnictwem wizji Głównego Inżyniera Hiroyukiego Koby „Reakcja, Liniowość i Spójność”, dynamika jazdy C-HR została celowo zestawiona z precyzją i kontrolą, jakich doświadczamy za kierownicą nowoczesnego hatchbacka segmentu C, dzięki starannej refinacji najnowszej platformy Toyoty i jej niskiemu środkowi ciężkości. Celem było umożliwienie C-HR zachowania prędkości w zakrętach, przy doskonałej kontroli nad karoserią i płynności kierownicy, co sprawia, że jazda jest przyjemna nie tylko w gęstym ruchu miejskim, ale także na otwartej drodze, niezależnie od warunków nawierzchni, w sposób przekraczający obecne standardy dla crossoverów.

Wyróżnij się Pasją

Mając na uwadze już zatłoczony rynek crossoverów, zespół deweloperski zdecydował się od początku na bardzo ukierunkowane podejście, skoncentrowane na wyraźnym i jedynym w swoim rodzaju obrazie klienta.

Jest to kierowca, który jest przede wszystkim napędzany emocjonalnymi względami. Chce się wyróżniać, być pierwszym, który spróbuje nowych doświadczeń i produktów. Wybiera styl przed całkowitą praktycznością i widzi swoje auto jako przedłużenie swojej osobowości. Szuka jakości w tym, co kupuje, a jazda sprawia mu radość. A ponieważ mieszka w mieście, jego samochód musi nadążać za nim, gdy lawiruje w godzinach szczytu.

Design przypominający Coupe

W odpowiedzi na smaki i wymagania tego docelowego klienta, Toyota C-HR wprowadza charakterystyczny styl, który przynosi nową dynamikę i sensualność na rynek crossoverów. Produkcyjna wersja auta pozostaje niezwykle wierna konceptowi, który po raz pierwszy zaprezentowano na targach motoryzacyjnych w Paryżu w 2014 roku i który zdobył bardzo dobre oceny wśród docelowych klientów.

Posiadając nadwozie o diamentowej architekturze z wyraźnie wystającymi nadkolami, które podkreślają siłę i sztywność nowego crossovera, zmodulowana struktura C-HR łączy potężne dolne nadwozie i podwyższone prześwity z smukłym i eleganckim profilem kabiny przypominającym coupe.

Patrząc z każdej strony, połączenie kształtów przypominających fasetowane kamienie szlachetne z płynnych powierzchni i elegancko zintegrowanych detali tworzy delikatną równowagę precyzji i sensualności.

Przód przedstawia dalszy rozwój tożsamości projektowej Toyoty, znanej jako Under Priority i Keen Look. Smukła górna osłona chłodnicy płynnie przechodzi z logo Toyoty w agresywne, eleganckie końcówki reflektorów i obejmuje w pełni przednie rogi pojazdu.

Zestawy lampowe zawierają pełne oświetlenie LED z prowadnicami świetlnymi i sekwencyjnymi kierunkowskazami, nadając C-HR unikalny wizualny znak rozpoznawczy.

U dołu, zwiększona trójwymiarowość zderzaka, zintegrowana z nadkolami i trapezoidalną dolną architekturą osłony, wzmacnia szeroki i mocno zarysowany stój C-HR.

Ruch czarnej listew progowej w kierunku przednich i tylnych kół, razem z osią barkową biegnącą w przód i w tył, podkreślają szybki, „podnoszący się” wygląd smukłego nadwozia. Stylizacja podobna do coupe C-HR jest dodatkowo wzmocniona przez ukryte klamki tylnych drzwi, zintegrowane w słupku C, oraz mocną projekcję opadającej linii dachu na dużym, szkieletowym tylnym spojlerze.

Z tyłu, mocno zwężająca się kabina integruje tylne drzwi, zapewniając miejsce na bagaż. Kontrastuje to z wyraźnym rozszerzeniem nadkoli, nadając nowemu crossoverowi szeroki i niezwykle potężny wygląd. Wystające tylne lampy mogą być również wyposażone w technologię lamp LED, aby nadać tylnemu widokowi C-HR równie ekspresyjny wizualny znak rozpoznawczy.

To auto jest wynikiem globalnej współpracy między naszymi centrami projektowymi na trzech kontynentach i było zarządzane przez PCD (Project Chief Designer) Kazuhiko Isawa w siedzibie głównej. Oryginalny projekt zewnętrzny został stworzony przez Calty, nasze studio projektowe w Kalifornii.

Reagujące i Oszczędne Układy Napędowe

Toyota C-HR będzie wyposażona w silnik, zaprojektowany tak, aby dostarczyć dokładnie takiej płynnej jazdy, jakiej oczekują jej klienci. Najpełniej wyraża się to za kierownicą wersji hybrydowej, której charakterystyczne cechy gwarantują gładką, pozbawioną szarpnięć jazdę. Wyposażony w silnik hybrydowy najnowszej generacji, C-HR emituje mniej niż 90 g/km CO2, co czyni go bezkonkurencyjnym w swoim segmencie.

Oferując 122 DIN hp, nowy układ napędowy hybrydowy jest bardziej efektywny i lżejszy, a także zapewnia lepsze osiągi niż wcześniejszy system. Szczegółowe zmiany w konstrukcji silnika skutkują sprawnością cieplną na poziomie 40% – to wynik, który nie ma sobie równych w przypadku jednostek benzynowych. Inne komponenty systemu hybrydowego zostały wykonane lżej i mniejsze oraz zostały przeorganizowane dla optymalnego pakowania, co dodatkowo przyczynia się do niższego środka ciężkości samochodu.

Alternatywnie, Toyota C-HR jest dostępna z nowym silnikiem turbo 1.2 o mocy 115 DIN hp/85 kW, który debiutował w modelu Auris. Oferuje wybór między 6-biegową skrzynią manualną a bezstopniową skrzynią biegów CVT, która została opracowana, aby sprostać oczekiwaniom związanym z reakcją i bezpośrednim odczuciem dla Europejczyków zaznajomionych z manualnymi i automatycznymi skrzynkami biegów. CVT jest dostępna w wersji na przednie lub cztery koła.

I wreszcie, model CVT z silnikiem 2-litrowym będzie dostępny na niektórych rynkach.

Dynamika, która nie przystoi crossoverowi

Projekt i rozwój podwozia Toyoty C-HR były pod pełną uwagą Głównego Inżyniera Hiroyukiego Koby, który jest zapalonym kierowcą. Od samego początku projektu podróżował tysiące kilometrów po europejskich drogach, aby zrozumieć nie tylko wymagania sieci drogowej, ale także sposób, w jaki Europejczycy jeżdżą.

„Zauważyłem na przykład, że Europejczycy mają znacznie bardziej płynny styl jazdy, oparty na bardziej wyostrzonym obserwowaniu ruchu” zauważa Hiroyuki Koba. „Unikają przeszkód, po prostu dostosowując swoją trajektorię i prędkość, a ich celem jest utrzymanie prędkości, dążąc do efektywnego postępu, podczas gdy w innych częściach świata preferowane podejście często polega na zatrzymywaniu się. To skłoniło nas do współpracy z naszym europejskim zespołem nad precyzją jazdy we wszystkich aspektach pojazdu. Chcieliśmy osiągnąć osiągi na poziomie dobrego hatchbacka segmentu C.”

Dzięki niskiemu środkowi ciężkości i tylnej zawieszeniu wielowahaczowemu, nowa platforma oparta na TNGA stała się idealnym punktem wyjścia, aby zapewnić, że wszystkie cechy podwozia mogły zostać zaprojektowane w celu uzyskania natychmiastowej i naturalnej reakcji na działania kierowcy. Główny Inżynier Hiroyuki Koba był zaangażowany w każdą kluczową ocenę dynamiczną i decyzję, aby upewnić się, że jego wizja „Reakcja, Liniowość i Spójność” w pełni ożyła.

W szczególności, układ kierowniczy został zaprojektowany jako perfekcyjnie liniowy, co w połączeniu z optymalnym ograniczeniem ruchu bocznego daje Toyocie C-HR niezwykłą precyzję jazdy jak na crossovera. Ograniczenie ruchu nadwozia, które ogólnie szczególnie dotyka wysokich samochodów, ma również bezpośredni wpływ na komfort. Nawet na często zniszczonych europejskich drogach, auto pozostaje niezwykle stabilne i precyzyjne, co potęguje pewność siebie i radość z jazdy.

Zaawansowane wyposażenie bezpieczeństwa w standardzie

Zgodnie z strategią Toyoty, aby zdemokratyzować zaawansowane wyposażenie bezpieczeństwa, C-HR będzie wyposażona w technologię zazwyczaj zarezerwowaną dla wyższych segmentów. System Toyota Safety Sense, który będzie oferowany jako standard w C-HR, obejmuje system wczesnego ostrzegania o kolizji, ostrzeżenie o niezamierzonym zjeździe z pasa ruchu, asystenta znaków drogowych i automatyczne sterowanie reflektorami, a także system wykrywania pieszych i adaptacyjny tempomat.

Produkcja

Toyota C-HR będzie produkowana w Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT) w Sakaryi w Turcji. To pierwszy raz, kiedy w kraju produkowane jest pojazd z napędem hybrydowym i mieści się w ramach działań produkcyjnych i sprzedażowych Toyota Motor Europe w regionie Europy Środkowej.

1.2L Turbo 6MT (116 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1197 Cm3
Moc85.3 Kw @ 5600 Rpm
116 Hp @ 5600 Rpm
114 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy136 Lb-Ft @ 1500-4000 Rpm
185 Nm @ 1500-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna118 Mph (190 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość171.7 In (4361 Mm)
Szerokość70.7 In (1796 Mm)
Wysokość61.6 In (1565 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61/61.8 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika13.3 Cuft (377 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna3031 Lbs (1375 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4068 Lbs (1845 Kg)
Spalanie miasto31.8 Mpg Us (7.4 L/100Km)
Spalanie trasa46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Średnie spalanie39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Emisja CO2135 G/Km

1.2L Turbo CVT AWD (116 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1197 Cm3
Moc85.3 Kw @ 5600 Rpm
116 Hp @ 5600 Rpm
114 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy136 Lb-Ft @ 1500-4000 Rpm
185 Nm @ 1500-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.4 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegówBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość171.7 In (4361 Mm)
Szerokość70.7 In (1796 Mm)
Wysokość61.6 In (1565 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61/61.8 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika13.3 Cuft (377 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna3219 Lbs (1460 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4255 Lbs (1930 Kg)
Spalanie miasto30.9 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Spalanie trasa41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Średnie spalanie37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Emisja CO2144 G/Km

1.8L CVT (122 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1798 Cm3
Moc72 Kw @ 5200 Rpm
97.9 Hp @ 5200 Rpm
97 Bhp @ 5200 Rpm
Moment obrotowy105 Lb-Ft @ 3600 Rpm
142 Nm @ 3600 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoHybrydowy
Prędkość maksymalna106 Mph (171 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówEBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość171.7 In (4361 Mm)
Szerokość70.7 In (1796 Mm)
Wysokość61.6 In (1565 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61/61.8 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika13.3 Cuft (377 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna3131 Lbs (1420 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4101 Lbs (1860 Kg)
Spalanie miasto65.3 Mpg Us (3.6 L/100Km)
Spalanie trasa57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Średnie spalanie60.3 Mpg Us (3.9 L/100Km)
Emisja CO287 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.