Kiedy wprowadzono go na rynek w 2011 roku, Toyota Camry była najlepiej sprzedającym się samochodem w Stanach Zjednoczonych przez dziewięć lat.
Pomimo niezbyt atrakcyjnego wyglądu, klienci wybierali go ze względu na niezawodność.
Była to siódma generacja Camry w USA, a aby podkreślić jej sportowy charakter, zadebiutowała 27 sierpnia podczas wyścigów NASCAR Sprint Cup. To był wyraźny sygnał, że producent potrzebował młodszej generacji za kierownicą Camry.
Na zewnątrz, Camry starała się wyglądać lepiej i bardziej nowocześnie. Dla tych, którzy pragnęli sportowego stylu, dostępna była wersja SE z bardziej sportowym przednim zderzakiem, progami oraz grillem. Pozostała gama była odważniejsza niż wcześniej, ale nie zbyt agresywna.
W środku producent kontynuował trend modernizacji wnętrza. Zaktualizował jednostkę infotainment, ale zachował prostotę dla Camry, oferując czyste deski rozdzielcze i centralne panele. Zestaw wskaźników miał ten sam układ dla zegarów. Wykończenia i materiały były dobrej jakości. Podobnie jak w zastępowanej generacji, oferowała przyzwoitą ilość miejsca z tyłu.
Co do silnika, Camry oferowano z dwoma jednostkami benzynowymi oraz jedną hybrydową. Model podstawowy miał silnik czterocylindrowy o pojemności 2,4 litra. Najwyższy model to nadal 3,5-litrowe V6 połączone z standardową automatyczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach. Wersja hybrydowa miała silnik o pojemności 2,5 litra Atkinsona.
Toyota Camry
Toyota zaprezentowała nową, siódmą generację Toyoty Camry, najlepiej sprzedającego się samochodu w Ameryce przez dziewięć lat z rzędu oraz w 13 z ostatnich 14 lat. Model z 2012 roku debiutuje odważnym, eleganckim designem z bardziej przestronnym wnętrzem, lepszą dynamiką jazdy oraz jeszcze cichszą jazdą niż wcześniej. Z najlepszymi w swojej klasie parametrami bezpieczeństwa, oszczędności paliwa i technologią multimedialną, efektem końcowym jest najlepsza Toyota Camry, jaka kiedykolwiek została wyprodukowana. Wprowadzona na rynek w 1983 roku, Toyota Camry stała się wzorem dla nowoczesnych sedanów klasy średniej, ustanawiając nowe standardy w zakresie jakości, niezawodności oraz komfortu jazdy. Od tego czasu Toyota sprzedała na całym świecie ponad 15 milionów modeli Camry.
„Nowa Toyota Camry z 2012 roku łączy ewolucję wartości samochodu – takich jak komfort, wydajność, niezawodność i bezpieczeństwo – z bardziej atrakcyjnym designem oraz angażującym doświadczeniem jazdy,” powiedział Bob Carter, wiceprezydent grupy Toyota Division. „Konkurencja w segmencie sedanów klasy średniej jest najsilniejsza, jaką kiedykolwiek mieliśmy, a nowa Camry została zaprojektowana, aby utrzymać swoją długoletnią pozycję lidera, jednocześnie poszerzając swoje zainteresowanie.”
Toyota Camry nadal oferuje trzy rodzaje napędów, z których wszystkie zostały ulepszone w 2012 roku, aby zapewnić lepszą oszczędność paliwa i responsywną wydajność. Wszystkie modele Camry z ulepszonym silnikiem 2.5 o pojemności czterech cylindrów oferują teraz 178 koni mechanicznych, co stanowi wzrost o dziewięć KM oraz 170 lb.-ft. maksymalnego momentu obrotowego. Szacunkowa oszczędność paliwa wynosi 25 mpg w mieście / 35 mpg na autostradzie, a 28 mpg w cyklu mieszanym to o dwa więcej niż w poprzedniej generacji Camry. Silnik 2.5-litra wykorzystuje system podwójnego zmiennego rozrządu (Dual VVT-i), który kontroluje czas otwarcia zaworów zarówno na wałku ssącym, jak i wydechowym, aby osiągnąć optymalną wydajność i efektywność przy wszystkich prędkościach silnika. System Acoustic Control Induction System (ACIS) pomaga optymalizować moment obrotowy w szerokim zakresie prędkości silnika.
Wydajność i efektywność
Silnik DOHC 3.5-litra V6, dostępny w wersjach SE i XLE, dostarcza 268 koni mechanicznych przy 6200 obr./min oraz 248 lb.-ft. maksymalnego momentu obrotowego przy 4700 obr./min. Udoskonalenia tego silnika zwiększają jego oszczędność paliwa do szacowanych przez EPA danych wynoszących 21 mpg w mieście / 30 mpg na autostradzie, co jest najlepszym wynikiem wśród obecnych sedanów V6 klasy średniej.
V6 wykorzystuje wałki rozrządu napędzane łańcuchem oraz podwójny zmienny rozrząd z inteligencją (Dual VVT-i). Aby poprawić wydajność, V6 posiada nową, niższą lepkość oleju oraz podgrzewacz płynu przekładniowego, który szybciej nagrzewa skrzynię do temperatury roboczej w zimnych warunkach. Wyższe przełożenia końcowe również przyczyniają się do lepszej oszczędności paliwa w nowych modelach Toyoty Camry.
Modele z silnikiem benzynowym LE, XLE i SE są wyposażone wyłącznie w sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów, która oferuje tryb manualny sekwencyjny z użyciem drążka w konsoli. Inteligentna kontrola dostosowuje strategię zmiany biegów w odpowiedzi na polecenia kierowcy, z szybkim kick-downem. Ponadto, Camry SE oferuje wyłącznie sekwencyjne zmienianie biegów „D range”, co pozwala na manualne zmienianie biegów za pomocą nowych przycisków na kierownicy, nawet gdy drążek konsoli jest w trybie „D”. Wyłącznie w Toyocie Camry SE automatyczna skrzynia biegów ma szybsze czasy zmian biegów w trybie „S”, a kontrola redukcji biegów podkreśla sportowy charakter.
Nowa Camry Hybrid ustala nowe standardy dla hybrydowych sedanów klasy średniej
Nowa Camry Hybrid debiutuje w silnie zmodyfikowanej wersji układu napędowego Hybrid Synergy Drive, w tym nowym silniku czterocylindrowym o pojemności 2.5 litra. Camry Hybrid LE z 2012 roku, z szacunkowym zużyciem paliwa wynoszącym 43 mpg w mieście / 39 mpg na autostradzie / 41 mpg w cyklu mieszanym, osiąga ponad 30 procentowy wzrost oszczędności paliwa w cyklach miejskich i mieszanych w porównaniu do poprzedniej generacji, głównie dzięki nowemu hybrydowemu układowi napędowemu, ale także z powodu mniejszej wagi pojazdu i zoptymalizowanej aerodynamiki.
Dzięki unikalnemu transaksłowi, system Hybrid Synergy Drive łączy moc z silnika czterocylindrowego z małym silnikiem elektrycznym o wysokim momencie obrotowym. System generuje łączną moc 200 koni mechanicznych i zmienia moc pomiędzy silnikiem benzynowym a silnikiem elektrycznym, lub łączy obie, w razie potrzeby.
Nowy silnik o pojemności 2.5 litra, podobnie jak zamieniany silnik 2.4 litra, wykorzystuje cykl Atkinsona (opóźnione zamykanie zaworu ssącego dla większego współczynnika ekspansji niż współczynnika sprężania), aby osiągnąć maksymalną efektywność. System zmiennego rozrządu z inteligencją (VVT-i) na wałku ssącym poprawia moment obrotowy, który jest wyższy niż w poprzednim silniku. Elektryczna pompa wodna, układ wałków zaworowych typu roller-rocker oraz zmienna pompa olejowa pomagają zredukować wewnętrzne tarcie, co zwiększa efektywność.
Nowy system recyrkulacji spalin (EGR) z chłodzeniem wodnym pomaga zapewnić jak najniższe emisje przy wszystkich prędkościach pojazdu i zwiększa efektywność paliwową. Poprzez chłodzenie i kontrolowanie spalin wprowadzanych do każdego cylindra, system eliminuje potrzebę wzbogacania mieszanki powietrzno-paliwowej w celu kontrolowania temperatury cylindrów.
Camry Hybrid z 2012 roku spełnia normy AT-PZEV (Advanced Technology Partial-credit Zero Emissions Vehicle). Nowe materiały wygłuszające w komorze silnika, w połączeniu z bardziej liniową kontrolą prędkości silnika, zapewniają Camry Hybrid z 2012 roku bardziej przyjemny dźwięk podczas przyspieszania.
Ponieważ istnieją sytuacje, w których silnik benzynowy w hybrydowej Toyocie Camry wyłącza się, układy klimatyzacji i wspomagania kierownicy są zasilane elektrycznie. Nowe środki efektywności w systemie Hybrid Synergy Drive obejmują redukcję strat wewnętrznych w transaksji, poprawę kontroli napięcia silnika oraz optymalizację hamowania regeneracyjnego. Sprawdzony akumulator niklowo-metalowo-wodorkowy, umieszczony w bagażniku za tylnymi siedzeniami, ma teraz ulepszony system chłodzenia powietrzem. Jego bardziej kompaktowy rozmiar, w połączeniu z przeniesieniem konwertera DC/DC do komory silnika, skutkuje bagażnikiem większym o 2.1 stopy sześciennej w porównaniu do poprzedniej generacji Camry Hybrid.
Mniejsza masa całkowita pojazdu również przyczynia się do lepszej wydajności i oszczędności paliwa. Czas przyspieszenia od 0 do 60 mph wynosi 7.6 sekundy, co umieszcza Camry Hybrid między modelami cztero- i sześciocylindrowymi. Opony o mniejszym oporze toczenia, dostępne po raz pierwszy w rozmiarze 17 cali, również pomagają zwiększyć oszczędność paliwa.
Nowością w Camry Hybrid z 2012 roku jest tryb EV Drive, który pozwala kierowcy na jazdę na samym silniku elektrycznym przez maksymalnie 1.6 mili (przy niższych prędkościach, poniżej około 25 mph). Wskaźnik EV świeci się, gdy pojazd porusza się wyłącznie na silniku elektrycznym.
Jak w poprzednim modelu hybrydowym Toyoty Camry, tryb ECO optymalizuje reakcję na pedał gazu i wydajność systemu klimatyzacji, aby priorytetowo traktować maksymalną oszczędność paliwa. Wyposażony w unikalny wskaźnik hybrydowy i wskaźnik zużycia paliwa, pomoce w jak najbardziej ekologicznym użytkowaniu pojazdu.
Natychmiastowa oszczędność paliwa jest wyświetlana za pomocą diod LED (diody emitujące światło) wokół zewnętrznej części wskaźnika średniego zużycia paliwa. Wyświetlacz Multi-Information samochodu graficznie pokazuje zużycie paliwa w czasie rzeczywistym oraz może również pokazywać przepływ energii i informacje o zasięgu.
Jak wcześniej, naciśnięcie hamulca przekształca silnik w generator, który przechwytuje energię kinetyczną z wciąż kręcących się kół, przechowując ją w akumulatorze hybrydowym. Umieszczenie drążka w trybie „B” wykorzystuje hamowanie regeneracyjne jako formę hamowania silnikiem dla zwiększonej kontroli na stromych zjazdach. Nowa kontrola asystenta ruszania na wzniesieniach zapobiega cofaniu się pojazdu podczas ruszania na nachylonej drodze po zwolnieniu pedału hamulca.
Wyłącznie zewnętrzne i wewnętrzne elementy designu oraz oznaczenia różnią model Camry Hybrid z 2012 roku od innych modeli Camry. Wewnątrz, wykończenia charakterystyczne dla hybrydy znajdują się na desce rozdzielczej i podstawach przełączników drzwi, górnych panelach konsoli oraz gałce zmiany biegów. Camry Hybrid ma również własny, ekskluzywny materiał siedzeń w kolorze kości słoniowej lub jasnoszarym. Jest również dostępna ekskluzywna skóra i Ultrasuede. Trzydialowy panel wskaźników Optitron z chromowanymi akcentami nadaje luksusowy wygląd.
Strategia modelu
Nowa Toyota Camry i Camry Hybrid będą oferować sześć różnych wersji do wyboru. Camry będzie dostępna w podstawowej wersji L, wartościowej LE, premium XLE i sportowej SE. Wersje XLE i SE będą dostępne z silnikami cztero- lub sześciocylindrowymi. Camry Hybrid będzie oferowana w wersjach LE i XLE.
Design zewnętrzny
Model Camry z 2012 roku charakteryzuje się elegancką, prostą, ale nowoczesną formą, podkreślając szerszą i niższą sylwetkę niż wcześniejsze modele. Projekt przekazuje „architektoniczne oświadczenie” poprzez wyraziste, precyzyjne linie charakterystyczne, podczas gdy bardziej wyraźnie wygięty przekrój drzwi i wyraźniejsze wykończenia boczne (chromowane w wersjach LE i XLE) nadają Camry bardziej ekspresyjny wygląd.
Reflektory mają bardziej dynamiczny kształt, z wyraźnym zaokrągleniem głównej jednostki reflektora wtopionej w osłonę zderzaka. Reflektory przeciwmgielne są standardowe w wersjach XLE i SE. Klastery lamp tylnych ściśle przylegają do boków nadwozia, z ich górnymi sekcjami rozciągającymi się na panel bagażnika.
Camry LE i XLE mają dodatkowe wykończenia zewnętrzne w chromie, a wersja SE debiutuje własnym designem dolnych części nadwozia oraz ekskluzywnym górnym grillem o drobnym siatkowym wzorze. SE ma również dolny grill składający się z trzech części, w którym umieszczono reflektory przeciwmgielne, oraz czarną sportową obudowę reflektorów. Wyraźniejsze wykończenia boczne w wersji SE efektownie łączą się z zintegrowanymi spoilerami podwozia z przodu i z tyłu, podkreślając szerokość, a klapa bagażnika ma zintegrowany spoiler.
Akcentując nowy design nadwozia, dostępne są cztery nowe kolory. Dwa z kolorów (Attitude Black Metallic i Clearwater Blue) to nowości w Toyocie w USA. Attitude Black Metallic łączy w sobie jasnoniebieski pigment, co daje interesujący efekt tradycyjnej czerni; Clearwater Blue zawiera srebrny metaliczny pigment, co nadaje temu kolorowi szklisty, wodnisty efekt.
Design wnętrza
Choć posiada niemal te same wymiary zewnętrzne co poprzednia generacja, nowa Camry oferuje bardziej zachęcające i przestronne wnętrze. Nowy design deski rozdzielczej, zmodyfikowane miejsca siedzące, przeprojektowane siedzenia oraz „smukłe” wykończenia drzwi, słupków i podsufitki razem stanowią o większej przestronności oraz zwiększonej widoczności na zewnątrz. Przesunięcie siedzenia kierowcy oraz standardowa kolumna kierownicy z regulacją w pionie i poziomie (regulacja wzrosła o 33 procent dla większego komfortu kierowcy) również pomagają w widoczności do przodu i poprawiają pozycję kierowcy.
Pedał gazu i przednie siedzenia zostały przesunięte do przodu, a punkt biodrowy tylnego siedzenia został umieszczony bardziej z tyłu, zwiększając odległość między siedzeniami o 0,6 cala; razem z przeprojektowanymi oparciami przednich siedzeń zwiększa to przestrzeń na kolana z tyłu o 1,8 cala. Zmieniony środkowy konsol i przednia krawędź tylnego siedzenia zwiększają przestrzeń na nogi środkowego siedzenia z tyłu o dwa cale.
Nie tak oczywiste są liczne obszary, w których projektanci Toyoty Camry zmodyfikowali wykończenia wnętrza, aby zwiększyć poczucie przestronności, w tym słupki A i B, podsufitkę nad tylnym siedzeniem i wykończenia drzwi. W większości pojazdów pozostawia się przestrzeń między strukturą a wykończeniem dla uzyskania „czystej” powierzchni. Przy użyciu podejścia do projektowania „lean-car”, wykończenia blisko przylegają do struktury pod spodem. Efektem jest dodatkowa przestrzeń, która przyczynia się do poczucia komfortu znacznie bardziej, niż kwoty w milimetrach mogłyby sugerować.
Trójwymiarowa konstrukcja i tekstury kontrastowych materiałów nadają nowej desce rozdzielczej poczucie głębi, podczas gdy same kształty przyczyniają się do bardziej przestronnej kabiny i poprawionych widoków do przodu. Wyraźnie zaokrąglony środkowy panel wydaje się unosić nad deską rozdzielczą, zmniejszając jej wizualną masę. Miękkie tekstury zastosowane na górnej desce rozdzielczej, górnych wykończeniach drzwi, podłokietnikach drzwi oraz podłokietniku konsoli centralnej przyczyniają się do większego komfortu w Camry. Szwy na miękkim wykończeniu deski rozdzielczej oraz pasujące do nich detale wykańczające gdzie indziej pomagają stworzyć wrażenie luksusu. Wykończenia w kolorze aluminium i chromu są używane oszczędnie.
Wersje LE i XLE Camry mają kolor siedzeń w odcieniu kości słoniowej lub szarym; wersja SE charakteryzuje się unikalnym obiciem w kolorze czarno-czarnym lub czarno-szarym. Nowo zaprojektowane ramy przednich siedzeń, wyższe oparcia siedzeń i dłuższe poduszki zwiększają komfort. Regulacja wysokości siedzenia kierowcy oferuje prawie o pół cala większy zakres niż wcześniej (całkowity skok to 2,4 cala). Sportowe przednie siedzenia SE mają grubsze boczne podparcia, a ekskluzywna, skórzana kierownica o trzech ramionach oferuje kontrolę zmiany biegów dla sześciobiegowej skrzyni automatycznej.
W 2012 roku Toyota Camry oferuje cztery materiały do pokrycia siedzeń: tkanina w wersjach LE i XLE; tkanina z SofTex w SE, standardowe wykończenie skórzane w wersji XLE V6 (opcjonalne w czterocylindrowym XLE) oraz Ultrasuede® ze skórą dostępną dla SE i Hybrid XLE. Podgrzewane siedzenia są standardowe w wersji XLE V6 i są dostępne w SE, czterocylindrowym XLE oraz Hybrydzie z regulacją temperatury.
Nowa Camry zapewnia dodatkową funkcjonalność, jakiej oczekują dzisiaj konsumenci, a jednocześnie utrzymuje swoje sterowanie proste i intuicyjne w użytkowaniu. Pokrętła sterujące mają precyzyjne odczucie przy użyciu. Szczególną uwagę zwrócono na funkcjonalność i komfort w projekcie konsoli centralnej. Miękkie podkładki na kolana z obu stron zwiększają komfort kierowcy i pasażera; przednia część oferuje złącze akcesoriów 12V oraz łatwo dostępny port USB/wejściowy do podłączenia iPodów i innych urządzeń multimedialnych. Przesuwane tylne drzwi konsoli – zamiast bardziej tradycyjnego mechanizmu podnoszenia – zapewniają łatwiejszy dostęp zarówno z przednich siedzeń. Dwa wzory kierownicy, zintegrowane z kontrolkami audio i Bluetooth®, są dostępne: czteroramienna w wersji LE; skórzana czteroramienna w wersji XLE; oraz sportowa trójramienna, skórzana kierownica w wersji SE.
Wszystkie wersje mają standardowo dzieloną tylną kanapę 60/40, aby zwiększyć pojemność bagażnika. Siedzenia można opuścić zdalnie z bagażnika. Poduszki boczne w tylnych siedzeniach są standardowe w całej gamie, a podłokietnik z uchwytami na kubki zapewnia komfort i wygodę.
Zaawansowana łączność
W Camry zintegrowane są nowoczesne urządzenia elektroniczne i ulepszone funkcje łączności. Standardowe połączenie Bluetooth do bezprzewodowych rozmów telefonicznych obsługiwanych ręcznie, które zostało poprawione przez nową funkcję automatycznego transferu książki telefonicznej. Również standardowo dostępny jest port USB, który pozwala na odtwarzanie muzyki i wideo z przenośnych urządzeń audio, korzystając z systemu dźwiękowego pojazdu i dostępnego wyświetlacza w desce rozdzielczej, w tym pełnej integracji z iPodem.
Standardowy system audio w wersjach LE, XLE i SE ma 6.1-calowy ekran i sześć głośników. Ekran wyświetla również monitor energii i dane o zużyciu paliwa oraz działa jako monitor dostępnej zintegrowanej kamery do parkowania (tylko SE i XLE) oraz systemu wyświetlania audio. Ekran oferuje również nowy system nawigacji oraz dostęp do Entune, innowacyjnego systemu multimedialnego Toyoty. System HD Radio umożliwia jakość dźwięku płyt CD z cyfrowych transmisji FM oraz ma funkcje, które maksymalizują jakość dźwięku analogowego i AM. System będzie zawierał HD Radio z tagowaniem iTunes w celu przyszłych zakupów oraz radio satelitarne SiriusXM™.
Najwyższej jakości system audio wyposażony jest w nowy siedmiocalowy system nawigacji Premium HDD z Entune™ i JBL. Ten system oferuje nową funkcję podziału ekranu, która pozwala na jednoczesne wyświetlanie informacji nawigacyjnych i audio.
Toyota Camry oferuje również nowy system audio JBL GreenEdge™, który łączy ośmiokanałowy wzmacniacz i głośniki „acoustic lens” umieszczone w drzwiach, aby zapewnić wysoką jakość dźwięku. Wzmacniacz GreenEdge osiąga 66% redukcję całkowitej masy i 50% poprawę efektywności dźwięku. Głośniki GreenEdge produkują wyższą jakość dźwięku przy tym samym poborze energii lub mniejszym zużyciu w porównaniu do konwencjonalnych modeli.
System multimedialny Entune
Camry będzie jednym z pierwszych modeli Toyoty oferujących system multimedialny Entune. Po raz pierwszy w samochodzie Toyoty, nowy system wykorzystuje mobilny smartfon, aby zapewnić bogatsze doświadczenie w pojeździe z pełną integracją dostępu do nawigacji, rozrywki i usług informacyjnych.
Toyota Entune debiutuje z pierwszym wsparciem dla angażujących aplikacji mobilnych, takich jak Bing, OpenTable i movietickets.com, a także dostępu do przydatnych usług związanych z podróżami, takich jak prognozy pogody, informacje o ruchu, danych dotyczących paliwa (lokalizacja i cena), akcji i sportu. Toyota Entune dostarcza największy wybór opcji muzycznych dostępnych w pojeździe, w tym ponad 750 stacji iHeartRadio oraz spersonalizowanej muzyki na Pandora.
Systemy audio połączone z Entune mają najlepszy w swojej klasie, zaawansowany system rozpoznawania mowy do prowadzenia rozmów, który pozwala kierowcy skoncentrować się na drodze, eliminując potrzebę zapamiętywania tysięcy poleceń głosowych. System umożliwia również odczyt wiadomości tekstowych oraz ich odtwarzanie, z możliwością odpowiedzi za pomocą wcześniej ustalonych „szybkich wiadomości odpowiedzi” takich jak: „Jadę, odpiszę później.”
Nowy standard dla ciszy w sedanach klasy średniej
Od dawna uważana za wzór pod względem gładkości jazdy i ciszy w segmencie klasy średniej, nowa Camry ustanawia standard, podnosząc oba te atrybuty na jeszcze wyższy poziom wyrafinowania. Aby zredukować hałas w całej kabinie, skoncentrowano się na tłumieniu dźwięków, które się wyróżniają. W miarę jak układy napędowe stają się coraz bardziej wyrafinowane i cichsze, hałas wiatru i hałas drogowy stają się bardziej zauważalne dla kierowców i pasażerów. Niski poziom hałasu (w decybelach) nie zawsze przekłada się na subiektywne poczucie ciszy w wnętrzu. Odczucie ciszy przez pasażerów pojazdu również zależy od rodzaju i częstotliwości dźwięku.
Ustalono, w których miejscach takie zauważalne dźwięki wchodzą do kabiny, a w tych obszarach dodano dodatkową izolację. Nowe materiały wygłuszające tłumią wszelkie dźwięki, które udało się przeniknąć do wnętrza. Inżynierowie skoncentrowali się szczególnie na tłumieniu dźwięków bliskich częstotliwości ludzkiej mowy, aby stworzyć bardziej komfortowe warunki do rozmowy.
Działania skoncentrowane na redukcji hałasu wiatru obejmują mocniejsze uszczelki na drzwiach i obszarach podwozia; optymalna lokalizacja materiałów wygłuszających; pianka stosowana w dachu, słupkach i otworach drzwiowych; akustyczne szkło zastosowane w szybie przedniej modelu V6 i hybrydowym; oraz specjalne usztywnienie wlotów obudów cowl.
Struktura deski rozdzielczej i montaż, jedno z najbardziej złożonych obszarów w nowoczesnych samochodach, został dokładnie zoptymalizowany, aby zapobiec przedostawaniu się hałasu. Może być również źródłem hałasu. Struktura wykorzystuje nowy człon poprzeczny i centralny usztywniaczy, w połączeniu z przekładanym stalowym arkuszem w celu tłumienia rezonansu i redukcji wibracji. Dzięki przekładanej stali, zastosowano piankę asfaltową, aby wchłonąć energię wibracyjną, zwiększając skuteczność tłumienia dźwięku.
Zewnętrzny tłumik deski rozdzielczej wykorzystuje warstwę powietrza między panelem deski a materiałem wygłuszającym. Wewnętrzna warstwa tłumiąca stosuje miękkie i twarde filce, aby blokować szeroki zakres niskich i wysokich częstotliwości. Grubość i lokalizacja powłoki tłumiącej zostały zoptymalizowane w celu zredukowania wibracji podłogi i penetracji hałasu przez podłogę, a nowy rodzaj wykładziny pomaga wyeliminować hałas. Panele tłumiące zainstalowane w obudowach tylnych kół oraz nowe materiały wygłuszające dodane do wnętrza bagażnika dodatkowo redukują hałas drogowy od opon i obudów kół.
Wyjątkowe prowadzenie i komfort jazdy
Bardziej sztywna struktura nadwozia, zmodyfikowane zawieszenie przednie oraz przemyślane aerodynamika przyczyniają się do poprawy stabilności na prostych odcinkach oraz precyzyjniejszej reakcji na kierownicę, jednocześnie zwiększając ogólny komfort jazdy. Stabilność prowadzenia, więcej niż tylko wyrażanie poczucia przyjemności z jazdy, ma również ogromny wpływ na poczucie bezpieczeństwa kierowcy.
Struktura nadwozia Toyoty Camry z 2012 roku wykorzystuje więcej stali o wysokiej wytrzymałości (440 Mpa lub wyższej) niż wcześniej oraz jeszcze mocniejszej stali o wysokiej wytrzymałości (590 Mpa lub wyższej), co skutkuje mocniejszym, ale lżejszym nadwoziem niż w poprzednim modelu. Wygięta konstrukcja drzwi i błotników umożliwia zastosowanie cieńszej, ale mocniejszej konstrukcji. Wzmocnienia z aluminium w zderzakach są lżejsze, a jednocześnie mocniejsze niż wcześniej. Nowo opracowany plastik do osłon zderzaków i wlotów cowl również redukuje wagę.
Usztywniona sekcja cowl zwiększa sztywność obszaru zawieszenia, tłumiąc skręty. Wsporniki zawieszenia przedniego są bezpośrednio połączone przez cowl, aby zwiększyć sztywność, a metoda montażu i wzmocnienia zostały wzmocnione. Nowe podwozie tylne i tylny subframe zwiększają kontrolę sił bocznych i sztywność skrętną.
Zawieszenie przednie w technologii McPherson teraz wykorzystuje odwrotnie nawinięte sprężyny, co zwiększa stabilność na prostych. Damping amortyzatorów oraz grubość stabilizatora także zostały zoptymalizowane. Zawieszenie tylne zachowuje sprawdzoną konfigurację podwójnego przegubu, ale zostało przeprojektowane z nową geometrią (zwiększone ustawienie podczas zakrętów i hamowania) oraz dostosowanymi komponentami w celu zwiększenia stabilności w zakrętach. Sprężyny, osłony, stabilizatory i damping amortyzatorów zostały wszystkie zmodyfikowane.
Lampy tylne oraz lusterka wsteczne w Toyocie Camry z 2012 roku zawierają aerodynamiczne stabilizatory, inspirowane technologią wyścigów Formuły 1, które tworzą wiry powietrzne na bokach nadwozia, stabilizując nadwozie i wpływając na stabilność prowadzenia. Elementy aerodynamiczne podwozia regulują przepływ powietrza pod pojazdem, co również przyczynia się do gładkości jazdy.
Model Camry SE ma wystandaryzowane komponenty zawieszenia i dostosowania, w tym ekskluzywne krzyżaki kierownicze oraz lżejsze, sztywniejsze dolne kontrolki przednie. Sprężyny z przodu i z tyłu są unikalne dla tego modelu, a amortyzatory mają wewnętrzne sprężyny odbicia, aby zwiększyć opór podczas zakrętów. Tylna kontrola ramienia numer 1 używa poduszek typu pillow-ball, aby zwiększyć zwinność prowadzenia.
Wszystkie nowe modele Camry będą pierwszymi, które będą wyposażone w najnowszy system kontroli elektrycznego wspomagania kierownicy (EPS) Toyoty, który oferuje większą elastyczność w dostosowywaniu odczuć kierownicy. System reguluje odpowiedź wspomagania mocy w zależności od prędkości pojazdu, a po raz pierwszy także w zależności od szybkości wejścia kierownicy. Funkcja wykrywania prędkości pojazdu zapewnia lekkie wysiłek przy niskich prędkościach, zmieniając się na umiarkowany wysiłek przy wyższych prędkościach.
Wersja SE będzie miała współczynnik wspomagania, który zapewni bardziej sportowe odczucia niż wersje LE i XLE.
Dodatkowo, energia elektryczna jest wykorzystywana tylko wtedy, gdy wspomaganie jest potrzebne, co pomaga poprawić oszczędność paliwa. Elektryczne wspomaganie kierownicy jest również bardziej przyjazne dla środowiska, ponieważ nie wymaga płynu hydraulicznego.
Wszystkie wersje Toyoty Camry charakteryzują się nowo opracowanymi oponami całorocznymi zaprojektowanymi dla optymalnego balansu między oszczędnością paliwa, prowadzeniem, ciszą, komfortem jazdy i wydajnością hamowania. Wersja LE ma standardowo 16-calowe koła; SE ma standardowo pięcioramienne koła aluminiowe 17-calowe, a V6 SE oferuje pierwsze 18-calowe koła aluminiowe w Camry. Ta ostatnia cecha to unikalny wzór z krzyżowymi ramionami z oponami całorocznymi 225/45R18. Modele Camry SE będą miały również opony o lepszej przyczepności. Camry XLE ma standardowo 17-calowe koła aluminiowe z eleganckim dziesięcioramiennym wzorem.
Bezpieczeństwo i ochrona
Wszystkie modele Camry z 2012 roku są wyposażone w 10 standardowych poduszek powietrznych: zaawansowane poduszki powietrzne SRS z podwójnym działaniem z przodu, boczne poduszki powietrzne w przednich i tylnych siedzeniach, poduszki powietrzne kurtynowe oraz poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu. Poduszki powietrzne dla pasażera z przodu i boczne poduszki powietrzne w tylnych siedzeniach to nowość w Toyocie Camry.
Struktura nadwozia Camry została zaprojektowana, aby wchłonąć siły uderzeniowe i zminimalizować deformację kabiny pasażerskiej. Do wzmocnień słupka B i panelu bocznego zastosowano stal o wysokiej wytrzymałości, aby pomóc zarządzać ogólną deformacją nadwozia w przypadku niektórych bocznych zderzeń. Ramy siedzeń również zostały zaprojektowane, aby pomóc w absorpcji obciążeń podczas bocznych kolizji. Struktura wewnętrzna pokrywy silnika i konstrukcja krawędzi przedniej mają na celu zmniejszenie obrażeń pieszych w przypadku kolizji.
Tak jak w wszystkich modelach Toyoty, Camry będzie posiadać standardowy system bezpieczeństwa Star Safety System™, który obejmuje kontrolę stabilności pojazdu (VSC), kontrolę trakcji (TRAC), system zapobiegający blokowaniu kół (ABS), elektroniczny rozkład siły hamowania (EBD) oraz pomoc przy hamowaniu. Obejmuje również standardowy system Smart Stop Technology. Elektroniczny system monitorowania ciśnienia w oponach jest wyposażeniem standardowym.
Inny dostępny system bezpieczeństwa, Safety Connect, umożliwia dostęp do centrum pomocy z żywym operatorem, który może wysłać policję i pojazdy ratunkowe. System łączy automatyczne powiadomienie o kolizji oraz funkcję lokalizacji skradzionego pojazdu, która może śledzić lokalizację skradzionego pojazdu za pomocą GPS i pomóc w odnalezieniu go przez policję.
Nowy dostępny monitor martwego pola wykorzystuje radar fal submilimetrowych do wykrywania pojazdów w martwych strefach kierowcy. Gdy system wykryje pojazd w sąsiednim pasie, ostrzega kierowcę za pomocą wskaźników w lusterkach bocznych. Jeśli sygnał kierunkowskazu jest włączony, gdy w martwym polu znajduje się pojazd, wskaźnik w odpowiednim lusterku zamiga. Kierowca może wyłączyć system, jeśli chce.