Model Toyota Camry z 2021 roku został zaprezentowany online w 2020 roku i stanowił znaczną poprawę w stosunku do swojej wersji bez faceliftingu, szczególnie w obszarze technologii i, co najważniejsze, bezpieczeństwa.
Toyota Camry była jednym z najlepiej sprzedających się sedanów w swojej klasie na kontynencie północnoamerykańskim. Częścią jej sukcesu była nieustanna poprawa przez 37 lat produkcji od momentu wprowadzenia na rynek.
Z zewnątrz, model 2021 Camry miał dwa różne przednie zderzaki, w zależności od poziomu wyposażenia. Model LE i XLE prezentowały bardziej stonowany wygląd, przeznaczony do komfortowej jazdy, podczas gdy wersje SE i XSE miały bardziej agresywny przedni zderzak.
Wnętrze Camry było standardowo wyposażone we wszystkie wersje w 7-calowy ekran dotykowy wyświetlający różne informacje w obrębie zestawu wskaźników. Opcjonalnie oferowano też wyświetlacz HUD (Heads-up display) o przekątnej 10 cali. System infotainment w modelu Camry mógł być wyposażony w ekran dotykowy o przekątnej 7 lub 9 cali, w zależności od poziomu wyposażenia i opcji.
W zakresie bezpieczeństwa wprowadzono system TSS 2.5+ (Toyota Safety Sense), który oferował kompleksowy pakiet technologii, takich jak automatyczne hamowanie awaryjne, system wczesnego ostrzegania o kolizji z wykrywaniem pieszych, dynamiczny tempomat radarowy o pełnej prędkości, asystent śledzenia pasa ruchu oraz asystent rozpoznawania znaków drogowych.
Układ napędowy został wzbogacony o model AWD Camry (napęd na wszystkie koła), który był dostępny tylko w Ameryce Północnej w 2021 roku. Zaprojektowano go z wykorzystaniem centralnego dyferencjału Haldex z wieloma sprzęgłami, który mógł odłączyć tylną oś, aby zaoszczędzić paliwo, gdy napęd na wszystkie koła nie był potrzebny.
Osiągnięcie 37. roku życia może być trudnym przejściem dla niektórych, ale dla Toyoty Camry to czas świętowania, gdyż model ten zyskuje największą i najbardziej zróżnicowaną ofertę w swojej historii. Po raz pierwszy w ofercie pojawia się wersja XSE Hybrid, łącząca najbardziej oszczędny układ napędowy Camry z najwyższym poziomem sportu i luksusu. Wszystkie modele Camry z 2021 roku wyposażone są w Toyota Safety Sense 2.5+, najnowszą wersję przełomowego systemu asystującego kierowcy, który zawiera automatyczne hamowanie awaryjne.
Wszystkie modele Toyoty Camry z 2021 roku zyskują również nową dawkę technologii i luksusu dzięki nowemu, unoszącemu się ekranowi multimedialnemu w rozmiarach 7 lub 9 cali, a także nowemu wzorowi siedzeń w jodełkę w wersji XLE. Uzupełniając długą listę ulepszeń, przeprojektowane przednie części nadwozia nadają większą różnorodność wśród wersji Camry.
Rozszerzenie oferty w 2021 roku następuje po roku, w którym Camry wprowadziła opcję napędu na wszystkie koła oraz swój pierwszy model TRD o wysokich osiągach. Wersja „L” została wycofana na rok 2021. Teraz to wersja LE stała się punktem wyjścia w linii modelowej.
Łącznie, model 2021 oferuje 17 różnych opcji w segmencie średniej wielkości sedanów. Wśród tych opcji znajdują się:
Trzy wersje V6 – XLE, XSE i TRD
Pięć wersji z silnikiem 4-cylindrowym FWD – LE, XLE, SE, SE Nightshade, XSE
Pięć wersji z silnikiem 4-cylindrowym AWD – LE, XLE, SE, SE Nightshade, XSE
Cztery wersje hybrydowe – LE, XLE, SE, XSE (nowa)
Szeroki wybór opcji oraz ponętna, inspirowana coupe, sylwetka Camry, a także renomowana jakość i wartość Toyoty są przyczynami, dla których Camry utrzymuje pozycję lidera w kategorii średniej wielkości sedanów. Camry pozostaje ulubionym sedanem Amerykanów przez 18 lat z rzędu, a także jednym z najdłużej produkowanych modeli w przemyśle motoryzacyjnym.
Odważny Nowy Wygląd Zprzodu
Nowy wygląd z przodu wyróżnia wersje komfortowe LE i XLE od sportowych wersji SE i XSE w 2021 roku. Nowa przednia atrapa w modelach Toyota Camry LE i XLE pokazuje bardziej zdefiniowany dolny wlot powietrza. Wersja LE z silnikiem spalinowym debiutuje z nowym wzorem 17-calowych felg aluminiowych, podczas gdy XLE oferuje przeprojektowaną 18-calową felgę aluminiową. Wersje SE i XSE prezentują odważniejszy, przeprojektowany kształt dolnej atrapy z siatkowym grilem i wlotami powietrza, a także nowymi akcentami.
Podkreślając zmieniony design, Camry 2021 poszerza paletę kolorów nadwozia o nowy odcień Blueprint, który zastępuje Blue Streak Metallic oraz nowy, ekskluzywny kolor dla Camry TRD, Ice Edge z dwutonowym dachem w kolorze Midnight Black Metallic. Wersje XSE oferują teraz dwutonowy kolor Supersonic Red z dachem Midnight Black Metallic.
Camry TRD dostrojona do osiągów, która debiutowała w 2020 roku, zachowuje swój ekskluzywny, aerodynamiczny design. Toyota Camry TRD z 2021 roku teraz standardowo wyposażona jest w monitor martwego pola i system alertów o ruchu krzyżowym z tyłu, a także podgrzewane lusterka zewnętrzne. Monitor martwego pola i alerty o ruchu krzyżowym z tyłu są teraz opcjami dodatkowymi w wersjach LE, SE i SE Nightshade. Wersje XSE i XLE już mają te funkcje w standardzie.
Toyota Safety Sense 2.5+
Toyota jest pionierem w przyjmowaniu systemu automatycznego hamowania awaryjnego (AEB), od momentu, gdy w 2017 roku wprowadziła zaawansowane funkcje bezpieczeństwa jako standard w wielu modelach, przynajmniej pięć lat przed dobrowolnym zobowiązaniem wielu producentów do wprowadzenia ich na rynek zgodnie z wytycznymi National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) dotyczących pojazdów lekkich. Model Camry z 2021 roku to pierwszy model Toyoty, który zawiera TSS 2.5+, kolejną fazę ewolucji systemów bezpieczeństwa Toyoty. Wiele funkcji wchodzących w skład Toyota Safety Sense zostało ulepszonych.
Na początek, system wczesnego wykrywania kolizji z detekcją pieszych (PCS w/PD) ma wiele ulepszeń. Dzięki zwiększeniu możliwości systemu możliwe jest teraz wykrywanie nie tylko pojazdu z przodu, ale także rowerzysty lub pieszego w warunkach niskiego oświetlenia. TSS 2.5+ także wzmacnia system PCS w/PD o wsparcie dla skrzyżowań. Na skrzyżowaniach system może wykryć nadjeżdżający pojazd lub pieszego podczas skrętu w lewo i może dostarczyć sygnały dźwiękowe/wizualne oraz zastosować automatyczne hamowanie w określonych warunkach. Dodatkowe funkcje PCS obejmują wspomaganie kierowania awaryjnego, które ma na celu stabilizowanie manewrów kierowania kierowcy w sytuacjach awaryjnych w ich pasie ruchu, unikając napotkanego pieszego, rowerzysty lub pojazdu.
Camry, które są wyposażone w system Dynamic Radar Cruise Control (DRCC), który może aktywować funkcję powyżej 30 mph, mają system zaprojektowany do kontrolowania odległości między pojazdami nawet do 0 mph i wznowienia ruchu z zatrzymania. DRCC zawiera również nową funkcję, która umożliwia płynniejsze wyprzedzanie wolnych pojazdów. Jeśli pojazd podróżuje za pojazdem poruszającym się wolniej niż ustalona prędkość, po włączeniu kierunkowskazu przez kierowcę, system zapewni początkowe zwiększenie prędkości przygotowując się do zmiany pasa; po zmianie pasa, pojazd będzie kontynuował przyspieszanie, aż osiągnie ustaloną prędkość jazdy.
Alarm opuszczenia pasa ruchu ma na celu informowanie kierowcy poprzez wibracje kierownicy lub dźwiękowy sygnał alarmowy, gdy wykryje, że pojazd opuszcza pas bez włączania kierunkowskazu. Gdy DRCC jest ustawiony i zaangażowany, Wspomaganie śledzenia pasa (LTA) ma na celu wspieranie kierowcy poprzez zapewnienie lekkiej siły kierowania, aby pomóc w centrowaniu pojazdu w jego pasie korzystając z widocznych oznaczeń pasa lub poprzedzającego pojazdu.
Dodatkowe funkcje TSS 2.5+ obejmują automatyczne światła drogowe, które wykrywają nadjeżdżające pojazdy i automatycznie przełączają się między światłami drogowymi a mijania. Asystent znaków drogowych (RSA) ma na celu rozpoznawanie informacji o niektórych znakach drogowych za pomocą kamery skierowanej do przodu i wyświetlanie ich na wyświetlaczu multi-informacyjnym (MID). Gdy DRCC jest zaangażowany i aktywowany, RSA również może dostosować prędkość do dozwolonego limitu prędkości, jeśli porusza się wolniej lub do dozwolonego limitu, jeśli jeździ szybciej niż dozwolone.
Przypomnienie o tylnym siedzeniu Toyoty będzie standardowym wyposażeniem we wszystkich modelach Camry z 2021 roku. Funkcja zauważa, czy drzwi tylne były otwierane w ciągu 10 minut od uruchomienia pojazdu, lub w dowolnym momencie po uruchomieniu pojazdu, z przypomnieniem na wyświetlaczu zestawu wskaźników po wyłączeniu silnika, towarzyszącym sygnałami dźwiękowymi. Model 2021 Camry to drugi model Toyoty z przypomnieniem o tylnym siedzeniu, ponieważ ta funkcja jest już standardem w modelu 2020 Toyota Highlander.
Oprócz systemu TSS 2.5+, aby pomóc kierowcom Toyoty Camry pewnie zmieniać pasy, monitor martwego pola ma na celu wykrywanie i ostrzeganie o pojazdach zbliżających się lub znajdujących się w sąsiednich pasach. System alertów o ruchu krzyżowym z tyłu (RCTA) może dać dodatkowy spokój, pomagając wykryć pojazdy nadjeżdżające z obu stron podczas cofanięcia i ostrzegając wizualnie i dźwiękowo. Te funkcje są standardem w wersjach XLE i XSE i są dostępne w niektórych wersjach LE i SE.
Camry z napędem na wszystkie koła jest bardziej inteligentna
Opcja napędu na wszystkie koła, która zadebiutowała w Camry w 2020 roku, szacuje się, że będzie stanowić około 15 procent sprzedaży Camry w 2021 roku. Opracowany przez Toyotę system Dynamic Torque Control AWD jest dostępny jako opcja dla modeli z silnikiem czterocylindrowym LE, XLE, SE, SE Nightshade i XSE. Co ważne, Toyota Camry AWD to model dostępny wyłącznie w Ameryce Północnej, opracowany w USA i montowany wyłącznie w Toyota Motor Manufacturing Kentucky. Camry AWD wykorzystuje wysoko wydajny silnik czterocylindrowy o pojemności 2,5 litra Dynamic Force w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów Direct-Shift o ośmiu biegach.
Dynamic Torque Control AWD zapewnia skuteczną przyczepność w trudnych i śliskich warunkach, jednocześnie minimalizując typowy wpływ AWD na zużycie paliwa. System może kierować do 50 procent momentu obrotowego silnika do tylnych kół w odpowiedzi na przyspieszenie z miejsca lub poślizg przednich kół.
Gdy AWD nie jest potrzebne, elektromagnetycznie kontrolowane sprzęgło na tylnym wale napędowym może odłączyć wał napędowy, aby priorytetowo traktować efektywność paliwową. AWD jest zaprojektowane tak, aby natychmiast włączyć się, gdy jest to potrzebne, a jego działanie jest przejrzyste dla kierowcy i pasażerów.
Użytkowanie AWD nie wpływa na przestrzeń dla pasażerów, pojemność bagażnika, komfort jazdy, ciszę w kabinie ani zwrotność pojazdu. Wewnątrz samochód ma tę samą wysokość punktu biodrowego tylnego siedzenia co hybryda Camry.
Przełączenie na AWD zwiększa wagę jedynie o 165 funtów (w wersji LE; wagi innych wersji są różne) w porównaniu do wersji FWD. Ustawienia zawieszenia, koła i opony różniące modele Camry zostają przeniesione do wersji AWD. Oznacza to, że na przykład wersja XSE Toyoty Camry ma to samo sportowe zawieszenie i 19-calowe koła zarówno w wersjach FWD, jak i AWD.
Wszystkie wersje AWD oferują opcjonalny pakiet zimowy, który dodaje podgrzewane siedzenia i lusterka w wersji LE; podgrzewane siedzenia, lusterka i kierownicę w wersji SE; oraz podgrzewaną kierownicę w wersji XLE i XSE, ponieważ podgrzewane siedzenia i lusterka są już standardem w tych wersjach. Wszystkie inne standardowe i opcjonalne funkcje są wspólne z wersjami Camry FWD. W 2021 roku pakiet zimowy będzie teraz opcją niezależną dla wersji FWD i hybrydowych.
Camry TRD: dostosowana do torów, przystosowana do drogi
Początkowo identyfikator „TRD” dla Toyota Racing Development był widoczny tylko w ekstremalnych terenowych pojazdach Toyoty. Jednak TRD była głęboko zaangażowana we wszystkie aspekty motorsportu Toyoty przez ponad 40 lat, mając w swoim dorobku trofea z wygranych w rajdach, IMSA® GTO i GTP® wyścigach drogowych, NASCAR® i wyścigach NHRA® Funny Car.
Wyrafinowana, wytrzymała platforma TNGA-K, która stanowi podstawę Camry była jak otwarte zaproszenie dla TRD do zwiększenia wydajności sedana. W efekcie powstał pierwszy model Camry TRD w 2020 roku, który kontynuuje swój rozwój w 2021 roku z ulepszonymi standardowymi funkcjami, takimi jak monitor martwego pola z alertami o ruchu krzyżowym. System audio JBL Premium jest teraz opcją w Toyocie Camry TRD, tak jak w innych wersjach.
Camry TRD jest standardowo wyposażona w silnik V6 o mocy 301 KM, z bezpośrednim wtryskiem, połączony z automatyczną skrzynią biegów Direct-Shift o ośmiu biegach z trybem sportowym i łopatkami zmiany biegów. Specjalnie dostrojony system wydechowy TRD podkreśla głębszy dźwięk na niskich obrotach.
Styl TRD + Funkcjonalność
Zestaw aerodynamiczny, który zawiera przedni splitter, boczne osłony aerodynamiczne, spojler na pokrywie bagażnika i tylny dyfuzor, nie tylko dodaje torowego wyglądu, ale także poprawia stabilność pojazdu przy dużych prędkościach. Camry TRD nosi błyszczącą czarną atrapę grilla z wplecioną siatką i czarnymi oznaczeniami na zewnątrz.
Charakterystyczne czerwone paski, czerwone pomalowane zaciski hamulcowe, czerwone oznaczenia TRD i polerowane końcówki wydechu ze stali nierdzewnej dopełniają sportowy wygląd. Model 2021 Camry TRD jest dostępny w solidnym kolorze Midnight Black Metallic lub w dwutonowych schematach z nowym Ice Edge lub Wind Chill Pearl z dachem w kolorze Midnight Black Metallic.
W kabinie, modyfikacje TRD wyposażyły Toyotę Camry w przednie fotele wykończone czarną skórą Sport SofTex® z czerwonymi akcentami i haftowanymi na czerwono zagłówkami TRD. Skórzana kierownica również ma czerwone przeszycia, a nawet pasy bezpieczeństwa są w kolorze czerwonym. Gałka zmiany biegów z wytłoczonym logo TRD, a także unikatowe dywaniki TRD i licznik TRD z podświetleniem w kolorze czerwonym i animacją uruchomienia MID dopełniają ulepszenia wnętrza.
Thrill of TRD Handling
Inżynierowie TRD opracowali dynamiczne właściwości tego specjalnego modelu Camry poprzez szerokie testy na torach Toyota Arizona Proving Ground, TMC Higashi-Fuji Proving Ground (Japonia) i MotorSport Ranch (Texas). Ulepszenia podwozia obejmują grubsze wzmocnienia podwozia, zwiększające sztywność skrętną.
Zawieszenie dostrojone przez TRD obniża Camry o 0,6 cala, co zmniejsza środek ciężkości i daje bardziej agresywny wygląd. Sztywniejsze sprężyny i stabilizatory zwiększają sztywność przyczepności o 44 procent z przodu i 67 procent z tyłu. Unikalny zestaw amortyzatorów TRD, 19-calowe matowe czarne felgi i opcjonalne opony letnie Bridgestone Potenza 235/40R19 dopełniają pakiet podwozia, który poprawia kontrolę nad nadwoziem, zwinność prowadzenia i precyzję kierowania.
Przednie hamulce Camry TRD są większe, mają rotory o średnicy 12,9 cala i podwójne tłoczki, w porównaniu do 12,0-calowych rotorów i pojedynczych tłoczków w wersji Toyota Camry XSE. Wydajność hamowania jest dostosowana w celu zapewnienia bardziej bezpośrednich informacji zwrotnych.
Podstawa Agility i Komfort Jazdy
Rozległe zastosowanie stali o wysokiej wytrzymałości w platformie TNGA-K, wraz z innowacyjnymi metodami mocowania, w tym spawaniem laserowym i zaawansowanymi klejami, nadaje Camry solidne poczucie na drodze. Optymalnie dostrojone zawieszenie MacPherson z przodu i zawieszenie wielowahaczowe z tyłu zapewniają równowagę między komfortem jazdy a prowadzeniem, właściwą dla pojazdów luksusowych. (Wersje SE i XSE mają sportowe sprężyny i amortyzatory.)
Camry od dawna jest znana z cichej jazdy w swojej klasie, a obecna generacja poprawiła to, wprowadzając środki przeciwhałasowe i wibracyjne (NVH), które wcześniej były dostępne wyłącznie w modelach luksusowych. Rozległy system tłumienia dźwięku obejmuje piankowe lub tłumiące wibracje materiały w całym pojeździe, a także grubszy maty wyciszające na całym obszarze czołowym. Specjalna powłoka tłumiąca wibracje jest stosowana na szerszym obszarze podwozia, a materiały wygłuszające obejmują większy obszar pod podsufitką.
Uderzająco eleganckie Wnętrze
Toyota Camry przekazuje informacje do kierowcy za pomocą trzech dostępnych wyświetlaczy. Nowością w 2021 roku jest unoszący się 7- lub 9-calowy centralny wyświetlacz dotykowy, przypominający ten w nowej generacji Toyoty RAV4, który łączy funkcje audio i nawigacyjne. Opcje dostosowywania i ikony dotykowe podobne do tych na smartfonach zapewniają znajomą i wygodną obsługę.
Dla jeszcze większej funkcjonalności Camry oferuje dostępny 7-calowy wyświetlacz wieloinformacyjny w zestawie wskaźników. Dostępny w wersji XLE i XSE, 10-calowy kolorowy wyświetlacz Head-Up Display (HUD) projkecuje istotne informacje, w tym prędkość i wskazówki nawigacyjne na dolną część przedniej szyby.
Wnętrze Camry łączy funkcjonalność, elegancki styl i doskonałe rzemiosło. Projekt deski rozdzielczej nadaje kierowcy sportowe wrażenie kabiny, jednocześnie zapewniając zarówno kierowcy, jak i pasażerowi z przodu szeroki widok na otoczenie. Płynna linia charakterystyczna biegnie od zestawu wskaźników i dzieli konsolę centralną.
Powierzchnie w kabinie są wykończone miękkimi materiałami premium. Nowe wykończenie wnętrza w 2021 roku we wszystkich wersjach nadaje nowoczesny, wyrafinowany wygląd z ciemnym, liniowym wzorem drewnianym lub metalowym, w zależności od wersji modelu.
Komfort siedzeń na długie dystanse, będący znakiem rozpoznawczym Camry, został połączony z nowym systemem regulacji foteli na 2021 rok. Wyrafinowane przeszycia na powierzchniach przednich i tylnych siedzeń, to jeden z przykładów wysokiego poziomu rzemiosła, są obecne w całym pojeździe. Nowością w 2021 roku, wersja XLE charakteryzuje się luksusowym wyglądem i teksturowanym wzorem siedzeń w jodełkę. Wentylowane fotele z przodu dostępne są w wersjach XLE i XSE.
Wybór kolorów wnętrza, w zależności od koloru nadwozia, obejmuje Ash, Macadamia lub Black. Sportowa wersja XSE oferuje również ekskluzywne wnętrze Cockpit Red, dla odrobiny sportowego smaku.
Duża Moc, Wysoka Wydajność, Niskie Koszty Eksploatacji
Model 2021 Camry oferuje wybór trzech układów napędowych: czterocylindrowy 2,5-litra Dynamic Force, 3,5-litrowy V-6 i kolejna generacja systemu hybrydowego Toyoty (THS II). Silnik Dynamic Force 2,5 litra to silnik mocny, ale płynny, osiągający imponujące 203 KM przy 6,600 obr./min i 184 lb.-ft. maksymalnego momentu obrotowego przy 5,000 obr./min (206 KM i 186 lb.-ft. dla wersji XSE, która wykorzystuje układ wydechowy z podwójnym wylotem). Większość wersji AWD ma 202 KM, podczas gdy wersja Toyota Camry XSE AWD ma 205 KM z podwójnym wydechem.
Czterocylindrowy silnik Camry wykorzystuje bardzo wysoką kompresję (13:1) i innowacyjny system wtrysku paliwa D-4S, który wykorzystuje zarówno wtrysk bezpośredni, jak i dodatkowe wtryski portowe. Silnik jest pełen najnowocześniejszych technologii Toyoty, w tym podwójnego VVT-i z VVT-iE (system zmiennych czasów otwarcia zaworów inteligentny przez silnik elektryczny) i laserowo osadzone gniazda zaworowe. Zmienny system chłodzenia, zmienna pompa olejowa i układ recyrkulacji spalin (EGR) wpływają na wysoką efektywność cieplną silnika i doskonałe zużycie paliwa.
Autentyczne osiągi V-6 na wysokim poziomie
Toyota Camry 2021 to jeden z nielicznych średniej wielkości sedanów, które wciąż oferują silnik V-6, a ten silnik to prawdziwy skarb. Silnik DOHC 3,5-litra z 24 zaworami wyposażony jest w system wtrysku D-4S, a także specjalnie opracowany system VVT-iW (zmienny czas otwarcia zaworów inteligentny szeroki) do wlotu, z VVT-i dla wylotu. System VVT-iW może przełączać silnik na cykl Atkinsona, co zmniejsza straty pompowania przez opóźnione zamknięcie zaworów wlotowych. Rezultat: silnik działa szybko, ale oszczędza paliwo.
Moc jest znakomita, wynosi 301 KM przy 6,600 obr./min i 267 lb.-ft. maksymalnego momentu obrotowego przy 4,700 obr./min.
Automatyczna skrzynia biegów Direct Shift 8-biegowa
We wszystkich wersjach Camry z silnikiem spalinowym zarówno silnik 2,5-litrowy, jak i 3,5-litrowy V-6 są połączone z automatyczną skrzynią biegów Direct Shift o ośmiu biegach, która zapewnia satysfakcjonującego, jednocześnie płynnego, szybkiego zmieniania biegów, co umożliwia doskonałe połączenie wydajności i finezji. Bliskie przełożenia w średnim zakresie poprawiają osiągi przy wyprzedzaniu, podczas gdy szeroki zakres blokady konwertera momentu obrotowego pozwala na bardziej bezpośrednie odczucia przy prowadzeniu, przyczyniając się jednocześnie do zwiększenia efektywności paliwowej. Logika sterowania optymalizuje precyzyjne dopasowanie momentu obrotowego silnika przy redukcjach biegów, co zapewnia płynniejsze przejścia.
System Hybrydowy Toyoty
Układ napędowy hybrydowy Camry to najbardziej efektywny i potężny, oferowany od momentu debiutu hybrydy w 2007 roku. Superwydajny system hybrydowy Toyoty (THS II) łączy moc silnika czterocylindrowego o pojemności 2,5 litra Dynamic Force i silnika elektrycznego (MG1), korzystając z tego silnika i drugiego silnika (MG2) do ładowania akumulatora hybrydowego. W hybrydzie, silnik spalinowy korzysta z jeszcze wyższego współczynnika kompresji 14:1 i jest dostrojony do produkcji 176 KM i 163 lb.-ft. momentu obrotowego. W połączeniu z silnikiem elektrycznym o mocy 118 KM, łączna moc układu hybrydowego wynosi 208 KM.
System hybrydowy daje jednak Toyocie Camry Hybrydowej osiągi podobne do wersji z silnikiem czterocylindrowym. Technologia Sequential Shiftmatic pozwala kierowcy „przerzucać” elektronicznie kontrolowaną bezstopniową skrzynię biegów (ECVT). Symuluje to szybkie zmiany biegów z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów, za pomocą łopatek zmiany biegów (w wersjach SE i XSE) lub dźwigni zmiany biegów zamontowanej w konsoli.
Akumulator hybrydowy litowo-jonowy (Li-ion) jest zainstalowany pod tylnym siedzeniem i nie zmniejsza przestrzeni dla pasażerów ani pojemności bagażnika. Jego pozycja przyczynia się także do obniżenia środka ciężkości. Oprócz tradycyjnych trybów jazdy Camry Hybryd NORMAL, ECO i EV, tryb SPORT pozwala na zwiększenie mocy z systemu hybrydowego dla poprawy reakcji przyspieszenia względem wciśnięcia pedału gazu.
Zastosowana technologia Auto Glide Control (AGC) pomaga zwiększyć efektywność paliwową poprzez obliczanie logicznych parametrów do jazdy z wykorzystaniem zboczenia. AGC może być aktywowane tylko wtedy, gdy pojazd działa w trybie ECO. Gdy jest aktywowane, AGC ogranicza utratę prędkości pojazdu poprzez hamowanie silnikiem, działając bardziej jak bieg neutralny, pozwalając na dłuższe ślizganie się. Kontrolka AGC świeci się na wyświetlaczu wieloinformacyjnym, gdy AGC działa, aby przestrzec kierowcę o zmniejszonej sile hamowania silnikiem.
Audio Toyoty
Standardowy system audio Toyoty na rok 2021 zyskuje nowy, dramatyczny wygląd i łatwy w obsłudze 7-calowy unoszący się wyświetlacz dotykowy. System obsługuje Android Auto™, Apple CarPlay® i Amazon Alexa®. Pełny zestaw funkcji obejmuje AM/FM, SiriusXM® z 3-miesięcznym okresem próbnym All-Access, Siri® Eyes Free, funkcjonalność telefonu bezprzewodowego, a także zaawansowane rozpoznawanie głosu i przesyłanie muzyki przez Bluetooth®.
Wyższe wersje mają Toyota Audio Plus z nowym 9-calowym unoszącym się wyświetlaczem dotykowym. Wszystkie systemy audio mają okresy próbne Connected Services, które obejmują Safety Connect (1 rok próbny). Większość wersji dodaje również Service Connect (10-letni okres próbny) i Remote Connect (1 rok próbny). Dodatkowo, WiFi Connect (3-miesięczny okres próbny do 2 GB) pozwala na połączenie do pięciu urządzeń mobilnych przy użyciu 4G LTE.
Audio Plus jest również dostępne z systemem audio premium JBL® o mocy 800 watów z 9 głośnikami, który obejmuje subwoofer. System JBL jest również częścią najwyższej dostępnej wersji Premium Audio z Dynamic Navigation, która zapewnia aktualizacje przez internet i obejmuje 3-letni okres próbny.
Remote Connect umożliwia zdalne uruchamianie i odblokowywanie drzwi, powiadamianie o statusie pojazdu, monitorowanie gościa i lokalizowanie pojazdu (1 rok próbny). Dostępny Service Connect może dostarczać aktualne informacje o poziomie paliwa, alertach konserwacyjnych i innych.
Bezpieczeństwo star
Wszystkie modele Camry z 2021 roku mają 10 standardowych poduszek powietrznych oraz system bezpieczeństwa Toyoty, który obejmuje poprawioną kontrolę stabilności pojazdu, kontrolę trakcji, elektroniczny rozkład siły hamowania, wspomaganie hamowania, system antyblokujący (ABS) oraz technologię Smart Stop. Wszystkie Camry są również wyposażone w standardową kamerę parkingową.
Gwarancja ograniczona i ToyotaCare