TOYOTA Camry Hybrid 2009-2014

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

TOYOTA Camry Hybrid 2009-2014

Przejdź do galerii zdjęćTOYOTA Camry Hybrid 2009-2014

Toyota Camry była jednym z najlepiej sprzedających się pojazdów klasy średniej na rynku amerykańskim. Jej niezawodność i komfort były głównymi atutami. W 2009 roku japoński producent wprowadził wersję hybrydową.

Choć Prius nie był pierwszym hybrydowym pojazdem na świecie, to właśnie on zapoczątkował rewolucję hybrydową. Był to pierwszy masowo produkowany samochód z napędem na benzynę i prąd elektryczny, co pomogło japońskiej marce stać się liderem w tej dziedzinie. Dlatego naturalne było, że podobny napęd oferowano także w Camry. Chociaż silnik benzynowy o pojemności 1,8 litra był wystarczający dla pojazdu kompaktowego, okazał się zbyt słaby dla sedana klasy średniej, takiego jak Camry.

Hybrydowa wersja Camry z 2009 roku przyjęła ten sam wygląd przedniej części, co reszta rodziny modeli, z ukośnymi reflektorami i małym grillem przypominającym liście. Aby poprawić aerodynamikę przodu, Toyota zdecydowała się na zainstalowanie zderzaka w kształcie owiewki z wąskim grillem na dole. Z tyłu, mały spojler na klapie bagażnika poprawił współczynnik oporu powietrza. Producent stwierdził, że to nawet zwiększyło efektywność paliwową.

Wnętrze Camry łączyło retro styl z nowoczesnymi udogodnieniami. Duże wskaźniki prędkościomierza i obrotomierza ułatwiały odczyt, podczas gdy projektanci zainstalowali skomplikowany system infotainment na centralnym panelu. Na ekranie o przekątnej 6,1 cala samochód wyświetlał status swojego systemu hybrydowego. Opcjonalnie dostępny był także 7-calowy ekran z zaawansowanymi funkcjami i systemem nawigacji.

Pod maską Toyota zamontowała silnik Atkinsona o pojemności 2,5 litra wspomagany silnikiem elektrycznym. Hybrydowy napęd synergiczny oferował dobre osiągi i bardzo dobrą efektywność paliwową.

Toyota Camry Hybrid

Toyota zaprezentowała całkowicie nową, siódmą generację Toyoty Camry, najlepiej sprzedającego się auta w Ameryce przez dziewięć lat z rzędu i w trzynastu z ostatnich czternastu lat. Model 2012 debiutuje odważnym, eleganckim designem, z bardziej przestronnym wnętrzem, poprawioną dynamiką jazdy oraz jeszcze cichszą jazdą niż kiedykolwiek wcześniej. Dzięki liderującemu w swojej klasie bezpieczeństwu, oszczędności paliwa oraz nowoczesnej technologii multimedialnej, końcowy efekt to najlepsza Toyota Camry w historii. Wprowadzona na rynek w 1983 roku, Toyota Camry stała się wzorcowym modelem nowoczesnego sedana średniej wielkości, wyznaczając standardy jakości, niezawodności i komfortu jazdy. Od tego czasu Toyota sprzedała na całym świecie ponad 15 milionów modeli Camry.

„Nowa Camry z 2012 roku łączy ewolucję wartości samochodu – takich jak komfort, efektywność, niezawodność i bezpieczeństwo – z bardziej atrakcyjnym designem i angażującym doświadczeniem jazdy,” powiedział Bob Carter, wiceprezydent i dyrektor generalny Toyota Division. „Rywalizacja w segmencie sedanów średniej wielkości jest silniejsza niż kiedykolwiek, a nowa Camry została zaprojektowana, aby utrzymać swoje długoletnie przewodnictwo, a jednocześnie poszerzyć swoją atrakcyjność.”

Toyota Camry ponownie oferuje trzy opcje napędu, które zostały poprawione w 2012 roku, aby zapewnić lepszą oszczędność paliwa i bardziej responsywną wydajność. Wszystkie modele Camry z nowym, zmodyfikowanym silnikiem 2.5 litra oferują teraz 178 koni mechanicznych, co oznacza wzrost o dziewięć koni, oraz 170 lb-ft maksymalnego momentu obrotowego. Szacowane przez EPA dane dotyczące oszczędności paliwa wynoszą 25 mpg w mieście/35 na autostradzie, a 28 mpg w cyklu mieszanym to o dwa więcej niż w poprzedniej generacji Camry. Silnik 2.5-litra stosuje system podwójnego zmiennego czasowania zaworów (Dual VVT-i), który kontroluje czas otwarcia zaworów zarówno na wałkach ssących, jak i wydechowych, zapewniając optymalną wydajność i efektywność w całym zakresie obrotów silnika. System indukcji kontrolowanej akustycznie (ACIS) pomaga optymalizować moment obrotowy w szerokim zakresie obrotów silnika.

Wydajność i Efektywność

Silnik V6 o pojemności 3.5 litra, dostępny w wersjach SE i XLE, generuje 268 koni mechanicznych przy 6200 obrotach na minutę i 248 lb-ft maksymalnego momentu obrotowego przy 4700 obrotach na minutę. Udoskonalenia w tym silniku zwiększają jego efektywność paliwową do szacowanych przez EPA 21 mpg w mieście/30 mpg na autostradzie, co jest najlepszym wynikiem w kategorii obecnych sedanów średniej wielkości z silnikiem V6.

Silnik V6 wykorzystuje wałki rozrządu napędzane łańcuchem oraz podwójne zmienne czasowanie zaworów z inteligencją (Dual VVT-i). Aby poprawić wydajność, V6 posiada nową, niższą lepkość oleju oraz system podgrzewania płynu przekładniowego, który szybciej nagrzewa transmisję w zimnych warunkach. Wyższe przełożenia końcowe również przyczyniają się do lepszej oszczędności paliwa w nowych modelach Toyoty Camry.

Modele z silnikiem spalinowym LE, XLE i SE są wyposażone wyłącznie w sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów, która oferuje sekwencyjny tryb ręcznego zmieniania biegów za pomocą dźwigni przy konsoli. Inteligentne sterowanie dostosowuje strategię zmiany biegów do reakcji kierowcy, z szybkim kick-down. Ponadto, Camry SE oferuje wyłącznie „tryb D” do sekwencyjnego zmieniania biegów, które umożliwia ręczne zmienianie biegów za pomocą nowych łopatek przy kierownicy, nawet gdy dźwignia konsoli znajduje się w trybie „D”. Wyjątkowo dla Toyoty Camry SE, automatyczna skrzynia biegów cechuje się szybszymi czasami zmiany biegów w trybie „S”, a kontrola zwolnienia przy zmianie biegów podkreśla sportowy charakter.

Nowa Camry Hybrid ustanawia nowy standard dla średniej wielkości hybrydowych sedanów

Całkowicie nowa Camry Hybrid debiutuje w wysoce zmienionej wersji układu hybrydowego Synergy Drive marki, który obejmuje nowy silnik czterocylindrowy o pojemności 2.5 litra. Model 2012 Camry Hybrid LE, z szacowanym przez EPA zużyciem paliwa wynoszącym 43 mpg w mieście/39 mpg na autostradzie/41 mpg w cyklu mieszanym, zapewnia ponad 30 procent wzrost oszczędności paliwa w cyklach jazdy w mieście i cyklu mieszanym w porównaniu do poprzedniej generacji, co jest głównie zasługą nowego układu hybrydowego, ale także zmniejszonej wagi pojazdu i zoptymalizowanej aerodynamiki.

Dzięki unikalnemu transakslem, system Hybrydowego Napędu Synergy łączy moc z silnika czterocylindrowego z małym silnikiem elektrycznym o wysokim momencie obrotowym. System generuje łącznie 200 koni mechanicznych i reguluje moc między silnikiem spalinowym a elektrycznym, lub łączy obie, w razie potrzeby.

Nowy silnik o pojemności 2.5 litra, podobnie jak jego poprzednik 2.4 litra, korzysta z cyklu Atkinsona (opóźnione zamknięcie zaworu ssącego dla uzyskania wyższego stopnia sprężania) w celu osiągnięcia maksymalnej efektywności. System zmiennego czasowania zaworów z inteligencją (VVT-i) na wałku ssącym poprawia moment obrotowy, który jest większy niż w poprzednim silniku. Elektryczna pompa wodna, wałek zaworowy typu roller-rocker oraz zmienny wydajnościowy olejowy pompa pomagają w redukcji tarcia wewnętrznego, poprawiając efektywność paliwową.

Nowy system recyrkulacji spalin chłodzonych wodą (EGR) pomaga zapewnić jak najniższe emisje przy wszystkich prędkościach pojazdu i zwiększa efektywność paliwową. Poprzez chłodzenie i kontrolę spalin wstrzykiwanych do każdego cylindra, system eliminuje potrzebę wzbogacania mieszanki powietrzno-paliwowej w celu kontrolowania temperatur cylindrów.

Camry Hybrid z 2012 roku spełnia standardy AT-PZEV (Pojazd Zero Emisji z zaawansowaną technologią częściową). Nowe materiały pochłaniające dźwięki w komorze silnika, wraz z bardziej liniowym sterowaniem prędkością silnika, zapewniają Camry Hybrid z 2012 roku bardziej przyjemny dźwięk podczas przyspieszania.

W sytuacjach, gdy silnik spalinowy w Toyocie Camry Hybrid się wyłącza, układy klimatyzacji i wspomagania kierownicy są napędzane elektrycznie. Nowe środki efektywności w systemie Hybrydowego Napędu Synergy obejmują redukcję strat wewnętrznych w transakslem, poprawę kontroli napięcia silnika oraz optymalizację rekuperacji energii. Sprawdzona bateria niklowo-metalowo-wodorkowa, umieszczona w bagażniku za tylnymi siedzeniami, posiada teraz ulepszony system chłodzenia powietrzem. Jej bardziej kompaktowy rozmiar oraz przeniesienie przetwornika DC/DC do komory silnika skutkują bagażnikiem o objętości 2.1 stopy sześciennej większej niż w poprzedniej generacji Camry Hybrid.

Lżejsza waga całego pojazdu również przyczynia się do lepszej wydajności i oszczędności paliwa. Czas przyspieszenia od 0 do 60 mph wynosi 7.6 sekundy, co plasuje Camry Hybrid pomiędzy modelami z silnikiem czterocylindrowym a V6. Opony o niższym oporze toczenia, dostępne po raz pierwszy w rozmiarze 17 cali, również pomagają zwiększyć efektywność paliwową.

Nowością w Camry Hybrid z 2012 roku jest tryb jazdy EV, który pozwala kierowcy poruszać się wyłącznie na silniku elektrycznym przez maksymalnie 1.6 mili na niższych prędkościach (poniżej około 25 mph). Wskaźnik EV zapala się, gdy pojazd jest napędzany wyłącznie przez silnik elektryczny.

Jak w poprzedniej Toyocie Camry Hybrid, tryb ECO optymalizuje reakcję na gaz i wydajność klimatyzacji, aby priorytetować maksymalną oszczędność paliwa. Wyposażona wyłącznie w hybrydowy zestaw wskaźników, z wskaźnikiem systemu hybrydowego i wskaźnikiem zużycia paliwa, pomaga kierowcy operować samochodem w jak najekonomiczniejszy sposób.

Natychmiastowa efektywność paliwowa jest pokazana za pomocą diod LED wokół średniego wskaźnika zużycia paliwa. Wyświetlacz wieloinformacyjny pojazdu graficznie pokazuje efektywność paliwową w czasie rzeczywistym, a także może pokazywać przepływ energii oraz informację o zasięgu.

Jak wcześniej, naciśnięcie hamulca przekształca silnik w generator, który przechwytuje energię kinetyczną z wciąż obracających się kół pojazdu, magazynując ją w akumulatorze hybrydowym. Przełożenie dźwigni do „B” wykorzystuje rekuperacyjne hamowanie jako formę hamowania silnikiem dla lepszej kontroli na stromych zjazdach. Nowy system asysty w trakcie ruszania pod górę zapobiega staczaniu się pojazdu do tyłu przy ruszaniu na wzniesieniu po zwolnieniu pedału hamulca.

Wyłącznie zewnętrzne i wewnętrzne detale oraz oznaczenia odróżniają Camry Hybrid z 2012 roku od innych modeli Camry. Wnętrze charakteryzuje się unikalnym wykończeniem hybrydowym na desce rozdzielczej, podstawach przełączników drzwi, górnych panelach konsoli oraz gałce zmiany biegów. Camry Hybrid ma również ekskluzywną tapicerkę siedzeń w kolorze kości słoniowej lub jasnoszarym. Dostępne jest także ekskluzywne wykończenie z skóry i Ultrasuede. Trójkątna deska Optitron z chromowanymi akcentami na zewnętrznych pierścieniach nadaje luksusowy wygląd.

Strategia klas

Całkowicie nowa Toyota Camry oraz Camry Hybrid będą oferować sześć różnych klas modeli do wyboru. Camry będzie dostępna w wersji podstawowej L, wartościowej LE, luksusowej XLE oraz sportowej SE. Wersje XLE i SE będą dostępne z silnikiem czterocylindrowym lub V6. Camry Hybrid będzie oferowana w klasach LE i XLE.

Design zewnętrzny

Camry z 2012 roku wykorzystuje elegancko prostą, ale nowoczesną formę, kładąc nacisk na szerszy i niższy wygląd niż wcześniejsze modele. Design wyraża „architektoniczne oświadczenie” poprzez wyraźne, precyzyjne linie, podczas gdy bardziej wyraźnie zaokrąglony przekrój drzwi i bardziej zdefiniowane zdobienia na progach (chromowane w wersjach LE i XLE) nadają Camry bardziej wyrazisty wygląd.

Reflektory mają bardziej dynamiczny kształt, z wyraźną krzywizną głównej jednostki, która łączy się z osłoną zderzaka. Światła przeciwmgielne są standardowe w wersjach XLE i SE. Tylne lampy ciasno przylegają do boków nadwozia, a ich górna część rozciąga się w dół do panelu bagażnika.

Camry LE i XLE charakteryzują się dodatkowymi chromowanymi akcentami zewnętrznymi, a wersja SE debiutuje z własnym dolnym designem nadwozia i wyłączną górną częścią kratki. SE dodatkowo posiada dolną kratkę składającą się z trzech części, w której umieszczone są lampy przeciwmgielne, a także czarne sportowe wykończenia wokół reflektorów. Wyraźniejsze zdobienia progów w wersji SE skutecznie łączą się z zintegrowanymi spoilerami przednim i tylnym, podkreślając szerokość, a pokrywa bagażnika zawiera zintegrowany spoiler.

W podkreśleniu nowego designu nadwozia pojawiają się cztery nowe kolory. Dwa z tych kolorów (Attitude Black Metallic i Clearwater Blue) są nowością w Toyocie w USA. Attitude Black Metallic łączy w sobie jasnoniebieski pigment, co nadaje mu ciekawy wygląd klasycznej czerni; Clearwater Blue zawiera srebrny metaliczny pigment, co nadaje mu szklany, wodnisty wykończenie.

Design wnętrza

Choć posiada niemal te same zewnętrzne wymiary co poprzednia generacja, Camry z 2012 roku oferuje bardziej przytulne i przestronne wnętrze. Nowy projekt deski rozdzielczej, zmodyfikowane położenie siedzeń, zaprojektowane na nowo fotele oraz „chude” wykończenia drzwi, słupków i podsufitki łączą się, aby dodać zarówno faktycznego miejsca, jak i zwiększonego wrażenia przestronności, jednocześnie poprawiając widoczność na zewnątrz. Przesunięcie fotela kierowcy i standardowa kolumna kierownicza z regulacją (zwiększenie kąta nachylenia o 33 procent dla większego komfortu kierowcy) również wspomagają widoczność do przodu i polepszają pozycję kierowcy.

Pedał gazu i przednie siedzenia zostały przesunięte do przodu, a punkt uchwytu tylnych siedzeń przesunięto do tyłu, zwiększając odległość między siedzeniami o 0.6 cala; w połączeniu z nowymi kształtami tylnych oparć, zwiększa to przestrzeń na kolana z tyłu o 1.8 cala. Zmieniony środkowy konsol oraz przedni brzeg poduszki siedzenia tylnego zwiększają przestrzeń na nogi środkowego pasażera z tyłu o dwa cale.

Nie tak oczywiste są liczne obszary, w których projektanci Toyoty Camry przekształcili wykończenie wnętrza, aby zwiększyć poczucie przestronności, w tym słupki A i B, podsufitkę nad tylnym siedzeniem oraz wykończenia drzwi. W większości pojazdów pozostawia się przestrzeń między strukturą a wykończeniem, aby uzyskać „czystą” powierzchnię. Stosując podejście do projektowania „chudych” samochodów, wykończenie ściślej przylega do struktury pod spodem. Efektem jest dodatkowa przestrzeń, która przyczynia się bardziej do poczucia komfortu niż sugerowane zyski w czystych milimetrach.

Trójwymiarowa konstrukcja i różnorodność tekstur materiałów nadają nowej desce rozdzielczej poczucie głębi, podczas gdy same kształty przyczyniają się do bardziej przestronnej kabiny i poprawionych widoczności do przodu. Wyraźnie zakrzywiony środkowy panel wydaje się unosić nad deską rozdzielczą, redukując jej wizualną masę. Miękkie tekstury użyte na górnej części deski rozdzielczej, górnych wykończeniach drzwi, podłokietnikach drzwi oraz podłokietniku konsoli centralnej przyczyniają się do większego komfortu w Camry. Szwy na miękkiej tapicerce deski rozdzielczej i wykończenie w pasującym kolorze pomagają stworzyć poczucie luksusu. Aluminium i chrom są stosowane oszczędnie.

W wersjach LE i XLE Camry znajdują się siedzenia w kolorze kości słoniowej lub szarym; Camry SE charakteryzuje się unikalną tapicerką w czarnym na czarnym lub czarnym na szarym. Nowo zaprojektowane ramy przednich siedzeń, wyższe oparcia oraz dłuższe poduszki siedzeń zwiększają komfort. Regulacja wysokości fotela kierowcy oferuje prawie pół cala większy zakres niż wcześniej (całkowity zakres to 2.4 cala). Sportowe fotele przednie SE zapewniają grubsze boczne bolstery, a ekskluzywna trójramienna kierownica pokryta skórą oferuje kontrolę zmiany biegów za pomocą automatycznej skrzyni biegów sześciobiegowej.

W 2012 roku Toyota Camry oferuje cztery materiały do pokrycia siedzeń: tkaninę w wersjach LE i XLE; tkaninę z SofTex w SE, skórzane wykończenie w XLE V6 (opcjonalnie w XLE czterocylindrowym) oraz Ultrasuede® z skórą dostępną dla SE i XLE Hybrid. Podgrzewane siedzenia są standardem w XLE V6 i są dostępne dla SE, XLE czterocylindrowego oraz hybrydowego z regulacją temperatury.

Nowa Camry zapewnia dodatkową funkcjonalność, której oczekują dzisiejsi konsumenci, jednocześnie utrzymując sterowanie w prostym i intuicyjnym formacie. Pokrętła kontrolne dają wrażenie wysokiej precyzji podczas użycia. Szczególną uwagę zwrócono na funkcjonalność i komfort w projektowaniu konsoli centralnej. Miękkie podkładki na kolana po obu stronach dodają komfortu dla kierowcy i pasażera; przednia część oferuje złącze akcesoryjne 12V oraz łatwo dostępne gniazdo USB/wejściowe do podłączenia iPodów i innych urządzeń multimedialnych. Przesuwane tylne drzwi konsoli – zamiast bardziej tradycyjnego projektu odchylanego – umożliwiają łatwiejszy dostęp z każdego przedniego siedzenia. Dwie wersje kierownicy, z wbudowanymi kontrolami audio i Bluetooth®, są dostępne: czteroramienna dla LE; skórzana czteroramienna dla XLE; oraz sportowa trójramienna, skórzana dla SE.

Wszystkie wersje posiadają teraz standardowe tylne siedzenie z rozdzielonym oparciem 60/40, które zwiększa pojemność bagażnika. Siedzenia można opuścić za pomocą zdalnego zwolnienia z obszaru bagażnika. Boczne poduszki powietrzne dla tylnego siedzenia są standardem we wszystkich wersjach, a podłokietnik z uchwytami na kubki dodaje komfortu i wygody.

Zaawansowane Połączenie

W Camry bezproblemowo zintegrowane są najnowocześniejsze urządzenia elektroniczne oraz ulepszone funkcje łączności. Standardowe połączenie bezprzewodowe Bluetooth do kompatybilnych rozmów telefonicznych bez użycia rąk, teraz ulepszono o funkcję automatycznego transferu książki telefonicznej. Również standardowym wyposażeniem jest port USB, który pozwala na odtwarzanie muzyki i wideo z przenośnych urządzeń audio, wykorzystując system audio pojazdu oraz dostępny wyświetlacz w desce rozdzielczej, w tym pełną integrację z iPodem.

Standardowy system audio w wersjach LE, XLE i SE jest wyposażony w 6.1-calowy ekran oraz sześć głośników. Ekran wyświetla również monitor energii oraz dane dotyczące zużycia paliwa i działa jako monitor dla dostępnej zintegrowanej kamery cofania (tylko SE i XLE) oraz systemu audio Display. Ekran oferuje również nowy system nawigacji oraz dostęp do Entune, innowacyjnego multimedialnego systemu Toyoty. Dostępny system HD Radio zapewnia jakość dźwięku CD z cyfrowych transmisji FM i ma funkcje maksymalizujące jakość dźwięku analogowego oraz AM. System będzie zawierał HD Radio zTagowaniem iTunes dla przyszłych zakupów oraz SiriusXM Satellite Radio™.

Najwyższej klasy system audio jest wyposażony w nowy siedmiocalowy system nawigacji Premium HDD z Entune™ i JBL. System ten oferuje nową funkcję podziału ekranu, która umożliwia jednoczesne wyświetlanie informacji o nawigacji i audio.

Toyota Camry oferuje również nowy system audio JBL GreenEdge™, który łączy ośmiokanałowy wzmacniacz i głośniki montowane w drzwiach, zapewniając wysokiej jakości dźwięk. Wzmacniacz GreenEdge osiąga 66-procentową redukcję całkowitej masy i 50-procentowe zwiększenie efektywności dźwięku. Głośniki GreenEdge produkują wyższą moc dźwięku przy tym samym poborze energii lub mniejszym niż konwencjonalne modele.

System Multimedialny Entune

Camry będzie jednym z pierwszych modeli Toyoty, które zaoferują system multimedialny Entune. Po raz pierwszy w historii samochodów Toyoty, nowy system wykorzystuje smartfony do zapewnienia bogatszych doświadczeń w pojazdach, z pełną integracją dostępu do nawigacji, rozrywki i informacji.

Toyota Entune wprowadza pierwszą na świecie obsługę aplikacji mobilnych, takich jak Bing, OpenTable i movietickets.com, a także dostęp do użytecznych usług związanych z podróżami, takich jak prognoza pogody na żywo, informacje o ruchu, cenach paliwa (lokalizacja i cena), giełdach oraz sporcie. Toyota Entune przynosi największy wybór opcji muzycznych dostępnych w pojeździe, w tym ponad 750 stacji iHeartRadio oraz spersonalizowaną usługę muzyczną Pandora.

Systemy audio połączone z Entune posiadają najlepszy w klasie, zaawansowany system rozpoznawania głosu, który pomaga kierowcy skupić się na drodze, eliminując potrzebę zapamiętywania tysięcy komend głosowych. System pozwoli również na odczyt i powtórzenie wiadomości tekstowych, z możliwością odpowiedzi założonymi „Szybkimi Odpowiedziami”, takimi jak: „Jadę i odpowiem później.”

Nowy standard cichości w sedanach średniej wielkości

Długo uważana za punkt odniesienia w zakresie płynności jazdy i cichości w segmencie średniej wielkości, całkowicie nowa Camry podnosi standardy, podnosząc obie cechy na jeszcze wyższy poziom. Aby zredukować hałas w całej kabinie, skoncentrowano się na tłumieniu dźwięków, które były najbardziej wyraziste. W miarę jak układy napędowe stawały się coraz bardziej wyrafinowane i cichsze, hałas wiatru i drogi stały się bardziej zauważalne dla kierowców i pasażerów. Niska wartość hałasu (w decybelach) nie zawsze oznacza subiektywnie ciche wnętrze. Postrzeganie hałasu przez pasażerów pojazdu zależy również od rodzaju i częstotliwości dźwięku.

Określono, gdzie takie zauważalne dźwięki wchodzą do kabiny, a w tych obszarach dodano dodatkową izolację. Nowe materiały pochłaniające dźwięk wyciszają każdy hałas, który uda się przeniknąć do wnętrza. W szczególności inżynierowie skoncentrowali się na tłumieniu dźwięków bliskich częstotliwości mowy ludzkiej, aby stworzyć bardziej komfortowe środowisko do rozmowy.

Środki mające na celu zmniejszenie hałasu wiatru obejmują mocniejsze uszczelki drzwi i progów; zoptymalizowane umiejscowienie materiałów izolacyjnych; piankę stosowaną w dachu, słupkach i otworach drzwi; akustyczne szkło używane w przedniej szybie modeli V6 i Hybrid; oraz specjalne wzmacnianie otworów dolotowych.

Struktura deski rozdzielczej i montaż, jedno z najbardziej skomplikowanych miejsc w nowoczesnych samochodach, został dokładnie zoptymalizowany, aby zapobiec wnikaniu hałasu. Może to również być źródłem wnikania hałasu. Struktura wykorzystuje nową belkę poprzeczną i centralny wzmacniacz oraz warstwowe stalowe blachy w celu tłumienia rezonansu i redukcji wibracji. W połączeniu ze stali warstwową, stosuje się piankę asfaltową do absorpcji energii wibracyjnej, zwiększając skuteczność tłumienia dźwięku.

Zewnętrzny tłumik deski wykorzystuje warstwę powietrzną między panelem deski a pochłaniającą dźwięk filcem. Wewnętrzna warstwa wyciszająca wykorzystuje miękkie i twarde filce, aby zablokować szeroki zakres niskich i wysokich częstotliwości. Grubość i obszary aplikacji powłok tłumionych zostały zoptymalizowane w celu zredukowania wibracji podłogi i wnikania hałasu przez podłogę, a nowy rodzaj dywanu pomaga wyeliminować hałas. Panele wyciszające zamontowane w nadwoziu tylnych kół oraz nowe materiały pochłaniające dźwięk dodane do wewnętrznych wykończeń bagażnika jeszcze bardziej redukują hałas związany z oponami i nadwoziem kół.

Wyjątkowa obsługa i jazda

Bardziej sztywna struktura nadwozia, zmodyfikowane zawieszenie przednie, zaprojektowane na nowo zawieszenie tylne i aerodynamika wszystko to przyczynia się do nadania nowej Camry większej stabilności w prostym kierunku i lepszej reakcji układu kierowniczego, jednocześnie poprawiając komfort jazdy. Stabilność prowadzenia, więcej niż tylko przekazywanie przyjemności z jazdy, ma również duży wpływ na poczucie bezpieczeństwa kierowcy.

Struktura nadwozia Toyoty Camry z 2012 roku wykorzystuje większą ilość stali o wysokiej wytrzymałości (440 Mpa lub wyższej) niż wcześniej oraz jeszcze mocniejszej blachy stalowej o wysokiej wytrzymałości (590 Mpa lub wyższej), co skutkuje mocniejszym, ale lżejszym nadwoziem niż w poprzednim modelu. Rozszerzona konstrukcja drzwi i błotników umożliwia zastosowanie smuklejszej, ale mocniejszej budowy. Stalowe podpory zderzaków aluminiowych są lżejsze, ale mocniejsze niż wcześniej. Nowo opracowana plastikowa osłona pokryw zderzaków i otworów dolotowych również zmniejsza wagę.

Usztywnione sekcje czołowej zwiększają sztywność obszaru zawieszenia, tłumiąc skręty. Wieże zawieszenia przedniego są bezpośrednio połączone przez czołową ściankę, aby zwiększyć sztywność, a sposób mocowania i wzmocnienia został wzmocniony. Całkowicie nowa podłoga podwozia i tylny subframe zwiększają kontrolę siły bocznej i sztywność skrętną.

Zawieszenie przednie typu McPherson teraz wykorzystuje sprężyny zwijające w odwrotnej kolejności, co poprawia stabilność w linii prostej. Tłumienie amortyzatorów i grubość stabilizatora również zostały zoptymalizowane. Zawieszenie tylne zachowuje sprawdzoną konfigurację podwójnego wahacza z poprzedniego modelu, ale zostało zaprojektowane z nową geometrią (zwiększone ustawienie trakcji podczas pokonywania zakrętów i hamowania) oraz dostosowanymi komponentami w celu zwiększenia stabilności podczas zakrętów. Sprężyny, tuleje, stabilizator i tłumienie amortyzatorów zostały wszystkie zrewidowane.

Tylne lampy łączone oraz lusterka boczne w Camry z 2012 roku zawierają aerodynamiczne stabilizatory, inspirowane technologią wyścigów Formuły 1, które tworzą wiry powietrzne na bokach nadwozia, aby stabilizować nadwozie i przyczynić się do stabilności prowadzenia. Elementy aerodynamiczne podwozia regulują przepływ powietrza pod pojazdem, co również przyczynia się do płynności jazdy.

Model Camry SE cechuje się specyficznymi komponentami zawieszenia i strojenia, w tym ekskluzywnymi wahaczami i lżejszymi, sztywniejszymi dolnymi ramionami przedniego zawieszenia. Sprężyny przednie i tylne są unikalne dla tego modelu, a amortyzatory cechują się wewnętrznymi sprężynami, co zwiększa opór przy zakręcie. Tylne ramię kontrolne nr 1 zawieszenia wykorzystuje tuleję z kulką, aby dalej zwiększyć zwinność prowadzenia.

Wszystkie nowe modele Camry będą pierwszymi, które zaoferują najnowszy system sterowania elektrycznym wspomaganiem kierownicy (EPS) Toyoty, który zapewni większą elastyczność w regulacji odczucia kierownicy. System reguluje reakcję wspomagania w zależności od prędkości pojazdu, a po raz pierwszy również w zależności od szybkości wprowadzenia sygnału przez kierowcę. Funkcja wykrywania prędkości pojazdu zapewni lekką pracę przy niskich prędkościach, zmieniając ją na umiarkowaną przy wyższych prędkościach.

Klasa SE będzie miała współczynnik wspomagania, który zapewnia sportowe odczucie w porównaniu do wersji LE i XLE.

Dodatkowo, energia elektryczna jest zużywana tylko wtedy, gdy wymagana jest moc wspomagająca, co pomaga poprawić efektywność paliwową. Elektryczne wspomaganie kierownicy jest również bardziej przyjazne dla środowiska, ponieważ nie wymaga płynu hydraulicznego.

Wszystkie modele Toyoty Camry mają nowe, opracowane opony całoroczne, zaprojektowane z myślą o optymalnej równowadze pomiędzy oszczędnością paliwową, prowadzeniem, cichością, komfortem jazdy i wydajnością hamowania. W wersji LE standardem są 16-calowe koła; SE ma standardowe pięcioramienne 17-calowe koła aluminiowe, a V6 SE oferuje pierwsze 18-calowe koła aluminiowe w Camry. Ten ostatni model ma unikalny projekt szprych w kształcie spiralnym z oponami letnimi 225/45R18. Modele Camry SE będą również wyposażone w opony o większym uchwycie. Camry XLE ma standardowe 17-calowe koła aluminiowe z eleganckim dziesięcioramiennym wzorem.

Bezpieczeństwo i Ochrona

Wszystkie modele Camry z 2012 roku są wyposażone w 10 standardowych poduszek powietrznych: poduszki powietrzne SRS o podwójnym działaniu z przodu, poduszki powietrzne boczne w przednich i tylnych siedzeniach, poduszki powietrzne kurtynowe oraz poduszka powietrzna dla kierowcy i pasażera z przodu. Poduszka powietrzna dla pasażera z przodu oraz boczne poduszki powietrzne dla tylnych siedzeń są nowością w Toyocie Camry.

Struktura nadwozia Camry została zaprojektowana, aby pomóc w absorpcji sił uderzenia kolizji i zminimalizować deformację kabiny pasażerskiej. Stal o wysokiej wytrzymałości jest stosowana do wzmocnień słupka B i progów, aby pomóc zarządzać ogólną deformacją nadwozia w przypadku niektórych kolizji bocznych. Ramy siedzeń również zostały zaprojektowane w celu pomocy w absorpcji obciążeń z kolizji bocznych. Wewnętrzna struktura maski i konstrukcja krawędzi przedniej są zaprojektowane, aby zmniejszyć obrażenia pieszych w przypadku kolizji.

Podobnie jak wszystkie modele Toyoty, Camry będzie miała standardowy system bezpieczeństwa Star Safety System™, który obejmuje kontrolę stabilności pojazdu (VSC), kontrolę trakcji (TRAC), system antyblokady (ABS), elektroniczną dystrybucję momentu hamulcowego (EBD) i system wspomagania hamowania. Obejmuje także system Smart Stop Technology do nadzorowania hamowania. Standardowym wyposażeniem jest elektroniczny system monitorowania ciśnienia w oponach.

Kolejny dostępny system bezpieczeństwa, Safety Connect, zapewnia dostęp do centrum telefonicznego z żywym operatorem, który może wysłać policję i pojazdy ratunkowe. System łączy automatyczne powiadamianie o kolizji oraz funkcję lokalizacji skradzionego pojazdu, która może śledzić lokalizację skradzionego pojazdu za pomocą GPS i pomóc w jego odzyskaniu przez policję.

Nowy dostępny system monitorowania martwego pola wykorzystuje radar fal submilimetrowych do wykrywania pojazdów w martwych polach kierowcy. Kiedy system wykryje pojazd w sąsiednim pasie, ostrzega kierowcę za pomocą wskaźników w lusterkach bocznych. Jeśli kierunkowskaz jest włączony, a w martwym polu kierowcy znajduje się pojazd, wskaźnik na odpowiednim lusterku zacznie migać. Kierowca może wyłączyć system, jeśli zechce.

2.4 Hybrid CVT (187 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2362 Cm3
Moc109.6 Kw @ 6000 Rpm
149 Hp @ 6000 Rpm
147 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy138 Lb-Ft @ 4400 Rpm
187 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoHybrydowy
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówContinuously Variable Transmission (Bezstopniowa skrzynia CVT)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar oponyP215/55 R17
Długość189.2 In (4806 Mm)
Szerokość71.7 In (1821 Mm)
Wysokość57.7 In (1466 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62/61.6 In (1
Rozstaw osi109.3 In (2776 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Pojemność bagażnika14.5 Cuft (411 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna3483 Lbs (1580 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4630 Lbs (2100 Kg)
Spalanie miasto33 Mpg Us (7.1 L/100Km)
Spalanie trasa34 Mpg Us (6.9 L/100Km)
Średnie spalanie33.5 Mpg Us (7 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.