TOYOTA Camry TRD 2019-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

TOYOTA Camry TRD 2019-Present

Przejdź do galerii zdjęćTOYOTA Camry TRD 2019-Present

Jeśli chodzi o modele wydajnościowe, TRD to marka, której szukają entuzjaści Toyoty. W 2020 roku Camry TRD oferuje zupełnie inny model niż te dla emerytów. Przypomina bardziej ninja wojownika ukrytego pod poncho.

Camry TRD trudno odróżnić od innych modeli Camry, jednak istnieją pewne subtelne detale wizualne, które mogą to sugerować. Przede wszystkim ma sportowy body-kit z czarnym grillem, wlotem powietrza w stylu siatki i czarnymi oznaczeniami zewnętrznymi.

Oferowane kolory to Supersonic Red, Windchill Pearl, Celestial Silver Metallic – w dwóch odcieniach oraz Midnight Black Metallic. Podwójne końcówki wydechowe są również wypolerowane, co dopełnia sportowy wygląd zewnętrzny. Taki agresywny wygląd z pewnością nie mógłby się obejść bez zestawu 19-calowych kół z oponami 235/40R19 Bridgestone Potenza.

Pod maską znajduje się silnik V6 o pojemności 3,5 litra, który oferuje 301 KM, współpracujący z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów z łopatkami do zmiany biegów. Ponieważ jest przeznaczony do sportowej jazdy, Camry TRD ma ulepszone zawieszenie z sztywniejszymi sprężynami śrubowymi. W ten sposób samochód z napędem na przednie koła jest sztywniejszy o 44% w przednim zawieszeniu i 67% w tylnym. Tak jak każde inne auto TRD, Camry TRD zostało specjalnie dostrojone przez Zespół Rozwoju Wyścigów Toyoty na torze prób w Arizonie oraz na torze prób TMC Higashi-Fuji w Japonii.

Toyota ponownie wprowadza swoje wyścigowe dziedzictwo na drogi, prezentując modele Camry TRD i Avalon TRD – dwa sedany, które uwielbiają zakręty i mają charakterystyczny dźwięk wydechu. Dzięki aerodynamicznej stylizacji stworzonej przez Calty, amerykańskie biuro projektowe Toyoty, oraz wzmocnionej wydajności podwozia dzięki Toyota Racing Development (TRD), te sportowe wersje Camry i Avalonu to sedany, o które prosili entuzjaści motoryzacji.

Wielu fanów Toyoty już zna wartość, jaką niesie ze sobą emblemat TRD, widoczny na wytrzymałych, przystosowanych do jazdy w terenie pickupach i SUV-ach marki. Zdobywanie Baja to tylko jedna z wielu sztuk, które osiągnęły pojazdy TRD w świecie sportów motorowych. Teraz TRD przenosi swoje sportowe dostosowania do sedana, łącząc większą zwinność, precyzję i kontrolę nad nadwoziem z przyciągającym wzrok designem i codzienną użytecznością.

Gdy Toyota zaprezentowała nową generację modelu Camry w 2018 roku, sprzedaż sportowych wersji SE i XSE wzrosła. Rok później Toyota wprowadziła całkowicie nowego Avalona z wersją XSE, dostępną po raz pierwszy. Te sedany są stylowe i przyjemne w prowadzeniu. Toyota przesuwa granice jeszcze dalej w modelach Camry TRD i Avalon TRD, które oferują lepszą wydajność inspirowaną torami oraz stylizację. W modelach tych znajdziemy pełne wyposażenie standardowe z wersji Camry SE i Avalon XSE, połączone z ekskluzywnymi ulepszeniami i strojem podwozia TRD.

Toyota Camry TRD i Avalon TRD będą dostępne w modelu roku 2020, a ich premiera planowana jest na jesień 2019.

Gotowe do jazdy

Nowe modele Toyota Camry TRD i Avalon TRD przedstawiają holistyczne podejście TRD do ulepszania pojazdów. Oba modele są napędzane przez znany silnik V6 DOHC o pojemności 3,5 litra, generujący 301 koni mechanicznych, oraz 8-biegową skrzynię automatyczną z trybem sportowym i łopatkami do zmiany biegów. Silnik V6 oddycha swobodniej dzięki specjalnie stuningowanemu dwururkowemu układowi wydechowemu, co nadaje obu modelom głębszy dźwięk na postoju i przy przyspieszaniu.

„Stuningowany pod tor” oznacza to dokładnie. Inżynierowie TRD opracowali dynamiczne cechy pojazdu poprzez przeprowadzanie intensywnych testów w Toyota Arizona Proving Ground, TMC Higashi-Fuij Proving Ground (Japonia) oraz MotorSport Ranch (Teksas).

Grubsze wzmocnienia podwozia zwiększają sztywność skrętną, a unikalne sprężyny wahaczowe obniżają oba pojazdy o 0,6 cala, co daje niższy środek ciężkości. Specjalnie stuningowane amortyzatory oraz matowe czarne felgi aluminiowe o wymiarach 19 x 8,5 cala dopełniają pakiet zawieszenia, który poprawia kontrolę nad nadwoziem, zwinność prowadzenia i precyzję kierowania. Przednie hamulce są większe, z tarczami o średnicy 12,9 cala i podwójnymi zaciskami, w porównaniu do 12,0-calowych tarcz i pojedynczych zacisków w wersjach XSE. Wydajność hamulców została również dostosowana, aby zapewnić bardziej bezpośrednią odpowiedź, dopasowaną do sportowych dynamik pojazdu.

Calty dodało obu modelom uderzające elementy aerodynamiczne, wykorzystując ostrzejsze linie nowej generacji Camry i Avalonu oraz agresywną sylwetkę zmodyfikowanego podwozia TRD. Aerodynamiczny zestaw nadwozia, który obejmuje przedni splitter, boczne spoilery aerodynamiczne, spojler na pokrywie bagażnika i dyfuzor tylny, łączy odważny styl z poprawą stabilności pojazdu przy wysokich prędkościach, co zwiększa pewność siebie kierowcy. Do tego czerwone paski, malowane na czerwono zaciski hamulcowe i oznaczenia TRD sprawiają, że oba sedany mają wygląd spragniony drogi.

Te sedany TRD nadal będą dostarczać wysoką jakość, niezawodność i niezawodność, które są synonimem Toyoty. Oba modele będą standardowo wyposażone w system Toyota Safety Sense-P, zestaw zaawansowanych technologii wspomagających kierowcę, w tym system hamowania awaryjnego.

Toyota Camry TRD

Zaangażowanie Toyoty w kierowców entuzjastów widoczne jest w poziomie detali, jakie TRD i Calty włożyły w te modele.

W modelu Toyota Camry TRD, matowe czarne felgi aluminiowe o wymiarach 19 x 8,5 cala są o pół cala szersze, a jednocześnie o 3,1 funta lżejsze (każda) od felg o wymiarach 19 x 8,0 cala w wersji XSE. W połączeniu z standardowymi oponami letnimi Bridgestone Potenza 235/40R19, ta kombinacja redukuje masę nieosadzoną, zwiększa przyczepność boczną i przyspiesza reakcję na wchodzenie w zakręty.

Podwozie Camry zostało dodatkowo wzmocnione sztywniejszymi sprężynami oraz przednimi i tylnymi stabilizatorami dla zwiększenia sztywności przechyłu o 44% z przodu i 67% z tyłu. Aby uzupełnić zmiany sprężyn, opracowano unikalne amortyzatory TRD, które kontrolują ruch pionowy i przechył pojazdu, zachowując jednocześnie jakość jazdy TRD na drodze.

Oprócz aerodynamicznych elementów nadwozia TRD, Camry TRD ma unikalny błyszczący czarny grill z wstawką sportowej siatki i czarne oznaczenia na nadwoziu. Dostępne kolory to odpowiednio dramatyczny Supersonic Red, Windchill Pearl, Celestial Silver Metallic – wszystkie trzy w dwóch odcieniach – oraz Midnight Black Metallic. Polerowane stalowe końcówki wydechu TRD na układzie wydechowym dopełniają zewnętrzną metamorfozę.

W środku kierowca Toyoty Camry TRD zobaczy czerwień – w wykończeniu, rzecz jasna. Kabina jest wyposażona w przednie siedzenia pokryte czarną skórą Sport SofTex® z tkaninowymi wstawkami, czerwonymi akcentami oraz haftowanymi na czerwono zagłówkami TRD. Skórzana kierownica także ma czerwone przeszycia, a pasy bezpieczeństwa są czerwone. Gałka zmiany biegów z wytłoczonym logo TRD, unikalne dywaniki TRD oraz wizualny start-up MID TRD dopełniają ulepszenia kabiny.

Toyota Avalon TRD

Modyfikacje TRD działają tak samo na modelu Avalon, jak na Camry. Toyota Avalon TRD jest wyposażona w podgrzewane przednie siedzenia pokryte czarną skórą Sport SofTex z ultra-suede wstawkami i czerwonymi akcentami. Otrzymuje także haftowane na czerwono zagłówki TRD, skórzaną kierownicę z czerwonymi przeszyciami, czerwone pasy bezpieczeństwa, gałkę zmiany biegów z wytłoczonym logo TRD oraz unikalne dywaniki TRD.

Matowe czarne felgi aluminiowe o wymiarach 19 x 8,5 cala redukują masę nieosadzoną o 18 funtów w porównaniu do 19-calowych kół w 2019 roku Avalon XSE. Tak jak w przypadku Camry TRD, niepowstrzymany dźwięk silnika V6 o mocy 301 KM wydobywa się z polerowanych stalowych końcówek wydechu TRD. Czerwone paski na aerodynamicznych elementach nadwozia oraz czerwone pasy bezpieczeństwa i akcenty dopełniają stylizację Avalona TRD.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.