Toyota Celica z 1990 roku na zawsze zapisze się w historii jako jeden z najbardziej udanych samochodów rajdowych, z ponad 30 zwycięstwami w WRC oraz tytułami mistrza świata dla zespołu lub jego kierowców.
W połowie lat 90-tych Toyota miała trudności, aby pokonać innych producentów samochodów w Mistrzostwach Świata w Rajdach, ponieważ zespoły Lancia i Ford były szybsze. Japoński producent wiedział, że bez wersji z napędem na wszystkie koła nie ma szans na zwycięstwo, dlatego w 1989 roku wprowadzono linię Celica, w której GT4 była najsilniejszą wersją. Wtedy wszystko się zmieniło i stało się to samochodem, który trzeba było pokonać.
Celica z 1990 roku przeszła z kanciastego designu swojego poprzednika do zaokrąglonych kształtów ery biodesignu. Jej wysuwane reflektory były wciąż na czasie, a zaokrąglona, krótka kabina została zaprojektowana tak, aby zminimalizować opór powietrza. Toyota oferowała ten samochód zarówno jako hatchback, jak i coupe. Wersja GT4 była dostępna tylko jako hatchback i miała wlot powietrza oraz kilka dodatkowych otworów wentylacyjnych na masce.
Wnętrze pojazdu wyposażono w cztery miejsca, ale z tyłu było bardzo mało miejsca, nawet dla małego dziecka. W wielu krajach samochody dwuosobowe były bardziej obciążone podatkami niż te z czterema miejscami. Toyota zamontowała zaokrąglony zestaw wskaźników zawierający tylko podstawowe informacje. Tylko wersja GT4 miała wskaźnik temperatury oleju.