Nowa generacja Corolli wyróżniała się przepięknym designem z eleganckimi liniami, które sprawiały, że wyglądała na droższą, niż w rzeczywistości była.
Nowy model oferował więcej technologii, lepszą efektywność i stał się bardziej przyjemny w prowadzeniu w porównaniu do poprzedniego modelu Corolli.
Reflektory LED były standardem we wszystkich wersjach wyposażenia, podobnie jak automatyczne światła drogowe.
Corolla była dostępna w 6 wersjach wyposażenia: L, LE, LE Eco, SE, XSE i XLE.
Model z 2018 roku był napędzany przez silnik czterocylindrowy o pojemności 1.8 litra, który generował 132 KM i 128 funtów stóp momentu obrotowego. Wersja LE Eco oferowała 140 KM.
Silniki współpracowały z bezstopniową automatyczną skrzynią biegów, a opcjonalnie dostępna była 6-biegowa skrzynia manualna tylko dla wersji SE.
Podstawowy model był dobrze wyposażony i zawierał 15-calowe stalowe felgi, LED-owe światła do jazdy dziennej, adaptacyjny tempomat, 6.1-calowy ekran dotykowy oraz system audio z 6 głośnikami i portem USB. Do funkcji bezpieczeństwa należała kamera tylna, ostrzeżenie przed kolizją z automatycznym hamowaniem awaryjnym oraz wykrywanie pieszych, a także ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu z asystentem kierownicy.
Wersja LE Eco wzbogacona była o 16-calowe stalowe felgi, podgrzewane lusterka, ulepszoną tapicerkę oraz automatyczną klimatyzację (wszystkie te funkcje były specyficzne dla wersji LE) oraz mocniejszy silnik z dostosowanym zawieszeniem i poprawioną aerodynamiką.
Wersja XLE posiadała panoramiczny dach, bezkluczykowy dostęp i zapłon, tapicerkę przypominającą skórę, podgrzewane przednie siedzenia oraz większy ekran dotykowy, co miało na celu zwiększenie komfortu.
Po raz pierwszy w Ameryce Północnej, najnowszy, stylowy i najbardziej zaawansowany technologicznie mały samochód Toyoty, zupełnie nowa Corolla Hatchback 2019, debiutuje na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Jorku w 2018 roku.
Nie pozwól, by jej niewielkie rozmiary cię zmyliły – hatchback, w wersjach SE lub XSE, ma na celu wywarcie ogromnego wrażenia. Z długą listą standardowych funkcji, które obejmują Entune 3.0 z Apple CarPlay i integracją z Amazon Alexa; poprawionym sportowym zawieszeniem i nową globalną architekturą Toyoty (TNGA); oraz pierwszym zastosowaniem Toyota Safety Sense 2.0 w Ameryce Północnej, Corolla Hatchback trafia w gusta kierowców, którzy cenią autentyczność, użyteczność, praktyczność i styl.
Niezłomny Styl
Toyota Corolla Hatchback ma wyjątkowy styl. Przy tematyce Shooting Robust oraz celem projektowania Agility, projektanci stworzyli formę, która jest jednocześnie wyróżniająca się, dynamiczna, muskularna i wyrafinowana. Shooting odnosi się do sportowego charakteru designu, który jest widoczny w każdej jego części.
Z tymi koncepcjami w myśli, Toyota Corolla Hatchback to starannie dobrany koktajl emocjonalnych linii, zagięć i powierzchni. Jest niższa (o 1,0 cala), szersza (o 1,2 cala) i dłuższa (o 1,5 cala) od swojego poprzednika, Corolli iM. Ma również szersze przednie i tylne tory oraz dłuższy rozstaw osi.
Jej maska jest o dwa cale niżej niż wcześniej, co zapewnia pasażerom doskonałą widoczność do przodu. Nowy przód z zaokrąglonym nosem i trapezoidalnym grillem to dalsza ewolucja filozofii projektowania Toyoty: Under Priority Catamaran i Keen Look, które podkreślają zwiększoną szerokość Corolli Hatchback.
Smukłe, J-kształtne reflektory LED Bi-Beam głęboko wchodzą w przednie błotniki i podkreślają przód zarówno stylowo, jak i precyzyjnie oświetlając. Z przodu zwis został skrócony o 0,8 cala; z tyłu jest o 0,8 cala dłuższy. Wyrzeźbione linie charakterystyczne w profilu łączą wystające boki obu końców, tworząc aktywny, dobrze osadzony wyraz, który jest rzadkością wśród konkurencji. Rozmiary kół wahają się od 16 do 18 cali średnicy.
Nowy tył podkreśla sportowy charakter Toyoty Corolla Hatchback. Związek między przodem a tyłem jest ściśle powiązany, ponieważ tył ma bardziej zaokrągloną sylwetkę, obejmującą proste, zwarte, ale potężne, trójwymiarowe linie. Jej klapa – teraz wykonana z TSOP (Toyota Super Olefin Polymer) i ABS (Akrilonitryl-butadien-styren) – jest nie tylko lekka, co wspiera efektywność paliwową, ale również ustawiona pod ostrym kątem (przesunięta o 14 stopni do przodu), co nadaje jej sportowy wygląd. Tylne lampy LED w całości mają dyfuzor wewnętrzny, zaprojektowany w celu podkreślenia mocnej postawy hatchbacka. Stylizacja tylnego zderzaka odzwierciedla przód z jego cienkim dolnym kołnierzem i chromowanym dyfuzorem.
Różnice między SE a XSE są wyraźne. Obie wersje otrzymują reflektory LED i tylne światła, chromowany tylni dyfuzor i aluminiowe felgi. XSE podnosi poprzeczkę z 18-calowymi felgami, reflektorami przeciwmgielnymi LED, chromowanym obramowaniem grilla z przodu oraz dostępnym innowacyjnym systemem adaptacyjnego oświetlenia przedniego (AFS). AFS – dostępny tylko w XSE CVT – pozwala na skupione rozprowadzanie światła w obszarze, który odpowiada prędkości pojazdu i kąta skrętu. Jednostki LED Bi-Beam poruszają się w pionie i poziomie, by zapewnić optymalną moc świetlną, analizując kąt skrętu, prędkość pojazdu i kąt osi podłużnej pojazdu w celu dostosowania świateł.
Zakres kolorów Corolli Hatchback obejmuje nowy na rok 2019 kolor Rival Blue, a także Blizzard Pearl, Silver Metallic, Midnight Black, Galactic Aqua Mica, Scarlet i Oxide Bronze.
Wewnętrzna Emocjonalność
Prosto. Ciepło. Zapraszająco. Zmysłowo. Takie opisy inspirowały projektantów w wizji wnętrza Corolli Hatchback. Zmysłowy minimalizm przenika całe przestronne wnętrze. Z siedzeń sportowych pasażerowie z przodu mają przed sobą schludną deskę rozdzielczą, która dzięki swojemu cieńszemu górnemu powierzchni (o 0,9 cala) i szerszemu środkowemu konsolowemu (o 1,7 cala) nadaje otwarte, harmonijne odczucie.
W centrum deski rozdzielczej znajduje się standardowy, wysokiej rozdzielczości 8-calowy ekran dotykowy multimedialny. Ekran na środku zapewnia dostęp do ustawień pojazdu, sterowania audio, nawigacji, smartfona oraz aplikacji Entune 3.0. Sterowanie klimatyzacją, umieszczone poniżej portalu multimedialnego, zostało zaprojektowane w jasnej, wyraźnej formie cyfrowej.
Oprócz bycia szerszym, konsola centralna jest również dłuższa, aby dostosować się do większej różnorodności sylwetek pasażerów i preferencji komfortu. Obejmuje przegrodę centralną przed dźwignią zmiany biegów, która może pomieścić małe przedmioty, takie jak smartfon lub portfel, lub jeśli jest wyposażona, służy jako strefa ładowania bezprzewodowego Qi. Wewnątrz konsoli centralnej zmieści się łatwo smartfon o długości 5,5 cala.
Wysokopołyskowe materiały są zestawione z matowymi elementami – srebrne akcenty z Piano Black oraz dostępne kontrastowe szwy – aby najlepiej podkreślić premium wygląd i odczucie. Eliminacja niepotrzebnych napisów na przełącznikach oraz zjednoczenie kształtu, koloru, faktury i połysku wszystkich materiałów maksymalizuje ciągłość i estetyczną czystość. Taktowności również poświęcono szczególną uwagę. Uważne oczy dostrzegą zminimalizowane przerwy między przyciskami a przełącznikami, co jeszcze bardziej podkreśla wyrafinowany charakter Toyoty Corolli Hatchback.
Punkty biodrowe pasażerów z przodu są niższe (do 10,82 cala), a wyściółka została poprawiona, co zapewnia bardziej naturalną postawę ciała i pozycję dla optymalnego dostępu do wielofunkcyjnego koła kierownicy, pedałów i dźwigni zmiany biegów. Tak zoptymalizowane siedzenia pozwalają pasażerom jeszcze lepiej cieszyć się dynamicznymi osiągami Corolli Hatchback. Przednie drzwi mają rozwiązania do przechowywania, które obejmują uchwyty na kubki zdolne pomieścić butelki o pojemności 24 uncji i dokumenty w formacie A4. Tylną kanapę również wyposażono w nową wyściółkę, która poprawia komfort i minimalizuje zmęczenie. Dodatkowo znajdują się tam górne uchwyty na kubki, które pomieszczą butelki o pojemności 16 uncji.
Lista standardowych udogodnień jest tak imponująca, jak estetyka wnętrza. Wersja SE wyposażona jest w jedno-strefową automatyczną klimatyzację, skórzaną gałkę zmiany biegów oraz łopatki zmiany biegów znajdujące się za kierownicą. Standardowo znajduje się również elektroniczna hamulec postojowy, system SmartKey z trzema drzwiami, automatyczne szyby oraz dwa porty USB z przodu.
Wersja XSE rozwija zestaw udogodnień SE, dodając dwustrefową klimatyzację, siedzenia z kombinacji skóry (skórzane z tkaniną o melanżowym wyglądzie), podgrzewane siedzenia z przodu oraz ośmiopozycyjne sterowanie fotelem kierowcy. Deska rozdzielcza i drzwi XSE mają unikalne szwy, a za kierownicą wielofunkcyjną znajduje się 7-calowy wyświetlacz TFT Multi-Information Display (MID), który pokazuje informacje o pojeździe, nawigację krok po kroku oraz różne ustawienia pojazdu (w tym te związane z ostrzeżeniem o opuszczeniu pasa, asystentem trzymania pasa, systemem wczesnego ostrzegania o kolizji z wykrywaniem pieszych i systemem monitorowania martwego pola).
Choć elektryzująca w funkcjonalności i osobowości, Toyota Corolla Hatchback zapewnia cywilizowaną, cichą jazdę. Hałas od napędu i hałas drogowy zostały zredukowane dzięki poprawie efektywności układu napędowego, a także szerokiemu zastosowaniu materiałów pochłaniających dźwięk, uszczelniaczy, pianek, żeber rezonatorów i tłumików. Jej struktura TNGA wykorzystuje dodatkowe uszczelki w szczelinach paneli nadwozia, aby izolować penetrację hałasu i poprawić wydajność uszczelnienia powietrza. Aero Stabilizujące Finy Corolli Hatchback umiejscowione na tylnych lampach również przeciwdziałają hałasowi wiatru.
Wielopłaszczyznowe Multimedia
W Toyocie Corolli Hatchback nie brakuje także rozrywki i możliwości łączności. W wersji SE standardowy system Entune 3.0 Audio zawiera 8-calowy ekran dotykowy; sześć głośników; Apple CarPlay; integrację z Amazon Alexa; Entune 3.0 App Suite Connect; Safety Connect; Wi-Fi Connect; Scout GPS Link Compatible; Siri Eyes Free; gniazdo audio AUX oraz port USB 2.0 z łącznością i kontrolą iPoda; AM/FM; możliwość odtwarzania MP3/WMA; szkolenia i samouczki rozpoznawania głosu; funkcjonalność telefonu bezprzewodowego; rozpoznawanie głosu i strumieniowanie muzyki przez Bluetooth; konfigurowalny ekran główny; oraz informacje o pogodzie/ruchu drogowym za pośrednictwem Entune 3.0 App Suite.
Entune 3.0 Audio Plus, który jest standardowy w wersji XSE i opcjonalny w SE CVT, dodaje HD Radio oraz informacje o pogodzie/ruchu drogowym; SiriusXM z funkcją Cache Radio; usługi połączone Entune 3.0; Service Connect; Remote Connect. Na szczycie oferty znajduje się Entune 3.0 Audio Premium, który jest opcjonalny w XSE CVT. System ten obejmuje system JBL z 8 głośnikami i mocą 800 watów z Clari-Fi; Dynamiczne Rozpoznawanie Głosu; Dynamiczna Nawigacja; Dynamiczne wyszukiwanie punktów zainteresowania; oraz Destynacja Assist Connect.
Doświadczenie audio JBL z Clari-Fi – mające tak kompletną orkiestrację zaawansowanej mocy wyjściowej, sprzętu, struktury i oprogramowania – zostało zaprojektowane, aby zachwycić nawet najbardziej wymagających audiofilów.
Inne wyróżniające cechy systemu audio JBL obejmują:
Wolnostojące głośniki wysokotonowe Horn
Znajdujące się w słupku A na wysokości uszu dla optymalnej wydajności wysokich częstotliwości
Wzmacniacz Next-Generation HID8
800 watów mocy całkowitej, z lepszą wydajnością i efektywnością
6,7-calowe subwoofery w drzwiach
Bardziej potężna odpowiedź basowa
Premium Branding JBL
Znajdujące się na słupku A, wykończeniach drzwi i jednostce głównej
Uszczelnione panele drzwiowe
Promują czystszy i bardziej potężny bas
Głośniki średniotonowe z szerokim rozproszeniem
Zapewniają pełne brzmienie dla pasażerów z tyłu
Technologia Clari-Fi
Analizuje, odbudowuje i przywraca sygnały audio, które zostały utracone w procesie kompresji cyfrowej
Na zakończenie łączności Toyoty Corolli Hatchback znajdują się dwa porty USB (umieszczone wewnątrz konsoli centralnej i na desce rozdzielczej) oraz jeden port AUX (umieszczony na desce rozdzielczej).
Hatchback dla Kierowcy
Harmonijne połączenie komfortu i sportowej kontroli w Toyocie Corolli Hatchback zaczyna się od platformy TNGA C. Kompaktowa konstrukcja korzysta z mixu klejów, spawania punktowego i dodatkowego wzmocnienia – od góry do dołu, z boku na bok – dla korzyści w zakresie kontrolowania pojazdu i niskiego zużycia paliwa. Odczucia podczas jazdy i efektywność paliwowa zostały dodatkowo udoskonalone dzięki szerokiemu zastosowaniu aluminium oraz stali o wysokiej i ultra wysokiej wytrzymałości w lżejszej konstrukcji podwozia i nadwozia. W rzeczywistości sztywność skrętna została poprawiona o imponujące 60 procent w porównaniu do poprzednika.
Do tej muskularnej konstrukcji dołączają zmodyfikowane zawieszenia przednie i tylne. Geometria przedniego zawieszenia MacPherson została zmieniona (tj. zaktualizowana wysokość ogranicznika, pozycja stabilizatora) i obejmuje inne kluczowe ulepszenia, takie jak poprawiona twardość sprężyny oraz siła tłumienia, a także zredukowane tarcia w częściach ślizgowych. To wszystko zapewnia wysokojakościowe odczucie kierownicy, komfort jazdy i stabilność prowadzenia.
W tylnym zawieszeniu typu multi-link Corolli Hatchback, z aktualizacjami amortyzatorów i sprężyn, responsywność została wzmocniona, a geometria jest nieznacznie zmodyfikowana. Zmieniły się położenia dolnych ramion (na lepszy kąt zbieżności podczas manewrów przy wyższych prędkościach), a także umiejscowienie amortyzatorów (przesunięte do przodu dla lepszej pojemności bagażowej i zredukowanego niskoczęstotliwościowego wibracji podłużnych). Ogólnie, tarcie w przednim i tylnym zawieszeniu zostało zredukowane o 40 procent, a jego środek ciężkości obniżono o znaczne 0,8 cala.
Efekt końcowy: Toyota Corolla Hatchback, która łączy w sobie niespotykaną równowagę, opanowanie i odczucie, co sprawia, że kierowca pragnie krętych dróg – raz po raz.
Serce Radości z Jazdy
TNGA to nie tylko geneza inteligentnego manewrowania i równowagi Corolli Hatchback: zupełnie nowy napęd oparty na TNGA jest sercem tożsamości Toyoty Corolli Hatchback, która ma dawać radość z jazdy. Jej silnik czterocylindrowy o pojemności 2,0 litra Dynamic-Force z bezpośrednim wtryskiem (M20A-FKS) przyjmuje najnowsze technologie i efektywność strukturalną Toyoty, aby uzyskać większą moc, efektywność paliwową i czystsze emisje.
Fizycznie silnik jest mniejszy i lżejszy od swojego poprzednika o pojemności 1,8 litra, co pomaga obniżyć środek ciężkości Corolli Hatchback i korzystnie wpływa na jej ogólną równowagę. Silnik 2,0 litra jest również cichszy, co poprawia komfort akustyczny (NVH) dzięki takim dodatkom jak sztywniejsza obudowa korbowodu z wbudowanym wzmocnieniem; lżejsza głowica cylindrów z żywicy; oraz żebrowana miska olejowa.
M20A-FKS jest wyposażony w najnowszy system wtrysku paliwa D-4S Toyoty, który wykorzystuje wysokociśnieniowy wtrysk bezpośredni i niskociśnieniowy PFI (wtrysk paliwa do portu). System dostosowuje metodę wtrysku na podstawie warunków jazdy, aby wykonać idealne spalanie. Silnik ma również podwójny VVT-i (inteligentne zmiennozaworowe), z VVT-iE (zmiennozaworowe sterowane silnikiem elektrycznym) po stronie dolotowej i VVT-i po stronie wydechowej. VVT-iE wykorzystuje jeden silnik elektryczny zamiast ciśnienia oleju do kontrolowania zmiennego ustalania czasowania zaworów. Razem systemy czasowania zaworów zwiększają moc silnika i efektywność paliwową, a także zmniejszają emisję szkodliwych substancji.
Inne istotne ulepszenia w silniku Dynamic-Force obejmują:
Dłuższy skok
Sprężanie do 13:1
Zwiększony kąt uchwytu zaworu
Zwiększona efektywność portu dolotowego z laserowo utwardzonym siedliskiem zaworu
Wyższe tempo spalania, wysoki proces obiegu powietrza oraz wysoka objętość powietrza dolotowego
Tłoki z zaokrągloną górną powierzchnią i pochyloną ścianką
Utrzymany stały proces obiegu powietrza i szybkie spalanie
Mniejsze stukotanie i wyższy współczynnik sprężania
Zredukowane tarcie między powłoką tłoków a cylindrem
Ulepszona smarowanie z trzema dyszami olejowymi dedykowanymi każdemu cylindrowi
Lepsze MPG, dynamiczne osiągi, mniej stukotania i mniejsze zużycie oleju
Lżejszy łańcuch rozrządu
Niski hałas w kabinie i zmniejszone tarcie
Ścieżka odpływowa w korbowodzie, aby zwrócić olej z głowicy do miski olejowej
Mniejsze spienienie oleju spowodowane przez wał korbowy, co oznacza mniejszy opór obrotowy
Ramię łączące wykonane z wysokowytrzymałej stali o zoptymalizowanym kształcie
Zredukowana waga
Wałek rozrządu z konkawym profilem
Zwiększona ilość podnoszenia zaworu
Zoptymalizowany kanał wodny w głowicy i bloku silnika
Ulepszona chłodzenie i niezawodność
Niezależnie od tego, czy to codzienny dojazd, czy jazda po wąskich górskich drogach, kierowcy docenią dostępne skrzynie biegów Corolli Hatchback: zupełnie nową Dynamic-Shift CVT (K120) lub sześciobiegową skrzynię iMT (inteligentna manualna skrzynia biegów) (EG60). Dynamic-Shift CVT ma symulowane 10-stopniowe sekwencyjne zmiany biegów, tryb sportowy i łopatki zmiany biegów. Oferuje szereg innowacyjnych elementów, w tym pierwszy na świecie bieg startowy w pasażerskiej skrzyni CVT.
Posiadanie biegu startowego poprawia efektywność skrzyni biegów w niższych przełożeniach, gdzie efektywność paska jest zwykle słaba. System przekładniowy wykorzystuje napęd zębaty przy ruszaniu z pełnego zatrzymania, co skutkuje potężnym przyspieszeniem, jednocześnie rozwiązując chwilowe uczucie ociężałości, które wcześniej występowało podczas przyspieszania. Osiągnięte są zarówno płynne, jak i komfortowe osiągi startowe. Podczas przechodzenia z napędu zębatego na napęd paskowy, system przekładniowy wykorzystuje wysoko responsywne technologie kontroli zmiany biegów, wykształcone z technologii automatycznych skrzyń biegów.
Dzięki biegu startowemu pas jest dostosowany do wyższych przełożeń. Ta nowa konfiguracja nie tylko poprawia wydajność operacji paska, ale także umożliwia przyjęcie szerszych zakresów przełożeń, co prowadzi do osiągnięcia klasy prowadzącego zakresu przełożeń wynoszącego 7,5 dla klasy 2,0 litra.
Inną korzyścią biegu startowego jest zmniejszone obciążenie przy wejściu. Umożliwia to zmniejszenie rozmiaru zarówno komponentów paska, jak i kół pasowych. Ponadto kąt paska został zwężony, a średnice kół pasowych zredukowane, co skutkuje szybkością zmiany biegów, która jest o 20 procent szybsza. Mocne i przewidywalne przyspieszenie jest osiągane, co prowadzi do przyjemnego doświadczenia z jazdy.
Jednak bardziej wymagający kierowca będzie zaangażowany w zupełnie nową sześciobiegową skrzynię iMT z kontrolą dopasowania obrotów przy redukcji biegów. W porównaniu do istniejącej manualnej skrzyni biegów, nowa skrzynia jest lżejsza (o 15 funtów; całkowita waga wynosi 88 funtów) i krótsza (o 0,94 cala), co czyni ją jedną z najmniejszych skrzyń biegów na świecie. Jej niewielki rozmiar przyczynia się do poprawy efektywności paliwowej.
Skrzynia ta oferuje również wiodącą w branży efektywność przekładni, a zastosowanie kontrol iMT, które automatycznie dostosowuje obroty silnika podczas zmiany biegów, zapewnia płynne przełączanie biegów – wolne od nieprzyjemnych wstrząsów – dla kierowcy.
Udoskonalone technologie bezpieczeństwa Toyoty
Toyota nadal prowadzi w kwestiach bezpieczeństwa, a zupełnie nowa Toyota Corolla Hatchback zapewnia kierowcom i pasażerom standardowe technologie bezpieczeństwa, które przybliżają do osiągnięcia ostatecznego celu, jakim jest zero ofiar w wypadkach drogowych.
Corolla Hatchback standardowo wyposażona jest w TSS 2.0, drugą generację systemu bezpieczeństwa Toyoty (TSS). Zaktualizowany pakiet bezpieczeństwa dodaje nowe technologie i możliwości aktywnego bezpieczeństwa, które poprawiają ochronę.
Opis technologi każdej z nich: