Corolla osiągnęła swoją dziewiątą generację w 2000 roku. W 2004 roku producent wprowadził na rynek europejski wersję hatchback 3-drzwiową o sportowym wyglądzie.
Z nowym modelem na rynku, Corolla 3-drzwiowa musiała stawić czoła najlepszym pojazdom kompaktowym w Europie, takim jak VW Golf, Renault Megane, Opel/Vauxhall Astra oraz Ford Focus. Innym ważnym konkurentem na rynku była również Honda Civic 3-drzwiowa. W 2004 roku Toyota postanowiła przeprowadzić lifting, aby poprawić sprzedaż kompaktowej Corolli, która wypadała gorzej od wspomnianych modeli.
Skoro niewiele można było zmienić w wyglądzie zewnętrznym, Corolla 3-drzwiowa zyskała poprawki w dziedzinie techniki. Nowe przyciemnione reflektory i przekształcony zderzak miały na celu nadanie sportowego charakteru. Jednak reszta nadwozia, z bardziej pionową szybą przednią niż u innych konkurentów, nie pomogła w poprawie wizerunku.
W środku Corolla była wyposażona w opcję sportowych foteli, choć bez dużego wsparcia bocznego, co mogłoby pomóc podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Prosty układ deski rozdzielczej nie był tak odważny jak te oferowane przez innych rywali. Filozofia projektowania Toyoty nie była zbyt atrakcyjna dla europejskich klientów.
W kwestii techniki, Corolla 3-drzwiowa oferowała oszczędne silniki diesla o pojemności 1.4 litra oraz silnik 1.8 litra, który oferował 192 KM w wersji europejskiej. Na innych rynkach dostępna była z superładowarką, która zwiększała moc do 225 KM. Takiej wersji nie było dostępnej w Europie.
Pierwsza Corolla została wprowadzona na rynek w 1966 roku, opracowana z myślą o klientach na całym świecie
+ Nowy, świeży styl, w pełni zgodny z tożsamością marki Toyota
+ Wybór 3 silników benzynowych i 2 diesli, w tym nowego silnika 1.4 D-4D o mocy 90 KM DIN
+ Nowa skrzynia biegów Multi-mode Manual Transmission jest teraz dostępna (tylko w wersji 1.4 D-4D)
+ Ulepszenia w zakresie hałasu, wibracji i sztywności, szczególnie w wersjach diesla
+ Ulepszenia wyposażenia, zaczynając od podstawowej wersji Terra
+ Nowa wersja Sport nadaje Corolli młodzieńczy i sportowy charakter
+ Odnowiona wersja T Sport łączy znakomite prowadzenie z ekstra-sportowym wyglądem
+ Toyota spodziewa się sprzedaży około 175 000 sztuk w tym roku (ponad 66 000 sztuk nowej wersji)
Skupienie na Europie
+ Pierwsza generacja wprowadzona w 1966 roku
+ Najlepiej sprzedający się model na świecie
+ Produkt polityki Kaizen Toyoty
Nowa Toyota Corolla kontynuuje tam, gdzie kończy obecna Corolla – jako światowy lider. Oryginalnie zaprojektowana w latach 60-tych, aby trafić do klientów z całego świata, a później dostosowana z myślą o europejskich kierowcach, Toyota Corolla pokazała światu, do czego zdolny jest samochód. Najlepiej sprzedająca się gama samochodów w historii, Corolla stała się nazwą kojarzoną z sukcesem w branży motoryzacyjnej.
Rok 2001 zaznaczył zmianę w historii Corolli. Po raz pierwszy w historii pierwszy samochód zaprojektowany z myślą o klientach na całym świecie, w swojej dziewiątej generacji, został całkowicie opracowany z myślą o Europie, a następnie dostosowany do pozostałych rynków światowych. Ta Corolla była pierwszym wyraźnym wyrazem Doskonałej Jakości Toyoty, fundamentem DNA Toyoty. W rezultacie ewolucja w postrzeganej jakości, designie, przyjemności z jazdy i innowacjach stanowiła ogromny skok w porównaniu z poprzednią generacją.
Nowa Corolla jest wynikiem szerokich badań rynku, podczas których Toyota szukała wszelkich możliwych sposobów na ulepszenie produktu wprowadzonego na rynek pod koniec 2001 roku. Toyota nieustannie dąży do ciągłej poprawy (to, co Japończycy nazywają „Kaizen”) i efektem tej najnowszej rundy zmian i ulepszeń jest gama samochodów obejmująca wersje Hatchback, Sedan i Wagon, które będą kontynuować dziedzictwo Corolli i budować na niesamowitej liczbie około 29 milionów już wyprodukowanych i sprzedanych egzemplarzy.
Opracowane z myślą o aktywnych ludziach
+ Nowy silnik 1.4 D-4D
+ Ulepszone wyposażenie bezpieczeństwa
+ Nowa wersja Sport
Zespół deweloperski stworzył samochody, które oferują zarówno wyrafinowanie (ulepszona postrzegana jakość, doskonała jakość wykonania), jak i jakość na wielu różnych poziomach (1.4 litra D-4D, więcej wyposażenia i bezpieczeństwa).
Nowy wygląd i styl nie tylko nadają gamie Corolli lepszy wizerunek, ale także jeszcze lepiej harmonizują z innymi modelami w stajni Toyoty. Uderzający nowy przedni pas, kratka, osłony boczne i spoilery w sportowych modelach, nowe schematy kolorystyczne, eleganckie wykończenia wnętrza i wyposażenie łączą się, aby wprowadzić Corollę na jeszcze wyższy poziom.
Przeprojektowana z niższym, bardziej zdecydowanym wyglądem na drodze dzięki nowym zderzakom, kratce i światłom, nowa Corolla z łatwością utrzymuje reputację najważniejszego modelu Toyoty. Hałas, wibracja i sztywność (NVH) zostały jeszcze bardziej zredukowane dzięki zastosowaniu akustycznego szkła w przedniej szybie oraz grubszych materiałów wygłuszających, a osiągi, prowadzenie i trzymanie drogi zostały ulepszone w wersji T Sport. Wyposażenie wewnętrzne i zewnętrzne zostało poprawione zarówno dla modeli z wyższej, jak i z niższej półki, a bezpieczeństwo po raz kolejny stało się priorytetem, gdy projektanci stworzyli samochód, który nie tylko dobrze wygląda, ale także dba o swoich pasażerów.
System Stabilizacji Pojazdu Toyoty (VSC), wraz z Kontrolą Traction (TRC) i Wspomaganiem Hamowania (BA), jest teraz dostępny w całej gamie, podczas gdy pasażerowie mogą być pewni, że są chronieni przez kompleksowy system poduszek powietrznych nowej Corolli, który zawiera poduszki z podwójnym stopniem napełniania, wyłącznik poduszki powietrznej pasażera oraz uzupełniający system ostrzegania o pasach bezpieczeństwa w dwóch stopniach. Ponadto wszystkie wersje są dostępne z bocznymi poduszkami powietrznymi oraz poduszkami osłonowymi.
Nowa wersja Sport została dodana, aby odpowiadać na gusta młodszych nabywców.
Napęd na nową Toyotę Corollę zapewnia szeroki wybór silników EURO IV, w tym mocny, ale ekonomiczny silnik diesla 1.4 D-4D, po raz pierwszy połączony z inteligentną skrzynią biegów Multimode Manual Transmission (M-MT), elektrycznie sterowaną skrzynią manualną, która pozwala na wybór pomiędzy automatyczną a sekwencyjną zmianą biegów. Dostępna jest również gama wydajnych, a jednocześnie sportowych silników benzynowych oraz mocniejszy silnik 2.0-litra D-4D i dodatkowa opcja automatycznej skrzyni biegów w modelu 1.6 VVT-i.
Wszystkie te ulepszenia jeszcze bardziej wzmocnią zdolność Corolli do przyciągania docelowej grupy odbiorców: pewnych siebie mężczyzn i kobiet w wieku 30 lat.
Przeprojektowana wersja T Sport na szczycie gamy
+ Lepsze prowadzenie
+ Lepsza zmiana biegów
+ Nowy przyciągający wzrok design