Toyota wprowadziła dziewiątą generację modelu Corolla w 2000 roku, a cztery lata później zaprezentowała odświeżoną wersję całej gamy, dostosowując ją do norm emisji Euro 4.
Corolla zawsze była mocnym konkurentem w segmencie kompaktów. Choć w Stanach Zjednoczonych miała mniejszy segment niszowy, w Europie musiała konkurować z najlepszymi pojazdami kompaktowymi, takimi jak VW Golf, Renault Megane, Opel/Vauxhall Astra i Ford Focus. Ważnym rywalem na rynku był również Honda Civic w wersji 5-drzwiowej. W 2004 roku Toyota musiała przeprowadzić lifting, aby poprawić sprzedaż modelu Corolla, która nie radziła sobie zbyt dobrze w statystykach sprzedaży.
Ponieważ niewiele można było zrobić z wyglądem zewnętrznym, poprawiono Corollę 5-drzwiową w dziale technicznym. Nowe przyciemniane reflektory i zmieniony zderzak miały nadać sportowiego charakteru. Jednak reszta nadwozia, z bardziej pionową szybą przednią niż u innych konkurentów, nie pomagała. Zmodyfikowana atrapa chłodnicy z jedną poziomą listwą zamiast czarnej siatki poprawiła wygląd auta.
W środku Corolla została wyposażona w opcję sportowych foteli, ale bez dużych bocznych wzmocnień, które pomagałyby podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Prosta konstrukcja deski rozdzielczej nie była tak odważna jak te oferowane przez innych konkurentów. Filozofia wzornictwa Toyoty nie była zbyt atrakcyjna dla europejskich klientów.
W dziale technicznym Corolla oferowała wybór pięciu silników diesla i benzynowych. Pięciobiegowa automatyczna skrzynia biegów była dostępna w wybranych modelach, podczas gdy pięciobiegowa skrzynia manualna była standardem.
+ Pierwsza Corolla zadebiutowała w 1966 roku, stworzona z myślą o klientach na całym świecie
+ Nowoczesny, świeży styl, w pełni zgodny z tożsamością designu Toyoty
+ W ofercie 3 silniki benzynowe i 2 diesle, w tym nowy silnik 1.4 D-4D o mocy 90 KM
+ Nowa wielomodalna skrzynia biegów dostępna jest teraz (tylko w wersji 1.4 D-4D)
+ Udoskonalenia w zakresie hałasu, drgań i szorstkości, szczególnie w wersjach diesla
+ Ulepszenia wyposażenia, począwszy od podstawowej wersji Terra
+ Nowa wersja Sport nadaje Corolli młodzieńczy i sportowy charakter
+ Odświeżona wersja T Sport łączy znakomite właściwości jezdne z ekstra sportowym wyglądem
+ Toyota przewiduje sprzedaż około 175,000 sztuk w tym roku (ponad 66,000 sztuk nowej wersji)
Skupienie na Europie
+ Pierwsza generacja zadebiutowała w 1966 roku
+ Najlepiej sprzedający się model na świecie
+ Produkt polityki Kaizen Toyoty
Nowa Toyota Corolla kontynuuje dziedzictwo obecnej Corolli – jako lidera w swojej klasie. Początkowo zaprojektowana w latach 60-tych z myślą o klientach z całego świata, a później dostosowana do europejskich kierowców, Toyota Corolla pokazała światu, co samochód może osiągnąć. Najlepiej sprzedająca się linia samochodów w historii, Corolla stała się nazwą kojarzoną z sukcesem w branży motoryzacyjnej.
Rok 2001 oznaczał przełom w historii Corolli. Po raz pierwszy w historii, pierwszy samochód stworzony z myślą o globalnych klientach, w dziewiątej generacji, został całkowicie opracowany z myślą o Europie, a następnie dostosowany do pozostałych rynków. Ta Corolla była pierwszym wyraźnym wyrazem Wyższej Jakości Toyoty, fundamentem DNA Toyoty. W efekcie, ewolucja postrzeganej jakości, designu, przyjemności z jazdy i innowacji stanowiła ogromny skok w porównaniu z poprzednią generacją.
Nowa Corolla jest wynikiem szerokich badań wśród klientów, ponieważ Toyota szukała wszelkich możliwych sposobów na poprawę produktu, który wprowadziła na rynek pod koniec 2001 roku. Toyota nieustannie dąży do ciągłego doskonalenia (to, co Japończycy nazywają „Kaizen”), a rezultatem tej ostatniej serii zmian i ulepszeń jest gama samochodów obejmująca wersje Hatchback, Sedan i Wagon, które będą kontynuować dziedzictwo Corolli i będą bazować na imponującej liczbie około 29 milionów już wyprodukowanych i sprzedanych do dziś.
Stworzona z myślą o aktywnych ludziach
+ Nowy silnik 1.4 D-4D
+ Udoskonalone wyposażenie bezpieczeństwa
+ Nowa wersja Sport
Zespół deweloperów stworzył samochody, które oferują zarówno wyrafinowanie (ulepszona postrzegana jakość, lepsza jakość wykonania), jak i jakość na wielu różnych poziomach (silnik 1.4 D-4D, więcej wyposażenia i bezpieczeństwa).
Nowy wygląd i styl nie tylko nadaje gamie Corolli ulepszony wizerunek, ale także jeszcze bardziej harmonizuje z innymi modelami Toyoty. Nowy, efektowny kapota i przedni grill, boczne progi i spoilery w sportowych modelach, nowe schematy kolorystyczne, eleganckie wykończenia wnętrza i wyposażenie tworzą całość, która nadaje Corolli nową dynamikę.
Nowa Corolla, zaprojektowana z niższą, bardziej wyrafinowaną sylwetką na drodze dzięki nowym zderzakom, grillowi i światłom, bez trudu nosi miano najważniejszego samochodu Toyoty. Hałas, drgania i szorstkość (NVH) zostały znacząco zredukowane dzięki zastosowaniu akustycznego szkła w przedniej szybie i grubszych materiałów wygłuszających, a osiągi, prowadzenie i przyczepność zostały poprawione w wersji T Sport. Wyposażenie zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz zostało udoskonalone dla wersji o wyższej i niższej specyfikacji, a bezpieczeństwo ponownie priorytetem, ponieważ projektanci stworzyli samochód, który nie tylko dobrze wygląda, ale również dba o swoich pasażerów.
Kontrola Stabilności Pojazdu Toyoty (VSC), wraz z Kontrolą Trakcji (TRC) i Wspomaganiem Hamowania (BA), jest teraz dostępna w całej gamie, a pasażerowie mogą być pewni, że są chronieni przez kompleksowy system poduszek powietrznych nowej Corolli, który zawiera poduszki o dwuetapowym napełnieniu, wyłącznik poduszki powietrznej pasażera oraz uzupełniającą poduszki, dwuetapowy system ostrzegania o pasach bezpieczeństwa. Dodatkowo, wszystkie wersje są dostępne z poduszkami bocznymi i kurtynami ochronnymi.
Nowa wersja Sport została dodana, aby odpowiadać gustom młodszych nabywców.
Napędzająca nową Toyotę Corollę jest szeroka gama silników EURO IV, w tym mocny, a jednocześnie oszczędny silnik diesla 1.4 D-4D, po raz pierwszy połączony z inteligentną skrzynią biegów Toyoty Multimode (M-MT), elektrycznie sterowaną manualną skrzynią biegów, która umożliwia wybór między automatyczną a sekwencyjną zmianą biegów. Dostępna jest gama efektywnych, ale sportowych silników benzynowych, a także większy silnik 2.0-litra D-4D oraz dodatkowa opcja automatycznej skrzyni biegów w modelu 1.6 VVT-i.
Wszystkie te ulepszenia dodatkowo zwiększą zdolność Corolli do przyciągania swojej docelowej grupy odbiorców: pewnych siebie mężczyzn i kobiety w wieku 30 lat.
Zmieniona wersja T Sport na szczycie oferty
+ Lepsze prowadzenie
+ Lepsza zmiana biegów
+ Nowy, przyciągający uwagę design