TOYOTA Corolla Cross  2022-Present
Średnia ocena: 4.00 / 5 (liczba ocen: 1)

AutoMarta2023 - ocena: 4/5

TOYOTA Corolla Cross 2022-Present

Przejdź do galerii zdjęćTOYOTA Corolla Cross  2022-Present

Toyota wprowadziła model Corolla Cross w 2023 roku, wypełniając lukę pomiędzy mniejszym Yaris Cross a znanym SUV-em Rav4.

Chęć klientów na większą liczbę crossoverów i SUV-ów skłoniła większość producentów samochodów do stworzenia nowych lub ulepszonych wersji pojazdów w tych segmentach. Toyota miała już doświadczenie w tworzeniu takich aut i zauważyła, że nawet jej najmniejszy crossover, Yaris Cross, spotkał się z dobrym przyjęciem na rynku. Postanowili więc zastosować ten sam schemat w gamie modeli Corolla, wprowadzając model Corolla Cross w 2023 roku.

Z zewnątrz, pojazd wyglądał jak pomniejszony Rav4. Szerokie i wąskie reflektory otaczały dużą kratkę w kształcie litery A, która zdobiła przednią część auta. Zderzak przybierał kolejny szeroki kształt przypominający A na dolnej stronie i zawierał światła przeciwmgielne. Z boku, Corolla Cross ujawniała czarne wykończenia wokół nadkoli, które harmonizowały z rocker panelami. Na końcu, z tyłu, samochód posiadał srebrny element pod czarnym zderzakiem oraz spojler dachowy na szczycie ukośnej tylnej klapy.

W środku, Toyota zastosowała podobny design jak w pozostałych modelach z gamy Corolla, z unoszącym się ekranem dotykowym o przekątnej 10,5 cala umieszczonym na górze centralnego panelu oraz zaledwie kilkoma przyciskami do obsługi klimatyzacji. Inny ekran wypełniał zestaw wskaźników, oferując kilka opcji personalizacji dla kierowcy. Japoński producent dodał również luksusowe akcenty, oferując skórzaną tapicerkę z materiałów sztucznych. Obok przednich siedzeń, Corolla Cross miała ławkę z tyłu dla trzech pasażerów o pełnym rozmiarze.

Pod względem technicznym, Corolla Cross korzystała z tej samej platformy TNGA, wyposażonej w napęd na przednie lub na wszystkie koła. Dodatkowo, wszystkie wersje otrzymały już znaną skrzynię biegów e-CVT.

 Nowa Corolla Cross to praktyczny C-SUV rodziny, który wzbogaca współczesną gamę modelową Corolli, zapewniając Toyocie jeszcze silniejszą obecność w europejskim segmencie C oraz najszerszą ofertę modeli SUV na rynku. Jej wprowadzenie obok uznawanej Corolli hatchback, sedana i Touring Sports pokazuje, że „jest Corolla dla każdego”.

Zbudowana zgodnie z filozofią TNGA Toyoty, powstała na sprawdzonej platformie GA-C i oferuje wszystkie niezbędne cechy, które uczyniły Corollę trwałym sukcesem. Corolla pozostaje najczęściej sprzedawanym modelem samochodu na świecie, z ponad 50 milionami sprzedaży globalnej w ciągu 55 lat i 12 pokoleń.

Dodanie modelu Corolla Cross wspiera ambicje sprzedażowe Toyoty w niezwykle konkurencyjnym europejskim segmencie C. Firma planuje 400 000 rocznych sprzedaży, co odpowiada 9% udziału w segmencie do 2025 roku.

Nowy model korzysta z najnowszych osiągnięć Toyoty w zakresie wydajności hybrydowej, zastosowania technologii cyfrowych oraz zakresu systemów bezpieczeństwa. T-Mate dla Corolli Cross łączy najnowszą generację pakietu Toyota Safety Sense (TSS), który po raz pierwszy można aktualizować bezprzewodowo, oraz inne systemy aktywnej pomocy podczas jazdy i parkowania, które ułatwiają i zwiększają bezpieczeństwo jazdy, chroniąc wszystkich pasażerów pojazdu oraz innych użytkowników dróg w różnych sytuacjach.

To pierwszy model wykorzystujący piątą generację technologii hybrydowej Toyoty, która dostarcza większą moc i efektywność. Napęd – oferowany z silnikami hybrydowymi benzynowymi o pojemności 1.8 i 2.0 litra – został skalibrowany, aby dostarczać lepsze wrażenia z jazdy dostosowane do europejskich warunków drogowych, z bardziej naturalnym połączeniem między używaniem pedału gazu a przyspieszeniem pojazdu. Sprawdzona jakość dynamiczna platformy GA-C nieustannie wzbogaca przyjemność z jazdy.

Wersja 1.8* ma napęd wyłącznie na przednie koła; 2.0-litrowa oferuje możliwość inteligentnego napędu na wszystkie koła (AWD-i), który został ulepszony o mocniejszy (40 DIN hp i 84 Nm) tylny silnik elektryczny, zapewniający jeszcze bezpieczniejsze osiągi podczas pokonywania zakrętów i ruszania na nawierzchniach o niskiej przyczepności.

Corolla Cross przypadnie do gustu młodym rodzinom, które szukają praktycznego i wszechstronnego pojazdu, który łatwo jest użytkować na co dzień. Zewnętrze budzi wrażenie solidności SUV-a Toyoty, podczas gdy wnętrze jest jasne i przestronne. Bagażnik jest pojemny i zaprojektowany z myślą o łatwym dostępie.

Model zaznacza debiut nowego, 12,3-calowego, w pełni cyfrowego wyświetlacza combimeter (standard w każdej wersji), który kierowca może dostosować zarówno pod względem treści, jak i wyglądu. Podobnie, nowy system multimedialny i infotainment Toyota Smart Connect z szybszą reakcją, 12,3-calowym wyświetlaczem dotykowym, dostępem do usług połączonych oraz łatwą integracją z telefonami smartfonowymi, jest standardem.

Europejska sprzedaż Corolli Cross rozpocznie się jesienią 2022 roku, w zależności od rynku.

* Wersja 1.8 dostępna początkowo tylko w Izraelu i Turcji.

TECHNOLOGIA HYBRYDOWA I ZOBOWIĄZANIE DO NEUTRALNOŚCI WĘGLOWEJ TOYOTY

Toyota zobowiązała się do neutralności węglowej poprzez eliminację emisji CO2 z produkowanych pojazdów i swoich globalnych operacji. Aby osiągnąć ten ambitny cel, firma uznaje, że jedno rozwiązanie nie wystarczy: należy zapewnić różnorodne opcje, aby dostosować się do różnych potrzeb i okoliczności ludzi na całym świecie.

Należy uwzględnić takie kwestie jak dostępność źródeł energii, w szczególności odnawialnych, lokalna infrastruktura energetyczna, przystępność cenowa oraz indywidualne wymagania dotyczące mobilności. Aby pomóc w zapewnieniu, że znaczące redukcje emisji mogą być osiągane w drodze do zerowej emisji węgla, Toyota przyjęła strategię wielotechnologyjną, stosując przewodnictwo w inżynierii pojazdów elektrycznych, które zbudowała przez ostatnie ćwierć wieku.

Toyota zainwestowała znaczne środki w technologię baterii, nie tylko do zasilania nowej generacji pojazdów elektrycznych na baterie, takich jak nowy SUV bZ4X, ale także do wspierania alternatywnych rozwiązań niskoemisyjnych, w tym najnowszej generacji hybrydowych pojazdów elektrycznych (HEV) jak nowa Corolla Cross. Te przystępne i dostępne modele odgrywają ważną rolę w utrzymaniu i przyspieszeniu tempa redukcji CO2, gdy społeczeństwo przechodzi na mobilność zerowej emisji. Do 2025 roku Toyota planuje, aby HEV i PHEV stanowiły 80% nowych sprzedaży pojazdów w Europie Zachodniej, przy czym 10% to będą pojazdy zerowej emisji (ZEV). Do 2030 roku celem jest, aby ZEV-y stanowiły 50% sprzedaży w regionie, a zakłady produkcyjne Toyoty były neutralne pod względem węgla; pięć lat później celem Toyoty jest, aby 100% sprzedaży nowych samochodów to były ZEV-y.

COROLLA CROSS: PROJECTOWANIE SUV DLA CODZIENNEJ PRAKTYCZNOŚCI

Zewnętrzny design, dostosowany do Europy

Corolla Cross prezentuje mocny, solidny wygląd SUV, który został specjalnie dostosowany do europejskich klientów.

Z przodu widoczny jest jej solidny charakter oraz przynależność do rodziny SUV Toyoty, z wyraźną podwójną trapezoidalną kratką i dolnym przodem. Smukłe reflektory bi-LED są dostępne we wszystkich wersjach, z dodatkowymi sekwencyjnymi kierunkowskazami i prowadnicami świetlnymi LED w wersjach Mid+ i High. Z tyłu, zespoły świateł mają wyrazistą trójwymiarową jakość, otaczając tylną część nadwozia i drzwi.

Robustum SUV-a wyraża się również w poszerzonych nadkolach, które kontrastują z zwężającą się sylwetką, podczas gdy wyraźny profil kabiny podkreśla przestronność wnętrza. W dachach oraz tylnej szybie prywatnej są wyposażone w specyfikacjach Mid+ i High.

Wymiary Corolli Cross lokują ją w sercu konkurencyjnego europejskiego segmentu C-SUV; w gamie modeli Toyoty zajmuje miejsce pomiędzy C-HR a RAV4 pod względem wielkości. Pojazd ma 4460 mm długości, 1825 mm szerokości, 1620 mm wysokości i rozstaw osi wynoszący 2640 mm.

Projektowano również obręcze kół, w tym 17-calowe z wykończeniem w srebrze z graficznym wzorem, który podkreśla obrzeże, dodając wyraźny efekt designu. 18-calowe obręcze mają kontrastowe, jasne i ciemnoszare wykończenie oraz projekt, który łączy obręcz i szprychy.

Projekt wnętrza skoncentrowany na praktyczności

Wnętrze zaprojektowano z myślą o codziennej praktyczności. Jest jasne, otwarte i zapewnia dobrą widoczność dla wszystkich pasażerów, z dużymi bocznymi oknami i wysokim punktem widzenia kierowcy. Otwarcie można zwiększyć dzięki panoramicznemu dachowi z elektryczną zasłoną, oferowanemu jako opcja we wszystkich wersjach.

Wymiary przestrzeni ładunkowej są atrakcyjne, zapewniając łatwy dostęp dzięki szerokiemu otwarciu, wysokości ładunku 720 mm (jednej z najniższych wśród głównych konkurentów) oraz opcji elektrycznych drzwi tylnych z czujnikiem ruchu. Pojemność ładunkowa wynosi 433 litry, zwiększając się do maksymalnie 1337 litrów po złożeniu tylnych siedzeń.

W całej kabinie zapewniono przestronność, a duże otwory drzwiowe ułatwiają dostęp, na przykład jeśli trzeba włożyć lub wyjąć fotelik dla dziecka. To myślenie przyjazne dla rodzin zastosowano również w tylnych drzwiach, które mają zakrzywiony profil, co zapewnia więcej miejsca na nogi, aby łatwiej było sięgnąć do dziecka. Dorośli pasażerowie na tylnych siedzeniach docenią możliwość regulacji nachylenia oparcia.

W kabinie znajduje się wiele punktów do przechowywania, a także port USB-A i ładowarka bezprzewodowa w przednim konsolach oraz dwa porty USB-C dla pasażerów z tyłu.

PIĄTA GENERACJA NAPĘDÓW HYBRYDOWYCH TOYOTY

Corolla Cross jest pierwszym modelem na świecie, który wykorzystuje piątą generację systemu hybrydowego Toyoty z automatycznym ładowaniem. Program ciągłej poprawy przez 25 lat, od momentu debiutu technologii na rynku, zaowocował systemem, który jest mocniejszy i bardziej satysfakcjonujący w prowadzeniu, a jednocześnie bardziej efektywny pod względem spalania i emisji.

Wydajność

Nowy model jest dostępny z silnikami 1.8* i 2.0-litra z napędem na przednie koła, a dla drugiego silnika opcjonalnie inteligentny napęd na wszystkie koła (AWD-i). System 1.8 korzysta z 15% większej mocy, osiągając 140 DIN hp/103 kW, co zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9.9 sekundy z emisją CO2 wynoszącą 112 – 121 g/km. Maksymalna moc systemu 2.0 wzrosła o 8% do 197 DIN hp/145 kW, skracając czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h do 7,6 sekundy dla napędu FWD i 7,5 sekundy dla AWD, przy zachowaniu emisji CO2 w zakresie 113 do 120 g/km oraz pomiędzy 119 a 127 g/km z AWD-i.

* Wersja 1.8 dostępna początkowo tylko w Izraelu i Turcji.

Projekt systemu hybrydowego

Zmiany wprowadzone w piątej generacji hybrydowego systemu elektrycznego obejmują komponenty, które są lżejsze i bardziej kompaktowe – cechy, które pomagają utrzymać efektywność obok wzrostu mocy – ale które jednocześnie zachowują niezawodność, która stała się znakiem rozpoznawczym technologii Toyoty.

System wykorzystuje nową jednostkę sterującą mocą (PCU), która zmniejsza poziom strat energii elektrycznej w systemie (-14% 1.8, -6% 2.0), co pomaga utrzymać efektywność spalania. Jednostka działa również ciszej, a w modelu AWD-i włącza tylną PCU, co oszczędza dodatkowo miejsce i wagę.

PCU jest zainstalowana bezpośrednio nad nowym transaksem, który jest o 15% lżejszy niż wcześniej dzięki zastosowaniu nowych materiałów i nowoczesnych, kompaktowych silników napędowych o wysokim wyjściu. Korzystanie z oleju o niskiej lepkości zmniejsza tarcie wewnętrzne i wspiera ogólną poprawę efektywności.

Bateria hybrydowa

Nowa bateria hybrydowa litowo-jonowa jest mniejsza i lżejsza, ale ma wyższe wyjście – cechy, które przyczyniają się zarówno do dynamicznych osiągów samochodu, jak i jego efektywności paliwowej. W porównaniu do pakietu akumulatorów stosowanego w poprzednim systemie, waga zmniejszyła się o -14%, a moc wzrosła o 14%. Toyota zoptymalizowała układ chłodzenia baterii, aby zapewnić cichszą pracę i dłuższy czas użytkowania baterii.

Bardziej satysfakcjonujące wrażenia z jazdy

Udoskonalenia wprowadzone w piątej generacji systemu hybrydowego obejmują poprawę w prowadzeniu. Kierowca doświadcza lepszego związku między używaniem pedału gazu a reakcją pojazdu z bardziej spójnymi, przewidywalnymi i kontrolowanymi osiągami. Lepsze odczucia przyspieszenia czynią jazdę bardziej pewną.

Zostało to osiągnięte poprzez lepszą kalibrację pedału gazu, aby dopasować się do znajomych europejskich scenariuszy jazdy, takich jak ruch w korkach i częste zmiany limitów prędkości. Przyspieszenie dostosowuje się również do jazdy pod górę i z góry, synchronizując prędkość silnika z wprowadzonymi przez kierowcę, co daje bardziej naturalne uczucie i ułatwia jazdę. Praca na niższych obrotach czyni system ciszej działającym podczas jazdy z prędkościami autostradowymi.

Mocniejszy inteligentny napęd na wszystkie koła – AWD-i

System inteligentnego napędu na wszystkie koła dostępny w 2.0-litrze Corolli Cross jest ewolucją technologii używanej w modelach Toyoty Prius i Yaris Cross, z sześciokrotnym zwiększeniem mocy tylnego silnika elektrycznego do 41 DIN hp oraz znaczącym poprawieniem jego maksymalnego momentu obrotowego do 84 Nm.

System zapewnia optymalne rozdzielenie momentu obrotowego między przednią a tylną osią w zależności od warunków, zapewniając pewne ruszanie na śliskich nawierzchniach lub jazdę po luźnym terenie oraz stabilniejsze osiągi podczas pokonywania zakrętów, zmiany pasa lub przyspieszania z niskiej prędkości. W normalnej jeździe moc kierowana jest tylko na przednie koła, co zapewnia efektywność paliwową.

Zawieszenie, hamulce i układ kierowniczy

Elektryczne wspomaganie kierownicy zostało skalibrowane z uwagą na początkową reakcję na ruchy kierowcy, aby zapewnić lekkie i precyzyjne odczucie. Moment kontrolny i wspomagający dostosowywane są do stopnia siły kierownicy.

Systemy zawieszenia – przednie zawieszenia MacPhersona i tylne wahacze – zostały zoptymalizowane w celu uzyskania komfortu jazdy z mniejszymi wstrząsami i drganiami podczas przejazdu po nierównych nawierzchniach.

Nowy system hamulcowy łączy efektywność z solidnym odczuciem. Hamulce tarczowe są stosowane z przodu i z tyłu.

BEZPIECZEŃSTWO I POMOC W PROWADZENIU TOYOTY T-MATE

Bezpieczeństwo jest priorytetem zarówno dla Toyoty, jak i jej klientów – w szczególności dla kierowców z rodzinami, którzy są kluczowym rynkiem dla nowej Corolli Cross. Ten nowy model pokazuje coraz szerszy zakres bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy, dostarczanego przez Toyota T-Mate, od większego wykrywania ryzyka wypadków i aktywnych funkcji bezpieczeństwa, oferowanych przez najnowszą generację Toyota Safety Sense (TSS), po pomoc podczas jazdy lub parkowania. W przypadku kolizji, jego wysoko wytrzymała konstrukcja i kompleksowe pasywne funkcje bezpieczeństwa zapewniają solidną ochronę dla wszystkich pasażerów.

Udoskonalony Toyota Safety Sense (TSS)

Najnowsze sprawy rozwoju Toyota Safety Sense przyniosły znaczące poprawki do wielu systemów wykrywania wypadków i dodały nowe funkcje, które zwiększają bezpieczeństwo i dają dodatkowy spokój. Dzięki aktualizacjom Over-the-air, oprogramowanie można teraz automatycznie aktualizować, bez potrzeby odwiedzania serwisu.

Corolla Cross jest jednym z pierwszych modeli, które przyjęły nową kamerę przednią i radar obejmujące znacznie szersze pole przed pojazdem, z wydłużonym zasięgiem zarówno w lewo/prawo, jak i w górę/dół. Dystans wykrywania z przodu został podwojony w porównaniu do wcześniejszego sprzętu. Wzrosło również wcześniejsze wykrycie obiektów blisko samochodu oraz szerszy zakres potencjalnych zagrożeń, w tym motocykli i obiektów przydrożnych.

Ta zwiększona zdolność wykrywania sprawia, że system Pre-Collision (PCS) jest skuteczny w bardziej miejskich scenariuszach drogowych, w tym rozpoznawania potencjalnych kolizji czołowych. System wsparcia unikania kolizji na skrzyżowaniu może teraz rozpoznawać nadjeżdżający ruch na dwóch pasach, a także rowerzystów i pojazdy nagle wjeżdżające z boku.

Poprawa systemu wspomagania kierowania w sytuacjach awaryjnych (ESA) pomaga kierowcy utrzymać samochód w swoim pasie drogowym, gdy próbuje unikać zagrożenia, takiego jak pieszy, rowerzysta, zaparkowany samochód lub – dzięki ulepszonym funkcjom wykrywania – motocyklista. Istnieje również zabezpieczenie przed nagłym, niezamierzonym użyciem przyspieszenia podczas poruszania się z niską prędkością, z nową funkcją tłumienia przyspieszenia.

Pełnozakresowy tempomat adaptacyjny (ACC) został zaktualizowany, aby działać szybciej, w sposób bardziej naturalny dla kierowcy. Na przykład, dzięki wcześniejszemu wykrywaniu, gdy pojazdy wchodzą w pas ruchu, następuje bardziej stopniowe spowolnienie. Kierowca może wybrać dłuższe ustawienie między pojazdami, aby zapewnić bardziej komfortową odległość, a funkcja redukcji prędkości w zakręcie ACC aktywuje się wcześniej, co daje płynniejsze dopasowanie prędkości podczas jazdy przez zakręt.

Inne ulepszenia obejmują wsparcie przed niezamierzonym wyprzedzaniem po niewłaściwej stronie pojazdu („niedopuszczenie”); oraz wstępną kontrolę hamowania/ sygnalizacji skrętu, która pomaga kierowcy bezpiecznie włączyć się do ruchu między samochodami.

Lane Trace Assist (LTA) również został polepszony, aby działać bardziej naturalnie.

Po pierwsze, jego ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu (LDA) z kontrolą kierownicy zostało dostosowane tak, aby rozpoznawało, gdy kierowca próbuje unikać przeszkody i tymczasowo anulowało zapobieganie opuszczeniu pasa, jeśli uzna, że kierowca zamierzał celowo przekroczyć znak pasa, by uniknąć przeszkody, takiej jak pieszy lub inni użytkownicy drogi.

Po drugie, funkcja centralizacji pasa została ulepszona, tak aby podczas wyprzedzania innych uczestników ruchu, samochód mógł się przemieszczać, aby zapewnić bezpieczny dystans w stosunku do pojazdów poruszających się w sąsiednim pasie, w przypadku gdy zbliżają się zbyt blisko – co da dodatkowy spokój ducha podczas korzystania z funkcji na autostradzie.

Kiedy ACC i LTA działają, system zakupu awaryjnego (EDSS) będzie monitorował informacje wejściowe kierowcy; jeśli te przestaną po pewnym czasie, wyda ostrzeżenie i, jeśli kierowca nie zareaguje, powoli zatrzyma samochód, aktywując światła awaryjne i odblokowując drzwi, aby umożliwić łatwy dostęp do służb ratunkowych.

Zostały również wprowadzone ulepszenia w systemie pomocy drogowej (RSA). Można teraz łatwo dostosować ograniczenie prędkości do informacji z znaków drogowych. Może to być przydatne podczas jazdy w pobliżu szkół lub stref pieszych.

Po raz pierwszy TSS może być aktualizowane Over-the-Air z najnowszymi funkcjami i ulepszeniami. Jedną z głównych funkcji, które będą uruchamiane przy użyciu OTA jest Proactive Driving Assist (PDA). Proactive Driving Assist (PDA)** będzie obejmować: wsparcie w przewidywaniu przeszkód (OAA), wsparcie w hamowaniu (DA) oraz wsparcie kierownicy (SA) które

Wsparcie w przewidywaniu przeszkód (OAA) wykrywa zagrożenie dla przeszkód na wczesnym etapie. Jest to funkcja, która wspiera jazdę bez zbliżania się do przeszkód, w celu niepodnoszenia ryzyka, dostarczając wsparcia w kierowaniu i/lub hamowaniu.

Wsparcie w hamowaniu (DA) wspiera płynne hamowanie, gdy pedał gazu jest zwalniany, w warunkach konieczności zwolnienia, takich jak poprzedzający pojazd lub zbliżanie się do zakrętu.

Wsparcie kierownicy (SA) wykrywa zakręt przed sobą i dostosowuje siłę wsparcia w kierownicy, aby ułatwić prawidłowe kierowanie.

**Będzie dostępne z aktualizacją OTA 2023

T-Mate pomoc w parkowaniu i prowadzeniu

Funkcje Toyoty T-Mate w Corolli Cross pomagają w łatwiejszym i bezpieczniejszym parkowaniu i prowadzeniu. Wysoka wersja wyposażona jest w półautonomiczny system Toyota Teammate Advanced Park, który wykorzystuje zestaw 4 kamer Panoramic View Monitor i 12 czujników ultradźwiękowych, aby gładko wprowadzić pojazd na miejsce parkingowe, z kierowcą zobowiązanym jedynie do sprawdzenia otoczenia i obsługi zmiany biegów, gdy zostanie o to poproszony. System może zapamiętać regularnie używane miejsca, takie jak parking w domu i biurze, i potrafi manewrować przodem i tyłem w szeregach miejsc parkingowych.

T-Mate wspiera kierowcę w funkcjach takich jak Panoramic View Monitor (PVM), który zapewnia pełen widok na bezpośrednie otoczenie pojazdu, gdy manewruje z niską prędkością; Blind Spot Monitor (BSM) oraz Alert na skrzyżowania Tyłu z automatycznym hamowaniem (RCTAB), które ostrzegają o ruchu i zagrożeniach podczas wyprzedzania lub wstecz; oraz System przypominający o tylnych siedzeniach (RSRS) – alert, który się włącza jeśli kierowca otworzył tylne drzwi przed odjazdem, aby przypomnieć mu o sprawdzeniu, czy nic nie zostało w samochodzie – na przykład dziecko lub bagaż.

Istnieje dodatkowa warstwa ochrony przy wychodzeniu z samochodu dzięki funkcji Safe Exit Assist (SEA). Używa ona radaru Blind Spot Monitor (BSM) do sprawdzenia, czy z tyłu nadjeżdża jakiś ruch (w tym rowerzyści), błyskając światłem ostrzegawczym, jeśli coś zostanie wykryte. Jeśli nastąpi próba otwarcia drzwi, na centralnym wyświetlaczu i dźwięku alarmowym uruchamiane są dodatkowe lampki ostrzegawcze.

Bezpieczeństwo pasywne

W przypadku kolizji, solidna ochrona zapewniona jest przez wysoko wytrzymałą strukturę kabiny – kluczowa korzyść z platformy TNGA-C – która skutecznie pochłania i kieruje siły uderzenia. Strategiczne wykorzystanie mocnych, ale lekkich materiałów o ultra-wysokiej wytrzymałości w całej strukturze, a także wzmocnienia w kluczowych obszarach, wzmocnionych dodatkowymi punktami spawania.

Kabina jest standardowo wyposażona w osiem poduszek powietrznych SRS, w tym centralną poduszkę powietrzną, która wysuwa się z boku siedzenia pasażera, aby pomóc zapobiec kontaktowi między przednimi pasażerami podczas kolizji.

TECHNOLOGIE CYFROWE DLA POPRAWY DOŚWIADCZEŃ UŻYTKOWNIKA

Platforma TNGA-C Toyoty umożliwiła Corolli Cross przyjęcie nowej platformy elektronicznej – również stosowanej w nadchodzących zaktualizowanych modelach Corolli hatchback, sedana i Touring Sports. To kluczowe dla potężnego cyfrowego pakietu samochodu, wspierającego piątą generację systemu hybrydowego, najnowsze funkcje zapewnienia bezpieczeństwa Toyoty, nowy cyfrowy wyświetlacz combimeter, system multimedialny i informacyjny Toyota Smart Connect oraz moduł komunikacji danych (DCM).

Nowa cyfrowa kabina

Corolla Cross jest pierwszym modelem Toyoty, który wykorzystuje nowy 12,3-calowy wyświetlacz combimeter w desce rozdzielczej kierowcy, standardowo oferowany w każdej wersji.

Jego ergonomiczny design maksymalizuje dostępną przestrzeń z dobrze widocznymi, łatwymi do odczytania informacjami i intuicyjną kontrolą. Zaprojektowano elastyczność, aby kierowca mógł dostosować treść, w tym liczbę wskaźników oraz informacje wyświetlane w każdej sekcji centralnego wyświetlacza multimedialnego. Wyświetlacz combimeter można również personalizować różnymi motywami: Casual, Smart, Tough Sporty. Zmiany są łatwe do dokonania za pomocą przełączników na kierownicy.

Toyota Motor Europe była ściśle zaangażowana w rozwój combimeter, aby zapewnić, że spełnia gusta i wymagania europejskich klientów.

Multimedialny system Toyota Smart Connect

Łączność stała się kluczowym wymaganiem klientów, którzy chcą płynnego, zawsze połączonego doświadczenia podczas jazdy. Nowy system Toyota Smart Connect odpowiada temu priorytetowi, oferując szybszy i bardziej responsywny system multimedialny, który jest przygotowany na przyszłość dzięki aktualizacjom Over-the-Air, aby rozszerzyć funkcjonalność lub wprowadzić nowe usługi.

Stanowiący standard w wszystkich modelach Corolli Cross, zawiera 10,5-calowy wyświetlacz dotykowy o wysokiej rozdzielczości. Pakiet obejmuje nawigację w chmurze z informacjami o wydarzeniach drogowych w czasie rzeczywistym, wbudowanego agenta głosowego oraz integrację z telefonem smartfonowym przez (bezprzewodowy) Apple CarPlay i (kabel) Android Auto. Cztery lata subskrypcji usług są wliczone w cenę sprzedaży Corolli Cross.

Istnieje również opcja Toyota Smart Connect +, która wykorzystuje jeszcze szybszy procesor i zapewnia wbudowany system nawigacji, a także użyteczne funkcje, takie jak lokalizacje stałych kamer prędkości i powiadomienia o warunkach pogodowych.

Aplikacja MyT

Aplikacja MyT zapewnia dostęp do przydatnych informacji, takich jak dane jazdy, szkolenie hybrydowe i status samochodu, a także funkcję „znajdź mój samochód” oraz zdalne aktywowanie świateł awaryjnych. Z pakietem Smart Connect dodawane są dodatkowe funkcje zdalne, w tym zdalne zamykanie/otwieranie drzwi oraz otwieranie/zamykanie okien, a także zdalne uruchamianie klimatyzacji, aby rozmrozić szybę, ogrzać lub schłodzić wnętrze przed podróżą oraz aktywne podgrzewanie kierownicy i siedzeń.

1.8L e-CVT FWD (140 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1798 Cm3
Moc72.1 Kw @ 5200 Rpm
98 Hp @ 5200 Rpm
97 Bhp @ 5200 Rpm
Moment obrotowy105 Lb-Ft @ 3600 Rpm
142 Nm @ 3600 Rpm
Moc silnika elektrycznego69.1 Kw (94 Hp)
Electrical Motor Torque136.4 Lb-Ft (185 Nm)
Całkowita maksymalna moc103 Kw (140 Hp)
Układ paliwowySekwencyjny Fuel Injection
PaliwoHybrydowy Benzyna
Pojemność zbiornika11.4 Galony (43.2 L)
Prędkość maksymalna106 Mph (171 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówE-Bezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość175.6 In (4460 Mm)
Szerokość71.9 In (1826 Mm)
Wysokość63.8 In (1621 Mm)
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit8.1 In (206 Mm)
Pojemność bagażnika25.2 Cuft (714 L)
Turning Circle35.4 Ft (10.8 M)
Masa własna3109 Lbs (1410 Kg)
Średnie spalanie48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)112 G/Km

2.0L e-CVT AWD (197 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1987 Cm3
Moc111.8 Kw @ 6000 Rpm
152 Hp @ 6000 Rpm
150 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy140 Lb-Ft @ 4400-5200 Rpm
190 Nm @ 4400-5200 Rpm
Moc silnika elektrycznego81.6 Kw (111 Hp)
Electrical Motor Torque151.9 Lb-Ft (206 Nm)
Całkowita maksymalna moc144.9 Kw (197 Hp)
Układ paliwowySekwencyjny Fuel Injection
PaliwoHybrydowy Benzyna
Pojemność zbiornika11.4 Galony (43.2 L)
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.5 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegówE-Bezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość175.6 In (4460 Mm)
Szerokość71.9 In (1826 Mm)
Wysokość63.8 In (1621 Mm)
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit8.1 In (206 Mm)
Pojemność bagażnika25.2 Cuft (714 L)
Turning Circle35.4 Ft (10.8 M)
Masa własna3325 Lbs (1508 Kg)
Średnie spalanie42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)119 G/Km

2.0L e-CVT FWD (197 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1987 Cm3
Moc111.8 Kw @ 6000 Rpm
152 Hp @ 6000 Rpm
150 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy140 Lb-Ft @ 4400-5200 Rpm
190 Nm @ 4400-5200 Rpm
Moc silnika elektrycznego81.6 Kw (111 Hp)
Electrical Motor Torque151.9 Lb-Ft (206 Nm)
Całkowita maksymalna moc144.9 Kw (197 Hp)
Układ paliwowySekwencyjny Fuel Injection
PaliwoHybrydowy Benzyna
Pojemność zbiornika11.4 Galony (43.2 L)
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówE-Bezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość175.6 In (4460 Mm)
Szerokość71.9 In (1826 Mm)
Wysokość63.8 In (1621 Mm)
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit8.1 In (206 Mm)
Pojemność bagażnika25.2 Cuft (714 L)
Turning Circle35.4 Ft (10.8 M)
Masa własna3186 Lbs (1445 Kg)
Średnie spalanie47 Mpg Us (5 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)113 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.