Toyota wprowadziła dziewiątą generację modelu Corolla w Europie w 2002 roku, starając się, aby pozostał to ten sam przyzwoity samochód z rozsądnych kosztach eksploatacji, co wcześniej.
Corolla była jednym z najlepiej sprzedających się samochodów na świecie. Japoński producent udowodnił niezawodność tego pojazdu, co przyczyniło się do wzrostu sprzedaży, mimo jego nijakiego stylu i twardych plastikowych materiałów.
Mówi się, że nie należy oceniać książki po okładce, a Corolla była doskonałym przykładem tego powiedzenia. Jej reflektory nie wyróżniały się niczym szczególnym w stylizacji. Czarna kratka z chromowaną szczeliną na górze oraz logo producenta były jedynymi jasnymi punktami przedniego zderzaka. Proste, poziome linie zderzaka nie wykazywały żadnej dynamiki. Ale nijaki design poszedł dalej w jej profilu, gdzie wersja Sedan pokazała, że czasami projektanci powinni opuścić swoje biura w poszukiwaniu inspiracji.
W środku Toyota zamontowała twarde plastikowe materiały na panelach drzwiowych i desce rozdzielczej we wszystkich trzech wersjach wyposażenia. Model podstawowy, Earth, dysponował prostym systemem klimatyzacji, przednimi elektrycznymi szybami, lusterkami i zamkami. Średnia wersja wyposażenia, Luna (księżyc), oferowała elektryczne szyby dla pasażerów z tyłu i lepszy system audio. W wersji pełnoopcjonalnej, nazwanej Sun, producent zainstalował skórzaną tapicerkę, skórzaną kierownicę i gałkę zmiany biegów. Wszystkie wersje były dobre do przewozu czterech dorosłych osób, z mniejszym, węższym miejscem dla dziecka pośrodku tylnej kanapy.