Corolla od momentu swojego debiutu w 1966 roku była jednym z najlepiej sprzedających się samochodów na świecie. W 2012 roku Toyota wprowadziła jedenastą generację, która w 2016 roku została odświeżona na rynek amerykański.
Facelifting dla rynku japońskiego został zaprezentowany w kwietniu 2015 roku, jednak do USA dotarł dopiero dwa lata później. Już w 2017 roku kompaktowy sedan stał się najlepiej sprzedającym się autem w swojej klasie, co miało swoje uzasadnienie. Wysoki wskaźnik niezawodności oraz niskie koszty eksploatacji sprawiały, że był to prawdziwy okaz. W zmodyfikowanej wersji Toyota wprowadziła kilka zmian, a efektem końcowym był bezpieczniejszy i lepiej wyglądający pojazd.
Corolla została wyposażona w nowe LED-owe światła do jazdy dziennej, które przypominały ostre zęby na przodzie. Większa, szersza osłona chłodnicy znalazła swoje miejsce na dolnej części zderzaka, podczas gdy górna część była smuklejsza. Wyglądało na to, że projektanci Toyoty chcieli pozbyć się pewnych elementów. Zmieniono również reflektory, które otrzymały lampy LED lub bi-LED w zależności od wersji wyposażenia. W standardzie wersji LE i XLE zamontowano 16-calowe felgi ze stopów lekkich, natomiast SE i XE otrzymały zestaw 17-calowych kół.
Wewnątrz Toyota poprawiła kabinę, wprowadzając nowe funkcje, takie jak nowy system infotainment z 7-calowym wyświetlaczem dotykowym umieszczonym nad centralnym panelem. Największą zmianą były jednak systemy bezpieczeństwa, w których producent zainstalował pełen pakiet funkcji, takich jak ostrzeżenie o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu, adaptacyjny tempomat czy automatyczny system hamowania.
Pod maską Toyota zastosowała jednostkę 1.8 litra połączoną z 6-biegową skrzynią manualną w wersji podstawowej, lub bezstopniową skrzynią CVT w pozostałych modelach. W ofercie znalazła się także wersja eco, która oferowała o osiem koni mechanicznych więcej oraz nieco lepszą efektywność paliwową.
Toyota Corolla zyskała sportowy wygląd na rok 2017, dzięki nowemu przedniemu grylowi i lampom LED. W wersjach L, LE i LE Eco wprowadzono lampy Bi-LED, natomiast w modelach SE, XSE i XLE standardem są lampy LED. Model podstawowy L otrzymał kamerę do cofania, co stało się standardem w całej gamie Corolli. Przeprojektowane 16-calowe felgi są standardem w modelach LE i XLE, podczas gdy SE i XSE mają 17-calowe felgi aluminiowe.
Wnętrze Corolli 2017 z nowymi tapicerkami oferuje wybór między elegancją modelu LE w kolorach Almond, Ash/Dark Gray lub Black/Brown, a odważnym sportowym stylem z siedzeniami wykończonymi Softex w wersji SE, w kolorach Vivid Blue, Orange Zest oraz czarnymi elementami z tkaniny premium. Przeprojektowany panel klimatyzacji i okrągłe wentylatory dodają eleganckiego wykończenia.
System rozrywki onboard przeszedł długą drogę od pierwszego radia AM w Corolli. Standardowe Bluetooth i system Entune™ Audio to funkcje, które sprawiają, że Toyota Corolla 2017 to wyjątkowa oferta w swoim segmencie. Ulepszenia audio i łączności są liczne, w tym dostępny system Entune Audio Plus z nawigacją (aplikacja Scout® GPS Link) oraz Entune Premium Audio z zintegrowaną nawigacją i zestawem aplikacji. Oba systemy Entune Audio Plus i Entune Premium Audio wyposażone są w 7-calowy ekran dotykowy w wersji 2017.
Postęp w zakresie bezpieczeństwa
Klienci Corolli na pewno docenią zaawansowaną technologię Toyota Safety Sense-P (TSS-P) nawet bardziej niż świetne audio. Standardowe dla wszystkich modeli Corolla, TSS-P to system bezpieczeństwa, który łączy w sobie system Pre-Collision z detekcją pieszych, ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu z asystą kierownicy, dynamiczny tempomat radarowy oraz automatyczne światła drogowe.
Toyota zobowiązała się do wprowadzenia systemu Toyota Safety Sense jako standard w niemal wszystkich swoich modelach do końca 2017 roku. Dzięki temu Toyota (i Lexus) wyprzedziła o cztery lata cel wyznaczony dla przemysłu na rok modelowy 2022, ogłoszony przez National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) oraz Insurance Institute for Highway Safety (IIHS).
„Samochód Świata”
Pierwsza Toyota Corolla rozpoczęła produkcję w listopadzie 1966 roku i zadebiutowała w Stanach Zjednoczonych w 1968 roku. Do 1970 roku Corolla stała się jednym z popularniejszych samochodów importowanych w kraju. Z biegiem lat Corolla ewoluowała, stając się coraz bardziej przestronna, mocna, ekonomiczna i wyposażona w coraz bardziej zaawansowane technologie bezpieczeństwa.
Dziś Toyota sprzedaje rocznie około 1,5 miliona Corolli na całym świecie. Szesnaście zakładów na całym świecie montuje Corolle, w tym zakłady montażowe Toyoty w Blue Springs w stanie Missisipi (od października 2011 roku) oraz w Cambridge, Ontario, Kanada (od listopada 1988 roku). Z klientami w ponad 150 krajach, Corolla zasłużyła sobie na tytuł „Samochodu Świata”.
Specjalna edycja z okazji 50-lecia
Toyota Corolla SE 50th Anniversary Special Edition świętuje ten ważny rok dla Corolli z kunsztem i elegancją. Bazując na ekskluzywnych cechach wersji SE, edycja 50-lecia dodaje unikalny kolor zewnętrzny, Black Cherry Pearl. Dodatkowo dostępna w kolorach Classic Silver i Blizzard Pearl, Corolla SE 50th Anniversary Special Edition będzie oferowana w limitowanej serii 8000 pojazdów.
We wnętrzu, Toyota uczyniła ten jubileuszowy model wyjątkowym, stosując czarne siedzenia z mieszanych materiałów z wykończeniem Black Cherry i kontrastowym przeszyciem. Kontrastowe przeszycie Black Cherry zdobi również koło kierownicy i rękojeść zmiany biegów wnętrza w kolorze czarnym. Wyrazisty motyw Black Cherry wyróżnia także panel deski rozdzielczej i wykończenia drzwi, a unikalne dywaniki „50th Anniversary Edition” oraz oznaczenia na tylnej części nadwozia stanowią finalny akcent.
Model 2017 Corolla 50th Anniversary Edition standardowo wyposażony jest w 7-calowy ekran dotykowy oraz Entune Audio Plus z nawigacją (aplikacja Scout® GPS Link). W panelu wskaźników znajduje się także kolorowy 4.2-calowy wyświetlacz TFT Multi-Information Display. System Smart Key z przyciskiem start i elektrycznie otwieranym dachem dodaje luksusowego akcentu do tego wyjątkowego modelu Corolli.
W złotym jubileuszu Toyoty Corolli, pozostaje ona nadal złotym standardem pod względem wartości
Toyota Corolla 2017 utrzymuje zasłużoną reputację modelu w kwestii wartości i jakości, zaczynając od przestronności. Warto zwrócić uwagę na 41.4 cala miejsca na nogi na tylnej kanapie, co daje jej przewagę od 3 do 7 cali nad większością konkurencji.
Model Corolla L oferuje renomowaną jakość Toyoty, trwałość i niezawodność w przystępnej cenie. Oprócz TSS-P, bezstopniowej automatycznej skrzyni biegów z inteligencją (CVTi-S) i klimatyzacji z filtrem przeciwpyłowym i przeciwalergicznym, wersja Corolla L w standardzie zawiera:
Zintegrowaną kamerę do cofania
Monochromatyczny 3.5-calowy wyświetlacz TFT Multi-Information Display
Łącze USB i iPod®
Zintegrowana kamera do cofania z wytycznymi dla linii ruchu
Lampy Bi-LED
Bluetooth do bezprzewodowego sterowania telefonem, dostępu do książki telefonicznej i strumieniowania audio
Tylna kanapa dzielona w proporcjach 60/40
Regulowana kolumna kierownicy
Elektryczne szyby i zamki drzwi
Konsola sufitowa z lampką do mapy
System Entune™ Audio z 6.1-calowym ekranem i sześcioma głośnikami.
Najpopularniejsza wersja Toyoty Corolli, LE, podnosi komfort o:
Ulepszone wykończenie wnętrza i trzyramienną kierownicę
Zdalny dostęp bezkluczykowy
Automatyczną klimatyzację z filtrem przeciwpyłowym
Podgrzewane lusterka boczne w kolorze nadwozia
Spodziewana Najbardziej Ekonomiczna Corolla: 2017 Corolla LE Eco CVT
Kiedy pierwsza Toyota Corolla dotarła do USA, cena benzyny wynosiła około 25 centów za galon (co odpowiada około 1,75 dolara w 2016 roku). Wielu amerykańskich kierowców dostrzegło długoterminową wartość w wyższej ekonomii paliwowej i z tego powodu zdecydowało się na Corollę. Na przestrzeni lat ekonomia paliwowa była zawsze obietnicą, której Corolla dotrzymywała.
Oczekuje się, że Toyota Corolla LE Eco CVT z 2017 roku będzie mistrzem oszczędności paliwa w gamie, z przewidywaną wartością 40 MPG na autostradzie. Jako świadectwo inżynierii Toyoty, Corolla LE Eco CVT nie kompromituje wydajności ani komfortu przy tak oczekiwanym doskonałym wyniku paliwowym. Jej wykończenie LE jest najpopularniejsze w gamie Corolli ze względu na komfort i udogodnienia.
Toyota Corolla LE Eco CVT to także najpotężniejsza Corolla w gamie, z specjalnie dostosowanym silnikiem 1.8 o mocy 140 koni zamiast 132 koni w innych modelach. Ta ekskluzywna wersja silnika wykorzystuje technologię Valvematic, która oferuje szerszy zakres zmiennego rozrządu niż nawet Zmienny Rozrząd z inteligencją (VVT-i) w standardowym silniku Toyoty Corolli.
Sprytne połączenie technologii napędu i aerodynamicznych cech również pomaga zwiększyć oszczędność paliwa w tym modelu. Corolla LE Eco zmyślnie pokonuje opór powietrza dzięki aerodynamicznym osłonom podwozia i spojlerowi w kolorze nadwozia, co pozwala obniżyć współczynnik oporu (Cd) do imponujących 0.28 w porównaniu do 0.29 i 0.30 w innych modelach Corolli.
Toyota zaprogramowała reakcję pedału gazu, aby zrekompensować niepewne nawyki jazdy oraz kontrolować przyspieszenie z miejsca, aby pomóc w ograniczeniu zużycia paliwa. Jednak gdy naciśniesz pedał gazu powyżej 50 procent, Toyota Corolla LE Eco reaguje jak w trybie Normal, aby zapewnić potrzebną moc do włączenia się w ruch.
Wybór trybu ECO zmniejsza moc sprężarki klimatyzacji, chociaż system działa w trybie recyrkulacji, aby zrekompensować dłuższy czas schładzania. Specjalne opony o niskim oporze toczenia P195/65R15 pomagają zredukować zużycie paliwa, które można zmodernizować do większych opon 205/55R16 na aerodynamicznych felgach aluminiowych.
Mądrzejsza CVT
Zaawansowana bezstopniowa skrzynia biegów Toyoty z inteligencją (CVTi-S) również maksymalizuje oszczędność paliwa. Jest zaprogramowana, aby reagować bardziej jak konwencjonalna automatyczna skrzynia biegów, używając wyraźnych punktów zmiany biegów do przyspieszania i hamowania. CVTi-S naśladuje również znane cechy hydraulicznych automatów, tworząc wrażenie pozytywnego zaangażowania w zmianę biegów.
Silna, cicha natura
Jeśli przestronność tylnej kanapy Corolli porównywana jest do większych samochodów, cisza w kabinie podkreśla to porównanie. Unibody Toyoty Corolli, który w dużej mierze wykorzystuje stal o wysokiej wytrzymałości, zapewnia sztywną platformę, która stanowi fundament dla precyzyjnego prowadzenia i gładkiej jazdy. Szeroka gama środków pomaga utrzymać hałasy zewnętrzne na zewnątrz, w tym akustyczne szkło szyby, izolację wykładziny podłogowej, uszczelkę deski rozdzielczej między podszybiem a szybą, izolatory błotników oraz podkładki wyciszające w desce rozdzielczej.
Sztywna struktura układu kierowniczego wzmacnia bezpośrednie odczucie pochodzące z elektrycznego układu wspomagania kierownicy. Nie ma też bałaganu z hydrauliczną cieczą kierowniczą, którą trzeba wymienić. Struktura o wysokiej wytrzymałości pozwala na dostosowanie zawieszenia do zwinności bez poświęcania komfortu.
Bezpieczeństwo gwiazd
Konstrukcja o wysokiej wytrzymałości stanowi fundament dla doskonałych osiągów w przypadku kolizji w Corolli. Oprócz nowego systemu TSS P, Corolla nadal zawiera jako standardowy system Toyota Star Safety System™. Ta kompleksowa oferta obejmuje kontrolę stabilności pojazdu (VSC), kontrolę trakcji (TRAC), system ABS, elektroniczną dystrybucję siły hamowania (EBD) oraz asystenta hamowania. Toyota Corolla jest również wyposażona w system Smart Stop Technology, który nadzoruje hamowanie oraz elektroniczny system monitorowania ciśnienia w oponach.
Gwarancja ograniczona
Gwarancja Toyoty na nowy pojazd wynosi 36 miesięcy/36,000 mil i dotyczy wszystkich elementów z wyjątkiem normalnego zużycia i przedmiotów konserwacyjnych. Dodatkowe gwarancje na 60 miesięcy obejmują układ napędowy na 60,000 mil oraz korozję bez ograniczeń przebiegu.