Po trzech latach obecności na rynku, Toyota Corolla Verso wymagała aktualizacji. Jej sprzedaż zaczęła spadać, a rynek zaczął zmieniać się w kierunku segmentu SUV i crossoverów. Co więcej, na horyzoncie pojawiły się ciemne chmury, zwiastujące kryzys finansowy na świecie.
Odświeżony model próbował dostosować się do potrzeb rynku. Niemniej jednak nie zdołał pokonać głównej przeszkody, jaką był segment MPV, w którym dominowali francuscy i niemieccy producenci samochodów.
Na zewnątrz, Corolla Verso z 2007 roku miała nieco zmieniony przód. Kratka straciła jeden poziomy pasek w dolnej części, a zderzak zyskał nowy wygląd w rejonie wlotów powietrza dla świateł przeciwmgielnych. Wyglądały nieco sportowo, mimo że samochód nie był skierowany do sportowych kierowców. To była raczej klasyczna „furgonetka dla mam”. Z tyłu pojawił się nowy zestaw świateł tylnych z mniejszą ilością czerwonych świateł pod tym samym przezroczystym przykryciem.
Wewnątrz, w zależności od poziomu wyposażenia, Corolla Verso mogła mieć cztery elektryczne szyby i system audio. Jednak w modelu z 2007 roku prezentowała bardziej uproszczony design. Nadal miała tę samą pięcioosobową kabinę z systemem siedzeń Flat-7, który pozwalał na stworzenie całkowicie płaskiej podłogi. Toyota dostarczyła również Corollę Verso w aspekcie bezpieczeństwa, oferując do dziewięciu poduszek powietrznych, w tym jedną chroniącą kolana kierowcy.