Podczas gdy rynek kombi malał, robiąc miejsce dla nowej generacji crossoverów, Toyota postanowiła kontynuować produkcję modelu Corolla Wagon i zmodernizowała go w 2004 roku.
Toyota wprowadziła dziewiątą generację Corolli w 2000 roku, a cztery lata później odświeżyła całą gamę. Kompaktowy pojazd był dostępny jako hatchback z trzema i pięcioma drzwiami, sedan oraz kombi. Ten ostatni był dostępny na wybranych rynkach i okazał się dobrym wyborem dla klientów szukających przystępnego cenowo, ale przestronnego pojazdu.
Z zewnątrz, Corolla Wagon zachowała ten sam frontowy wygląd co reszta gamy. Producent zaprojektował nowy zderzak z innym dolnym bokiem oraz okrągłe światła przeciwmgłowe zamiast prostokątnych, które były stosowane w wersji sprzed liftingu. Było to konieczne, aby dostosować się do nowych przepisów dotyczących ochrony pieszych. Z boku, auto miało ten sam kształt co wersja przed liftingiem, a relingi dachowe były montowane w standardzie.
W środku pojawiło się kilka zmian w kokpicie, który zyskał nowe kolory. Japoński producent zainstalował nową kierownicę z przyciskami umieszczonymi na lewym ramieniu zamiast na dolnej części. Dzięki dzielonej kanapie z tyłu, pojemność bagażnika mogła zostać zwiększona z 402 litrów (14,2 stopy sześciennej) do 1480 litrów (52,3 stopy sześciennej).