Toyota wprowadziła model Etios Liva w 2011 roku jako podstawowy model na rynek indyjski, będący wersją hatchback dla sedana Etios z 2010 roku.
Jako światowy lider w branży motoryzacyjnej, Toyota starała się być obecna na każdym ważnym rynku na świecie. Chociaż Etios nie był drogim samochodem, potrafił sprzedać się w dużych ilościach. W tym celu japoński producent skupił się na kilku specyficznych rynkach, takich jak Indie, Brazylia i Pakistan. Podczas gdy sedan był istotnym pojazdem dla rodzin, wersja hatchback bardziej odpowiadała młodszym pokoleniom.
Etios Liva prezentował typowy dla Toyoty przód z szeroką kratką w kształcie litery V oraz kanciastymi reflektorami. Dodatkowy wlot powietrza, mający na celu chłodzenie silnika, został umieszczony na dolnej części zderzaka. W zależności od wersji wyposażeniowej, Etios Liva miał światła przeciwmgielne i lekkie felgi. Lekko rzeźbione panele drzwiowe i mały spojler na dachu z tyłu były dowodem na uwagę, jaką gigant motoryzacyjny poświęcił detalom.
Wewnątrz, producent zamontował zakrzywioną deskę rozdzielczą, na której centralnym punktem był zestaw wskaźników. Na centralnym panelu Toyota zainstalowała system audio i dwa wentylatory. Kolejny zestaw wentylatorów umieszczono po bokach.