TOYOTA Fortuner 2015-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

TOYOTA Fortuner 2015-Present

Przejdź do galerii zdjęćTOYOTA Fortuner 2015-Present

Jeśli nazywasz się Toyota i masz jeden z najlepszych pickupów na świecie, możesz nałożyć na ten chassis nadwozie SUV-a i uznać sprawę za załatwioną. Po prostu nazwij go Fortuner (a nie For Tuner) i sprzedawaj go z powodzeniem.

Nie tak dawno temu większość SUV-ów to były zdolne pojazdy 4×4, które mogły jeździć praktycznie wszędzie. Ponieważ miały konstrukcję nadwozia na ramie, modyfikacje były łatwiejsze do przeprowadzenia. Jednak w przypadku nowoczesnych SUV-ów, które zazwyczaj nie radzą sobie z więcej niż tylko drogą gruntową, taka konstrukcja już nie działa. Fortuner to jeden z pojazdów zbudowanych w „starym szkole”, ale z nowoczesnym designem w 2015 roku.

Druga generacja dużego SUV-a zastosowała tę samą recepturę, co poprzednia: wzięła chassis z pickupa Hilux i nałożyła na nie nadwozie. Projekt miał pewne podobieństwa w koncepcji do Toyoty Corolli, głównie w kształcie reflektorów. Z boku zauważalna była dziwna zstępująca linia od słupka C w kierunku tyłu. Pomysł polegał na tym, aby samochód wyglądał lepiej, a nie łysawo. I efekt jest całkiem niezły.

W środku znajdowało się miejsce dla nawet siedmiu pasażerów i wciąż pozostawało trochę przestrzeni bagażowej. Projekt deski rozdzielczej był bardzo interesujący, z wyświetlaczem na środku i dużym ekranem dotykowym na centralnej konsoli. Zestaw wskaźników stanowił mieszankę okrągłych analogowych wskaźników i małego wyświetlacza dla komputera pokładowego.

Toyota zorganizowała jednoczesną, globalną premierę nowego rodzinnego SUV-a siedmiomiejscowego, który pojawi się w salonach dealerskich w Australii pod koniec października 2015 roku.

Nowy SUV, znany jako Fortuner, będzie rozszerzeniem wiodącej w rynku oferty SUV-ów Toyoty do sześciu modeli, dołączając do RAV4, Kluger, FJ Cruiser, LandCruiser Prado i LandCruiser 200 Series.

Dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży i marketingu Toyota Australia, Tony Cramb, powiedział, że światowa premiera zorganizowana jednocześnie w Australii i Tajlandii zapowiada stylowy i wyrafinowany pojazd, który jest niezwykle wytrzymały i oferuje prawdziwe możliwości napędu na cztery koła.

„Siła i wyrafinowanie Fortunera sprawiają, że doskonale sprawdza się zarówno w codziennym użytkowaniu, jak i w najtrudniejszych warunkach terenowych, jakie można znaleźć w Australii,” stwierdził pan Cramb.

„Fortuner dzieli solidną konstrukcję 'niezniszczalnego’ HiLuxa, co pozwala właścicielom podróżować do miejsc, do których wiele innych SUV-ów po prostu nie dociera.

„Jednocześnie unikalny design Fortunera odpowiada zaawansowanym gustom współczesnych nabywców SUV-ów, a pojazd jest wyposażony w obszerną listę funkcji, które są doceniane przez rodziny i właścicieli firm.

„Fortuner stanowi alternatywę diesel dla wyłącznie benzynowego modelu Kluger, będąc nowym punktem wyjścia dla klientów poszukujących dużego SUV-a Toyoty z silnikiem diesla.”

Toyota sprzedaje w Australii więcej SUV-ów niż jakakolwiek inna marka, dostarczając każdego z ostatnich trzech lat ponad 50,000 sztuk. Żadna inna firma nie sprzedała 40,000 SUV-ów w jednym roku.

Fortuner będzie dostępny w Australii w trzech wersjach – GX, GXL i Crusade – wszystkie wyposażone w nowy 2.8-litrowy silnik turbo-diesel z bezpośrednim wtryskiem, który rozwija moment obrotowy do 450Nm.

Nowa sześciobiegowa skrzynia manualna zawiera technologię 'inteligentną’ w wersjach GXL i Crusade, co zapewnia płynniejsze zmiany biegów, dopasowując prędkość silnika do prędkości skrzyni biegów. Dostępna jest również nowo opracowana sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów.

Wszystkie wersje wyposażone są w system kontroli kołysania przyczepy, który ma na celu pomoc, gdy ciągnięty pojazd staje się niestabilny z powodu bocznego wiatru, wyboistych dróg lub ostrych zakrętów kierownicy. Maksymalna dopuszczalna masa holowana wynosi trzy tony dla wersji manualnej i 2.8 tony dla automatycznej.

Jako częściowy napęd 4×4 w codziennym użytkowaniu, właściciele mogą za pomocą pokrętła uzyskać dostęp do imponujących możliwości terenowych Fortunera w trybie wysokim lub niskim.

Zestaw zawieszenia został opracowany i dostrojony przez lokalnych inżynierów, aby sprostać surowym warunkom Australii, z podwójnymi wahaczami z przodu i pięcioma ogniwami z tyłu, co zapewnia doskonałą stabilność prowadzenia oraz komfort jazdy na wszystkich nawierzchniach. Przednie i tylne stabilizatory tłumią przechyły nadwozia.

Możliwości terenowe pojazdu zostały wzmocnione przez blokadę tylnego dyferencjału, którego elementy umieszczono w obudowie dyferencjału dla lepszej ochrony w terenie.

Zastosowano również znaczną lokalną adaptację, aby zapewnić optymalne strojenie elektroniki stabilizacji i aktywnej kontroli trakcji dla warunków lokalnych, szczególnie do jazdy po żwirowych drogach. Kierowcy mogą wyłączyć elektronikę w specyficznych warunkach terenowych, takich jak jazda po śliskiej mgle lub piasku.

Kamera do tyłu jest standardem we wszystkich wariantach, a także siedem poduszek powietrznych, system asystencji startu pod górę oraz sygnał awaryjnego hamowania. Toyota spodziewa się, że Fortuner uzyska najwyższą pięciogwiazdkową ocenę bezpieczeństwa.

Wszystkie warianty będą miały klimatyzację z przodu i z tyłu, duże ekrany dotykowe audio, mobilność łączoną z Toyota Link, stopnie boczne, 17- lub 18-calowe koła, hamulce tarczowe z przodu i z tyłu, oraz schowek klimatyzowany, który pomaga utrzymać napoje i jedzenie w odpowiedniej temperaturze.

Dwie wyższe wersje są wyposażone w belki dachowe, światła przeciwmgielne, czujniki parkowania z tyłu, inteligentny system dostępu bezkluczykowego oraz kontrolę zjazdu.

W wersji najwyższej, dostępne są bi-LED reflektory przednie i diodowe światła do jazdy dziennej, elektrycznie otwierane tylne drzwi oraz 18-calowe felgi aluminiowe z oponami drogowymi.

Fortuner będzie dostępny w Australii z obszerną i zintegrowaną ofertą autentycznych akcesoriów Toyoty, które zostały opracowane i dokładnie przetestowane lokalnie.

„Te akcesoria – w tym stalowe i aluminiowe zderzaki zgodne z systemami bezpieczeństwa pojazdu – opierają się na solidnej globalnej platformie i w szczególności odpowiadają potrzebom australijskich nabywców,” powiedział pan Cramb.

SILNIK FORTUNERA: WYSOKI MOMENT I EFEKTYWNOŚĆ

Nowy SUV Toyoty, Fortuner, będzie napędzany nowo opracowanym silnikiem turbo-diesel o pojemności 2.8 litra i bezpośrednim wtrysku, który podnosi poprzeczkę w zakresie efektywności paliwowej, wydajności i cichości.

Oznaczony jako 1GD, czterocylindrowy silnik turbo-diesel o pojemności 2755 cm³ korzysta z wysokoefektywnego systemu wtrysku paliwa oraz portów dolotowych/wydechowych.

Silnik charakteryzuje się dużym momentem obrotowym przy niskich obrotach, osiągając maksymalny moment obrotowy 450Nm w przedziale 1600 do 2400rpm przy użyciu nowej sześciobiegowej automatycznej skrzyni biegów Toyoty.

Fortuner będzie również oferowany z sześciobiegową skrzynią manualną, dostępną w wyższych wersjach z 'inteligentną’ technologią, która zapewnia płynniejsze zmiany biegów, dopasowując obroty silnika do prędkości skrzyni biegów. Maksymalny moment obrotowy wersji manualnej wynosi 420Nm.

Maksymalna moc 130kW osiągana jest przy 3400rpm, podczas gdy krzywa mocy poniżej 3000rpm wspiera osiągi w niskim i średnim zakresie.

Inżynierowie Toyoty opracowali silnik od podstaw, aby był lekki, o wysokiej efektywności spalania i niskim tarciu, co skutkuje doskonałą efektywnością paliwową.

Te działania, w połączeniu z zastosowaniem filtra cząstek stałych, doprowadziły do zmniejszenia emisji i spełnienia normy emisji Euro 5.

Zużycie paliwa w oficjalnym cyklu mieszanym ma wynosić poniżej 8 litrów na 100 km dla manualnych wariantów częściowego napędu 4×4 SUV-a.

Kształt portu silnika został zaprojektowany w celu maksymalizacji przepływu powietrza do cylindrów. Nowo opracowany kształt komory spalania oraz zaawansowana kontrola ciśnienia wtrysku paliwa są stosowane w celu optymalizacji wtrysku paliwa do komory spalania, aby osiągnąć wysoką efektywność cieplną i zmniejszyć emisję.

Precyzyjny wtrysk pilotażowy, dostosowujący się do stanu powietrza, odbywa się przed głównym wtryskiem, aby skrócić opóźnienie zapłonu, osiągając stabilne spalanie nawet w trudnych warunkach, przy jednoczesnym zapewnieniu cichej pracy i wysokiej efektywności cieplnej.

Silnik ma kompaktową, wysokoefektywną turbosprężarkę o zmiennej geometrii, produkowaną przez Toyotę we własnym zakresie. Nowo opracowana turbina poprawia efektywność, a nowo opracowywany wirnik zapewnia natychmiastową reakcję na przyspieszenie oraz osiąga maksymalny moment obrotowy w szerokim zakresie obrotów silnika.

Zastosowanie wzmocnionego porowatego anodowanego aluminium (SiRPA) na tłokach zapewnia optymalne zarządzanie ciepłem podczas spalania. SiRPA jest wysokoefektywnym materiałem izolacyjnym i rozpraszającym, łatwym do nagrzewania i chłodzenia.

Toyota nadal zamierza traktować silniki diesla jako kluczowy element swojej oferty silnikowej, kierując się filozofią dostarczania odpowiednich pojazdów w odpowiednich miejscach w odpowiednim czasie.

Cała grupa Toyoty koncentruje się na opracowywaniu czystszych i bardziej konkurencyjnych silników diesla w szerokim zakresie typów pojazdów, uwzględniając zróżnicowane potrzeby ludzi na całym świecie.

SILNY, WYRAFINOWANY I FUNKCJONALNY: NOWY DESIGN FORTUNERA

Nowy SUV Fortuner od Toyoty wprowadza interesujący design, który wyraża wyrafinowanie i innowacyjność, a jednocześnie jest funkcjonalny i wytrzymały.

Fortuner emanuje dynamicznym charakterem, który wyraźnie odróżnia go od pięciu innych SUV-ów w ofercie Toyoty.

Dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży i marketingu Toyota Australia, Tony Cramb, powiedział, że siedmiomiejscowy Fortuner ma znacznie więcej do zaoferowania, niż tylko swój stylowy, miejski wygląd.

„Zaawansowany design Fortunera nie zdradza jego prawdziwych możliwości – zwłaszcza jego pod względem wytrzymałości oraz znakomitych zdolności terenowych dla osób szukających przygód,” powiedział pan Cramb.

„Chociaż dzieli wiele elementów konstrukcyjnych z nową generacją HiLuxa, jego stylizacja jest unikalna i skierowana do nowoczesnych nabywców SUV-ów,” dodał.

Duża, górna kratka Fortunera jest nachylona i otoczona grubą, chromowaną ramką, która rozciąga się wokół smukłych i agresywnych reflektorów – bi-LED w wyższych wersjach Crusade.

Silny design cechuje wyraźny trójwymiarowy, trapezoidalny zderzak przedni, który daje poczucie głębi, a głęboko osadzone światła przeciwmgielne w wybranych wersjach podkreślają szerokość pojazdu.

Po bokach znajduje się odważna linia charakterystyczna, przebiegająca przez drzwi pomiędzy wybrzuszonymi przednimi i tylnymi błotnikami, które mają rzeźbione powierzchnie wyrażające wyrafinowanie wśród surowości.

Chromowana listwa biegnąca wzdłuż linii błotników do tylnego okna wygina się ku górze. Słupki C zostały przyciemnione, co tworzy efekt „unosi się dachu”, nadając pojazdowi dynamicznie uderzający wygląd nawet wtedy, gdy stoi w miejscu.

Inne cechy obejmują stopnie boczne, belki dachowe (w wybranych wersjach), antenę w kształcie płetwy rekina oraz koła 17- lub 18-calowe, w tym 18-calowe felgi aluminiowe Crusade z grubymi, mocnymi szprychami i kontrastującymi, wąskimi, precyzyjnymi szprychami.

Z tyłu, zaokrąglona górna część nadwozia Fortunera jest podkreślona chromowaną listwą, która owija się od boków do tylnej szyby – wyraźny kontrast do tylnego zderzaka, który ma wystające rogi.

Eleganckie tylne lampy zespołowe oraz ozdoba tablicy rejestracyjnej harmonizują z skomplikowanymi powierzchniami tylnej części nadwozia. Wszystkie wersje wyposażone są w diodowe lampy stopu, co nadaje nowoczesny wygląd.

FORTUNER ZWIĘKSZY SPRZEDAŻ SUV-ÓW TOYOTY NA RYNKU

Nowy Fortuner z wydajnym silnikiem turbo-diesel ma na celu umocnienie pozycji Toyoty jako wiodącej marki SUV na rynku motoryzacyjnym.

Toyota sprzedaje więcej SUV-ów niż jakakolwiek inna marka każdego roku od momentu, gdy termin Sports Utility Vehicles (SUV) po raz pierwszy został oficjalnie użyty przez VFacts w 2003 roku – oraz przez wiele lat wcześniej, gdy te pojazdy znano jako wozy terenowe.

Dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży i marketingu Toyoty, Tony Cramb, powiedział, że Fortuner wkracza na rynek, w którym popularność SUV-ów diesla wśród prywatnych nabywców ostatnio przewyższyła popyt ze strony biznesu.

„Fortuner oferuje przestrzeń, komfort jazdy, nowoczesne funkcje, wydajność i zdolności terenowe, które odpowiadają na rosnące zapotrzebowanie wśród prywatnych nabywców szukających przygód,” powiedział pan Cramb.

„Te i inne cechy Fortunera, takie jak doskonała efektywność paliwowa i najwyższy poziom bezpieczeństwa, są również wysoko cenione przez użytkowników biznesowych.”

Do 2013 roku sprzedaż nieprywatna – w tym dla biznesów, rządu i firm wynajmujących – stanowiła większość SUV-ów diesla, a roczna różnica w stosunku do sprzedaży prywatnej często wynosiła około 25 proc., a czasem nawet 40 proc.

Sprzedaż dla klientów prywatnych wzrosła w 2013 roku, a w zeszłym roku przyspieszyła, osiągając silny wzrost, do ponad 69,000 SUV-ów diesla – o 11,000 więcej niż łączna sprzedaż do przedsiębiorstw i innych użytkowników.

Całkowita sprzedaż w zeszłym roku wyniosła 127,588 SUV-ów diesla, co było prawie cztery razy większą liczbą niż w 2005 roku. To oznacza szybszy wzrost niż ogólny rynek SUV-ów, który w tym okresie podwoił się z 180,292 do rekordowych 352,462 pojazdów w zeszłym roku.

Toyota dostarczyła w Australii 56,663 SUV-ów w zeszłym roku, wyprzedzając swojego najbliższego konkurenta o ponad 22,000 pojazdów i osiągając drugi najlepszy wynik w swojej historii. Żadna inna marka nigdy nie sprzedała 40,000 SUV-ów w jednym roku.

Wynik Toyoty w 2014 roku był wynikiem rekordowego popytu na RAV4 (wzrost o 6.9 proc. do 18,160 sprzedanych sztuk) oraz wzrostu o 10.6 proc. dla Prado (16,112).

Kluger, po zmianie modelu, przyczynił się do 11,484 sprzedaży, podczas gdy segment LandCruiser wzrósł udział w rynku do 83 proc. z 79.8 proc.

Działania Toyoty w tym segmencie do lat 90-tych były prowadzone przez LandCruisera, który osiągnął łącznie ponad 240,000 sprzedanych sztuk w Australii – liczonych oddzielnie od 430,000 LandCruiserów roboczych sprzedanych lokalnie.

Pojawienie się RAV4 (240,000 całkowitej sprzedaży) w 1994 roku uznawane jest za rozpędzenie popularności SUV-ów jako pojazdów rekreacyjnych, które łączą zdolności terenowe z komfortem samochodów osobowych.

LandCruiser Prado Toyoty zadebiutował w 1996 roku i osiągnął 235,000 sprzedaży, podczas gdy Kluger osiągnął 124,000 od 2007 roku. Ikoniczny FJ Cruiser osiągnął imponujące 10,000 sprzedaży od 2011 roku.

Tło Fortunera

Początki najnowszego SUV-a Toyoty sięgają 1998 roku, chociaż początkowo nie nosił on nazwy Fortuner.

Trzydzieści lat po narodzinach HiLuxa, koncept zakładał opracowanie pojazdu osobowego opartego na pick-upie, głównie na rynki azjatyckie.

Było to w dużej mierze podyktowane rosnącym zapotrzebowaniem na przystępny cenowo pojazd rodzinny, który miałby imponujące zdolności terenowe.

Toyota nazwała pojazd Sport Rider, aby podkreślić jego przydatność dla osób prowadzących aktywny styl życia.

W 2005 roku Toyota zbudowała na jakości, trwałości, niezawodności i umiejętnościach terenowych tego pojazdu, wprowadzając nazwę Fortuner.

Sprzedaż globalna była zjawiskowa, rosnąc z 50,000 w pierwszym roku do około 200,000 rocznie obecnie.

2.4L 6AT (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2393 Cm3
Moc110.3 Kw @ 3000 Rpm
150 Hp @ 3000 Rpm
148 Bhp @ 3000 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 1600-2000 Rpm
400 Nm @ 1600-2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika21.1 Galony (79.9 L)
Prędkość maksymalna106 Mph (171 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.7 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony265/65 R17
Długość188.8 In (4796 Mm)
Szerokość73 In (1854 Mm)
Wysokość72.2 In (1834 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/61.2 In (1
Rozstaw osi108.3 In (2751 Mm)
Prześwit8.9 In (226 Mm)
Pojemność bagażnika10.5 Cuft (297 L)
Masa własna4707 Lbs (2135 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6063 Lbs (2750 Kg)
Średnie spalanie29.8 Mpg Us (7.9 L/100Km)
Emisja CO2208 G/Km

2.4L 6MT (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2393 Cm3
Moc110.3 Kw @ 3000 Rpm
150 Hp @ 3000 Rpm
148 Bhp @ 3000 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 1600-2000 Rpm
400 Nm @ 1600-2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna109 Mph (175 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h13.2 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony265/65 R17
Długość188.8 In (4796 Mm)
Szerokość73 In (1854 Mm)
Wysokość72.2 In (1834 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/61.2 In (1
Rozstaw osi108.3 In (2751 Mm)
Prześwit8.9 In (226 Mm)
Pojemność bagażnika10.5 Cuft (297 L)
Masa własna4707 Lbs (2135 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6063 Lbs (2750 Kg)
Średnie spalanie33.6 Mpg Us (7 L/100Km)
Emisja CO2184 G/Km

2.7L 6AT (177 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2755 Cm3
Moc130.2 Kw @ 3400 Rpm
177 Hp @ 3400 Rpm
175 Bhp @ 3400 Rpm
Moment obrotowy332 Lb-Ft @ 1600-2400 Rpm
450 Nm @ 1600-2400 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika21.1 Galony (79.9 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość188.8 In (4796 Mm)
Szerokość73 In (1854 Mm)
Wysokość72.2 In (1834 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/61.2 In (1
Rozstaw osi108.3 In (2751 Mm)
Prześwit8.9 In (226 Mm)
Pojemność bagażnika10.5 Cuft (297 L)
Masa własna4707 Lbs (2135 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6063 Lbs (2750 Kg)
Spalanie miasto21.4 Mpg Us (11 L/100Km)
Spalanie trasa32.2 Mpg Us (7.3 L/100Km)
Średnie spalanie27.4 Mpg Us (8.6 L/100Km)
Emisja CO2228 G/Km

2.7L 6MT (177 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2755 Cm3
Moc130.2 Kw @ 3400 Rpm
177 Hp @ 3400 Rpm
175 Bhp @ 3400 Rpm
Moment obrotowy310 Lb-Ft @ 1400-2600 Rpm
420 Nm @ 1400-2600 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika21.1 Galony (79.9 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość188.8 In (4796 Mm)
Szerokość73 In (1854 Mm)
Wysokość72.2 In (1834 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/61.2 In (1
Rozstaw osi108.3 In (2751 Mm)
Prześwit8.9 In (226 Mm)
Pojemność bagażnika10.5 Cuft (297 L)
Masa własna4685 Lbs (2125 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6063 Lbs (2750 Kg)
Spalanie miasto25.3 Mpg Us (9.3 L/100Km)
Spalanie trasa34.1 Mpg Us (6.9 L/100Km)
Średnie spalanie30.2 Mpg Us (7.8 L/100Km)
Emisja CO2205 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.