Toyota zaskoczyła rynek hot-hatchy w 2022 roku, prezentując model GR Corolla, który czerpał inspiracje z samochodów rajdowych.
Toyota niegdyś dominowała w Mistrzostwach Świata w Rajdach z modelem Corolla WRC. Niestety, dopuściła się oszustw i została przyłapana na tym. Ponad dwie dekady później firma odświeżyła sportową wersję słynnej rodziny Corolli, dzieląc jej podzespoły z mniejszym modelem GR Yaris.
Japoński producent sprzedał ponad 50 milionów egzemplarzy Corolli, zanim wprowadził wersję hot-hatch w 2022 roku. Dwunasta generacja zadebiutowała w 2018 roku, a chociaż większość jej wersji była dość przeciętna, wersja GR była zupełnie innym samochodem. Poszerzone błotniki i boczne panele nadawały jej wygląd sumo wojownika, podczas gdy przedni zderzak z czarnym grillem potwierdzał, że to nie jest zwykły pojazd do robienia zakupów. Para funkcjonalnych wlotów powietrza za przednimi nadkolami pozwalała na ujście powietrza uwięzionego w komorach kół, co zmniejszało unoszenie się przodu. Z tyłu, duże skrzydło ozdabiało klapę bagażnika i miało również swoje funkcje, nie tylko wizualne. Aby dopełnić obraz agresywnego samochodu sportowego, przez tylny dyfuzor przebijały się trzy wydechy.
W środku, samochód przejął kilka elementów z klasycznej Corolli, ale sportowe fotele pokryte Alcantarą z wysokimi boczkami były specyficzne dla wersji GR. Metalowe osłony na trzy pedały również inspirowano światem motorsportu. Mimo to, Toyota oferowała samochód z tylnymi siedzeniami w formie kanapy, przystosowanej dla dwóch dorosłych osób.
Pod maską, GR Corolla wykorzystała jednostkę napędową z GR Yaris. 1,6-litrowy, turbodoładowany silnik trzylitrowy oferował 300 koni mechanicznych, które były przekazywane na wszystkie koła za pośrednictwem sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów, która była jedyną dostępną opcją.
To już oficjalne: Potężny, stylowy i zwinny hot hatch, na który czekają amerykańscy kierowcy, nadchodzi – to pierwszy w historii 2023 GR Corolla. Zespół TOYOTA GAZOO Racing, znany ze swojego zamiłowania do detali, oraz mistrz kierowca Akio Toyoda, znany również jako Morizo, zatwierdzają ten całkowicie nowy model w rosnącej gamie sportowych samochodów Toyoty, który dostarcza osiągi, prowadzenie i funkcjonalność, które uwielbiają fani hot hatchy.
Napędzany lekkim, kompaktowym, ale potężnym silnikiem G16E-GTS z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem, GR Corolla osiąga moc 300 KM i 370 Nm momentu obrotowego. Zbudowany z myślą o dynamicznym przyspieszeniu na zakrętach, maksymalny moment obrotowy osiągany jest w zakresie 3000-5500 obrotów, a maksymalna moc przy 6500 obrotów. Jego ekscytująca moc jest przekazywana przez unikalny potrójny wydech, zaprojektowany w celu zredukowania ciśnienia zwrotnego dla maksymalnego dostarczenia mocy.
Silnik G16-E jest sparowany z opracowanym do rajdów napędem GR-Four z napędem na wszystkie koła (AWD). System ten daje kierowcom możliwość wyboru rozkładu mocy 60-40, 50-50 lub 30-70 na przednie i tylne koła. GR Corolla będzie dostępna wyłącznie z manualną skrzynią biegów, co pozostaje wierne swoim rajdowym korzeniom.
Jej szeroki profil nadwozia i niskie położenie środka ciężkości opierają się na platformie GA-C Toyoty, z wzmocnieniami ramy opracowanymi specjalnie dla GR Corolla w fabryce GR w zakładzie Toyoty Motomachi. Funkcjonalne wloty powietrza i aerodynamiczne cechy dodatkowo wspierają stabilność kierowania.
GR Corolla będzie dostępna w dwóch wersjach: Core i Circuit Edition.
Wersja Core będzie dostępna jeszcze w tym roku w kolorach białym, czarnym i Supersonic Red. Będzie miała dach w kolorze nadwozia z tylnym spojlerem, bocznymi osłonami z wypukłym logo GR-Four oraz szerokimi nadkolami. Wewnątrz znajdziemy miejsce dla pięciu osób z sportowymi fotelami pokrytymi materiałem z logo GR.
Circuit Edition będzie modelem limitowanym, dostępnym w 2023 roku. Standardowe kolory to biały, Supersonic Red i Heavy Metal, z tymi samymi bocznymi osłonami z logo GR-Four i szerokimi nadkolami co wersja Core. Dodaje to dachu z włókna węglowego, wypukłą pokrywą silnika z wlotami powietrza oraz sportowym tylnym spojlerem, a także sportowymi fotelami wykończonymi alcantarą Brin Naub® z czerwonymi akcentami oraz dźwignią zmiany biegów z podpisem Morizo, dostępną wyłącznie w roku wprowadzenia na rynek.
GR Corolla będzie wyposażona w nowy system multimedialny Toyota Audio Multimedia ze dotykowym ekranem.
Inspirowane wyścigami inżynieria
W 2007 roku Toyota rozszerzyła swoje działania w zakresie rozwoju samochodów, podejmując decyzję o uczestnictwie w 24-godzinnym wyścigu na Nürburgringu, wyczerpującym wyścigu wytrzymałościowym na słynnym torze w niemieckim lesie. Jako nieoficjalna aktywność Toyoty, zespół nazwany GAZOO Racing składał się z pracowników, w tym Akio Toyody, który jeździł pod pseudonimem Morizo.
Przy ograniczonym budżecie nowo nazwany zespół wziął udział w wyścigu z dwoma używanymi Altezzami. Pomimo trudności, obie maszyny ukończyły wymagający wyścig, a nowa era motorsportu Toyoty i rozwoju produktów, oparta na duchu wyzwania mającym na celu wprowadzenie zmian, rozpoczęła się.
Jako pierwszy w pełni opracowany i wyprodukowany model TOYOTA GAZOO Racing na rynek północnoamerykański, GR Corolla kontynuuje ten duch.
Z profesjonalnymi kierowcami, ekspertami i Morizo za kierownicą, GR Corolla była wielokrotnie testowana na niektórych z wiodących torów w Japonii, w tym na Fuji Speedway, Suzuka i Torze Tsukuba. Ponadto zespół GR przeprowadził testy w trudnych warunkach w terenie oraz na śniegu z kierowcą japońskiego mistrzostwa rajdowego. Nie pominięto żadnej drogi, aby inżynierowie i technicy mogli udoskonalić przyspieszenie i kontrolę, które są godne nazwy GR.
Fabryka GR
Aby pomóc w osiągnięciu celów wydajnościowych dla GR Corolla, Toyota ustanowiła dedykowaną Fabrykę GR w swoim zakładzie produkcyjnym w Motomachi w Japonii. To miejsce narodzin legend, takich jak Lexus LFA i Supra A80, a teraz jest domem dla pierwszej linii produkcyjnej GR, w której powstają GR Corolla i GR Yaris.
Zamiast tradycyjnego systemu taśmowego, linie nadwoziowe i montażowe składają się z kilku różnych komór, połączonych zautomatyzowanymi pojazdami kierowanymi (AGV), zamiast transporterów, które występują w konwencjonalnych fabrykach samochodowych. Ta w pełni elastyczna metoda pracy, z wieloma ręcznymi technikami montażu, umożliwia precyzyjne dopasowanie nadwozia i zawieszenia, minimalizując różnice w wymiarach i masie pojazdu.
Budowa przez ekspertów oznacza, że montaż każdej GR Corolla zajmuje więcej czasu niż w przypadku konwencjonalnie produkowanego pojazdu. Linia produkcyjna została zoptymalizowana pod kątem wydajności, z elementami takimi jak wyrównanie nadwozia i kontrole spawów, aby zapewnić, że każda GR Corolla jest budowana z dokładnością i starannością.
Toyota Gazoo Racing zgromadziła wysoce wykwalifikowanych techników z całej firmy, aby pracować nad GR Corolla. Ten zespół nie tylko montuje każdą GR Corolla, ale także przyczynia się do rozwijania umiejętności technicznych pracowników w innych zakładach Toyoty. To struktura zespołowa, która jest częścią ogólnej misji GR w Toyocie, rozwijając ludzi, pasjonatów i produkując coraz lepsze samochody.
System GR-FOUR
Z wszystkimi sportowymi samochodami TOYOTA GAZOO Racing mocno zakorzenionymi w motorsporcie, oczywiste jest, że napęd GR Corolla powstał z rygorów rajdów.
W sercu nowej GR Corolla znajduje się system GR-FOUR z napędem na cztery koła, pierwsza sportowa jednostka AWD Toyoty od ponad 20 lat. Opracowany we współpracy z zespołem TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team i dopracowany przez kierowców WRC, oferuje wyjątkowe poziomy przyczepności i kontroli, z konstrukcją zaprojektowaną w celu optymalizacji mocy napędu do każdego koła, a jednocześnie jest prosty i lekki.
Stworzony z myślą o rajdach, system GR-FOUR jest zaprojektowany do pracy w różnych warunkach. Niezależnie od tego, czy kierowca chce dostosować osiągi do jazdy po błocie, deszczu czy śniegu, czy po prostu odczuwa potrzebę zmiany, system GR-FOUR oferuje odpowiednie ustawienia.
Za pomocą pokrętła GR Corolla może dostosować wydajność napędu na cztery koła do potrzeb kierowcy. W codziennych sytuacjach kierowcy mogą ustawić rozkład momentu obrotowego 60:40 na przód/tył; dla bardziej sportowego ustawienia równowaga może przesunąć się na tył z rozkładem 30:70, co zapewnia radość z jazdy na krętych drogach i torach; a dla maksymalnej stabilności można użyć ustawienia 50:50 do szybkiej, konkurencyjnej jazdy na torach lub specjalnych odcinkach. W każdym trybie równowaga momentu obrotowego automatycznie dostosuje się do reakcji kierowcy, zachowania pojazdu oraz warunków drogowych lub torowych.
GR Corolla Circuit Edition jest również wyposażona w przednie i tylne ograniczniki Torsen Limited-Slip Differentials (LSD), które oferują poprawioną wydajność w zakrętach i przyczepność z kontrolą rozkładu momentu obrotowego napędu na lewą i prawą stronę na przedniej i tylnej osi. Ograniczniki LSD z przodu i tyłu są dostępne jako część Pakietu Wydajności w wersji Core, z otwartymi różniczkami 4WD jako standard.
Rewolucyjny 3-cylindrowy silnik turbo
Dla GR Corolla Toyota wykorzystała ten sam turbodoładowany silnik G16E-GTS, który użyto w GR Yaris, zwiększając jego moc. Ten kompaktowy, ale potężny silnik trzycylindrowy ma zwiększoną moc dla GR Corolla dzięki poprawionej efektywności spalinowej, a to dzięki 3-częściowemu tłumikowi z zaworem zakończonemu polerowanymi stalowymi końcówkami. Taka konstrukcja zmniejsza ciśnienie spalin i hałas, co jest kluczowe dla wydajności ciśnienia zwrotnego.
Silnik G16E korzysta również z technologii motorsportowej, które maksymalizują wydajność, w tym wielotłokowego chłodzenia tłoków olejowych, dużych zaworów wydechowych oraz częściowo obrobionego portu wlotowego. Opoziomujący 1618 centymetrów sześciennych, wytwarza maksymalną moc 300 KM i 370 Nm momentu obrotowego.
Kompaktowy i lekki, silnik DOHC 12-zaworowy jest wyposażony w turbosprężarkę jednoskrętną z łożyskiem kulkowym, która jest dopasowana do 6-biegowej inteligentnej manualnej skrzyni biegów (iMT) z automatycznym dopasowaniem obrotów, zaprojektowanej w celu dostosowania się do wysokich poziomów momentu obrotowego. Turbosprężarka jest zintegrowana w kolektorze wydechowym, co zmniejsza masę, podczas gdy kontrola gazów przelotowych jest używana do poprawy efektywności nagrzewania katalizatora. Proces spalania zasilany jest przez system bezpośredniego i portowego wtrysku paliwa D-4S Toyoty, który działa pod wysokim ciśnieniem dla maksymalnej dystrybucji paliwa oraz efektywności.
Szeroka, sztywna i zaprojektowana do prowadzenia
Aby osiągnąć kontrolę godną znaku GR, specjalnie skonstruowano bardzo sztywne nadwozie dla GR Corolla. Oparte na platformie GA-C, zapewnia osiągi, które nagradzają kierowcę. Zwiększona sztywność wynika z znacznie większej liczby punktów spawania w ramie, szczególnie wzmocnionych stawach. Dodatkowe korzyści osiągnięto dzięki intensywnemu zastosowaniu kleju strukturalnego, co zwiększa sztywność połączeń między elementami.
Przednie zawieszenie to konstrukcja opartej na MacPhersonie, która zapewnia zarówno niewielką masę, jak i mocne prowadzenie, maksymalizując możliwości przyczepności opon. Składające się z sprężyn, amortyzatorów i stabilizatorów dopasowanych do toru, przednie zawieszenie zaprojektowano tak, aby przenieść całą moc silnika na drogę i zapewnić optymalną zdolność do pokonywania zakrętów na wszystkich nawierzchniach. Tylne zawieszenie korzysta z systemu wielowahaczowego typu podwójnego wahacza, który realizuje cel AWD maksymalnej zwinności i stabilności.
Szerokie opony zapewniają wysoką wydajność w zakrętach, a także utrzymują doskonałą stabilność przy dużych prędkościach na długim rozstawie osi wynoszącym 263,9 cm. Używa opon Michelin Pilot Sport 4 o rozmiarze 235/40R18 w obu wersjach i jest wyposażona w 18-calowe, błyszczące czarne, odlewane aluminiowe felgi.
Siła hamowania pochodzi z tarcz hamulcowych o stałym zacisku, o średnicy 14 x 1,1 cala z wentylowanymi i naciętymi rotorami, wyposażonych w aluminiowe zaciski 4-tłoczkowe w obu wersjach; w wersji Circuit Edition zacisk jest pomalowany na czerwono z logo GR. Z tyłu znajdują się wentylowane rotory o wymiarach 11,7 x 0,7 cala z hamulcami tarczowymi na stałym zacisku z 2 tłokami oraz czerwonymi zaciskami i logo GR standardowo w wersji Circuit Edition.
Lekka i aerodynamiczna
W całej GR Corolla skupiono się na oszczędności masy, aby maksymalnie zwiększyć potencjał wydajności, nie rezygnując z wytrzymałości i bezpieczeństwa. To rygorystyczne podejście jest szczególnie widoczne w konstrukcji pojazdu, z szerokim zastosowaniem lekkich metali i materiałów w kluczowych obszarach.
W wersji Circuit Edition dach wykonany jest z formowanej (a nie tkanej) włókniny węglowej. Ten lekki, bardzo sztywny materiał pozwala zaoszczędzić na wadze, a jego zastosowanie pomaga obniżyć środek ciężkości samochodu.
Aluminium użyto do pokrywy silnika i paneli drzwiowych, natomiast w kluczowych miejscach zastosowano lekką i mocną stal o wysokiej wytrzymałości, aby zapewnić, że struktura samochodu może bezpiecznie wchłaniać i rozpraszać siły uderzeń.
Dla jak najlepszej wydajności aerodynamicznej, nos GR Corolla wznosi się ku opadającej linii dachu. Przepływ powietrza kierowany jest na tylny spojler, aby generować dodatkowy docisk. Podobnie jak w samochodach rajdowych, kształt przednich i tylnych wlotów powietrza oraz dolnych osłon z logo GR-FOUR efektywnie kieruje przepływ powietrza wzdłuż boków pojazdu. Wloty w pokrywie silnika, nadkolach i zderzaku tylnym oraz płaska podłoga zmniejszają opór, zwiększają docisk i poprawiają stabilność.
Styl Hot Hatch gotowy na rajdy
Szeroki rozstaw i szeroka konstrukcja nadwozia GR Corolla projektują silny, gotowy do ataku styl z funkcjonalną matrycą grilla z czarnym logo GR. Flankowany funkcjonalnymi wlotami powietrza po obu stronach, przedni grill w wersji Circuit Edition ma błyszczący czarny kolor i zintegrowane lampy przeciwmgielne LED. Automatyczne włączanie/wyłączanie świateł LED oraz LED DRL są standardem w obu wersjach.
Obie wersje mają szerokie nadkola z przodu i z tyłu. Wersja Circuit Edition ma wypukłą pokrywę silnika z funkcjonalnymi wlotami powietrza w kolorze błyszczącej czerni. Dach z włókna węglowego w wersji Circuit Edition jest zestawiony z matowo-czarną anteną w kształcie rekiniego płetwy. Wersja Core ma aluminiową pokrywę silnika w kolorze nadwozia i pasującą antenę w kształcie płetwy rekina. Błyszczące czarne, podgrzewane, elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne z kierunkowskazami, błyszczące czarne obramowanie okien oraz czarne logo GR Corolla są standardem w obu wersjach.
Z tyłu obie wersje mają dolną osłonę zderzaka tylniego z funkcjonalnymi wlotami powietrza. Dla dodatkowego akcentu te wloty mają błyszczącą czarną barwę w wersji Circuit Edition. Opadająca linia dachu oraz tylne słupki są podkreślone przez wysoko umieszczony matowo-czarny tylny spojler w wersji Circuit oraz błyszczący czarny spojler tylno-dolny w wersji Core. Szeroki rozstaw kół i nadkola z tyłu podkreślają szeroką i niską sylwetkę pojazdu.
Wnętrze inspirowane wyścigami
Projekt wnętrza GR Corolla odzwierciedla osiągi pojazdu, zwłaszcza wokół kokpitu kierowcy.
Uwzględniając opinie profesjonalnych kierowców, stworzono nowy wskaźnik GR Full TFT z 12,3-calowym kolorowym wyświetlaczem Multi-Information Display (MID), który posiada wskaźnik GR z trybem 4WD, ciśnieniem turbo, wskaźnikiem pozycji biegu i obrotomierzem. Jasno podświetlony wyświetlacz zaprojektowano z myślą o łatwej widoczności w każdych warunkach, a nawet zawiera animację startową GR.
Dźwignia zmiany biegów ma skrócony skok, co pozwala na szybkie zmiany biegów. Umiejscowiona w naturalnej pozycji dla ręki kierowcy, ma lekką akcję i krótki skok, co podnosi jakość wydajności. GR Corolla korzysta z mechanicznego hamulca ręcznego typu pull.
Wnętrze wersji Circuit Edition wykończone jest na czarno z czerwonymi akcentami wokół klamek, konsoli środkowej, kierownicy oraz bocznych wlotów powietrza, a wersja Core wykończona jest w czerni z dodatkami w kolorze srebra.
Fotele sportowe wykończone zamszem Brin Naub® i sztuczną skórą z czerwonymi przeszyciami, siatkowymi wstawkami oraz zagłówkami z logo GR; 6-stopniowo regulowane fotele kierowcy z kieszonką na plecach; 4-stopniowo regulowane fotele pasażera z przodu z kieszonką na plecach są standardem w wersji Circuit Edition. Fotele sportowe z materiału z szarymi przeszyciami i zagłówkami z logo GR; 6-stopniowo regulowane fotele kierowcy z kieszonką na plecach z zamszu; 4-stopniowo regulowane fotele pasażera z przodu z kieszonką na plecach są standardem w wersji Core.
Automatyczna klimatyzacja, elektryczne szyby z automatycznym włączaniem/wyłączaniem oraz podgrzewane fotele z przodu i kierownica są standardowe w wersji Circuit Edition. Podgrzewane fotele z przodu i kierownica są dostępne w pakiecie Cold Weather w wersji Core.
GR skórzana, wykończona kierownica sportowa z regulacją w zakresie nachylenia oraz teleskopową, z przyciskami do sterowania audio, Multi-Information Display, Bluetooth® do ręcznego sterowania telefonem oraz komend głosowych jest standardem w wersji Circuit Edition. Dodatkowo dźwignia zmiany biegów z podpisem „Morizo” występuje wyłącznie w roczniku wprowadzenia wersji Circuit Edition.
Standardowo w obu wersjach znajduje się przycisk start/stop silnika GR, aluminiowe pedały sportowe, dwa porty USB do ładowania, jeden 12V gniazdo zasilania pomocniczego, podświetlane podłokietniki, tacę konsoli przedniej i tylną skrzynkę konsoli. Bezprzewodowe ładowanie smartfona zgodne z Qi, z wskaźnikiem pełnego naładowania, jest standardem w wersji Circuit Edition i dostępne w pakiecie technologicznym w wersji Core.
Nowy system multimedialny Toyota Audio Multimedia będzie dostępny standardowo we wszystkich GR Corolla. Z 8-calowym dotykowym ekranem, system oferuje poprawione wrażenia użytkownika dzięki nowym funkcjom wizualnym, dotykowym oraz aktywacji głosowej. Z Inteligentnym Asystentem dostępnym przez Drive Connect, proste frazy, takie jak „Hej Toyota”, uruchamiają system do poleceń głosowych, aby wyszukiwać wskazówki, znaleźć punkty POI, dostosować ustawienia audio, zmienić temperaturę w kabinie i wiele więcej.
System nawigacji native oparty na chmurze, oferowany przez Drive Connect, umożliwia aktualizacje Over the Air w czasie rzeczywistym dla map i punktów zainteresowania (POI), a dane Google POI są zintegrowane, aby zapewnić aktualne możliwości wyszukiwania. Oferuje również standardową bezprzewodową kompatybilność z Apple CarPlay® i Android Auto.
Toyota Audio Multimedia umożliwia jednoczesne połączenie dwóch telefonów Bluetooth. Subskrypcja Wi-Fi Connect oferuje łączność 4G dla do pięciu urządzeń, przekształcając GR Corolla w hotspot AT&T, a także umożliwia połączenie oddzielnych subskrypcji Apple Music® i Amazon Music z pojazdem za pomocą zintegrowanego strumieniowania.
Wersja Circuit Edition wyposażona jest w Premium Audio z Dynamiczną Nawigacją z ośmioma głośnikami JBL® z wzmacniaczem. Obejmuje port USB do mediów, dwa porty ładowania USB, Dynamiczną Nawigację z 3-letnim okresem próbnym, Dynamiczne Wyszukiwanie POI, Dynamiczną Rozpoznawanie Głosu, obsługę telefonu bezprzewodowego i strumieniowe przesyłanie muzyki za pomocą technologii Bluetooth®, SiriusXM® z 3-miesięcznym okresem próbnego dostępu. Szczegóły można znaleźć na stronie toyota.com/audio-multimedia. Usługi Połączone – Safety Connect® z 1-rocznym okresem próbnym, Service Connect z 10-letnim okresem próbnym, Remote Connect z 1-rocznym okresem próbnym, Wi-Fi Connect z do 2GB w ramach 3-miesięcznego okresu próbnego oraz Destination Assist z 1-rocznym okresem próbnym. Szczegóły można znaleźć na stronie toyota.com/connected-services.
Wersja Core wyposażona jest w sześć głośników, zgodnych z Android Auto™ & Apple CarPlay® & Amazon Alexa, port USB do mediów, dwa porty ładowania USB, obsługę telefonu bezprzewodowego i strumieniowe przesyłanie muzyki za pomocą technologii Bluetooth®, SiriusXM® z 3-miesięcznym okresem próbnego dostępu. Szczegóły można znaleźć na stronie toyota.com/audio-multimedia. Usługi Połączone1 – Safety Connect® z 1-rocznym okresem próbnym, Service Connect z 10-letnim okresem próbnym, Remote Connect z 1-rocznym okresem próbnym oraz Wi-Fi Connect z do 2GB w ramach 3-miesięcznego okresu próbnego. Szczegóły można znaleźć na stronie toyota.com/connected-services. Premium Audio z Dynamiczną Nawigacją i JBL® z Clari-Fi®, oraz bezprzewodowe ładowanie smartfonów zgodne z Qi są dostępne w ramach Pakietu Technologicznego.
Bezpieczeństwo i inne technologie
Wszystkie wersje GR Corolla są standardowo wyposażone w system Toyota Safety Sense 3.0 (TSS 3.0), który zawiera ulepszenia możliwe dzięki czujnikom systemowym z poprawioną zdolnością detekcji. System Pre-Collision z Detekcją Pieszych jest również w stanie wykrywać motocyklistów i barierki w określonych warunkach. Podczas skrętu lub zbliżania się do skrzyżowania system został zaprojektowany w celu wykrywania nadjeżdżających pojazdów z przodu lub z boku i zapewnia ostrzeżenia dźwiękowe/wizualne oraz automatyczne hamowanie w określonych warunkach. Ulepszona rozpoznawalność pasa dostarcza wyrafinowaną wydajność Alertu o Opuście Pasa z Asystą Kierownicy oraz Asystą Śledzenia Pasa.
GR Corolla będzie wyposażona w Dynamiczną Kontrolę Tempomatu (DRCC). Alert Opuściwania Pasa z Asystą Kierownicy jest zaprojektowany, aby powiadomić kierowcę za pomocą dźwiękowych i wizualnych alarmów oraz lekkiej siły kierownicy, jeśli wykryje, że pojazd opuszcza pas, nie włączając kierunkowskazu. Po ustawieniu i włączeniu DRCC, Asysta Śledzenia Pasa wykorzystuje widoczne znaczniki pasa lub poprzedzający pojazd, aby pomóc utrzymać pojazd w środku swojego pasa.
Automatyczne Światła Wysokie zaprojektowane są tak, aby wykrywać nadjeżdżające lub nadjeżdżające pojazdy i automatycznie przełączać między światłami drogowymi a mijania. Asystent Znaków Drogowych ma za zadanie rozpoznawać określone informacje drogowe za pomocą kamery skierowanej do przodu i wyświetlać je na wyświetlaczu multi-informacyjnym (MID).
Wszyscy GR Corolla są wyposażeni w standardowy system przypomnienia o tylnych siedzeniach Toyoty. Funkcja ta może zauważyć, czy tylne drzwi zostały otwarte w ciągu 10 minut od włączenia pojazdu lub w dowolnym momencie po włączeniu pojazdu, z przypomnieniem w komunikacie na desce rozdzielczej po wyłączeniu silnika, w towarzystwie wielotonowych dźwięków.
Oprócz systemu TSS 3.0, inne standardowe funkcje bezpieczeństwa w GR Corolla obejmują Monitor Martwego Pola (BSM), zaprojektowany w celu pomocy w wykrywaniu i ostrzeganiu o pojazdach zbliżających się z boku lub znajdujących się w sąsiednich pasach oraz Alert o Ruchu Krzyżowym z Tylu (RCTA), który zapewnia dodatkowy spokój ducha, pomagając wykryć pojazdy nadjeżdżające z obu stron podczas cofania i ostrzegając wizualnie i dźwiękowo. Standardowo dostępna jest także Kontrola Asysty Podjazdowej (HAC).
GR Corolla jest objęta rocznym okresem próbnego subskrypcji Toyota Safety Connect® bez dodatkowych kosztów – obejmuje pomoc w nagłych wypadkach, lokalizator skradzionych pojazdów, pomoc drogową oraz automatyczne powiadomienie o kolizji.
Pakiety opcjonalne
Wersja GR Corolla Core Grade jest dostępna z następującymi pakietami: