TOYOTA Highlander 2016-2018

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

TOYOTA Highlander 2016-2018

Przejdź do galerii zdjęćTOYOTA Highlander 2016-2018

Toyota wprowadziła nazwę Highlander/Kluger na kilku rynkach w 2000 roku, a do 2016 roku zaprezentowała już lifting trzeciej generacji tego modelu.

Mimo że była znana jako konkurencyjny producent samochodów terenowych, Toyota miała braki w segmencie średniej wielkości crossoverów. Mimo że RAV4 cieszyła się uznaniem na całym świecie, nie było nic większego. To przekonało producenta do stworzenia Highlandera. W przeciwieństwie do Land Cruisera czy 4Runnera, Highlander został zbudowany na podstawie zwykłej platformy sedana, co zapewniało klientom bardziej komfortowe wrażenia z jazdy. Niemniej jednak, dzięki systemowi napędu na wszystkie koła, bez problemu radził sobie z nieutwardzonymi drogami i śniegiem.

W wersji po liftingu trzeciej generacji Highlandera, przedni pas nadwozia został zupełnie przeprojektowany. Nowa trapezoidalna osłona chłodnicy została wizualnie wydłużona aż do dolnego zderzaka. Dodatkowo, lampy przeciwmgielne zostały elegancko umieszczone w bocznych wlotach, które także zapewniały chłodzenie przednich hamulców. Boczna linia pojazdu nie ujawnia znaczących zmian, ale tył zyskał nowy zestaw lamp tylnych LED.

Wnętrze Highlandera oferuje miejsca dla maksymalnie ośmiu pasażerów, z opcją siedmiu miejsc z fotelami kapitańskimi w środkowym rzędzie. Dodatkowo, producent dodał skórzaną tapicerkę, która była standardem w wybranych wersjach wyposażeniowych. W zakresie bezpieczeństwa Toyota wprowadziła kilka kluczowych funkcji, takich jak asystent utrzymania pasa ruchu, system kamer 360 stopni oraz mikrofon, który ułatwiał kierowcy komunikację z dziećmi siedzącymi w ostatnim rzędzie.

Pod maską Toyota zainstalowała wybór jednostek napędowych – benzynowych lub hybrydowych, które przekazywały moc na przednie lub wszystkie koła za pomocą nowo opracowanej ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów albo CVT w wersji hybrydowej.

Więcej mocy i oszczędności paliwa? To jest sedno sprawy w modelu Toyota Highlander z 2017 roku, dzięki nowemu silnikowi 3,5-litrowemu V6 D-4S Injection oraz 8-biegowej automatycznej skrzyni Direct Shift – 8AT. W pełni wykorzystując możliwości nowego układu napędowego, wprowadzono nową wersję SE, która dodaje sportowego charakteru do oferty. Highlander Hybrid nie pozostaje w tyle za swoimi oszczędnymi odpowiednikami i dodaje dwie nowe, podstawowe wersje – LE oraz XLE – do swojej popularnej gamy. Wszystkie modele Highlander zyskały zmieniony przód i tył oraz zwiększony komfort i wygodę wewnątrz. Krótko mówiąc, warto być nabywcą Toyoty Highlander w 2017 roku.

Toyota Highlander, jak wiele innych modeli Toyoty, ma w standardzie innowacyjną i zaawansowaną technologię wsparcia kierowcy Toyota Safety Sense™ P. Dzięki radarowi fal milimetrowych i pojedynczemu czujnikowi kamery, system może wykrywać pieszych, nadjeżdżające pojazdy oraz widoczne oznaczenia pasów w otoczeniu. TSS-P pomaga kierowcy zidentyfikować przeszkody i automatycznie zastosować hamowanie w razie potrzeby, aby zminimalizować lub uniknąć kolizji w określonych warunkach. TSS-P obejmuje system zapobiegający zderzeniom z funkcją wykrywania pieszych, powiadomienia o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu z asystą kierownicy, dynamiczny tempomat radarowy oraz automatyczne światła drogowe.

Wiosną 2016 roku Toyota zobowiązała się do wprowadzenia automatycznego hamowania awaryjnego jako standard w prawie wszystkich modelach do końca 2017 roku (rok modelowy 2018). Ta decyzja wyprzedzi Toyotę o cztery lata przed celem branżowym na rok modelowy 2022 ogłoszonym przez Krajową Administrację Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) i Instytut Ubezpieczeń Bezpieczeństwa Drogowego (IIHS) – przed innymi producentami samochodów.

Wzrost wydajności

Silnik V6 Toyoty Highlander regularnie poprawiał swoje osiągi przez cały okres swojego istnienia, ale w 2017 roku ulepszenie układu napędowego jest być może najbardziej dramatyczne. Nowy silnik 3,5-litrowy D-4S Injection V6 generuje moc 295 koni mechanicznych i 263 lb.-ft. momentu obrotowego, co stanowi wzrost o 25 hp i 15 lb.-ft. w porównaniu do Highlandera V6 z 2016 roku. Nowy V6 staje się także silnikiem bazowym dla Highlandera Hybrid i ma podwójny system VVT-i.

W pełni wykorzystując ulepszone osiągi i efektywność silnika, Highlander V6 korzysta z nowej automatycznej skrzyni biegów Direct Shift – 8AT. Ośmiostopniowa skrzynia, w porównaniu do sześciobiegowej w modelu V6 z 2016 roku, poprawia przyspieszenie i możliwości wyprzedzania. Zarówno silnik, jak i skrzynia biegów wykorzystują nowe rozwiązania w zakresie redukcji tarcia, a skrzynia biegów zapewnia bardziej bezpośrednie odczucia podczas jazdy oraz wyższy poziom efektywności, rozszerzając zakres blokady konwertera momentu obrotowego. Efektywność paliwowa modeli z napędem na wszystkie koła wzrasta do szacunkowych 20 mpg w mieście/27 mpg na autostradzie, w porównaniu do 18/24 dla modelu z 2016 roku.

Modele Toyota Highlander V6 (z wyjątkiem LE) zyskują kolejną nową funkcję: system Stop and Start Engine (S&S). Ten nowy system pozwala silnikowi wyłączać się, gdy pojazd całkowicie zatrzyma się, a następnie uruchamia się ponownie, gdy kierowca podnosi stopę z pedału hamulca. S&S ma na celu redukcję emisji, pomoc w ograniczeniu zużycia paliwa i zapewnienie cichszej atmosfery w kabinie dla pasażerów podczas całkowitego postoju.

Standardowy 2,7-litrowy silnik czterocylindrowy LE z przednim napędem generuje 185 koni mechanicznych oraz 184 lb.-ft. momentu obrotowego, wykorzystując inteligentny system zmiennego czasowania zaworów (VVT-i), co tworzy gruby krzywą momentu obrotowego. W połączeniu z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów sterowaną elektronicznie, daje to szacunkową efektywność paliwową wynoszącą 20 mpg w mieście/24 mpg na autostradzie.

Wszystkie modele Highlander V6 są standardowo wyposażone w pakiet holowniczy, który umożliwia maksymalne obciążenie do 5,000 funtów. Pakiet obejmuje radiator o dużej wydajności z chłodnicą oleju silnikowego, sprzęgło wentylatora 200-watowego, dodatkową chłodnicę oleju skrzyni biegów oraz alternator 150-amp.

Widok z góry – i z tyłu, i wokół

Elegancki i dynamiczny design Toyoty Highlander zapewnia doskonałą widoczność dla kierowcy – cecha ta jest uzupełniona w standardzie kamerą cofania we wszystkich modelach. W wersji XLE i wyższych Highlander zyskuje standardowy monitor martwego pola z funkcją powiadomienia o ruchu krzyżowym z tyłu (BSM w/RCTA).

Podnosząc widoczność i bezpieczeństwo na nowy poziom, wersje 2017 Highlander Limited Platinum wyposażone są w standardową kamerę Bird’s Eye View z funkcją skanowania obszaru.

Ta technologia Toyoty wykorzystuje cztery kamery zamontowane z przodu, na lusterkach bocznych oraz z tyłu pojazdu, aby na centralnym ekranie multimedialnym wyświetlić panoramiczny widok otoczenia pojazdu. System oferuje kierowcom pomoc podczas parkowania równoległego i przy wjeżdżaniu oraz wyjeżdżaniu z miejsc parkingowych. System kamery Bird’s Eye View posiada również funkcję Perimeter Scan, która zapewnia na żywo obracany widok 360 stopni wokół pojazdu, pomagając kierowcy dostrzec potencjalne przeszkody w określonych warunkach.

Więcej możliwości wyboru dla konsumentów

Trzecia generacja Toyoty Highlander, która wkrótce wejdzie w czwarty rok, oferuje miejsce dla ośmiu osób z trzema rzędami siedzeń. Podczas gdy model z silnikiem V6 dodaje sportową wersję SE, Highlander Hybrid wprowadza dwie nowe wersje (LE i XLE), dołączając do modeli Limited i Platinum, co daje łącznie cztery. Obok nowej wersji SE w modelu benzynowym znajdują się wersje LE, LE Plus, XLE, Limited oraz Limited Platinum, dostępne w napędzie na przednią lub wszystkie koła.

Większa szczypta luksusu

Highlander 2017 prezentuje bardziej elegancką obecność we wszystkich wersjach.

Przedni grill w wersjach LE, LE Plus i XLE ma wykończenie w srebrnym kolorze, podczas gdy wersje Limited i Platinum mają wykończenie w chromie. Tylne światła zostały przeprojektowane, aby uzyskać bardziej smukły wygląd i teraz mają standardowe diody LED, a modele Limited i Platinum otrzymały gustowne chromowane ozdoby z tyłu.

Trzy nowe kolory nadwozia wyglądają tak luksusowo, jak brzmią: Celestial Silver Metallic, Toasted Walnut Pearl, a wyłącznie w nowej wersji SE, Salsa Red Pearl.

Wewnątrz, wszystkie modele Toyoty Highlander mają cztery porty USB, co daje łącznie pięć, co ułatwia ładowanie urządzeń osobistych (i może pomóc w zachowaniu spokoju podczas długich rodzinnych podróży).

Wersje Limited i Limited Platinum, wcześniej dostępne tylko w konfiguracji siedmiomiejscowej z fotelami kapitańskimi w drugim rzędzie, oferują teraz również ławkowe siedzenie w środkowym rzędzie z innych wersji dla ośmiu pasażerów. Limited Platinum oferuje również nową, luksusową brązową skórzaną tapicerkę.

Sportowa nowa wersja SE

Poznaj wersję SE, idealne połączenie sportowego charakteru, premium wyglądu i funkcjonalności. Jej ciemna obróbka lakiernicza na przednim grillu, obudowach reflektorów i belkach dachowych, w połączeniu z unikalnymi 19-calowymi felgami, nadaje SE sportowy, atrakcyjny wygląd. SE wykracza poza sportowy wygląd i korzysta z specjalnie dostrojonego zawieszenia z przodu i z tyłu, które poprawia zwrotność.

Wewnątrz pasażerowie zauważą unikalne skórzane siedzenia z czarnymi wstawkami i srebrnymi przeszyciami, oraz dopasowane ciemne akcenty na desce rozdzielczej i drzwiach. SE dostępna jest jako model z silnikiem V6 w FWD lub AWD i przewiduje miejsce dla siedmiu pasażerów.

Wygodna wielkość dla rodziny

Łatwy w prowadzeniu i parkowaniu, Toyota Highlander oferuje dużo miejsca w długości 192,5 cala. To tylko kilka cali dłużej niż średniej wielkości sedan, a jednak Highlander zapewnia trzy rzędy siedzeń i do 158,7 cu. ft. całkowitego objętości kabiny. Funkcja przesuwania drugiego rzędu po obu stronach ułatwia dostęp do trzeciego rzędu. Pasażerowie w trzecim rzędzie mają standardową funkcję odchylania.

Jeśli kierowca lub pilot będzie musiał przekazać specjalne instrukcje pasażerom w trzecim rzędzie, takie jak „Przestańcie się denerwować nawzajem”, krzyczenie nie będzie już konieczne. Wersje XLE i wyższe mają w standardzie funkcję Driver Easy Speak. Mikrofon umieszczony w konsoli dachowej wzmacnia głos kierowcy i przekazuje go jedną drogą przez tylne głośniki systemu audio.

Gdy wszystkie rzędy siedzeń są zajęte, można wykorzystać imponującą przestrzeń bagażową 13,8 cu. ft. za trzecim rzędem. Złóż składaną tylną kanapę w proporcjach 60/40, aby uzyskać 42,3 cu. ft. przestrzeni, a następnie 83,7 cu. ft. po złożeniu drugiego rzędu w proporcjach 60/40.

Ciche miejsce

Toyota Highlander od dawna znana jest z cichego wnętrza, a obecna wersja nie jest wyjątkiem. Solidna struktura nadwozia, w połączeniu z precyzyjnie dostrojonym zawieszeniem z przodu typu MacPherson oraz zawieszeniem tylnej osi na podwójnych wahaczach, zapewniają wysoką jakość jazdy.

Lista funkcji kontrolujących dźwięk obejmuje trzy hydrauliczne mocowania silnika, akustyczne szkło szyb oraz tłumik deski rozdzielczej i rozległe uszczelnienia nadwozia. Nawet dostępny panoramiczny szyberdach zaprojektowano z myślą o redukcji hałasu wiatru, nawet gdy jest otwarty.

Ulepszona cisza, w połączeniu z miękką deską rozdzielczą oraz srebrnymi, satynowymi i chromowanymi akcentami dodają Highlanderowi najwyższej jakości odczucia. Wysokiej jakości materiały oraz bogate standardowe wyposażenie podkreślają renomowaną wartość Toyoty.

Wybór tapicerek zaczyna się na poziomie premium tkaniny LE, która wykańcza zarówno siedzenia przednie, jak i drugiego rzędu, a przechodzi w dostępne wykończenie syntetyczne SofTex®, kończąc na dostępnej gładkiej lub perforowanej skórze. Wersje LE Plus i wyższe mają kontrastowe przeszycia na wszystkich siedzeniach, a w wersji Limited wykończenie z wzorem drewna na desce rozdzielczej i drzwiach dodaje elegancji. Nowością na 2017 rok, pojazdy Limited Platinum otrzymują unikalne akcenty drewniane.

Jednym z wielu akcentów w kabinie jest konsola centralna z rolowanym topem, która zapewnia dużą i wygodną podłokietnik, który można łatwo dzielić między kierowcą a pasażerem z przodu. Wewnętrzna skrzynka na przechowywanie tej konsoli jest wystarczająco przestronna, aby pomieścić bardzo dużą torbę. Wyświetlacz LCD z wieloma informacjami w obrębie zestawu wskaźników umieszcza kluczowe informacje w linii wzroku kierowcy. Nowością na 2017 rok, wersje LE i LE Plus zastępują swój 3,5-calowy czarno-biały ekran z 2016 roku kolorem 4,2-calowym, który wyświetla przebieg, aktualną/średnią efektywność paliwową, zasięg, a także wskaźnik ECO. Kierowcy wyższych wersji zauważą 4,2-calowy kolorowy wyświetlacz LCD MID, który pokazuje przebieg, aktualną/średnią efektywność paliwową, zasięg, średnią prędkość, rozkład momentu obrotowego AWD (tylko modele AWD), informacje o tempomacie, nawigację z instrukcjami skrętów, status audio, powiadomienia o odbierających połączeniach bezprzewodowych, informacje telefoniczne, wskaźnik Eco oraz monitor energii (tylko modele hybrydowe).

Dynamiczny Napęd na Wszystkie Koła (AWD)

W dzisiejszych czasach kierowcy SUV-ów oczekują efektywnego i płynnego napędu na wszystkie koła. Modele Toyoty Highlander z silnikiem V6 oferują Dynamiczny Napęd na Wszystkie Koła, zaawansowanego partnera do jazdy, który pomaga przejechać przez wszystkie rodzaje śliskich sytuacji.

System wykorzystuje dane z różnych czujników (prędkość pojazdu, kąt i prędkość kierownicy, kąt przepustnicy i kąt obrotu) do aktywnego regulowania rozkładu momentu obrotowego na tylne koła za pomocą elektromagnetycznego sprzęgła w tylnym dyferencjale. Dynamiczny Napęd na Wszystkie Koła automatycznie przełącza się na AWD, gdy kierownica jest obracana i podczas przyspieszania, aby zapobiec poślizgowi kół, lub gdy czujniki wykryją poślizg kół w innych sytuacjach, i może zmieniać rozkład momentu obrotowego z przodu na tył w proporcjach od 100:0 do 50:50.

W normalnych warunkach jazdy system pozostaje w trybie przedniego napędu, aby pomóc w redukcji zużycia paliwa. Przełącznik AWD LOCK utrzymuje rozkład momentu obrotowego 50:50 w niektórych trudnych warunkach podczas jazdy z niską prędkością do 25 MPH. Wyświetlacz z informacjami wieloma informacjami przekazuje informacje o rozkładzie momentu obrotowego. Zaawansowany system zarządzania o wysokiej prędkości koordynuje kontrolę nad systemami AWD, kontroli stabilności pojazdu (VSC) i elektrycznego wspomagania kierownicy, aby poprawić osiągi, prowadzenie i bezpieczeństwo.

Highlander Hybrid: Większa moc, większa wydajność paliwowa

Highlander Hybrid 2017 to jeden z ośmiu modeli hybrydowych oferowanych przez Toyotę. Dzięki dostępności w wersjach LE, XLE, Limited i Limited Platinum, Highlander Hybrid zachwyca swoimi wyjątkowymi mocą i efektywnością.

System Hybrid Synergy Drive łączy nowy silnik benzynowy V6 o pojemności 3,5 litra z elektrycznym silnikiem-generatorem o wysokim momencie obrotowym, co daje łącznie 306 koni mechanicznych dla mocnego przyspieszenia i osiągów podczas wyprzedzania. Hybryda jest również najoszczędniejszym modelem Highlandera, z szacunkową efektywnością paliwową wynoszącą 30 mpg w mieście/28 mpg na autostradzie/29 mpg w kombinacji.

Wszystkie modele Toyota Highlander Hybrid są standardowo wyposażone w inteligentny system napędu na wszystkie koła na żądanie (AWD-i). Zamiast przekładni transferowej i wału napędowego do tylnych kół, system AWD-i korzysta z drugiego, niezależnego silnika elektrycznego do napędu tylnych kół, gdy jest to potrzebne, aby pomóc utrzymać optymalną przyczepność.

Wartość Toyoty w każdej wersji

Highlander 2017 zaczyna się od wartościowego poziomu LE i przechodzi do LE Plus z dodatkowym wyposażeniem. Następnie przychodzi XLE z jeszcze większą ilością udogodnień, SE z sportowym wyglądem, a następnie topowa wersja Limited z dodatkowymi luksusami, takimi jak podgrzewane i wentylowane fotele przednie, dostępne podgrzewane fotele w drugim rzędzie oraz podgrzewana kierownica (w pakiecie Platinum).

Wersje LE i LE Plus są dobrze wyposażonymi „mono-spec” wersjami, więc nie oferuje się pakietów opcji. Standardowe listy wyposażenia są dość obszerne, z LE zawierającą:

18-calowe felgi aluminiowe
System audio Entune® z 6,1-calowym ekranem dotykowym
Bluetooth® do łączenia telefonu i przesyłania muzyki
Zintegrowana kamera cofania
Miejsca dla osiem osób z siedzeniami w drugim i trzecim rzędzie 60/40 z możliwością składania
Podgrzewane lusterka boczne z wskaźnikami kierunkowskazów
Podgrzewanie wycieraczek.
Pakiet holowniczy w modelach z silnikiem V6

„Plus” w wersji LE Plus dodaje:

Siedzenia wykończone tkaniną i SofTex®
Światła przeciwmgielne
Elektrycznie regulowane tylne drzwi z funkcją odchylanego okna
Fotel kierowcy z regulacją w 8 kierunkach z podparciem lędźwiowym
System audio Entune™ Plus z radiem satelitarnym SiriusXM® i radiem HD™ wyposażonym w 8-calowy wyświetlacz
Automatyczna klimatyzacja w trzech strefach
Kierownica i gałka zmiany biegów pokryte skórą

XLE dodaje szeroką gamę funkcji komfortu i wygody, w tym:

Siedzenia wykończone skórą
Podgrzewane fotele przednie
System Smart Key z przyciskiem uruchamiania
Elektrycznie otwierany szyberdach
Funkcję Driver Easy Speak
Zintegrowane osłony przeciwsłoneczne w drugim rzędzie
Belki dachowe Chromtec®
4,2-calowy kolorowy wyświetlacz wieloinformacyjny
System antywłamaniowy
Homelink®
System audio Entune™ Premium z zintegrowaną nawigacją i funkcją App Suite

SE przynosi do oferty cechy premium i sportowe, w tym:

Ciemne wykończenie lakiernicze na przednim grillu, obudowie reflektorów i belkach dachowych
19-calowe felgi aluminiowe z wieloma szprychami z czarnym wykończeniem i czarnymi nakrętkami
Siedzenia wykończone czarną skórą z srebrnymi przeszyciami i wstawkami
Ciemny kolor tray z przednim akcentem dopasowanym do deski/kolorów drzwi
Sportowo dostosowane zawieszenie z przodu i z tyłu (sprężyny i amortyzatory)

W wersjach XLE i SE dostępny jest również system rozrywki tylnej z odtwarzaczem Blu-ray®.

Wkraczając w luksus

Po zapięciu pasów w wygodnych fotelach Toyoty Highlander Limited pasażerowie z powodzeniem przekraczają granicę luksusu. Oprócz nowego wykończenia grilla w chromie, Limited ma komplet 19-calowych felg Chromtec®. Wewnątrz, niebieskie podświetlenie LED wokół deski rozdzielczej i drzwi dodaje szczypty nowoczesnej elegancji, a liczne udogodnienia znacznie podnoszą komfort.

Miejsca dla siedmiu osób obejmują fotele kapitańskie w drugim rzędzie, perforowane skórzane siedzenia, podgrzewane i wentylowane fotele przednie, pasażera z regulacją w 4 kierunkach oraz pamięć ustawień dla fotela kierowcy i lusterka. Limited ma również nowoczesne lampy podłogowe, które teraz mają projekcję Highlandera.

Dodatkowe funkcje bezpieczeństwa obejmują sonar do tylniego parkowania, podczas gdy system audio zyskuje na znaczeniu z systemem audio Premium JBL® Entune™ z zintegrowaną nawigacją i funkcją App Suite. Dodanie pakietu Platinum przenosi Highlander na szczyt z kamerą Bird’s Eye View, panoramicznym szyberdachem, podgrzewaną kierownicą, podgrzewanymi fotelami kapitańskimi w drugim rzędzie i/lub zewnętrznymi fotelami w opcjonalnej ławce, wycieraczkami z czujnikiem deszczu, ciemnym chromowanym wykończeniem 19-calowych felg Chromtec® i innymi.

Wyjątkowe bezpieczeństwo

Wszystkie modele Highlander z 2017 roku mają osiem standardowych poduszek powietrznych i system bezpieczeństwa Toyoty Star Safety™, który obejmuje zaawansowany system kontroli stabilności pojazdu, kontrolę trakcji, elektroniczną dystrybucję siły hamowania, pomoc przy hamowaniu, system ABS oraz technologię Smart Stop®. Wszystkie modele Highlander są również standardowo wyposażone w kamerę cofania oraz asystenta ruszania na wzniesienia. Modele AWD z silnikiem benzynowym mają standardowo kontrolę zjazdu z górki (DAC).

Bezpieczeństwo Toyoty, które ma sens

Standardowy system wsparcia kierowcy Toyota Safety Sense™ P (TSS-P) łączy w sobie najnowocześniejsze technologie aktywnego bezpieczeństwa, w tym system zapobiegający kolizjom z funkcją wykrywania pieszych (PCS w/PD) z ostrzeżeniem o kolizji i automatycznym hamowaniem awaryjnym, powiadomieniem o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu z asystą kierownicy (LDA z/SA), automatycznymi światłami drogowymi (AHB) oraz dynamicznym tempomatem radarowym (DRCC).

Funkcja wykrywania pieszych systemu zapobiegania kolizjom (PCS) wykorzystuje kamerę i radar do wykrywania pieszych przed pojazdem w określonych warunkach. Gdy system stwierdzi, że istnieje możliwość kolizji, wywołuje dźwiękowe i wizualne ostrzeżenie, aby zachęcić kierowcę do hamowania. Jeśli kierowca zareaguje i zahamuje, system może dostarczyć dodatkową siłę hamowania za pomocą systemu wspomagania hamowania. Jeśli kierowca nie zahamuje w określonym czasie, a system oceni ryzyko kolizji z pieszym jako bardzo wysokie, system może automatycznie zastosować hamulce, redukując prędkość, aby pomóc kierowcy uniknąć kolizji lub ograniczyć jej skutki.

Alert o opuszczeniu pasa (LDA) z funkcją asysty kierownicy wykorzystuje kamerę w pojazdzie, zaprojektowaną do wykrywania widocznych białych i żółtych oznaczeń pasów przed pojazdem oraz pozycji pojazdu na jezdni. Jeśli system stwierdzi, że pojazd zaczyna niezamierzenie zbaczać z pasa, ostrzega kierowcę dźwiękowo i wizualnie. Kiedy ostrzeżenia występują, kierowca musi sprawdzić sytuację na drodze i ostrożnie kierować, aby przemieścić pojazd z powrotem do centralnej części swojego pasa.

Oprócz funkcji ostrzegawczej LDA, pojazdy wyposażone w TSS-P z EPS będą miały funkcję asysty kierownicy. Kiedy jest włączona i aktywna, jeśli system stwierdzi, że pojazd zmierza w kierunku niezamierzonego opuszczenia pasa, może dostarczyć niewielkie korekty do kierownicy przez krótki czas, aby pomóc kierowcy utrzymać pojazd w pasie.

Na autostradach dynamiczny tempomat radarowy (DRCC) działa podobnie jak konwencjonalny tempomat „stałej prędkości”, w tym, że pomaga pojazdom poruszać się z prędkością ustaloną przez kierowcę, ale ten system dodaje tryb kontroli odległości między pojazdami, który ma wspierać kierowcę poprzez dostosowanie prędkości pojazdu (w określonym zakresie), aby utrzymać z góry ustaloną odległość do nadjeżdżającego pojazdu, gdy ten podróżuje z niższą prędkością.

Po ustawieniu prędkości przez kierowcę, dynamiczny tempomat radarowy wykorzystuje radar fal milimetrowych zamontowany w przednim grillu oraz kamerę w pojeździe, które mają na celu wykrycie nadjeżdżającego pojazdu i pomoc w określeniu jego odległości.

Jeśli wykryty pojazd porusza się z prędkością wolniejszą niż ustawiona prędkość lub w zasięgu ustawień odległości, system jest zaprojektowany do automatycznego spowolnienia pojazdu bez konieczności anulowania tempomatu. Kiedy konieczne jest większe zmniejszenie prędkości, system może zastosować hamulce i uruchomić światła hamulców pojazdu. System następnie reaguje na zmiany prędkości pojazdu z przodu, aby pomóc utrzymać ustawioną przez kierowcę odległość między pojazdami. Gdy nie ma już pojazdu przed sobą poruszającego się wolniej niż ustalona prędkość, system przyspiesza, aż osiągnie ustawioną prędkość i wraca do jazdy z predefiniowaną prędkością.

Automatyczne światła drogowe (AHB) pomagają zwiększyć widoczność podczas jazdy w nocy. Używając kamery do wykrywania świateł pojazdów nadjeżdżających oraz świateł tylnych pojazdów z przodu, automatycznie przełącza się między światłami drogowymi a mijania, aby nie zakłócać innych kierowców.

Ograniczona gwarancja

Podstawowa gwarancja na nowy pojazd Toyoty wynosi 36 miesięcy/36 000 mil i obejmuje wszystkie komponenty, z wyjątkiem normalnych zużytych i konserwacyjnych elementów. Dodatkowe gwarancje na 60 miesięcy obejmują układ napędowy na 60 000 mil oraz korozję bez ograniczeń milowych. Elementy związane z hybrydami, w tym akumulator HV, moduł sterowania akumulatora, moduł sterowania hybrydą oraz inwerter z konwerterem, są objęte gwarancją przez osiem lat/100 000 mil, w zależności od tego, co nastąpi pierwsze.

Toyota Highlander jest również standardowo objęta programem Toyota Care, który jest darmowym planem, obejmującym regularną konserwację fabryczną i pomoc drogową przez 24 godziny na dobę przez dwa lata lub 25 000 mil, w zależności od tego, co nastąpi pierwsze.

2.7L 8AT (185 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2672 Cm3
Moc138 Kw @ 5800 Rpm
188 Hp @ 5800 Rpm
185 Bhp @ 5800 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 4200 Rpm
249 Nm @ 4200 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika19 Galony (71.9 L)
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP245/60R18
Długość192.5 In (4890 Mm)
Szerokość75.8 In (1925 Mm)
Wysokość68.1 In (1730 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.4/64.2 In (1
Rozstaw osi109.8 In (2789 Mm)
Prześwit8 In (203 Mm)
Pojemność bagażnika13.8 Cuft (391 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna4134 Lbs (1875 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5665 Lbs (2570 Kg)
Spalanie miasto20 Mpg Us (11.8 L/100Km)
Spalanie trasa24 Mpg Us (9.8 L/100Km)
Średnie spalanie23.8 Mpg Us (9.9 L/100Km)

3.5L V6 8AT (295 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3456 Cm3
Moc220 Kw @ 6600 Rpm
299 Hp @ 6600 Rpm
295 Bhp @ 6600 Rpm
Moment obrotowy263 Lb-Ft @ 4700 Rpm
357 Nm @ 4700 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika19 Galony (71.9 L)
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP245/60R18
Długość192.5 In (4890 Mm)
Szerokość75.8 In (1925 Mm)
Wysokość68.1 In (1730 Mm)
Rozstaw osi109.8 In (2789 Mm)
Prześwit8 In (203 Mm)
Pojemność bagażnika13.8 Cuft (391 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna4310 Lbs (1955 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5840 Lbs (2649 Kg)
Spalanie miasto20 Mpg Us (11.8 L/100Km)
Spalanie trasa26 Mpg Us (9 L/100Km)
Średnie spalanie22 Mpg Us (10.7 L/100Km)

3.5L V6 8AT AWD (295 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3456 Cm3
Moc220 Kw @ 6600 Rpm
299 Hp @ 6600 Rpm
295 Bhp @ 6600 Rpm
Moment obrotowy263 Lb-Ft @ 4700 Rpm
357 Nm @ 4700 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika19 Galony (71.9 L)
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.7 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP245/60R18
Długość192.5 In (4890 Mm)
Szerokość75.8 In (1925 Mm)
Wysokość68.1 In (1730 Mm)
Rozstaw osi109.8 In (2789 Mm)
Prześwit8 In (203 Mm)
Pojemność bagażnika13.8 Cuft (391 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna4464 Lbs (2025 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6000 Lbs (2722 Kg)
Spalanie miasto20 Mpg Us (11.8 L/100Km)
Spalanie trasa27 Mpg Us (8.7 L/100Km)
Średnie spalanie23 Mpg Us (10.2 L/100Km)

3.5L CVT (306 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3456 Cm3
Moc220 Kw @ 6600 Rpm
299 Hp @ 6600 Rpm
295 Bhp @ 6600 Rpm
Moment obrotowy263 Lb-Ft @ 4700 Rpm
357 Nm @ 4700 Rpm
Całkowita maksymalna moc225.1 Kw (306 Hp)
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoHybrydowy
Pojemność zbiornika19 Galony (71.9 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegówEBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP245/60R18
Długość192.5 In (4890 Mm)
Szerokość75.8 In (1925 Mm)
Wysokość68.1 In (1730 Mm)
Rozstaw osi109.8 In (2789 Mm)
Prześwit8 In (203 Mm)
Pojemność bagażnika13.8 Cuft (391 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna4398 Lbs (1995 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6000 Lbs (2722 Kg)
Spalanie miasto30 Mpg Us (7.8 L/100Km)
Spalanie trasa28 Mpg Us (8.4 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.