Toyota wprowadziła model Land Cruiser 100 jako następcę uwielbianej serii 80, która miała już osiem lat i nie mogła dorównać swoim głównym konkurentom.
Zaprojektowany, aby zapewnić większą moc niż jego poprzednik, nowy SUV od Toyoty utrzymał standardy marki na wysokim poziomie pod względem niezawodności. Co więcej, dzięki dłuższemu rozstawowi osi zwiększył komfort pasażerów. Jego jedyną wadą była waga, ale to nie powstrzymało go przed zdobyciem tytułu „4×4 Roku w Australii”.
Choć jego design nie był niczym nadzwyczajnym, LC 100 oferował dominujący widok na drodze dzięki wysokiemu i płaskiemu przodowi, jakby aerodynamika w ogóle nie istniała. Mimo to, już od serii 80 zaczęto wprowadzać lekkie krzywizny, więc kontynuowano ten trend. W rezultacie, przednie błotniki miały powiększone obszary wokół kół. Podobnie, podobny powiększony obszar zastosowano wokół kół na tylnych błotnikach.
Wnętrze było dostępne w opcji z tapicerką materiałową lub skórzaną, w zależności od wyboru. Kokpit wyglądał jak hybryda samochodu osobowego i ciężarówki, z bogatym zestawem wskaźników, które pokazywały więcej informacji niż w zwykłym samochodzie. Mimo to, środkowy panel nie przypominał zwykłych elementów stosowanych w ciężarówkach. Co więcej, wysoka konsola środkowa stworzyła osobną przestrzeń dla obu pasażerów z przodu. W środkowym rzędzie było miejsce dla trzech pasażerów, natomiast ostatni rząd oferował dwa dodatkowe miejsca.