W 1998 roku Toyota zaprezentowała model Land Cruiser 100 jako luksusowy, komfortowy, ale jednocześnie prawdziwie terenowy samochód. Cztery lata później producent odświeżył ten model.
Land Cruiser to marka szanowana na całym świecie – od Australii po Alaskę, od Afryki Południowej po Biegun Północny. To niezawodny pojazd, który potrafi przemieszczać się prawie wszędzie. Jednak klienci Land Cruiser zaczęli domagać się większego komfortu. W odpowiedzi na to, producent wprowadził model J80 w 1990 roku, a osiem lat później J100. Dla tych, którzy szukali bardziej wytrzymałego pojazdu, Toyota stworzyła model J105, który miał sztywne osie zarówno z przodu, jak i z tyłu, w przeciwieństwie do modelu 100, który zapewniał bardziej komfortową jazdę dzięki przedniemu zawieszeniu niezależnemu.
Eksterior miał zaokrąglone kształty, kontynuując trend wzorniczy zapoczątkowany serią J80, ale ponieważ samochód był większy, jego krzywizny były trudne do zauważenia obok dużych, płaskich paneli nadwozia. Powiększone błotniki podkreślały zdolność do poruszania się w trudnym terenie, podczas gdy lusterka w kolorze nadwozia i boczne stopnie dodawały odrobinę komfortu i luksusu dla właściciela.
Wewnątrz Toyota oferowała model J100 z szerokim wyborem funkcji i tapicerek. Od standardowej, ręcznej skrzyni biegów, materiałowych siedzeń i ręcznej klimatyzacji, po wersję pełną z skórzanymi siedzeniami, automatyczną klimatyzacją i szyberdachem, J100 miał wiele opcji do wyboru. Nowy system zawieszenia sprawiał, że jazda była jeszcze bardziej komfortowa dla wszystkich siedmiu pasażerów, którzy mogli się zmieścić w kabinie, dzięki zestawowi siedzeń awaryjnych w bagażniku.