Toyota Land Cruiser z 2009 roku zadebiutował na rynku, aby kontynuować tradycję legendarnej marki Land Cruiser. Był dostępny w wersji trzy- oraz pięciodrzwiowej.
Czwarta generacja Toyoty Land Cruiser rozpoczęła swoją podróż w 2009 roku. Z zewnątrz nie różniła się zbytnio od modelu, który zastępowała. Dla niektórych nieznających się na motoryzacji, ten model mógłby być uznany za jedynie lifting. Jednakże był to nowy samochód. Z przodu trudno było dostrzec różnicę między wersją 3- a 5-drzwiową Pradową. Obie miały tę samą chromowaną atrapę chłodnicy z sześcioma pionowymi listewkami. Z boku jednak było widać, że nie tylko jest mniej drzwi, ale również krótszy rozstaw osi w wersji trzydrzwiowej w porównaniu do pięciodrzwiowej.
W środku pojazdu było miejsce dla pięciu pasażerów oraz przyzwoita ilość przestrzeni bagażowej. Nie była to jednak zbyt duża przestrzeń. Dla tych, którzy potrzebowali więcej, tylne siedzenia można było złożyć. Na szczęście koło zapasowe nie znajdowało się w bagażniku. Istniała możliwość zamontowania go na zewnątrz klapy bagażnika lub pod samochodem. Standardowe radio miało prosty wyświetlacz LCD, ale oferowano także większy ekran kolorowy jako opcję. Mógł on również wyświetlać różne informacje dotyczące zużycia paliwa oraz porady dotyczące ekologicznej jazdy.
Krótki rozstaw osi wynoszący 2451 mm (96,5″) sprawiał, że samochód lepiej radził sobie w niektórych warunkach terenowych, dzięki mniejszemu promieniowi skrętu i lepszemu kątowi przełamania.
Land Cruiser 150 spełnia normy Euro 5, oferując większą moc, niższe zużycie paliwa i mniejsze emisje
Bruksela, Belgia – Przez sześć dziesięcioleci Toyota Land Cruiser zdobywała najtrudniejsze i najbardziej wymagające środowiska pracy na całym świecie. Ten kultowy model jest najlepiej sprzedającym się pojazdem z napędem na cztery koła na świecie.
Oferując unikalne połączenie doskonałych możliwości terenowych, przyjemności z jazdy po drogach oraz najwyższych standardów jakości i komfortu, Land Cruiser przyciągnął ponad 5 milionów klientów w więcej niż 170 krajach.
Wprowadzony na rynek pod koniec 2009 roku, najnowsza generacja Land Cruiser 150 sprzedała się w Europie w liczbie ponad 22 000 sztuk w pierwszych trzech kwartałach 2010 roku.
Nowy Land Cruiser 150 zapewnia doskonałe osiągi i komfort jazdy nawet w najtrudniejszych warunkach, dzięki połączeniu trzech podstawowych wartości produktu.
Po pierwsze, jego legendarną jakość, trwałość i niezawodność, opartą na długiej historii zaufanego działania i wysokiego poziomu bezpieczeństwa.
Po drugie, niezrównaną równowagę osiągów na drogach i w terenie zapewnianą przez trwałą gamę silników, zaawansowane zawieszenie oraz nowoczesne technologie wspomagające kierowcę.
Po trzecie, jego wyrafinowane, uniwersalne wnętrze, oferujące funkcjonalne, lecz luksusowe środowisko z doskonałym komfortem dla pasażerów.
1 Do 2009 roku.
Wyposażony w filtr cząstek stałych (DPF), Land Cruiser 150 z silnikiem 3.0 D-4D spełnia teraz normy emisji Euro 5 (od początku listopada).
Silnik D-4D korzysta z ulepszeń w zakresie wydajności, w tym cichszej pracy oraz wzrostu mocy o 17 KM do 190 KM, podczas gdy zużycie paliwa zostało zredukowane o 0,3 l do 8,2 l / 100 km, a emisje CO2 obniżono do 213 g / km.
Aby osiągnąć to połączenie zwiększonej mocy, lepszej efektywności paliwowej i niższych emisji, przyjęto następujące rozwiązania:
Wprowadzono wtryskiwacze paliwa piezoelektryczne z maksymalnym ciśnieniem wtrysku wynoszącym 200 MPa, co prowadzi do wyższej wydajności, niższego zużycia paliwa i mniejszych emisji. Zainstalowano ceramiczne świeczki żarowe z regulacją temperatury, co poprawia rozruch w niskich temperaturach i obniża emisje.
Niski stosunek kompresji 15:1 oraz optymalizacja kształtu komory spalania wspólnie przyczyniają się do zmniejszenia zużycia paliwa i emisji, a także do redukcji hałasu silnika. Cichość została dodatkowo poprawiona dzięki zastosowaniu pokrywy silnika i koła pasowego wału korbowego.
Wprowadzono zmiennociśnieniową pompę olejową oraz olej o niskiej lepkości, a uszczelnienie olejowe zostało ulepszone, co zmniejsza tarcie silnika i zwiększa efektywność paliwową.
W układzie wydechowym zastosowano podwójny stalowy kolektor wydechowy o niskiej pojemności cieplnej i doskonałej izolacji termicznej, co pozwala na szybsze osiągnięcie optymalnej temperatury pracy katalizatora po uruchomieniu silnika, co przyczynia się do zmniejszenia emisji.