Model Land Cruiser Prado z 2013 roku to bardziej lifting niż zupełnie nowy model. Toyota zdawała sobie sprawę, że fani Land Cruisera są zadowoleni z ogólnego wyglądu pojazdu, który ma już swoje lata, bo pochodzi z 2006 roku. Jednak jego miłośnicy nie chcieli, aby coś się zmieniało. Dlatego projektanci Toyoty wprowadzili tylko niewielkie zmiany na zewnątrz, aby właściciele mogli pokazać, że to nowy pojazd.
Chociaż samochód zachował ten sam kształt, pojawiły się pewne detale, które wskazywały na różnice. Przede wszystkim, grill był większy i bardziej wyrazisty, dzięki chromowanym elementom. Reflektory były całkowicie nowe, a zderzak zamontowano wyżej, aby zapobiec uszkodzeniom podczas jazdy w terenie. Z tyłu również zmieniono tylne światła na nowy model. Jednak ogólnie samochód wyglądał podobnie.
W środku kierowca miał nowy 4,2-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników, który pokazywał szczegóły w trybie jazdy off-road. Dodatkowo znajdował się nowy kokpit z nowym systemem infotainment, który miał ekran dotykowy i system nawigacji. W wyższych wersjach, w pojazdach z trzema rzędami siedzeń, dostępny był opcjonalny przycisk do elektrycznego składania/rozkładania, co ułatwiało korzystanie.
Dostępne były dwie opcje silnikowe. 3,0-litrowy silnik turbo-diesel oraz 4,0-litrowa jednostka benzynowa V6. Standardową skrzynią biegów w niektórych rynkach była 6-biegowa ręczna dla diesla, natomiast V6 oferowany był wyłącznie z 5-biegową automatyczną, która również była dostępna jako opcja dla diesla.
Z ponad 60-letnią historią w off-roadzie, Toyota Land Cruiser stała się ikoną na rynku SUV-ów. Jej niezrównane osiągi terenowe i wytrzymałość zyskały jej solidną reputację jako jedno z najtwardszych i najbardziej niezawodnych pojazdów 4×4 na świecie.
Toyota Land Cruiser przyciągnęła miliony klientów na całym świecie od momentu swojego debiutu, docierając do najtrudniejszych środowisk na wszystkich siedmiu kontynentach – w tym Antarktydy.
Kluczowym elementem bezkonkurencyjnej zdolności terenowej Land Cruisera jest połączenie wyjątkowo wytrzymałej, odpornej na deformacje konstrukcji z ramą oraz unikalnego poziomu prowadzenia i wsparcia technicznego, jakie oferuje kierowcom. Kilka funkcji przyjaznych dla użytkowników nie tylko umożliwia pokonywanie trudnych odcinków w terenie, gdzie nawet najbardziej umiejętni kierowcy mogą mieć trudności, ale także wspiera początkujących w doskonaleniu techniki jazdy.
Pięć trybów Multi-terrain Select zapewnia kierowcom odpowiednie wskazówki, przeprowadza przez procedury operacyjne oraz automatycznie kontroluje moc silnika i siłę hamowania. A system Crawl Control z pięcioma stopniami pozwala kierowcy pokonywać nawet najbardziej ekstremalne przeszkody z maksymalną precyzją i kontrolą. W połączeniu z Multi-terrain Monitor zwiększa to świadomość kierowcy na temat jego najbliższego otoczenia i zamierzonej trasy.
Nowy Land Cruiser ma teraz skonsolidowaną tablicę przełączników w centralnej konsoli, co umożliwia łatwiejsze i bardziej intuicyjne sterowanie systemami off-road pojazdu. Nowy kolorowy wyświetlacz TFT o przekątnej 4,2″ zapewnia znacznie poprawioną pomoc w prowadzeniu pojazdu w terenie, dodając nowe wskaźniki kąta, operacji kontroli trakcji przy każdym kole oraz ekran działania blokady dyferencjału.
Pomagając nawet mniej doświadczonym kierowcom maksymalizować osiągi pojazdu w terenie, niewidziana dotąd złożoność tych usprawnień kontrolnych i prowadzących sprawia, że nowy Toyota Land Cruiser jest jednym z najbardziej zaawansowanych technicznie, bezpiecznych, przyjemnych i łatwych w obsłudze pojazdów 4×4 na świecie.
Rozumiejąc, że styl, komfort i osiągi na drodze są równie ważne dla klientów, nowy Land Cruiser łączy pełne możliwości off-road z odświeżonym wyglądem zewnętrznym, jeszcze wyższymi standardami jakości i komfortu oraz lepszą przyjemnością z jazdy po drodze.
Nowa twarz Land Cruisera czerpie z kilku elementów strukturalnych z jego unikalnego dziedzictwa projektowego; to kolejna ewolucja klasycznej kratki Land Cruisera oraz pionowa, dwustopniowa konstrukcja podkreślająca surowy wygląd nowego Toyoty.
Rozbudowa wnętrza obejmuje nową tablicę przełączników i wskaźników z ulepszonym wykończeniem i ozdobnikami, poprawione wzory siedzeń w drugim i trzecim rzędzie z nowymi materiałami oraz nowe schematy kolorystyczne wnętrza.
Zmiany w standardowym zawieszeniu oraz elektronicznie modulowanym Kinetic Dynamic Suspension System (KDSS) poprawiły stabilność podczas jazdy oraz komfort podróży. Silnik wysokoprężny o pojemności 3.0 litra został zaktualizowany w celu spełnienia regulacji emisji EURO 5+. A wydajność bezpieczeństwa została dodatkowo poprawiona dzięki wprowadzeniu systemu ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu.
Żaden inny SUV nie może zaoferować unikalnej kombinacji osiągów terenowych i dynamiki jazdy na drodze, jak nowy Land Cruiser. Jego potężna obecność na drodze, zwiększona jakość jazdy i wysoki poziom zaawansowanej technologii na pokładzie wyznaczają go jako premium 4×4 z idealnym połączeniem zdolności do jazdy w każdym terenie, komfortu i wyrafinowania.
Śmielszy design i wyższa jakość wnętrza
Zewnętrzne wymiary nowego Toyoty Land Cruiser zostały zachowane na minimalnym poziomie, co zapewnia doskonałą zwinność zarówno na drodze, jak i w terenie. Nowy model 5-drzwiowy o długości 4,780 mm jest tylko o 20 mm dłuższy od swojego poprzednika, utrzymując doskonałą manewrowość i minimalny promień skrętu wynoszący zaledwie 5.8 metra.
Długość modelu 3-drzwiowego również wzrosła o zaledwie 20 mm, do 4,335 mm, a jego minimalny promień skrętu pozostaje na poziomie 5.2 metra.
Długości rozstawu osi i tylniego zwisu obu modeli pozostają takie same, podczas gdy nowy styl przedni zwiększa ich przednie zwisy o 20 mm do 915 mm. Mimo to, kąt podejścia w terenie wynoszący 32 stopnie pozostaje bez zmian. Kąt wyjazdu wynoszący 25 stopni i kąt brekover wynoszący 22 stopnie również pozostają identyczne jak w obecnym modelu, zapewniając, że znane zdolności terenowe Land Cruisera nie zostały osłabione.
Design zewnętrzny
Zewnętrzny design kolejnych generacji Land Cruisera łączy stylową estetykę pojazdu, który doskonale sprawdzi się w każdym otoczeniu, z solidnym wizerunkiem trwałości i mocy, jakiego można oczekiwać od prawdziwego auta terenowego.
Twarz nowego Land Cruisera czerpie z kilku elementów strukturalnych tego unikalnego dziedzictwa projektowego. Łączy wysoko umieszczoną twarz, zintegrowane reflektory i kratkę chłodnicy oraz pionową, dwustopniową konstrukcję, aby wzmocnić wytrzymałość, niezawodność i wyjątkowe osiągi terenowe Toyoty 4×4.
Nowo zaprojektowana kratka chłodnicy i prostokątne klastery reflektorów zostały zintegrowane w jedną, bardziej potężnie wyglądającą strukturę, która została umieszczona wyżej, aby zwiększyć ochronę komponentów podczas jazdy w terenie.
Kolejna ewolucja klasycznej kratki Land Cruisera, gruba metalowa konstrukcja nowej kratki zawiera pięć mocno wystających pionowych słupków, które wnikają bezpośrednio w przedni zderzak, dając wrażenie większej kratki i grubszej przedniej osłony, aby podkreślić surowy wygląd nowego Toyoty.
Słupki mają trzy różne, zależne od wersji wykończenia: czarne (Entry), metalizowane (Legend) lub połączenie metalizowanego i srebrnego (Prestige i Executive).
Zintegrowane z wysokimi i niskimi światłami, lampy kierunkowskazów z przodu i światła do jazdy dziennej (DRL) w nowej, charakterystycznej obudowie, klastery reflektorów mogą być wyposażone w reflektory halogenowe lub LED, z których te ostatnie zawierają LED DRL. Dodatkowo, aby wzmocnić tożsamość wizualną nowego Land Cruisera, wnętrze obudowy lampy wykończono proszkowo malowanym aluminium i czernią, a także zawiera oznaczenie „Land Cruiser” nad lampą kierunkowskazu.
Integrowane nowe, integralne lampy przeciwmgielne, pionowa konstrukcja nowego zderzaka przedniego w większym rozmiarze oferuje lepszą ochronę dla kratki chłodnicy i reflektorów. Podkreślając szeroki, potężny stój Toyoty Land Cruisera i jego zdolności do jazdy w każdym terenie, precyzyjnie wycięta dolna sekcja minimalizuje wpływ przedniego zwisu na kąt podejścia w terenie pojazdu.
Z tyłu, nowe klastery lamp mają mocną, klarowną soczewkę wtopioną w projekt o mocno trójwymiarowej formie z akcentami czerwieni. Podobnie jak w reflektorach, logo „Land Cruiser” jest zintegrowane w obudowie lamp.
Nowa, bardziej trójwymiarowa osłona tablicy rejestracyjnej została poszerzona, aby nakładać się na panel tablicy rejestracyjnej. Zawiera ona precyzyjnie wykończone końce, aby podkreślić solidny, rzeźbiony charakter osłony, wzmacniając surowy, potężny język projektowania nowego Toyoty 4×4.
Profil pojazdu wzbogacają nowe, zaprojektowane 17” 6-ramienne i 18” 12-ramienne felgi, te pierwsze dostępne są również w wersji stalowej.
Nowy Land Cruiser jest dostępny w wyborze dziesięciu kolorów nadwozia, w tym czterech nowych dla tej serii: Attitude Black Mica, Bronze Mica Metallic, Dark Green Mica oraz Dark Blue Mica.
Design wnętrza
Choć pozostaje twardym samochodem terenowym, Land Cruiser jest również pierwszej klasy pojazdem drogowym, który wyznacza wysokie standardy jakości wnętrza, komfortu, elastyczności, wygody i nowoczesnej technologii.
Nowy Land Cruiser oferuje kompleksową modernizację designu wnętrza. Obejmuje nową górną panel centralnej konsoli, nowe przełączniki kontroli jazdy off- i on-road, nowy projekt wskaźników Optitron z 4,2” kolorowym wyświetlaczem TFT, ulepszone wykończenie deski rozdzielczej i drzwi oraz ornamenty, poprawione wzory siedzeń drugiego i trzeciego rzędu z nowymi materiałami oraz nowe schematy kolorystyczne wnętrza.
Wytrzymały, funkcjonalny, geometryczny design deski rozdzielczej cechuje silna, pozioma forma przeniknięta przez wyraźną pionową centralną konsolę. W górnej części konsoli umieszczono nowy, szczotkowany panel do sterowania audio nad wyświetlaczem 7” w pełnym kolorze, co podkreśla silnie trójwymiarowy charakter projektu. Poniżej panelu sterowania automatyczną klimatyzacją, nowy panel przełączników zapewnia kompleksową kontrolę technologii jazdy off- i on-road nowego Land Cruisera.
Centralnie w tym panelu, nowy przełączany pokrętło umożliwia prostą, intuicyjną kontrolę zarówno systemu Multi-terrain Select, jak i regulacji prędkości Crawl Control. Pokrętło ma chropowate wykończenie oraz podświetlenie pierścienia i wskaźnika dla maksymalnej czytelności i łatwości użycia nawet w ekstremalnych warunkach jazdy w terenie.
Przełączniki systemu 4WD i Adaptive Variable Suspension (AVS), znajdujące się po obu stronach nowego pokrętła, również mają chropowate wykończenie i podświetlenie wskazówek, podczas gdy przełączniki zawieszenia pneumatycznego, Multi-terrain Select, Crawl Control, blokady centralnej i tylnego dyferencjału mają teraz chromowane separator na większą widoczność i łatwość użycia.
Podobnie, zaktualizowana tablica wskaźników kierowcy z nowymi wskaźnikami Optitron i nowym wyświetlaczem wieloinformacyjnym zaprojektowano z myślą o maksymalnej przejrzystości w każdych warunkach roboczych. Nowy tachometr i prędkościomierz Optitron łączą bardziej trójwymiarowy design z nowymi, cieńszymi igłami wskaźników i niebieskim podświetleniem wokół krawędzi tarczy.
Znajdujący się między wskaźnikami nowy kolorowy wyświetlacz Thin Film Transistor (TFT) o przekątnej 4.2” współpracuje z montowanym na kierownicy przełącznikiem wieloinformacyjnym, wspierając kierowcę w dostępie do szerokiej gamy informacji o pojeździe.
Dokładnie opisane w sekcji Osiągi jezdne, ulepszona pomoc w prowadzeniu w terenie jest zapewniona przez nowe wskaźniki kąta, operacji kontroli trakcji przy każdym kole oraz działania blokady dyferencjału. Dodatkowo, ekran wieloinformacyjny pokazuje nowe wskaźniki poziomu reflektorów, reflektorów LED, ostrzeżenie o ciśnieniu w oponach, monitor martwego pola oraz wskaźniki wyłączania kontroli trakcji.
Deska rozdzielcza oraz wykończenia drzwi i ornamenty zostały kompleksowo zmodernizowane, aby poprawić zarówno dotyk, jak i postrzeganą jakość. Deska rozdzielcza, centralna konsola, dźwignia zmiany biegów, kierownica, panele drzwi i panel końcowy konsoli mają połączenie wykończenia w pianie czarnym i drewnopodobnym, podczas gdy pierścienie wskaźników, pokrętła panelu klimatyzacji, panelu sterowania audio, ornamenty kierownicy oraz obudowy wentylacji wyróżniają się wykończeniem aluminiowym, z ostatnimi z chromowanymi pokrętłami.
Kąt składania drugiego rzędu siedzeń zwiększono z 33.8 stopni do 46 stopni, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie dla użytkowników trzeciego rzędu. Ogrzewanie siedzeń jest teraz dostępne dla zewnętrznych siedzeń drugiego rzędu, oferując niezależną obsługę z dwoma poziomami temperatury.
Wygląd zarówno siedzeń drugiego, jak i trzeciego rzędu poprawiono poprzez dodanie podwójnego szwu zewnętrznego w modelach z wykończeniem Premium oraz skórzanym. Skórzane wykończenie cechuje kontrastowe kolorowe szwy dla bardziej luksusowego wyglądu.
Dodano funkcję automatycznego wyłączania oświetlenia wnętrza, aby zapobiec rozładowaniu akumulatora. Oświetlenie wnętrza automatycznie wyłącza się 20 minut po wyłączeniu zapłonu, niezależnie od pozycji przełącznika lub otwartych/ zamkniętych drzwi.
Nowy Toyota Land Cruiser jest dostępny w wyborze dwóch nowych schematów kolorystycznych wnętrza: czarnym i kości słoniowej.
Ulepszona wydajność jazdy na drodze i w terenie
Z ponad 60-letnią historią i reputacją jednego z najtwardszych i najbardziej niezawodnych 4×4 na świecie, Toyota Land Cruiser nie kompromituje się w zakresie zdolności terenowych.
W przeciwieństwie do konkurencyjnych SUV-ów monocoque, wiele z jej legendarnej wytrzymałości terenowej można przypisać solidnej, wyjątkowo wytrzymałej konstrukcji z ramą, która może wytrzymać wyższe siły związane z trudnym użytkowaniem w terenie, nie doznając trwałych odkształceń.
W połączeniu z tą unikalnie solidną konstrukcją, Land Cruiser dysponuje bogactwem zaawansowanych technologii, które poprawiają użyteczność pojazdu na nawet najbardziej wymagającym terenie, wspierają kierowcę i przyczyniają się do bezpieczeństwa pasażerów, niezależnie od umiejętności kierowcy.
Nowy panel przełączników oferuje kierowcom łatwiejszą, bardziej intuicyjną kontrolę systemów off-road nowego Land Cruisera, a nowy wyświetlacz wieloinformacyjny zapewnia znacznie lepszą pomoc w prowadzeniu w terenie.
Nowy Land Cruiser łączy jeszcze większe możliwości terenowe z doskonałą przyjemnością z jazdy po drodze i najwyższymi standardami jakości oraz komfortu. Zmiany w standardowym zawieszeniu oraz elektronicznie modulowanym Kinetic Dynamic Suspension System (KDSS) poprawiły stabilność prowadzenia i komfort jazdy.
Kolejną istotną zaletą konstrukcji ladder frame pojazdu jest to, że pozwala ona na absorpcję hałasu i drgań z silnika, układu napędowego i drogi bezpośrednio przez ramę, co znacznie redukuje liczbę hałasów w kabinie. W tym celu uchwyty ramy w Toyota Land Cruiser są wypełnione gumą izolacyjną, aby pochłonąć hałas i drgania i dalszym poprawić komfort jazdy.
Nowy Land Cruiser jest dostępny w wyborze dwóch silników: silnika benzynowego V6 o pojemności 4.0 litra lub silnika wysokoprężnego turbodoładowanego o pojemności 3.0 litra, czterocylindrowego. W wyniku różnych modyfikacji, jednostka 3.0 litra teraz spełnia regulacje emisji EURO 5+.
Zawieszenie
Nowy Land Cruiser korzysta z poprawionego przedniego zawieszenia niezależnego z podwójnymi wahaczami oraz tylnego czterowahaczowego z zawieszeniem z drążkiem bocznym. Konstrukcja uszczelnienia oleju amortyzatora i siła tłumienia zostały zoptymalizowane, aby zapewnić niezawodność przy poprawie stabilności prowadzenia i komfortu jazdy.
Nowy Land Cruiser może być również wyposażony w rozbudowany elektronicznie modulowany Kinetic Dynamic Suspension System (KDSS), który optymalizuje działanie stabilizatorów przednich i tylnych dla lepszej wydajności zarówno na drodze, jak i w terenie.
Średnica przednich cylinderków, średnica tłoków tylnych cylinderków, średnica i grubość pręta stabilizatora przedniego, wewnętrzna średnica mocowania stabilizatora, grubość mocowania dolnego wahacza przedniego oraz grubość mocowania KDSS ramy zostały zoptymalizowane, co pozwala na uzyskanie bardziej łagodnego zachowania pojazdu, zmieniając rozkład wagi przód/tył podczas pokonywania zakrętów oraz wspierając doskonałą stabilność prowadzenia i komfort jazdy.
Nowy Land Cruiser korzysta również z systemu Adaptive Variable Suspension (AVS), który pozwala kierowcy na precyzyjne dostosowanie charakterystyki jazdy pojazdu, wybierając ustawienia 'Normal’, 'Comfort’ i 'Sport’.
Współpracując z AVS, elektronicznie modulowane tylne zawieszenie pneumatyczne oferuje pięć trybów kontroli – w tym funkcję Auto Levelling i przełączaną funkcję Height Control – aby utrzymać optymalną kontrolę nad tylnym czterowahaczowym zawieszeniem z bocznym drążkiem, niezależnie od liczby pasażerów czy ładunku.
Wydajność w terenie
W terenie, KDSS praktycznie odłącza zarówno przednie, jak i tylne stabilizatory, co dodatkowo zwiększa doskonałe ugięcie kół w Toyocie Land Cruiser, zapewniając kontakt z podłożem dla wszystkich opon na nawet najbardziej wymagającym terenie. Zarówno AVS, jak i elektronicznie modulowane systemy zawieszenia tylnego posiadają dedykowane, terenowe ustawienia, aby maksymalizować zdolności pojazdu do jazdy w każdym terenie.
Sprawdzony, stały napęd na cztery koła Land Cruisera, system przeniesienia mocy z dwoma silnikami wykorzystuje dyferencjał Torsen Limited Slip Differential (LSD) w dyferencjale centralnym. Jest w stanie automatycznie zmieniać rozkład momentu obrotowego między przednimi a tylnymi kołami w stosunku od 50:50 do około 30:70, aby zapewnić optymalne rozłożenie momentu obrotowego w danej sytuacji. Dodatkowo, dyferencjał tylny może być zablokowany, aby maksymalizować zdolności terenowe pojazdu.
Dalsze wzmocnienie technologii stałego napędu na cztery koła Land Cruisera, system Active Traction Control (A-TRC) wykorzystuje zarówno kontrolę hamulców, jak i silnika, aby odpowiednio rozdzielić moment obrotowy na wszystkie cztery koła.
Dostępny w wszystkich modelach z pięciobiegową automatyczną skrzynią biegów system Multi-terrain Select (MTS) oferuje kierowcom wybór pięciu trybów terenowych: Mud & Sand, Loose Rock, Mogul, Rock i Dirt & Rock. System automatycznie modyfikuje systemy trzymania momentu, hamowania i kontroli trakcji, aby dostosować się do warunków terenowych, zapewniając kierowcy optymalne trzymanie i kontrolę nad pojazdem w danej sytuacji.
Oferując wybór pięciu ustawień prędkości, Crawl Control automatycznie kontroluje silnik i hamulce, aby utrzymać ustawioną prędkość pojazdu, co pomaga kierowcy powoli zjeżdżać lub zjeżdżać na zbocza w tempie chodu, lub uwolnić pojazd gdy się zakleszcza, bez potrzeby dotykania pedałów.
Wsparcie dla kierowców w terenie
Zarówno kontrola tych różnorodnych systemów, jak i monitorowanie osiągów pojazdu w terenie zostały uproszczone, przyspieszone i bardziej kompleksowe dzięki zastosowaniu nowego panelu sterowania w centralnej konsoli oraz dodaniu nowego wyświetlacza wieloinformacyjnego.
Centralnie w nowym panelu, przełączalne pokrętło umożliwia kontrolę zarówno systemu Multi-terrain Select, jak i regulacji prędkości Crawl Control. Panel zawiera również przełączniki 4WD, AVS, MTS i Crawl Control oraz blokady centralne i tylnego dyferencjału, oferując kierowcom pełną kontrolę nad wszystkimi systemami off-road Land Cruisera za pomocą jednego intuicyjnego panelu, łatwego w obsłudze.
Zlokalizowany między nowymi wskaźnikami Optitron w tablicy wskaźników kierowcy, nowy 4,2” kolorowy wyświetlacz Thin Film Transistor (TFT) współpracuje z montowanym na kierownicy przełącznikiem wieloinformacyjnym, aby dostarczyć kierowcy szeroką gamę informacji o pojeździe. Obejmuje to tryb MTS oraz wytyczne, wysokość zawieszenia pojazdu oraz działanie systemu off-road w czasie rzeczywistym.
Ulepszona pomoc w prowadzeniu w terenie zapewniana jest przez dodanie nowych wskaźników kąta, operacji kontroli trakcji przy każdym kole oraz działań blokady dyferencjału. Informacje dotyczące indywidualnej kontroli trakcji kół, kąta skrętu oraz działania blokady dyferencjału mogą być teraz wyświetlane jednocześnie, co znacząco zwiększa wsparcie kierowcy w trudnych warunkach terenowych.
Gdy MTS zaczyna działać, Multi-terrain Monitor automatycznie wyświetli widok przed pojazdem na 7” ekranie wyświetlacza centralnej konsoli. Używając kamer przednich, bocznych oraz tylnych, system ma wszechstronny tryb wyświetlania, zdolny do pokazania niezależnych lub złożonych widoków przednich, bocznych i tylnych.
Multi-terrain Monitor wyświetla również szeroką gamę dodatkowych informacji, w tym zasięg widzenia kamer, lokalizacje przeszkód wykrywanych przez sonar prześwitowy, linie prowadzące powiązane z kierownicą, które przewidują tor jazdy przednich opon, równoległe linie szerokości i długości pojazdu oraz położenie płaszczyzn kontaktowych przednich i tylnych opon.
Silniki i przekładnie
Wersje 5-drzwiowe nowego Toyoty Land Cruiser są dostępne w wyborze dwóch silników: silnika benzynowego V6 o pojemności 4,0 litra lub silnika turbodieslowego o pojemności 3.0 litra, czterocylindrowego. Wszystkie wersje 3-drzwiowe są wyposażone w silnik turbodiesel o pojemności 3,0 litra.
Silnik benzynowy V6 jest połączony z pięciobiegową automatyczną skrzynią biegów, podczas gdy jednostka wysokoprężna może być wyposażona w sześciobiegową skrzynię manualną lub pięciobiegową automatyczną.
Silnik o pojemności 2,982 cc, 16-zaworowy, DOHC, czterocylindrowy turbodiesel common rail jest znany z mocnego, natychmiastowego dostarczania niskiego momentu obrotowego, co jest kluczowe dla wydajności jazdy w terenie. Jednostka została teraz zaktualizowana, aby spełnić normy Euro 5+.
Silnik osiąga moc 140 kW / 190 DIN hp przy 3,400 rpm i 420 Nm momentu obrotowego w zakresie 1,600 do 3,000 rpm. W połączeniu z pięciobiegową automatyczną skrzynią biegów, przyspiesza nowego 3-drzwiowego Toyotę Land Cruiser od 0 do 100 km/h w 10.2 sekundy (10.6 z manualną skrzynią) do maksymalnej prędkości 175 km/h. Emisja CO2 wynosi 209 g/km (214 M/T), a turbodiesel zużywa 7.9 l/100 km (8.1 M/T) w cyklu mieszanym.
Nowy 5-drzwiowy Land Cruiser przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11.0 sekundy (11.4 M/T) do maksymalnej prędkości 175 km/h. Emisja CO2 wynosi 213 g/km (217 M/T), a zużycie paliwa w cyklu mieszanym to 8.1 l/100 km (8.2 M/T).
Silnik benzynowy to lekki, 3,956 cc, 24-zaworowy, z łańcuchem DOHC, bezpośrednim wtryskiem V6 z systemem Dual VVT-i. Osiąga moc 207 kW / 282 DIN hp przy 5,600 rpm i 385 Nm momentu obrotowego przy 4,400 rpm, oferując przyspieszenie 0-100 km/h w 10.9 sekundy i maksymalną prędkość 180 km/h. Generuje emisję CO2 na poziomie 256 g/km, a V6 zużywa 10.8 l/100 km w cyklu mieszanym.
Bezpieczeństwo
Nowy Land Cruiser jest wyposażony w jedną z najbardziej kompleksowych, zaawansowanych pod względem technologicznym gam możliwości aktywnych i pasywnych systemów bezpieczeństwa zarówno na drodze, jak i w terenie, jakie kiedykolwiek wprowadzono przez Toyotę.
Oprócz zaawansowanego systemu bezpieczeństwa Pre-Crash (PCS), który może pomóc w redukcji szkód i obrażeń w przypadku kolizji, zawiera pełen zakres systemów hamulcowych, kontroli trakcji i stabilności dostępnych obecnie na rynku: ABS, w połączeniu z elektronicznym rozkładem siły hamowania (EBD) i asystentem hamowania, kontrolą trakcji i systemem kontroli stabilności pojazdu (VSC).
Ponadto Toyota Land Cruiser wyposażona jest w kilka systemów kontroli hamulców, szczególnie dostosowanych do poprawy jej wydajności w terenie i łatwości obsługi nawet w najtrudniejszym terenie: Hill-start Assist Control i Down-hill Assist Control, funkcja Multi-terrain ABS oraz Active Traction Control (A-TRC).
Zarówno bezpieczeństwo, jak i wygodę kierowcy dodatkowo zwiększa dostępność systemu adaptacyjnego tempomatu (ACC), sonaru tylniego i prześwitowego, systemu ostrzegania o ciśnieniu w oponach, kontroli drgania przyczepy, monitorowania martwego pola (BSM) oraz nowego systemu ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu (RCTA).
System RCTA wykorzystuje radar BSM do alertowania kierowcy wycofującego z miejsca parkingowego o nadjeżdżających pojazdach, które mogą nie być widoczne w kamerze tylnej lub lusterkach bocznych. Gdy wykryte zostaną nadjeżdżające pojazdy, system błyska światłami kierunkowskazów w lusterkach bocznych i włącza sygnał ostrzegawczy.
Nowa struktura klas z ulepszonymi standardowymi wyposażeniem
Wersje 3- i 5-drzwiowe nowego Land Cruisera są teraz dostępne w rozszerzonej, czterostopniowej gamie: nowa klasa Entry, Legend, Prestige i najwyższa klasa Executive.
Wszystkie cztery klasy mają ulepszony standardowy sprzęt, a także zaktualizowaną listę opcji.
Entry
Nowa klasa Entry ma imponującą specyfikację standardowego wyposażenia, która obejmuje automatyczną klimatyzację, inteligentny wjazd i uruchamianie silnika, kompleksowy zestaw systemów bezpieczeństwa Toyoty, nowe stalowe felgi 17″ oraz nowe tapicerki materiałowe i system ostrzegania o ciśnieniu w oponach.
Lista opcji obejmuje lampy przeciwmgielne z przodu, relingi dachowe, osłonę bagażu, felgi aluminiowe 17″ oraz system audio z 6 głośnikami z funkcją Bluetooth i USB.
Legend
Zbudowana na specyfikacji Entry z dodatkiem tempomatu, elektrycznie składanych i podgrzewanych lusterek oraz zestawu zewnętrznego Chrome & Colour, standardowe wyposażenie klasy Legend obejmuje także nowe felgi aluminiowe 17″ oraz kierownicę, dźwignię hamulca ręcznego i dźwignię zmiany biegów pokryte skórą.
Zaktualizowana lista opcji zawiera kilka nowych elementów, w tym 18″ felgi aluminiowe w parze z systemem Kinetic Dynamic Suspension System (KDSS), reflektory LED z wbudowanymi światłami do jazdy dziennej (DRL), pakiet Soft (ulepszona tapicerka materiałowa i ogrzewanie siedzeń), pakiet Leather (skórzana tapicerka i elektrycznie regulowane, podgrzewane siedzenia) oraz system multimedialny Toyota Touch 2 z 9 głośnikami.
Prestige
Już obejmujący lampy przeciwmgielne z przodu, wycieraczki z czujnikiem deszczu, reflektory LED z wbudowanymi DRL, elektrycznie regulowaną kolumnę kierownicy oraz przyciemniane szyby boczne i tylne, standardowa specyfikacja klasy Prestige została wzbogacona o nowe 17″ felgi aluminiowe, nowe wskaźniki Optitron oraz wyświetlacz wieloinformacyjny o przekątnej 4,2″, elektrycznie regulowane siedzenia z tapicerką Premium oraz system multimedialny Toyota Touch 2 z 9 głośnikami.
Nowe elementy na liście opcji to 18″ felgi aluminiowe, asystent zmiany pasa ruchu z monitorowaniem martwego pola oraz ostrzeżeniem o ruchu poprzecznym z tyłu, ogrzewanie siedzeń przednich i tylnych, pakiet Leather, nowy pakiet Colour Leather (dwukolorowa tapicerka i wstawki deski rozdzielczej w stylu włókna węglowego) oraz system audio JBL z 14 głośnikami, w tym nowym systemem nawigacyjnym Touch 2 with Go.
Executive
Już obszernie wyposażona klasa Executive zyskała dodatkowo nowe 18″ felgi aluminiowe, elektrycznie regulowane i podgrzewane przednie siedzenia z funkcją pamięci, dźwignię zmiany biegów wykończoną skórą i drewnem oraz podgrzewaną kierownicę, system audio JBL z 14 głośnikami, w tym systemem nawigacyjnym Touch 2 with Go oraz asystentem zmiany pasa ruchu z monitorowaniem martwego pola i systemem ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu.
Lista opcji obejmuje teraz nowy pakiet Colour Leather, ogrzewanie siedzeń przednich i tylnych, szyberdach oraz system bezpieczeństwa Pre-Crash Toyoty.
SYSTEMY MULTIMEDIALNE
Nowy Land Cruiser korzysta z unikalnego sprzętu multimedialnego Toyoty w przystępnych cenach; Toyota Touch 2 oraz Toyota Touch 2 z systemem nawigacyjnym Go.
Toyota Touch 2
Toyota Touch 2 to 7-calowy, w pełni kolorowy interfejs dotykowy, który stanowi nowatorskie podejście do przystępnych systemów multimedialnych na pokładzie.
Ulepszony Toyota Touch 2 ma ekran WVGA o rozdzielczości 800 x 480. Projekt ekranu został zaktualizowany dla lepszej przejrzystości i teraz obsługuje funkcję mirror link dla kompatybilnych telefonów komórkowych oraz operację przesuwania dla łatwości obsługi.
Już dostępny w 20 językach, Toyota Touch 2 jest również wyposażony w ulepszony podstawowy moduł multimedialny, który zawiera funkcję SMS na ekranie do wysyłania/odbierania wiadomości z wyświetlaniem obrazu kontaktu.
System obejmuje radio AM/FM, odtwarzacz CD/MP3, łączność z telefonem komórkowym Bluetooth z funkcją przesyłania muzyki oraz port USB do podłączenia przenośnych odtwarzaczy muzycznych, w tym możliwość wyświetlania okładek albumów iPod. Tylna kamera jest standardowo wbudowana.
Toyota Touch 2 z Go
Toyota Touch 2 z Go bazuje na podstawowym module multimedialnym Toyota Touch 2, oferując klientom ulepszony, pełny system nawigacji mapowej, zapewniający najlepszą jakość w stosunku do ceny na rynku. System został opracowany w Europie z myślą o europejskich klientach.
Obejmuje wszystkie najpopularniejsze funkcje nawigacyjne, takie jak zaawansowane pokrycie ruchu, dostosowywane limity prędkości, ostrzeżenia o fotoradarach, oznakowanie autostrady, automatyczne zoomowanie i widok złącza na skrzyżowaniach autostradowych.
Używając kompatybilnego telefonu komórkowego przez Bluetooth, system oferuje łączność z Google Places – największą i najbardziej aktualną bazą danych wyszukiwania na świecie. Dzięki Google Maps kierunki mogą być wprowadzane zdalnie z domu lub biura, a punkty zainteresowania mogą być pobierane jako cele.
Ulepszony system Toyota Touch 2 z Go dodatkowo zawiera nowy projekt ekranu mapy, poprawione dane nawigacyjne, lepsze wskazówki głosowe, wizualizację ruchu, funkcję SOS/pomoc w nagłych wypadkach oraz dostęp do internetowego portalu klientów Toyoty.
Dalszy dostęp do treści online i aplikacji w systemie obejmuje funkcję Touch 2 with Go Apps, która oferuje kilka aplikacji do pobrania, w tym informacje o cenach paliw, prognozę pogody oraz informacje o miejscach parkingowych, a także nową aplikację Twitter.