TOYOTA Land Cruiser 200 / V8 2011-2015

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

TOYOTA Land Cruiser 200 / V8 2011-2015

Przejdź do galerii zdjęćTOYOTA Land Cruiser 200 / V8 2011-2015

Duży Toyota Land Cruiser V8/200 zadebiutował w 2007 roku, a w 2011 przeszedł lifting. Stworzono go, aby oferować doskonałe osiągi na drodze, a jednocześnie pozostać wytrzymałym autem terenowym.

Mimo posiadania innej wersji Toyoty Land Cruiser, modelu 120, japoński producent zdecydował się na wprowadzenie bardziej luksusowego modelu, który miał kontynuować linię J100. Jako duży SUV, był dostępny jedynie z silnikami V8 na olej napędowy lub benzynę.

W 2011 roku lifting przyniósł nowy design przedniego zderzaka, z innym układem świateł przeciwmgielnych w rogach. Reflektory również uległy zmianom, co wpłynęło na lampy sygnalizacyjne. W tylnej części wprowadzono subtelne zmiany w lampach.

Wnętrze samochodu zaprojektowano tak, aby zapewnić wysoki poziom komfortu. Land Cruiser 200 był dostępny wyłącznie w wersji luksusowej i standardowo wyposażony w czterostrefową klimatyzację, system nawigacji z dyskiem twardym oraz system audio JBL. Siedmiomiejscowy układ umożliwiał składanie środkowych miejsc w tylnych rzędach w systemie 40:20:40, a dwa najbardziej oddalone siedzenia można było składać na bok.

Land Cruiser 200 z 2011 roku był standardowo wyposażony w 6-biegową automatyczną skrzynię biegów. Posiadał stały napęd na wszystkie koła z centralnym mechanizmem różnicowym Torsen. Skrzynia biegów pozwalała kierowcy na wybór stałego rozkładu momentu obrotowego 50:50 oraz na wybór niskiego biegu.

Toyota Land Cruiser V8 to ósma generacja legendarnego dużego SUV-a Toyoty, która pozostała wierna swoim korzeniom jako prawdziwy pojazd terenowy. Co więcej, jest wyposażona w technologie, które zapewniają bezpieczeństwo, komfort oraz stabilne prowadzenie zarówno w trudnym terenie, jak i na otwartej drodze.

Podejście Toyoty do braku kompromisów jest widoczne w tradycyjnej konstrukcji nadwozia na ramie, co jest kluczowe dla możliwości pokonywania najtrudniejszych nawierzchni. Ta sprawdzona metoda łączy się z nowoczesnymi systemami zawieszenia i napędu, które rozszerzają zdolności off-road oraz zwiększają komfort i stabilność podczas normalnej jazdy.

Silnik Diesla V8

Toyota Land Cruiser V8 napędzana jest silnikiem V8 D-4D o pojemności 4,5 litra, który jest pierwszym silnikiem Toyoty z ośmioma cylindrami wyposażonym w technologię wtrysku paliwa typu common rail. To najpotężniejszy silnik diesla Toyoty, generujący 282 KM i imponujące 650 Nm momentu obrotowego dostępnego już od 1,650 obr/min.

Dzięki wysokiej efektywności silnik ma najniższe emisje i zużycie paliwa w swojej klasie, emitując 270 g/km dwutlenku węgla oraz oficjalne 27,7 mpg w cyklu mieszanym. Jest również wyjątkowo wytrzymały, zaprojektowany do bezbłędnej pracy w temperaturach od -30 do +50°C.

Silnik V8 współpracuje z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów z manualnym wyborem biegów. Jak przystało na poważny pojazd terenowy, nie mogło w nim zabraknąć niskiego przełożenia.

TECHNOLOGIA ZAWIESZENIA I PROWADZENIA NA ŚWIECOWYM POZIOMIE

Toyota Land Cruiser V8 to jeden z najbardziej technicznie zaawansowanych pojazdów z napędem na cztery koła, które kiedykolwiek wyprodukowano, wyposażony w szereg zaawansowanych funkcji dynamicznych i prowadzących. Wśród nich znajduje się czterokołowa aktywna kontrola wysokości i adaptacyjne zmienne zawieszenie (4-Wheel AHC & AVS), w pełni regulowany system, który zapewnia również kontrolę twardości sprężyn. Daje to wyjątkowe możliwości w terenie – tak duża artykulacja kół pozwala pojazdowi pokonać przeszkody o wysokości 630 mm bez uniesienia koła z ziemi – oraz reguluje przechylanie i przechył karoserii podczas jazdy po drodze, aby utrzymać komfort i finezję jazdy.

Stały napęd na cztery koła ma jednostkę transferową regulującą rozkład momentu obrotowego między osiami przednią i tylną, z centralnym dyferencjałem o ograniczonym poślizgu Torsen, co zapewnia lepsze osiągi w zakrętach i stabilność jazdy. System zmiany przełożenia umożliwia kierowcy przełączenie z biegów H4 (wysokich) na L4 (niskie) za pomocą obrotowego przełącznika na desce rozdzielczej, gdy pojazd porusza się z niską prędkością (do 3 mph).

SUROWY I MODERNISTYCZNY DESIGN

Wygląd pojazdu jest surowy, a jednocześnie nowoczesny, rozwijając charakterystyczne cechy znane z wyróżniającej się przeszłości Toyoty Land Cruiser, jednocześnie wprowadzając aspekty z współczesnej filozofii projektowej Toyoty „Vibrant Clarity”, co sprawia, że marka Land Cruiser jest w pełni współczesna. Równie odważne podejście widać wewnątrz kabiny, gdzie poczucie surowości i niezawodności łączy się z komfortem, jakością i poczuciem przestronności.

LUKSUSOWA SPECYFIKACJA

Toyota Land Cruiser V8, choć zaprojektowana do radzenia sobie w ekstremalnych warunkach, oferuje wnętrze zapewniające najwyższy poziom komfortu, wygody i bezpieczeństwa. Dostępna w jednej luksusowej specyfikacji, standardowo wyposażona jest w czterostrefową klimatyzację, pełną mapę nawigacji satelitarnej z twardym dyskiem (HDD), Bluetooth, tylny monitor parkowania, premium system audio JBL z 14 głośnikami i autoodtwarzaczem DVD, cyfrową bibliotekę muzyczną (w ramach systemu nawigacji HDD) oraz skórzaną tapicerkę.

Elastyczne wnętrze na siedem miejsc łatwo dostosowuje się do przewozu pasażerów lub dodatkowego ładunku, a rozkładane i składające się siedzenia drugiego rzędu dzielą się w proporcji 40:20:40, a dwa najdalsze siedzenia składają się na bok.

WYSOKIE STANDARDY BEZPIECZEŃSTWA

Pasażerowie są chronieni przez osiem poduszek powietrznych, w tym poduszki powietrzne na kolana z przodu oraz poduszki kurtynowe wzdłuż całej długości kabiny. Aktywne środki bezpieczeństwa obejmują wieloterenowy ABS, który automatycznie dostosowuje wydajność hamulców do nawierzchni, po której porusza się pojazd. Aby pomóc zminimalizować skutki wypadku, system bezpieczeństwa przedzderzeniowego automatycznie napina pasy bezpieczeństwa kierowcy i pasażera, gdy czujniki wykryją niebezpieczną sytuację, taką jak obracanie się pojazdu lub awaryjne hamowanie.

DZIEDZICTWO LAND CRUISERA

Nazwa Land Cruiser jest synonimem światowych wartości marki Toyoty, takich jak doskonała jakość, trwałość i niezawodność. Zajmuje szczególne miejsce w historii firmy, sięgając korzeniami 1951 roku i mając zaszczyt bycia pierwszym modelem Toyoty masowo produkowanym i oficjalnie eksportowanym z Japonii w 1956 roku.

Wprowadzenie nowego modelu Toyota Land Cruiser to znaczące wydarzenie, biorąc pod uwagę, że żaden inny samochód 4×4 w historii nie przejechał tylu dróg i szlaków terenowych – to tylko jedna z przyczyn, dla których Toyota Land Cruiser pozostaje legendą na całym świecie.

Główny inżynier Land Cruisera, Sadayoshi Koyari, wyjaśnia: „Od prawie 60 lat podstawą każdej generacji Land Cruisera są trzy kluczowe słowa: siła, trwałość i niezawodność. Z Land Cruiser V8 postanowiliśmy uhonorować lojalność klientów Land Cruisera, dostarczając pojazd, który nigdy nie zawiedzie ich zaufania.”

NOWA TOYOTA LAND CRUISER V8

Toyota Land Cruiser V8 to ósma odsłona modelu o wydłużonym rozstawie osi, w stylu kombi. Z dziedzictwem sięgającym 57 lat, jest najdłużej produkowanym modelem w ofercie Toyoty i od lat jest na czołowej pozycji w ekspansji marki, wprowadzając ją na nowe kontynenty i dotąd nieosiągalne rynki.

Korzenie modelu Toyota Land Cruiser V8 sięgają BJ, pierwszego pojazdu terenowego opracowanego przez Toyotę, produkowanego na początku 1951 roku. Napędzany silnikiem o pojemności 3,4 litra i sześciu cylindrach, BJ szybko zdobył reputację solidności i umiejętności jazdy w każdych warunkach.

W ciągu sześciu miesięcy od wprowadzenia na rynek, BJ został uznany za mistrza, stając się pierwszym pojazdem, który dotarł do szóstego ośrodka górskiego na japońskiej górze Fuji, na wysokości 2,500 metrów. W wyniku tego osiągnięcia, BJ został dodany do floty japońskiej policji, a długotrwały sukces modelu rozpoczął się. W 1954 roku nowy Typ 25 BJ otrzymał ogólną nazwę modelu – Land Cruiser – która jest używana od tego czasu.

Gdy Toyota rozpoczęła program eksportu i rozwoju na całym świecie w latach 50. i 60., odkryła, że amerykańscy i europejscy producenci samochodów już zdobyli wysoką penetrację na ustalonych rynkach, pozostawiając niewiele miejsca dla nowych graczy z Japonii. Strategicznie, Toyota postanowiła skoncentrować się na rozwijających się rynkach Bliskiego Wschodu, Azji Południowo-Wschodniej i Ameryki Południowej.

W 1967 roku Toyota odpowiedziała na popularny trend na rynku amerykańskim, wprowadzając Toyota Land Cruiser Station Wagon FJ55V, skierowaną na bardziej wyrafinowane pojazdy terenowe. To miało stworzyć nową generację Land Cruiserów, funkcjonującą równolegle z pierwotną koncepcją terenową w stylu jeep.

Na przestrzeni lat Toyota Land Cruiser stała się synonimem Toyoty na całym świecie. Od australijskiego buszu po rosyjskie stepy i ulice Europy, pojazd ten podziwiano za jego uniwersalne możliwości: jest niezwykle niezawodny, wytrzymały w terenie, ale również wystarczająco komfortowy i elegancki, aby można go było zabrać wszędzie.

Nadal cieszy się globalnym sukcesem sprzedażowym i jest najlepiej sprzedającym się SUV-em na świecie, z ponad pięcioma milionami klientów od momentu wprowadzenia na rynek. Dzisiaj sprzedawany jest w ponad 140 krajach i produkowany w dziewięciu zakładach produkcyjnych Toyoty na całym świecie (wszystkie typy nadwozia). Główne rynki to Bliski Wschód, Australia i Europa.

Nowa Generacja

Typowi klienci Land Cruisera poszukują nowoczesnej technologii w swoich samochodach, ale jednocześnie cenią sobie dziedzictwo marki za logo oraz autentyczny „styl Land Cruisera”.

Toyota ma te same podstawowe cele z każdym nowym modelem Land Cruisera: po pierwsze, rozwijać tradycję niezawodności, trwałości i wydajności w terenie; po drugie, poprawić stabilność prowadzenia, komfort jazdy i przyjemność z prowadzenia.

Główny inżynier Sadayoshi Koyari powiedział: „Na początku tego projektu, w 2002 roku, rozważaliśmy przyszły kierunek Land Cruisera, biorąc pod uwagę ewoluujące oczekiwania globalnej bazy klientów, którzy mają silne zapotrzebowanie na ten model. Jestem pewien, że Toyota Land Cruiser V8 ma prawdziwe możliwości terenowe, aby wzmocnić reputację Toyoty za zaawansowaną technologię, a jednocześnie oferuje większą finezję i premium pozycję na rynku. To prawdziwy pojazd przygodowy, który poradzi sobie w każdych warunkach.”

Globalny cel sprzedażowy dla tego modelu wynosi 86,500 sztuk w 2008 roku, z około 18,000 pojazdów dostępnych w Europie. Jego wyjątkowa wydajność 4×4 jest szczególnie ceniona w Rosji, co czyni ten rynek istotnym z celem sprzedażowym wynoszącym 9,500 sztuk.

W całej Europie typowi klienci Land Cruisera to pewni siebie i odnoszący sukcesy ludzie z wyższych grup dochodowych. Często są wczesnymi użytkownikami zaawansowanej technologii i doceniają Toyotę Land Cruiser za połączenie zdolności technicznych, trwałości, finezji oraz prawdziwego ducha przygody off-road.

Toyota Land Cruiser V8 poprawia wszystkie te aspekty, zapewniając jednocześnie lepsze bezpieczeństwo i komfort, co sprawia, że flagowy model Toyoty wciąż spełnia potrzeby i oczekiwania klientów na całym świecie.

POTĘŻNY, FUNKCJONALNY DESIGN

Od ponad 50 lat, konsekwentna jakość i techniczna złożoność przyznawały Land Cruiserowi jego szczególną pozycję w ofercie Toyoty, ucieleśniając światowej klasy zdolności do jazdy w terenie. Projekt Toyota Land Cruiser V8 musiał szanować to dziedzictwo, jednocześnie aktualizując wizerunek Toyoty w terenie.

Posiada surowy i potężny wygląd zewnętrzny, z silnym naciskiem na funkcjonalność i zachowaniem wielu cech poprzednich generacji. Wnętrze, z odważnymi kształtami, wyraża dopracowaną, premium jakość pojazdu.

To także praktyczny pojazd, pomieszczający siedem osób z wystarczającą przestrzenią dla wszystkich pasażerów, a także oferujący elastyczność ładunkową dzięki siedzeniom, które się składają, tworząc płaską podłogę.

Stworzony i stylizowany w centrum projektowym Toyoty w Aichi, Japonia, Toyota Land Cruiser V8 ucieleśnia aspekt „Vibrant Clarity” filozofii projektowania marki Toyoty. Ta etyka kieruje rozwojem modeli terenowych, które są żywe i energiczne, jednocześnie zachowując klarowność celu.

Główny inżynier Toyoty Land Cruiser V8, Sadayoshi Koyari, wyjaśnił: „Kluczowym słowem, na którym skupiliśmy się w ewolucji designu Toyoty Land Cruiser V8, była 'ufność’. Reputacja i zaufanie zbudowane przez poprzednie generacje Land Cruisera zostały uwzględnione w projekcie. Wzmacnianie tego zaufania między klientami a Toyotą Land Cruiser V8 jest wspierane przez połączenie silnego, dynamicznego designu z zaawansowanym poczuciem funkcji. Tworzy to nowoczesny, aspiracyjny pojazd z silnym naciskiem na napęd na cztery koła i prawdziwe umiejętności jazdy terenowej. To aktualizuje tożsamość marki Land Cruiser i dodatkowo wzmacnia dziedzictwo pojazdu.”

Potężny styl zewnętrzny

Toyota Land Cruiser V8 ma potężny, czysty wygląd zewnętrzny, z wyraźną linią ramion, przyciągającymi wzrok powierzchniami i dużymi przednimi oraz tylnymi zderzakami. Ma zdecydowanie nowoczesny charakter jako funkcjonalny, ale premium SUV. Rozmiar i kształt bocznych szyb podkreślają przestronność kabiny i zapewniają doskonałą widoczność, a zderzaki projektują obraz silnych możliwości w terenie.

Jest nieco dłuższy, wyższy i szerszy niż Toyota Land Cruiser Amazon, co nadaje mu bardziej dynamiczną postawę, ale zwiększenia rozmiaru zminimalizowano, aby zachować zwrotność w ciasnych sytuacjach terenowych.

Całkowita długość wynosi 4,950 mm (+60 mm), szerokość 1,970 mm (+30 mm), a wysokość 1,865 mm. Sprytne projekty maksymalizujące przestrzeń wewnętrzną oraz skrócona komora silnika pozwoliły na zwiększenie długości kabiny o 130 mm (mierzone od pedału gazu do drzwi tylnych), co zwiększa komfort i wygodę pasażerów.

Zintegrowany chromowany grill i reflektory tworzą mocną, poziomą linię z przodu pojazdu, z jasnym wykończeniem stopów wokół zewnętrznej ramy grilla, co wyraża finezję i premium jakość.

Z tyłu, mocna postać i rozszerzone nadkola kół, które podkreślają całkowitą szerokość pojazdu, są dziedziczone po Land Cruiser Amazon, tak jak konfiguracja tylnych świateł kombinacyjnych.

Duże jednostki tylne świateł wykorzystują diody LED (Light-Emitting Diodes) ułożone w projekt dwóch lamp, aby poprawić widoczność. Zintegrowane lampy tylne i stop, wraz z tylnymi kierunkowskazami, mają przezroczyste zewnętrzne soczewki i czerwone wewnętrzne soczewki, co podkreśla premium wygląd.

Zintegrowany tylny spojler dachowy ma kolor nadwozia, aby harmonijnie wpasować się w linię nadwozia i efektywnie poprawia osiągi aerodynamiczne i efektywność paliwową. Podzielona tylna klapa ma projekt 'clamshell’, co ułatwia otwieranie w ciasnych przestrzeniach i załadunek ciężkich przedmiotów.

Toyota Land Cruiser V8 dostępna jest w sześciu kolorach zewnętrznych: Tyrol Silver, Decuma Grey, Regency Red, Fir Green, Slate Blue metallic oraz Astral Black.

Wyrafinowane i stylowe wnętrze

Funkcjonalność i forma to przewodnie zasady wnętrza, które zostało zaprojektowane w celu odzwierciedlenia finezji i premium statusu Toyoty Land Cruiser V8, jednocześnie pozwalając na poczucie surowości i niezawodności. Wnętrze jest również praktyczne, oferując wybór konfiguracji pięcio- lub siedmioosobowej, wystarczającą przestrzeń dla wszystkich pasażerów oraz wszechstronne składanie siedzeń, aby maksymalizować pojemność bagażową.

Projekt panelu instrumentów, dużego centralnego zestawu wskaźników oraz konsoli jest kluczowy dla poczucia skali i przestronności, z silnym poziomym naciskiem, co pomaga zapewnić, że kierowca intuicyjnie wyczuwa kąt pojazdu.

Szczegółowe elementy drewnopodobne, dopasowane do cienkich chromowanych pasków o niskim połysku, dodają stylu wnętrzu. Dolny panel instrumentów ma panele „hold bar” o fakturze podobnej do rzeźbionego metalu; zgodnie z architektonicznym odczuciem, wydaje się, że wspierają górny panel instrumentów. Wykonane z praktycznego materiału, dopasowane podparcia na kolana poprawiają komfort i wsparcie podczas jazdy po wyboistych drogach.

Wnętrze ma dwutonowy design, dostępny w dwóch schematach kolorystycznych: piaskowym beżu i średnim popiele. Ciemniejsze kolory są stosowane na panelu instrumentów i obszarach wykończenia, z kontrastującymi odcieniami dla tapicerki.

Spójny design obejmuje także wykończenia drzwi, wykonane w materiale odpowiadającym siedzeniom na wysokości ramion oraz podłokietnikach. Drewnopodobne i chromowane elementy dodają stylu, podczas gdy funkcjonalne części, takie jak wewnętrzna klamka, uchwyt drzwiowy oraz panel przełączników, zaprojektowane są w jednym elemencie.

Metry 3D Optitron są używane na głównym panelu instrumentów, z większą średnicą głównego wskaźnika dla łatwiejszego odczytu. Sub-wskaźniki, kluczowe do jazdy SUV-em, są umiejscowione w centrum panelu, razem z wyświetlaczem wieloinformacyjnym.

Kierownica ma szeroki środkowy podkład z dużymi przełącznikami, które są łatwe w użyciu, nawet w rękawicach. Części sterujące, takie jak gałka zmiany biegów automatycznej skrzyni, klamki drzwiowe i przełączniki audio, są również duże i mają poprawioną jakość dotykową.

Wszechstronne i funkcjonalne wnętrze

Funkcjonalność Toyoty Land Cruiser V8 w pełni przejawia się w jego wszechstronnej siedmioosobowej konfiguracji, oferującej wiele miejsca dla pasażerów i bagażu.

Siedzenia zaprojektowano z myślą o funkcjonalności wymaganej w prawdziwym pojeździe terenowym: mocne wsparcie dolnej części pleców i swoboda ruchu ramion. Twarde, grube poduszki zapewniają stabilną pozycję siedziska, a dodatkowe wsparcie pochodzi z wysokiej skuteczności tłumienia pojazdu.

Drugi rząd siedzeń dzieli się w proporcji 40:20:40 z niezależnym oparciem dla środkowego siedzenia. Wszystkie trzy siedzenia można odchylić i przesuwać do przodu i do tyłu o 105 mm, aby zapewnić wystarczającą przestrzeń na nogi dla pasażerów trzeciego rzędu.

Każde siedzenie można również złożyć do przodu, aby zwiększyć pojemność ładunkową, podczas gdy siedzenie za przednim pasażerem – najczęściej używane do dostępu do trzeciego rzędu – ma funkcję jednego dotknięcia, co ułatwia wejście i wyjście. Wystarczy pociągnąć dźwignię siedzenia; składane oparcie zwalnia blokadę podłogową.

Trzeci rząd ma dwa indywidualne siedzenia dla dorosłych ze składanym systemem „space-up”: mechanizm tłumiący automatycznie podnosi siedzenie z pozycji siedzącej do pozycji schowanej po odblokowaniu. Gdy nie są w użyciu, siedzenia składają się czysto wzdłuż ściany bagażnika i są blokowane na miejscu.

ZESZCZYNIENIE DYNAMICZNYCH JAZDY

Z dziedzictwem off-roadowym sięgającym prawie 60 lat, kierowcy oczekują, że Land Cruiser będzie idealnie działał na najtrudniejszych trasach i szlakach na całym świecie. Jego legendarna reputacja jakości, trwałości i niezawodności oznacza, że nie akceptują kompromisów.

Toyota Land Cruiser V8 to jeden z najbardziej technicznie zaawansowanych pojazdów z napędem na cztery koła kiedykolwiek wyprodukowanych, wyposażony w funkcje, które czynią jazdę w terenie i na drodze bezpieczniejszą, bardziej komfortową i przyjemną, a także mogą dostarczyć kluczową pomoc w trudnym terenie, gdzie nawet najbardziej doświadczeni kierowcy mogą mieć trudności.

Platforma ma zaawansowany projekt zawieszenia, zapewniający doskonałe prowadzenie i stabilność zarówno na drodze, jak i w terenie.

Z przodu, sprężyny spiralne zastępują wcześniejszy pręt skrętny, co zapewnia lepszy komfort jazdy i kontrolę. Zawieszenie ma układ podwójnych wahaczy z nachylonymi sprężynami i tłumikami dla optymalnej stabilności.

Skok kół z przodu został zwiększony o 11 procent dla skoku w dół i o 18 procent dla odbicia, obecnie osiągając 230 mm, aby poprawić osiągi na nierównych nawierzchniach. Cała jednostka zawieszenia jest wystarczająco mocna, aby wytrzymać najbardziej wymagające warunki, a komfort jazdy i odczucie kierownicy zostały w rzeczywistości polepszone dzięki starannemu strojonemu i precyzyjnej geometrii.

Sprawdzona, czterowahaczowa tylna zawieszenie z obecnej generacji Land Cruiser Amazon jest przeniesiona do modelu V8 i dostosowana w celu zapewnienia znacznie lepszego prowadzenia, komfortu jazdy i osiągów w terenie. Optymalizowano skręt w zakrętach, przenosząc pozycję wahacza, aby zapewnić lepsze prowadzenie i stabilność, podczas gdy charakterystyki i rozmiar elementów były oceniane, aby zapewnić komfort jazdy.

Długie podrozdziały zawieszenia 230/240 mm przód/tył i krótkie zwisy zapewniają, że Toyota Land Cruiser V8 jest w stanie pokonać najtrudniejsze nawierzchnie drogowe. Maksymalny kąt nachylenia wynosi 31°, a maksymalny kąt opuszczenia wynosi 23°. Kąt przełamywania rampy wynosi 24°.

4-kołowa AHC & AVS

Zawieszenie wszystkich czterech kół w Toyocie Land Cruiser V8 jest połączone dzięki w pełni regulowanemu systemowi zawieszenia, 4-kołowej aktywnej kontroli wysokości oraz adaptacyjnemu zmiennemu zawieszeniu (4-kołowa AHC & AVS). Zapewnia ono także kontrolę twardości sprężyn, co czyni je pierwszym na świecie nowoczesnym systemem zawieszenia dostępnym w produkcji SUV.

Nie tylko pozwala Toyocie Land Cruiser V8 osiągnąć optymalne osiągi w terenie, ale także zapewnia wyjątkową finezję na drodze, komfort oraz kontrolę nachylenia i przechyłu.

Kontrola twardości sprężyn działa na przednim zawieszeniu, wykorzystując jeden zawór kontrolny, aby wpływać na charakterystykę zawieszenia podczas skręcania lub hamowania. Oznacza to, że przednie zawieszenie można usztywnić, aby zmniejszyć przechył lub kąt nachylenia podczas szybkiej manewrów, ale można je również zmiękczyć podczas normalnej jazdy.

System mechaniczny działa jako łącznik między czterema kołami: na drodze zrównoważone ciśnienie we wszystkich czterech kołach zapewnia stabilność i komfort; w terenie ruch kół w różnych fazach pozwala na zmiany ciśnienia hydraulicznego i uwalnia poszczególne koła, ułatwiając przejazd przez doskonałą artykulację kół. To zwiększa zdolność pojazdu do wchłaniania wybojów oraz zapewnia większy kontakt z ziemią, co z kolei wzmacnia osiągi w trudnym terenie.

Wynikiem tego jest to, że Toyota Land Cruiser V8, z rozstawem osi 2850 mm, może przemierzać przeszkody o wysokości różnicy 630 mm bez podnoszenia koła z ziemi.

Dodatkowo, funkcje Aktywnej Kontroli Wysokości (AHC) w pojeździe zostały ulepszone, aby rozszerzyć zakres regulacji wysokości i skrócić czas obniżania pojazdu. Przód Toyoty Land Cruiser V8 teraz ma 110 mm regulacji wysokości, podczas gdy tył może być przesuwany o 100 mm. Przełączanie z normalnego na niski tryb zajmuje około dwóch sekund. Wysokość przejazdu automatycznie zwiększa się po wybraniu trybu biegów L4, a zwiększa się dodatkowe 20 mm, gdy system 4-kołowej AHC & AVS wykrywa, że pojazd jest utknęty. Automatycznie obniża pojazd, aby poprawić stabilność przy dużych prędkościach.

Gładkie, łatwe w działaniu układ napędowy

Dzięki znacznie zwiększonej mocy i momencie obrotowym, stały napęd na cztery koła Toyoty Land Cruiser V8 wymagał nowej jednostki transferowej do regulowania rozkładu momentu obrotowego z przodu na tył oraz zapewnienia wysokich i niskich przełożeń. Nowa jednostka jest mocniejsza i lżejsza, a środek ciężkości został przesunięty do przodu, aby poprawić prowadzenie. Logika sterowania i wydajność przełączania zostały również ulepszone.

W sercu jednostki transferowej znajduje się centralny dyferencjał o ograniczonym poślizgu Torsen® „czujnik momentu”, który zapewnia płynniejsze osiągi w zakrętach i poprawioną stabilność jazdy. Automatycznie rozpoznając moment obrotowy wymagany na każdej osi, dyferencjał może dostosować moment obrotowy między przednimi a tylnymi kołami, zapewniając większą stabilność jazdy.

W jeździe na prostym, suchym asfalcie rozkład momentu obrotowego wynosi 40/60 z przodu na tył. Jednak moment obrotowy może być skierowany na przednie koła do maksymalnie 50 procent lub na tylne koła do 70 procent. Te limity zostały starannie ustalone, obliczając wymiary kół dyferencjału Torsen®, aby zachować stabilność pojazdu i poprawić przyczepność oraz bezpieczeństwo.

System zmiany przełożenia został całkowicie przeprojektowany, aby zwiększyć efektywność operacyjną i wygodę. Wykorzystuje się prosty obrotowy przełącznik do zmiany przełożeń z H4 na L4, co można zrobić przy prędkości pojazdu do 3 mph. Obok niego na panelu sterującym znajduje się przycisk, który może zablokować (lub uwolnić) centralny dyferencjał w optymalnym stosunku, aby pomóc Land Cruiser V8 w wyjątkowo śliskich warunkach.

Precyzja kierowania

Przyjemność z jazdy zarówno na drodze, jak i w terenie jest dodatkowo poprawiona dzięki zmiennej przekładni kierowniczej (VGRS). Kierownica ma system zębatkowo-zębatkowy, aby zapewnić maksymalną stabilność w linii prostej przy wysokich prędkościach oraz wydajność pojazdu przy niskich prędkościach.

Przekładnia ustawiona jest większa w okolicach centrum kierownicy, a mniejsza w okolicach końcowej pozycji. W rezultacie skok przekładni przy końcowej pozycji jest większy, co zmniejsza wysiłek wymagany od kierowcy podczas manewrów przy niskiej prędkości, jednocześnie zapewniając optymalną reakcję podczas jazdy autostradą z dużymi prędkościami.

Samo kolumna kierownicy jest regulowana zarówno pod względem zasięgu, jak i nachylenia. Jej system tłumiący energię redukuje energię uderzeń, a cała kolumna została zaprojektowana tak, aby w razie wypadku oderwać się od mocowania i oddalić się od kierowcy.

NAJWYŻSZA JAKOŚĆ SILNIKA DIESEL V8

Toyota Land Cruiser V8, flagowy model z oferty Toyoty z napędem na cztery koła, jest wyposażona w najsilniejszy i technicznie najbardziej zaawansowany silnik diesla, jaki firma dotąd opracowała. Podwójnie turbodoładowany silnik V8 D-4D o pojemności 4,5 litra został zaprojektowany w celu zapewnienia doskonałych osiągów w każdych warunkach drogowych, oferując wysoką moc, szeroki zakres momentu obrotowego oraz najniższe emisje i zużycie paliwa w swojej klasie.

Rozwój skoncentrowano na czterech fundamentalnych zasadach: dużej mocy, niskim zużyciu paliwa, niskim hałasie oraz wyjątkowej niezawodności.

Silnik o pojemności 4461 cm³ ma znaczące korzyści w zakresie osiągów i efektywności paliwowej w porównaniu do 4,2-litrowego silnika diesla typu straight-six, który zastąpił. Maksymalna moc wynosi 282 KM przy 3600 obr/min, a maksymalny moment obrotowy wynosi 650 Nm dostępny w zakresie od 1600 do 2800 obr/min. Te liczby stanowią 40-procentowy wzrost mocy i 50-procentowy wzrost momentu obrotowego w porównaniu do poprzedniego silnika.

Umożliwia to osiągnięcie prędkości maksymalnej 130 mph i przyspieszenie od 0 do 62 mph w 8,2 sekundy. Ekonomia paliwowa jest o cztery procent lepsza niż w poprzednim modelu 4,2 diesla, wynosząc 27,7 mpg w cyklu mieszanym.

Każda banki cylindrów jest obsługiwana przez oddzielne jednostki wtrysku typu common rail i solenoidowe. Sprawdzona w silnikach czterocylindrowych Toyoty, stosuje się je, aby zapewnić maksymalną niezawodność przy dużym wyjściu mocy i niskich emisjach.

Maksymalne ciśnienie wtrysku zostało zwiększone do 1800 bar (w porównaniu z 1350 bar w silniku 4,2 TD), co pozwala na dokładniejszy wtrysk paliwa, co prowadzi do bardziej efektywnego spalania, większej mocy i efektywności.

D-4D V8

Druga generacja technologii common rail pozwala również na cichszy proces spalania, umożliwiając dwa pojedyncze wstrzyknięcia pilotażowe o objętości około 1 mm³ przed normalnym wtryskiem, co wszystko dzieje się w ciągu kilku milisekund. W rezultacie, hałas podczas spalania jest o 3,5 dB(A) niższy niż w poprzednim silniku.

Dwa turbodoładowacze o niskiej bezwładności są zamontowane, aby zapewnić szybkie reakcje na polecenia gazu i wysoką moc. Posiadają technologię zmiennej dyszy, której rozmiar jest kontrolowany przez 12-woltowy silnik elektryczny, a nie membranę próżniową. Oznacza to, że dysza może być regulowana szybciej i w sposób ciągły, co prowadzi do większej efektywności i precyzji.

Blok silnika jest odlewany z żeliwa sferoidalnego (CGI), które jest zarówno mocniejsze (75 procent mocniejsze w porównaniu do materiału bloku silnika w wyjściowym silniku diesla), jak i lżejsze, ważąc 30 procent mniej. Pomaga to poprawić zużycie paliwa, równowagę masy oraz prowadzenie. CGI jest lekkie, odporne na zużycie i korozję, a także bardzo odporne na wysokie temperatury i wstrząsy. Używając go do odlewu bloku cylindrów, Toyota zredukowała hałas i znacznie zmniejszyła wagę w porównaniu do równoważnych silników.

Trwałość silnika została dodatkowo wzmocniona przez system zbierania oleju z turbodoładowaczy, który zbiera nadmiar oleju i redukuje emisję niebieskiego dymu w każdych warunkach jazdy, na przykład podczas jazdy pod górę, skręcania lub hamowania. Do wchłaniania wibracji i poprawy komfortu przy niskich prędkościach lub w trybie jałowym używane są dwa elektronicznie kontrolowane hydrauliczne mocowania. Mocowania są 1,5 razy mocniejsze niż te stosowane w konwencjonalnych samochodach.

Testy laboratoryjne symulowały ekstremalne warunki środowiskowe, aby zapewnić, że silnik pracuje bezbłędnie w temperaturach od -30 do +50°C.

Aby zmniejszyć emisję spalin, przyjęto system recyrkulacji spalin typu V8 z chłodzeniem wodnym oraz wysoce efektywny, wielowarstwowy chłodnica EGR. Przejścia gazu EGR zostały wbudowane w głowicę cylindrów, aby uprościć złożoność elementów i wagę. Ponadto dwa obrotowe solenoidy przepustnic diesla oraz linearne zawory EGR są używane do zmniejszenia widoczności dymu i uniknięcia niestabilnego spalania.

Zaawansowana skrzynia biegów

Sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów została opracowana dla silnika 4,5 V8 D-4D, aby zapewnić płynne i oszczędne działanie. Skoncentrowano się na osiągach w terenie, z optymalnym doborem przełożeń. Może również pomieścić duży moment obrotowy i jest imponująco cicha podczas jazdy z dużą prędkością.

Skrzynia biegów jest sterowana sekwencyjnym wzorem zmiany biegów, który pozwala na w pełni automatyczne zmiany biegów (pozycja D) lub ręczny wybór zakresu biegów przez kierowcę z pozycji sekwencyjnej (pozycja S).

W trybie automatycznym skrzynia biegów korzysta z sztucznej inteligencji (AI), aby przełączyć się na wzór zmiany biegów, który zapewnia najbardziej efektywne osiągi w zależności od warunków drogowych oraz stylu jazdy. Może to uwzględniać na przykład jazdę w górę lub w dół oraz bardziej sportowy styl prowadzenia.

Skrzynia biegów oferuje również redukcję przyspieszenia, co pomaga spowolnić pojazd oraz zapewnia kontrolę odcięcia paliwa, co przyczynia się do ogólnej efektywności paliwowej.

BRAK KOMPROMISÓW W JAKOŚCI, TRWAŁOŚCI I NIEZAWODNOŚCI

Oprócz zapewnienia dodatkowej finezji, większego komfortu i lepszego doświadczenia z jazdy, Toyota Land Cruiser V8 zachowuje dobrze znane cechy, które przyczyniły się do światowej trwałej atrakcyjności Land Cruisera oraz statusu prawdziwego pojazdu terenowego.

Wśród nich znajduje się tradycyjna konstrukcja nadwozia na ramie z osobnym podwoziem i strukturą nadwozia; zaawansowane technologicznie pomocnicze systemy, takie jak Downhill Assist Control (DAC) oraz Hill-start Assist Control (HAC); oraz bogaty zestaw aktywnych i pasywnych funkcji bezpieczeństwa, w tym system ABS dostosowujący do różnych nawierzchni.

Razem z legendarną umiejętnością inżynieryjną Toyoty oraz zaawansowanym projektem, te cechy zapewniają, że Toyota Land Cruiser V8 prowadzi świat w jakości, trwałości i niezawodności – cechy, które są kluczowe dla właścicieli Land Cruisera.

Toyota nie poszła na kompromis w kwestii fundamentalnego projektu nadwozia na ramie. Podczas gdy inni producenci przyjęli koncepcję monocoque, Toyota stworzyła całkowicie nową ramę i zaawansowany projekt zawieszenia, aby osiągnąć większe korzyści w zakresie przyjemności z jazdy, wyrafinowania i jakości.

To podejście ma zalety dla pojazdów terenowych, gdzie zdolność do jazdy wszędzie jest kluczowa. Większość wytrzymałości pojazdu na uderzenia w trudnym terenie można wbudować w podwozie, unikając potrzeby powiększania rozmiaru lub wagi nadwozia i kabiny pasażerskiej. Jednocześnie, podwozie można zaprojektować tak, aby lepiej pochłaniało energię w przypadku poważnego zderzenia.

Wbudowanie siły w podwozie zwiększa odporność na skręcanie i rotację, dając projektantom stabilną i mocną podstawę do zamontowania nadwozia. Poprawia to osiągi i prowadzenie, zarówno na drodze, jak i w terenie, z większą swobodą w projekcie zawieszenia i skoku, a także bardziej stabilnymi punktami mocowania dla połączeń kierowniczych.

Oddzielenie nadwozia i podwozia oznacza, że komora pasażerska może być lepiej izolowana od wstrząsów i hałasu związanych z jazdą w terenie – co oznacza znacznie niższy poziom hałasu, wibracji i szoków (NVH) we wszystkich warunkach jazdy.

Ostatecznie mocne podwozie daje Toyocie Land Cruiser V8 zdolność holowania 3,500 kg.

Silna konstrukcja podwozia

Zaprojektowano wysokowydajną, wysokosztywną ramę do pomieszczenia nadwozia Toyoty Land Cruiser V8. Wysokość i szerokość przekroju poprzecznego szyn podwozia zostały zwiększone, aby osiągnąć wysoce sztywną strukturę, a do redukcji wagi użyto wysokotensyjnej stali.

4.6 V8 5AT (318 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4608 Cm3
Moc233.9 Kw @ 3600 Rpm
317.9 Hp @ 3600 Rpm
314 Bhp @ 3600 Rpm
Moment obrotowy339 Lb-Ft @ 3400 Rpm
460 Nm @ 3400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna127 Mph (204 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.6 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony285/50R20
Długość194.9 In (4950 Mm)
Szerokość77.6 In (1971 Mm)
Wysokość73.4 In (1864 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.8/63.6 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit8.9 In (226 Mm)
Pojemność bagażnika9.1 Cuft (258 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna5699 Lbs (2585 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7385 Lbs (3350 Kg)
Spalanie miasto13.1 Mpg Us (18 L/100Km)
Spalanie trasa22.2 Mpg Us (10.6 L/100Km)
Średnie spalanie17.7 Mpg Us (13.3 L/100Km)
Emisja CO2308 G/Km

4.5 V8 D-4D 6AT (272 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4461 Cm3
Moc200.1 Kw @ 3600 Rpm
272 Hp @ 3600 Rpm
268 Bhp @ 3600 Rpm
Moment obrotowy479 Lb-Ft @ 1600 Rpm
650 Nm @ 1600 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.9 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony285/50R20
Długość194.9 In (4950 Mm)
Szerokość77.6 In (1971 Mm)
Wysokość73.4 In (1864 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.8/63.6 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit8.9 In (226 Mm)
Pojemność bagażnika9.1 Cuft (258 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna5699 Lbs (2585 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7385 Lbs (3350 Kg)
Spalanie miasto21 Mpg Us (11.2 L/100Km)
Spalanie trasa27.7 Mpg Us (8.5 L/100Km)
Średnie spalanie24.8 Mpg Us (9.5 L/100Km)
Emisja CO2250 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.