Wytrzymały Toyota Land Cruiser FJ70 to legenda. Niezawodny, godny zaufania i zdolny do radzenia sobie z najtrudniejszymi terenami na Ziemi, został zaprojektowany jako transporter wojskowy, wersja zamknięta lub pickup.
Kiedy nadszedł czas na zastąpienie starego Land Cruisera FJ40, Toyota wprowadziła większy model: serię FJ70. Zbudowany z myślą o ekstremalnych warunkach, służył pod flagą ONZ w misjach pokojowych i był wykorzystywany jako karetka w strefach wojennych. Wersja pickup była używana do przewożenia ładunków materiałów po trudnym terenie, w warunkach, które zniszczyłyby prawie każdy inny pojazd.
W odróżnieniu od swojego poprzednika, FJ70 charakteryzował się kanciastym wyglądem. Przypominał kształt FJ40, ale miał ostre krawędzie i płaskie powierzchnie. Ponieważ boki wymagały profilowanej powierzchni, producent zastosował kanciaste kształty, co ułatwiało naprawę w przypadku wygięcia, dla dbających właścicieli. Pickup FJ40 był również dostępny jako wersja z ramą. W przypadku tych przystosowanych do transportu, boczne ławki mogły być zainstalowane, aby przewozić żołnierzy lub pracowników.
Kabina była prosta i minimalistyczna, w japońskim stylu. To była najczystsza forma designu, w którym forma podąża za funkcją. Ławka była na tyle szeroka, by pomieścić trzy osoby. Deska rozdzielcza była płaska i wyposażona tylko w kilka funkcji dla wygody, takich jak radio. Dla wybranych krajów zainstalowano jednostkę klimatyzacyjną. Zestaw wskaźników składał się tylko z trzech dużych tarcz: prędkościomierza, wskaźnika poziomu paliwa i temperatury cieczy chłodzącej.