Toyota MR2 to coupe-kabriolet, który oferował miejsce dla dwóch osób.
Ulepszona wersja trzeciej generacji, wydana w 2000 roku, została zaprezentowana w 2002 roku.
Oprócz aktualizacji stylistycznych zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz, odświeżona wersja zapewniała większą przyjemność z jazdy oraz poprawione bezpieczeństwo.
Estetycznie, reflektory i tylne światła zostały przekształcone: podwójne reflektory nadawały Toyocie MR2 sportowy wygląd, podczas gdy tylne lampy zyskały czerwone soczewki.
Z przodu, MR2 otrzymał nowy zderzak w kształcie trapezu, który zawierał bardziej agresywną kratkę chłodnicy. Boczne wloty powietrza zostały odświeżone i pomalowane w kolorze nadwozia.
Z tyłu, MR2 miał nowy tłumik o dużej średnicy i większe 16-calowe felgi, co poprawiało stabilność z tyłu.
Wewnątrz, zaktualizowane wnętrze zawierało dodatkowe detale chromowane, a układ deski rozdzielczej i pokrętła ogrzewania zostały przeprojektowane. Zamontowano nowe siedzenia dla lepszego wsparcia.
Dostępne skrzynie biegów to teraz 6-biegowa manualna i 6-biegowa SMT (Skrzynia Manualna Sekwencyjna).
MR2 wyposażony w SMT miał w standardzie system kontroli stabilności pojazdu, kontrolę trakcji oraz asystenta hamowania.
Pod maską, Toyota MR2 miała silnik o pojemności 1,8 litra, który rozwijał 138 KM. Chociaż nie była najszybszym autem na drodze, oferowała świetne wrażenia, razem z doskonałym prowadzeniem.
W 2005 roku Toyota musiała zaprzestać produkcji MR2 z powodu niskiej sprzedaży.
Sześciobiegowa skrzynia biegów dostępna zarówno w wersji manualnej, jak i SMT (Sekwencyjna Skrzynia Biegów)
VSC (Kontrola Stabilności Pojazdu) i TRC (Kontrola Traction) dostępne w standardzie w SMT
Zmiany w zawieszeniu dla lepszej obsługi
Większe opony teraz montowane na 16-calowych kołach z tyłu (15-calowych z przodu)
Chromowane akcenty podkreślają poprawioną jakość wnętrza
Przekształcone reflektory i tylne lampy
SMT dostosowane dla szybszej reakcji
W sprzedaży od października
Od momentu wprowadzenia na rynek prawie trzy lata temu, Toyota MR2 Roadster zdobyła uznanie za niezrównaną przyjemność z jazdy i świetną jakość w stosunku do ceny.
Teraz Toyota poprawiła MR2 Roadster, dodając dodatkowe funkcje, które między innymi zwiększają zarówno przyjemność z jazdy, jak i bezpieczeństwo.
PROWADZENIE
VSC (Kontrola Stabilności Pojazdu), TRC (Kontrola Traction) i BA (Wspomaganie Hamowania) są teraz dostępne w standardzie w MR2 Roadster z SMT. Te aktywne systemy bezpieczeństwa zapewniają szerszy margines bezpieczeństwa bez osłabiania cech MR2 Roadster jako świetnie prowadzącego się auta.
Torsen Limited-Slip Differential (LSD) jest teraz standardowym wyposażeniem we wszystkich wersjach. Choć często niedostrzeżony, LSD jest cenną pomocą w wydobywaniu pełnej mocy z silnika 1.8-litrowego VVT-i, ponieważ zapewnia dodatkową przyczepność, ciągle przenosząc moment obrotowy na koło z lepszą przyczepnością, nie tracąc przy tym obrotów silnika.
Już znane manualne i sekwencyjne skrzynie biegów (SMT) są teraz sześciobiegowe, co dramatycznie poprawia przyspieszenie w średnim zakresie oraz zapewnia jeszcze bardziej ekscytującą jazdę.
Dzięki SMT kierowca może szybko zmieniać biegi, używając przycisków na kole kierownicy lub konwencjonalnej dźwigni zmiany biegów. Te systemy sterowania zostały dostosowane do szybszej reakcji i bardziej sportowego odczucia. ECU skrzyni biegów teraz rozpoznaje, gdy MR2 Roadster spada poniżej określonej prędkości i automatycznie przełącza się na drugi bieg w sposób łagodny, co zapewnia płynniejszą jazdę i bardziej responsywne przyspieszenie.
Aby jeszcze bardziej poprawić znakomite prowadzenie i stabilność MR2 Roadster, ulepszono zawieszenie, układ kierowniczy, opony i koła.
Dodatkowe wzmocnienia dodano do tylnego zawieszenia, aby stworzyć sztywniejsze mocowanie. Zawory amortyzatorów i siły tłumienia zostały dopracowane, aby uzyskać płynniejszą jazdę z lepszą równowagą między prowadzeniem a stabilnością.
Większe opony są teraz montowane na 16-calowych kołach z tyłu (15-calowych z przodu). Użycie łożysk igiełkowych w wałku kierowniczym również poprawia reakcję i odczucie kierownicy, redukując tarcie.
SZCZEGÓŁY STYLISTYCZNE
Zewnętrzny i wewnętrzny design MR2 Roadster jest klasycznym roadsterem, więc zmiany są niewielkie, ale znaczące.
Reflektory i tylne lampy zostały przekształcone. Nowe reflektory z podwójną żarówką nadają MR2 Roadster sportowy wygląd, podczas gdy tylne lampy mają teraz czerwone soczewki i dwa owalne grafiki.
Przód samochodu został przekształcony z trapezowym zderzakiem. Podkreśla to szeroki, stabilny postawę, z bardziej odważnym, agresywnym grillem. Okrągłe lampy przeciwmgielne zintegrowane w zderzaku dodają sportowego wyglądu.
Kolejną widoczną cechą z tylnej strony pojazdu jest nowa, szeroka końcówka wydechu – wyraźnie wskazująca, że Toyota MR2 Roadster to maszyna z osiągami.
Nowy projekt bocznego wlotu powietrza jest kolorystycznie dopasowany do nadwozia, co nadaje mu bardziej zintegrowany i premium wygląd.
Dodatkowe chromowane akcenty można teraz znaleźć w zaktualizowanym wnętrzu, co tworzy bardziej klasyczny, ekskluzywny charakter.
Rozkład przełączników na panelu instrumentów również został poprawiony, z nowym projektem kontroli ogrzewania, podczas gdy grafika na głównych instrumentach jest czytelniejsza, a wyraźne litery nadają sportowy wygląd.