TOYOTA MR2 Spyder Cabrio 2000-2002

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

TOYOTA MR2 Spyder Cabrio 2000-2002

Przejdź do galerii zdjęćTOYOTA MR2 Spyder Cabrio 2000-2002

Trzecia i ostatnia generacja Toyoty MR2, znana również jako MRS w zależności od rynku, zadebiutowała pod koniec 1999 roku jako model na rok 2000 i była jednym z najlżejszych roadsterów na drodze.

Podczas gdy większość Toyot z tamtych czasów była jedynie średnio atrakcyjnymi, ale niezawodnymi samochodami, MR2 wyróżniała się na tle konkurencji. Została stworzona z myślą o przyjemności z jazdy i miała dwa bagażniki oraz silnik umieszczony za kabiną w architekturze mid-ship. Producent zaprojektował ją dla tych, którzy oczekiwali więcej i pragnęli samochodu, który codziennie dostarczałby frajdy z jazdy.

Jej wygląd był tak sportowy, jak to tylko możliwe dla Toyoty. W przeciwieństwie do swojego poprzednika, była dostępna tylko jako roadster, a wersja coupe została wycofana. Z przodu okrągłe reflektory były chronione dodatkowymi soczewkami, które poprawiały aerodynamikę i flankowały niską pokrywę bagażnika. Na dole zderzaka znajdowała się mała krata, ale nie była wykorzystywana do chłodzenia silnika. Do tego celu producent zamontował boczne wloty powietrza za drzwiami. Z tyłu kształt świateł tylnych był podobny do soczewek, które chroniły reflektory, a na krótkim panelu, który służył również jako pokrywa silnika i bagażnika, Toyota umieściła trzecie światło stopu.

W środku kabina była ciasna i przeznaczona tylko dla dwóch pasażerów. Przed kierowcą znajdowała się deska rozdzielcza z trzema wskaźnikami, gdzie obrotomierz umieszczono na środku, flankowany przez prędkościomierz po lewej stronie oraz wskaźniki poziomu paliwa i temperatury po prawej. Dodatkowo kilka cyfrowych wyświetlaczy dopełniało informacje. Oba fotele miały wysokie boczne podparcia, które utrzymywały pasażerów na swoim miejscu podczas szybkiego pokonywania zakrętów.

MR2 była bardziej pojazdem do pokonywania zakrętów niż prawdziwym samochodem do wyścigów na prostych. Jej moc 138 KM (140 PS) zapewniała wystarczające osiągi dzięki ogólnej niskiej wadze roadstera.

 Toyota MR2 Spyder to roadster, który nie robi kompromisów i jest stworzony, by wzbudzać emocje w prawdziwych miłośnikach samochodów sportowych. Prowadzi się go z przyjemnością, dobrze wygląda i jest przystępny cenowo.

Jak każdy najlepszy roadster, Toyota MR2 łączy tradycyjne cechy samochodów sportowych z nowoczesnym inżynierią. Powracając do podstaw koncepcji, Toyota czerpała inspirację z własnych korzeni lekkich samochodów sportowych, takich jak Sports 800, oraz z dwóch poprzednich generacji MR2, aby stworzyć nowoczesny stylowy samochód sportowy na XXI wiek.

Toyota MR2 ma silnik umieszczony w środkowej części, napęd na tylne koła, co zapewnia precyzyjne prowadzenie. Inżynierowie Toyoty wykorzystali najnowsze technologie, aby zredukować wagę i zwiększyć wydajność. Jednak to w zakresie zwinności z silnikiem w środku i lekką konstrukcją samochód naprawdę błyszczy. Układ silnika w centralnej części, w połączeniu z idealnym stosunkiem „rozstawu osi do całkowitej długości”, czyni ten model jednym z najbardziej zwinnych pojazdów na drodze. Szybka i precyzyjna reakcja kierowcy to kluczowy atut roadstera MR2.

Silnik MR2 o pojemności 1,8 litra ma system VVT-i (inteligentne zmieniane fazy rozrządu), co zapewnia maksymalny moment obrotowy w średnim zakresie obrotów oraz doskonałą moc na wyższych obrotach, przy najlepszym zużyciu paliwa w swojej klasie.

Nowoczesny styl samochodu sportowego

MR2 to sportowy samochód o wyrazistym wyglądzie. Podstawowe cechy to długi rozstaw osi, krótkie zwisy i mocna pozioma linia, uwydatniona dramatycznym wlotem powietrza dla silnika. Nadwozie jest krótkie (3885mm) w stosunku do rozstawu osi (2450mm), co zwiększa responsywność, a niski środek ciężkości, szeroki rozstaw kół i długi rozstaw osi również zapewniają stabilność.

Wnętrze jest komfortowe, ale wyraźnie sportowe. Fotele kubełkowe oraz skórzane, trójramienne koło kierownicy tworzą idealne środowisko do jazdy sportowej, co podkreślają aluminiowe pedały. Deska rozdzielcza jest czysta, prosta, a wskaźniki wyścigowe są łatwe do odczytu.

Kierowcy nie będą odczuwać braku komfortu w MR2. W standardowym wyposażeniu znajdą się m.in. wspomaganie kierownicy, elektryczne szyby oraz centralny zamek sterowany zdalnie. Immobilizer silnika i, w wybranych rynkach, „podwójne blokowanie” zwiększą bezpieczeństwo pożądanego MR2.

Opcjonalnie dostępny będzie zdejmowany twardy dach, nadający efektowny wygląd coupe. Inne opcje to klimatyzacja.

Filozofia lekkiej konstrukcji

Lekkie wykonanie Toyoty MR2 jest kluczem do jej znakomitych osiągów, niskiego zużycia paliwa, zwinnego prowadzenia i stabilności na drodze. Inżynierowie projektujący pracowali nad celem poniżej 1000 kg, nie tylko redukując wagę poszczególnych komponentów, ale patrząc na projekt jako całość, aby poprawić wydajność. W rezultacie MR2 ma najlepszy stosunek wagi do mocy w swojej klasie wynoszący 6,96 kg/PS.

Nowoczesne standardy bezpieczeństwa

Jak w przypadku wszystkich pojazdów Toyoty, bezpieczeństwo było kluczowym zagadnieniem w projektowaniu Toyoty MR2, która ma mocną, sztywną konstrukcję.

Poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera są standardowym wyposażeniem, a pasy bezpieczeństwa mają napinacze z ogranicznikami siły, aby zmniejszyć ryzyko obrażeń klatki piersiowej w razie wypadku.

Lekka platforma zapewnia doskonałe osiągi hamulców, a standardowe wyposażenie obejmuje system ABS.

Elektryczne wspomaganie kierownicy oparte na hydraulice oferuje precyzyjną pomoc w kierowaniu, nie obciążając silnika, a przy tym jest lekkie i kompaktowe.

Inteligentna technologia silnika

Celowy, zwinny, zaawansowany technologicznie – Toyota MR2 napędzana jest zaawansowanym silnikiem 1,8 litra z systemem VVT-i, który rozwija 103 kW przy 6400 obr./min i maksymalny moment obrotowy wynoszący 170 Nm przy 4400 obr./min.

Dzięki niskiej wadze nadwozia (poniżej 1000 kg), roadster MR2 ma najlepszy stosunek mocy do wagi w swojej klasie i osiągi, które go charakteryzują. Samochód przyspiesza do 100 km/h z miejsca w 7,9 sekundy i osiąga prędkość maksymalną, tam gdzie to dozwolone, do 210 km/h.

VVT-i (inteligentne zmienne fazy rozrządu) dostarcza moc tam, gdzie jest najbardziej potrzebna – przy wysokich obrotach silnika – i moment obrotowy na całym zakresie obrotów, co sprawia, że jazda roadsterem MR2 jest łatwa i relaksująca. Precyzyjna pięciobiegowa skrzynia manualna działa płynnie, co pozwala kierowcy maksymalnie wykorzystać osiągi tego ekscytującego samochodu.

Jednak moc osiągana jest bez kar w postaci zwiększonego zużycia paliwa. W cyklu mieszanym UE roadster MR2 zużywa tylko 7,4 litra/100 km – to najoszczędniejszy samochód w swojej klasie, a emisja spalin została zredukowana do odpowiedniego poziomu.

Roadster Toyota MR2 jest również wyposażony w system Toyota Direct Ignition – indywidualne cewki sterowane komputerowo, działające bezpośrednio na świece zapłonowe – co poprawia synchronizację zapłonu, redukuje szkodliwe emisje i obniża koszty serwisowania. Toyota Direct Ignition oznacza, że nie ma konieczności konserwacji rozdzielacza i nie ma potrzeby resetowania zapłonu.

Zaawansowane zawieszenie

Projekt zawieszenia korzysta z długiego doświadczenia Toyoty w zakresie samochodów sportowych z silnikami w centralnej części i został opracowany, aby zaoferować sztywną, ale komfortową jazdę, która utrzymuje samochód w stabilności i prostoliniowości.

Tylne zawieszenie to podwójne łączenie z MacPhersonem, które zostało udoskonalone i zaprojektowane z myślą o stabilności i niskiej wadze. Zawieszenie przednie wykorzystuje amortyzatory MacPhersona, zoptymalizowane i przeprojektowane w celu dostosowania do charakterystyki równowagi wagowej napędu tylnego z silnikiem umieszczonym w centralnej części.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.