Land Cruiser Prado z 1996 roku był jednym z najlepszych pojazdów 4WD w swojej klasie na rynku. Oferował komfort, wytrzymałość oraz wysokie zdolności off-road.
W przeszłości nie było zbyt wielu wyborów. Można było postawić na twardego 4×4 z chropowatym podwoziem lub wygodny samochód do jazdy po drogach. Nie było nic pomiędzy. Jednak Toyota pokazała swoją siłę z modelem Land Cruiser Prado, który miał niezależne zawieszenie z przodu oraz skrzynię biegów z niskim przełożeniem.
Masywna bryła pojazdu charakteryzowała się płaskimi, dużymi powierzchniami, bez niemal żadnych krzywizn. Wysoka, szeroka i płaska przednia osłona z niewielką kratką na dużym plastikowym zderzaku była tym, co inni mogli zobaczyć w lusterku wstecznym w swoich samochodach. Z boku, wypukłe nadkola i plastikowe listwy starały się nadać temu ciężarówkowemu wyglądowi cechy samochodu osobowego. Z tyłu Land Cruiser Prado miał zamontowane koło zapasowe na klapie bagażnika.
Wewnątrz, Prado oferowało do 8 miejsc w wersji 5-drzwiowej. Było sporo miejsca dla pasażerów w każdym rozmiarze. Na środkowym panelu znajdują się klimatyzacja i radioodtwarzacz. W konsoli środkowej drążek zmiany biegów i dźwignia skrzyni biegów były uzupełnione przez hamulec ręczny. Przełącznik do blokady tylnego dyferencjału znajdował się obok kolumny kierowniczej.