Unikalny układ silnika sprawił, że Toyota Previa była jednym z najdziwniejszych minivanów na rynku.
Zamontowanie silnika w środkowej części pojazdu, zamiast z przodu, przeniosło więcej ciężaru nad tylne opony, co zwiększyło przyczepność, jednak Previa była wyposażona w zbyt słaby silnik, ponieważ większe jednostki się nie mieściły.
Amerykanie przywykli do dużych silników i mocy, więc Previa nie znalazła się wśród ich ulubionych minivanów. Silnik o pojemności 2.4 litra rozwijał jedynie 135 KM, co dla samochodu mogącego pomieścić do 8 osób było po prostu niewystarczające.
Stworzona jako zamiennik dla Toyoty Van, Toyota Previa była dostępna z napędem na tylną oś lub na wszystkie koła.
Toyota Previa oferowała 5-biegową skrzynię manualną lub 4-biegową automatyczną.
W zależności od rynku, minivan oferował miejsca dla 7 lub 8 osób, dostępne były trzy konfiguracje siedzeń. W Ameryce Północnej nie oferowano konfiguracji z miejscem dla 8 pasażerów.
Dzięki nietypowemu układowi silnika, Previa miała niską maskę, co zapewniało doskonałą widoczność z przodu dla wszystkich pasażerów.
Minivan miał albo przednie tarcze z tylnymi bębnami, albo cztery tarcze hamulcowe.