TOYOTA RAV4 5 drzwiowe 2015-2018

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

TOYOTA RAV4 5 drzwiowe 2015-2018

Przejdź do galerii zdjęćTOYOTA RAV4 5 drzwiowe 2015-2018

W dobie popularności crossoverów, Toyota RAV4 z 2015 roku była jednym z najbardziej wszechstronnych samochodów w swojej klasie.

RAV4 miał kompaktowe wymiary, co ułatwiało parkowanie, a także dobrą ekonomikę paliwową (choć nie była liderem w tej kategorii) oraz pojemny bagażnik, który dzięki niskiej podłodze załadunkowej oferował wiele możliwości. Wyższe wersje wyposażeniowe miały opcjonalną, regulowaną elektrycznie klapę bagażnika.

RAV4 był dostępny w trzech wersjach wyposażeniowych: LE, XLE i Limited.

Model podstawowy był dobrze wyposażony, oferując standardowe 17-calowe stalowe felgi, automatyczne światła, składane elektrycznie lusterka, klimatyzację, tempomat, kamerę cofania, Bluetooth do rozmów telefonicznych i strumieniowania mediów, a także 6,1-calowy wyświetlacz dotykowy z gniazdem AUX i interfejsem audio dla iPoda.

W wyższych wersjach wyposażeniowych dodano felgi aluminiowe, podgrzewane lusterka boczne, światła przeciwmgielne, szyberdach, relingi dachowe i wiele innych udogodnień.

Najlepsza wersja była wyposażona w wysokiej klasy system audio z 11 głośnikami od JBL oraz nowoczesne technologie, takie jak system ostrzegania o martwym polu z powiadomieniami o ruchu poprzecznym z tyłu, system ostrzegający o niezamierzonym zjeździe z pasa ruchu oraz automatyczne światła drogowe.

W nowym RAV4 dostępna była tylko jedna jednostka napędowa – 2,5-litrowy silnik czterocylindrowy, który sprawdzał się w większości sytuacji. Silnik o mocy 176 KM współpracował z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów.

Wnętrze miało nowoczesny wygląd, z materiałami dobrej jakości.

Po ponad 20 latach obecności na rynku, popularny model RAV4 od Toyoty nadal wyznacza standardy w segmencie kompaktowych SUV-ów, dostarczając wysokiej jakości styl, bezpieczeństwo i wartość dla wymagających kierowców. W 1996 roku RAV4 – akronim od Recreational Active Vehicle with 4WD – został zaprezentowany jako „nowoczesny samochód SUV” Toyoty, który łączył cechy tradycyjnego samochodu osobowego z funkcjami lekkiego pojazdu terenowego. W 2017 roku ten niegdyś „nowoczesny” model rozwija swoje awangardowe fundamenty z dwóch ostatnich dekad, oferując bogaty zestaw standardowych technologii bezpieczeństwa w pakiecie Toyota Safety Sense™ P.

Toyota Safety Sense P (TSS-P) łączy w sobie system zapobiegania kolizjom z wykrywaniem pieszych (PCS w/PD), alarm o opuszczeniu pasa ruchu z asystą kierownicy (LDA w/SA), automatyczne światła drogowe (AHB) oraz dynamiczny tempomat radarowy (DRCC). Bogaty zestaw funkcji TSS-P zapewnia bezpieczeństwo w momencie, wspierając świadomość kierowcy i podejmowanie decyzji na drodze.

Rodzina RAV4 zyskuje także nową luksusową wersję Platinum w swoim modelu z silnikiem spalinowym, podczas gdy wersja hybrydowa wprowadza sportową edycję SE. Przebudowana osłona przedniego zderzaka nadaje SE – zarówno w wersji spalinowej, jak i hybrydowej – bardziej wytrzymały wygląd. Model RAV4 2017 dostępny jest w pięciu wersjach: LE, XLE, SE, Limited i Platinum. RAV4 Hybrid jest oferowany w trzech wersjach: XLE, SE i Limited.

Luksus na poziomie Platinum
RAV4 ma długą tradycję oferowania premium funkcji. Ale zawsze jest miejsce na więcej, prawda? Oto Platinum, nowa wersja, która podnosi poprzeczkę jeszcze wyżej. Odznaczająca się pełnym kolorowym nadwoziem i unikalnym oznakowaniem, Platinum oferuje najwyższy poziom standardowych technologii i luksusu w gamie RAV4.

Wersja Platinum rozszerza menu luksusowych udogodnień Limited, w tym siedzenia pokryte SofTex®, podsufitkę i panele drzwiowe; podgrzewane przednie siedzenia; 8-kierunkowe elektryczne siedzenie kierowcy; system Smart Key z przyciskiem uruchamiania; zdalnie otwieraną klapę oraz bezramkowe, automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne z HomeLink®. Standardowe udogodnienia specyficzne dla Platinum obejmują podgrzewaną kierownicę, oświetlenie podłogi, luksusowe dywaniki i ochraniacze progów ze znakiem „Platinum”.

Miłośnicy technologii zauważą standardowy system audio Entune™ Premium JBL® z zintegrowaną nawigacją i zestawem aplikacji, pięciodrzwiowy system Smart Key, zdalnie otwieraną klapę bagażnika oraz kamerę Bird’s Eye View z funkcją Perimeter Scan, 360-stopniowym widokiem podczas jazdy do przodu i wstecz oraz widokiem na krawężnik.

Kamera Bird’s Eye View pomaga kierowcom dostrzegać pobliskie obiekty oraz ułatwia wjazd i wyjazd z wąskich przestrzeni. System obejmuje funkcję Perimeter Scan – innowacyjną funkcjonalność wyświetlającą na żywo obracający się obraz otoczenia w czasie postoju.

Standardowy system Entune Premium JBL z zintegrowaną nawigacją i zestawem aplikacji ożywia muzykę dzięki 576 watom (maks.) dostarczanym przez 11 głośników JBL GreenEdge™ w siedmiu lokalizacjach, w tym subwooferze. Ośmiokanałowy wzmacniacz i głośniki Green Edge pomagają zmniejszyć pobór energii w pojeździe w porównaniu do innych systemów o porównywalnej mocy.

Światowy lider w dziedzinie hybryd – z uzasadnieniem
Wybierając RAV4 Hybrid 2017, kierowcy cieszą się mocnym i szybkim przyspieszeniem. W każdą pogodę można liczyć na zdolności tego modelu, ponieważ wszystkie wersje hybrydowe są standardowo wyposażone w elektroniczny system napędu na wszystkie koła na żądanie z inteligencją (AWD-i). Drugi, niezależny silnik elektryczny napędza tylne koła, gdy jest to potrzebne, aby pomóc w utrzymaniu optymalnej przyczepności.

Toyota Hybrid Synergy Drive od dawna stanowi złoty standard w zakresie bezproblemowej wydajności hybrydowej, wysokiej efektywności i wzorowej niezawodności. Kierowcy uwielbiają, jak to działa, ponieważ nie czują, że to robi, a o to właśnie chodzi. RAV4 Hybrid 2017 łączy moc silnika czterocylindrowego o pojemności 2,5 litra w cyklu Atkinsona i małego silnika elektrycznego o wysokim momencie obrotowym poprzez unikalny transakslek. RAV4 Hybrid dostarcza emocjonujących wrażeń z osiągów dzięki połączonej mocy systemu wynoszącej 194 KM. Wszechstronny RAV4 Hybrid osiąga prędkość od 0 do 60 mph w 8,1 sekundy.

System zmienia moc między silnikiem spalinowym a silnikiem elektrycznym lub łączy oba w razie potrzeby, wszystko to w sposób płynny. System rekuperacyjnego hamowania przekształca silnik elektryczny w generator, który zbiera energię kinetyczną z obracających się kół, gdy naciśniesz hamulec, gromadząc ją w akumulatorze hybrydowym niklowo-metalowo-wodorkowym (NiMH).

Kierowca RAV4 Hybrid może aktywnie uczestniczyć w oszczędzaniu paliwa, wybierając jeden z kilku trybów pracy. Wybierając tryb ECO, optymalizujesz reakcję na pedał gazu i wydajność klimatyzacji, aby priorytetowo traktować oszczędność paliwa. W trybie EV, przy określonych warunkach, RAV4 Hybrid będzie działać tylko na silniku elektrycznym na odległości do 0,6 mili, przy niższych prędkościach (poniżej około 25 mph). Wskaźnik systemu hybrydowego oraz wskaźnik zużycia paliwa, umieszczony na 4,2-calowym wyświetlaczu TFT, pomagają kierowcy w jak najbardziej ekonomicznej jeździe. RAV4 Hybrid 2017 osiąga szacunkowe wyniki EPA wynoszące 34 mpg w mieście/30 mpg na autostradzie/32 mpg łącznie.

Sportowy RAV4 SE: Teraz również w wersji hybrydowej
Z wszystkich dobrze wyposażonych wersji, RAV4 SE jest bez wątpienia sportowcem rodziny, oferując zawieszenie dostosowane do sportu (tylko silnik spalinowy), koła ze stopów 18 cali oraz, charakterystyczne dla modelu spalinowego, łopatki zmiany biegów w sześciobiegowej automatycznej skrzyni biegów.

Sportowy charakter podkreślają jego reflektory LED oraz tylne światła, a także unikalny przedni zderzak z siatkowymi wlotami powietrza. Wyjątkowa motywacja malarska SE (model spalinowy) podkreśla jego wyjątkowość; malowanie łączy jeden z trzech dostępnych górnych kolorów (Super White, Black i Electric Storm Blue) z metalicznym Silver Sky na dolnej części nadwozia, nadając mu przyciągający wzrok wygląd.

Sportowy, elegancki motyw kontynuuje się w środku z siedzeniami pokrytymi SofTex, które oferują elektryczne siedzenie kierowcy i kontrastujące przeszycia, a także wybór dwóch kolorów wnętrza: Czarny lub Czarny i Cynamonowy, wraz z czarną podsufitką, czarnymi osłonami słupków A i B, sportowymi dywanikami, ochraniaczami progów i wykończeniem w kolorze Gunmetal Gray. Panel instrumentów SE posiada podwójne tarcze z czerwonym podświetleniem i czerwonymi wskaźnikami, a także standardowy 4,2-calowy kolorowy wyświetlacz TFT z informacjami o stanie. W SE Hybrid, zespół wskaźników hybrydowych uzupełnia wyświetlacz multimedialny.

Moc wykorzystywana mądrze
Wersje RAV4 bez hybrydy są napędzane mocnym silnikiem czterocylindrowym o mocy 176 KM z podwójnym wałkiem rozrządu i podwójnym VVT-i (zmiennym czasowaniem zaworów) oraz sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Kombinacja ta daje szacunkowe wyniki efektywności paliwowej EPA wynoszące 23 mpg w mieście/30 mpg na autostradzie/26 mpg łącznie (LE i XLE); 23 mpg w mieście/29 mpg na autostradzie/25 mpg łącznie (SE, Limited i Platinum). Modele wyposażone w Dynamic Torque Control All-Wheel Drive mają wyniki wynoszące 22 mpg w mieście/28 mpg na autostradzie/25 mpg łącznie (LE i XLE); 22 mpg w mieście/28 mpg na autostradzie/24 mpg łącznie (SE, Limited i Platinum).

Podobnie jak w samochodach premium, Toyota RAV4 ma wybieralne tryby pracy dla kierowcy. Wybierając tryb Eco, RAV4 optymalizuje działanie układu napędowego, aby maksymalizować oszczędność paliwa. Przełączenie na tryb Sport sprawia, że przeniesienie biegów jest bardziej dynamiczne, a reakcja na pedał gazu oraz wrażenia z prowadzenia są bardziej wyraźne. Zmiana biegów w dół powoduje „przyspieszenie” na pedał gazu, tak jak kierowca w pojeździe z manualną skrzynią biegów, aby zapewnić płynność jazdy. W modelach RAV4 z Dynamic Torque Control All-Wheel Drive tryb Sport zmienia także rozkład momentu obrotowego w celu zwiększenia zwinności.

Akcja o wysokiej przyczepności
W standardowym napędzie przednim, model RAV4 z silnikiem spalinowym ma specjalny asystent trakcji zwany Automatycznym Ograniczeniem Poślizgu (Auto LSD). Jest to w zasadzie dodatkowa warstwa logiki komputerowej w systemie kontroli trakcji, która może być włączona przy prędkościach poniżej 25 mph, by zapewnić funkcję mechanicznego ograniczenia poślizgu. W przeciwieństwie do kontroli trakcji, nie wyłącza ona mocy silnika. Pomaga to kierowcy kontrolować pojazd i rozkłada moc tam, gdzie jest najbardziej skuteczna. Wszystkie modele RAV4 (z wyjątkiem SE i SE Hybrid) są wyposażone w standardowy system Hill-start Assist Control (HAC), który pomaga zapobiegać staczaniu się pojazdu w tył podczas ruszania pod górę po zwolnieniu pedału hamulca. Wszystkie modele RAV4 (z wyjątkiem SE i SE Hybrid) są wyposażone w standardowy system Trailer Sway Control. Jest to funkcja kontroli stabilności pojazdu, która pomaga przeciwdziałać siłom wpływającym na stabilność przyczepy podczas holowania, poprzez hamowanie jednych kół.

Aby maksymalizować zdolności trakcyjne w każdych warunkach, modele RAV4 z napędem na cztery koła oferują wyrafinowany system Dynamic Torque Control AWD. Biorąc pod uwagę dane z różnych czujników (prędkość pojazdu, prędkość i kąt skrętu, kąt gazu oraz współczynnik przechyłu), Dynamic Torque Control nieustannie monitoruje i aktywnie reguluje rozkład momentu obrotowego na tylne koła, w razie potrzeby, poprzez elektromagnetycznie sterowane sprzęgło umieszczone w tylnym moście. Rozkład momentu obrotowego między przednią a tylną osią może wynosić od 100:0 do 50:50, z napędem na przednie koła automatycznie włączanym w normalnych warunkach jazdy, aby pomóc w zmniejszeniu zużycia paliwa.

Podczas przyspieszania Dynamic Torque Control automatycznie przełącza się na AWD, aby pomóc w zapobieganiu poślizgom kół przednich, lub gdy czujniki wykryją poślizg kół. Transfer momentu obrotowego do tylnych kół zaczyna się w momencie, gdy kierownica jest skręcana, aby zmniejszyć obciążenie przednich opon we wszystkich trybach jazdy. Jeśli wystąpi poślizg, system przenosi do 50% momentu obrotowego na tylne koła, aby zmniejszyć obciążenie przednich opon, co zwiększa przyczepność boczną. Naciśnięcie przycisku AWD Lock blokuje rozkład momentu obrotowego na poziomie 50:50 przy prędkości do około 25 mph, aby maksymalnie zwiększyć przyczepność w terenie lub w śliskich warunkach. Powyżej tej prędkości system wraca do trybu automatycznego.

Siła tkwi w podstawach
Konstrukcja nadwozia wykorzystująca wysokiej wytrzymałości stal zapewnia solidną i sztywną, a jednocześnie lekką platformę, będąc fundamentem gładkiej jazdy RAV4, zwinności prowadzenia i cichego wnętrza. Tylny człon zawieszenia opiera się na punktowych spawach i solidnych mocowaniach, aby zwiększyć sztywność i zredukować przenoszenie wibracji do przestrzeni pasażerskiej. Z przodu zastosowano zawieszenie MacPhersona, a z tyłu podwójne wahacze, które pozwalają RAV4 absorbować nierówności, rowy i przejazdy kolejowe z spokojem. Belka łącząca wieże strutów łączy wierzchołki przednich wież strutów z główną ścianą, co zwiększa sztywność skrętną. Amortyzatory i sprężyny z przodu i z tyłu wspierają kontrolę i komfort. W wersjach SE zastosowano unikalne amortyzatory i sprężyny dostosowane do sportowego prowadzenia.

Wrażliwe na prędkość pojazdu elektryczne wspomaganie układu kierowniczego typu rack-and-pinion zapewnia precyzyjne odczucia i szybką reakcję, a nie wymaga użycia skomplikowanej płynnej hydraulicznej do kontroli. RAV4 LE porusza się na standardowych 17-calowych stalowych felgach z osłonami i oponami wielosezonowymi P225/65R17. Wersja XLE wyposażona jest w 17-calowe felgi aluminiowe z pięcioma ramionami z oponami P225/65R17, a SE na 18-calowych felgach aluminiowych z pięcioma ramionami z oponami P235/55R18. Wersje Limited i Platinum otrzymują 18-calowe aluminiowe felgi Superchrome z pięcioma ramionami oraz opony P235/55R18 wielosezonowe.

Duża tam, gdzie to ważne
Łatwy do manewrowania i parkowania RAV4 zajmuje niewiele miejsca na zewnątrz, ale oferuje ogromną przestrzeń wewnątrz. Jest wystarczająco dużo miejsca dla pięciu dorosłych osób, w tym konkurencyjnych 37,2 cala przestrzeni na nogi z tyłu i 38,4 stóp sześciennych pojemności bagażowej (35,6 stóp sześciennych dla hybrydy). Po złożeniu tylnych siedzeń w proporcji 60/40, ta przestrzeń powiększa się do 73,4 stóp sześciennych (70,6 stóp sześciennych dla hybrydy). Oparcia tylnej kanapy można odchylić pod pewnym kątem dla większego komfortu pasażerów, a przyciemniane tylne szyby są standardem w wszystkich modelach RAV4.

Szczególną uwagę poświęcono poprawie ciszy w kabinie poprzez dodanie materiałów izolacyjnych w tylnym bagażniku, podłodze oraz drzwiach bocznych i tylnych, aby zredukować hałas drogowy i stworzyć luksusowe odczucie.

Muzykalne z Entune
RAV4 2017 pozwala na odtwarzanie muzyki na Twój sposób dzięki jednemu z czterech dostępnych systemów audio Entune. Entune Audio w wersji LE obejmuje pakiet Entune Multimedia, składający się z 6,1-calowego wyświetlacza dotykowego, odtwarzacza AM/FM CD, możliwości odtwarzania MP3/WMA, 6 głośników, gniazda audio, portu USB 2.0 z łącznością i kontrolą iPod®, zaawansowaną rozpoznawalność głosu, możliwość prowadzenia rozmów telefonicznych bez użycia rąk, dostęp do książki telefonicznej oraz strumieniowe przesyłanie muzyki za pomocą technologii Bluetooth® z integracją z kamerą cofania.

Standardowo w wersjach XLE i SE, Entune Audio Plus z podłączoną nawigacją dodaje wysoką rozdzielczość oraz możliwość dostosowywania ekranu głównego do 6,1-calowego wyświetlacza dotykowego i obejmuje także HD Radio® z tagowaniem iTunes®, radio satelitarne SiriusXM® (z 3-miesięcznym darmowym dostępem do All Access Trial) oraz informacje o ruchu/pogodzie (tylko w obszarach metropolitalnych). Zintegrowana nawigacja poprzez aplikację Scout® GPS Link jest standardem w tym ulepszonym systemie i obejmuje nawigację opartą na telefonie komórkowym, wyszukiwanie aktywowane głosem, informacje o ruchu drogowym oraz inne.

W RAV4 Limited (i opcjonalnie dla wersji XLE), Entune Premium Audio dodaje 7,0-calowy wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości z możliwością dostosowywania ekranu głównego, zintegrowaną nawigację oraz zestaw aplikacji Entune bez subskrypcji. Entune Premium Audio dodaje AM/FM Cache Radio i łączy się z telefonem użytkownika, aby zapewnić bogatsze doświadczenie w pojeździe z pełnym dostępem do nawigacji, muzyki i usług informacyjnych. Aplikacje mobilne to między innymi Destination Search, iHeartRadio, MovieTickets.com, OpenTable®, Yelp, Facebook Places, Slacker Radio oraz Pandora®, a także informacje o ruchu drogowym, pogodzie, cenach paliw, sporcie i akcjach. Klienci mogą pobierać dostępne aktualizacje Entune bezpośrednio do systemu.

Entune Premium JBL Audio z zintegrowaną nawigacją i zestawem aplikacji jest dostępny w wersjach SE i Limited; jest standardem w wersji Platinum.

Imponująca technologia bezpieczeństwa
RAV4 2017 jest wyposażony w system Star Safety System™, który obejmuje: kontrolę trakcji (TRAC), elektroniczną dystrybucję siły hamowania (EBD), ulepszony system kontroli stabilności pojazdu (VSC), asystenta hamowania (BA), system zapobiegający blokowaniu kół (ABS) oraz technologię Smart Stop (SST). Osiem standardowych poduszek powietrznych obejmuje zaawansowane poduszki kierowcy i pasażera z przodu o podwójnym etapie, poduszki boczne w oparciach przednich, poduszki boczne w pierwszym i drugim rzędzie, poduszkę kolanową kierowcy oraz poduszkę powietrzną w siedzisku pasażera z przodu. Fotele zapobiegające urazom kręgosłupa (WIL) zostały zaprojektowane w celu wsparcia głowy kierowcy i pasażera z przodu w przypadku niektórych rodzajów kolizji tylnych.

Standardowy system asystujący Toyoty Safety Sense P (TSS-P) łączy nowoczesne technologie bezpieczeństwa aktywnego, w tym system zapobiegania kolizjom z funkcją wykrywania pieszych (PCS w/PD), który zawiera ostrzeżenie o kolizji z przodu oraz automatyczne hamowanie awaryjne, a także alarm o opuszczeniu pasa ruchu z funkcją asystenta kierownicy (LDA w/SA), automatyczne światła drogowe (AHB) oraz dynamiczny tempomat radarowy (DRCC).

Funkcja wykrywania pieszych w systemie zapobiegania kolizjom (PCS) wykorzystuje kamerę i radar do wykrywania pieszych znajdujących się przed pojazdem w określonych warunkach. Gdy system uzna, że istnieje możliwość kolizji, informuje kierowcę o konieczności hamowania za pomocą sygnału dźwiękowego i wizualnego. Jeśli kierowca dostrzega zagrożenie i hamuje, system może dostarczyć dodatkową siłę hamowania za pomocą asystenta hamowania. Jeśli kierowca nie zareaguje w określonym czasie, a system uzna, że ryzyko zderzenia z pieszym jest bardzo wysokie, może automatycznie zastosować hamulec, aby zmniejszyć prędkość i pomóc kierowcy uniknąć kolizji lub zredukować skutki.

Alarm o opuszczeniu pasa (LDA) z funkcją asystenta kierownicy wykorzystuje kamerę w pojeździe, zaprojektowaną do wykrywania widocznych białych i żółtych oznaczeń pasa ruchu przed pojazdem oraz położenia pojazdu na drodze. Gdy system stwierdzi, że pojazd zaczyna nieumyślnie odbiegać od swojego pasa, informuje kierowcę sygnałem dźwiękowym i wizualnym. W przypadku wystąpienia alertów kierowca musi sprawdzić otaczającą sytuację drogową i ostrożnie obsługiwać kierownicę, aby przywrócić pojazd do centralnej części swojego pasa.

Oprócz funkcji alarmu LDA, RAV4 będzie wyposażony w funkcję asystenta kierownicy. Jeśli system uzna, że pojazd zmierza w kierunku nieumyślnego opuszczenia pasa, może dostarczyć niewielkie korekty do kierownicy przez krótki okres, aby pomóc kierowcy utrzymać pojazd w pasie.

Na autostradach dynamiczny tempomat radarowy (DRCC) działa podobnie do konwencjonalnego systemu tempomatu „stałej prędkości”, ponieważ pomaga pojazdom poruszać się z ustaloną przez kierowcę prędkością, ale ten system dodaje tryb kontroli odległości między pojazdami, zaprojektowany, aby wspierać kierowcę, dostosowując prędkość pojazdu (w ustalonym zakresie), aby pomóc utrzymać z góry ustaloną odległość od poprzedzającego pojazdu, gdy ten porusza się wolniej. Gdy prędkość pojazdu jest ustawiona przez kierowcę, dynamiczny tempomat radarowy wykorzystuje radar fal milimetrowych umieszczony w przednim grillu oraz kamerę w pojeździe, zaprojektowaną do wykrywania poprzedzającego pojazdu i pomoc w ustaleniu jego odległości.

Jeśli poprzedzający pojazd porusza się z prędkością niższą niż ustawiona przez Ciebie prędkość lub w zakresie Twojego ustawienia odległości, system automatycznie zwalnia pojazd bez potrzeby wyłączania tempomatu. Kiedy konieczne jest znaczne zmniejszenie prędkości pojazdu, system może zastosować hamulce i włączyć światła hamulcowe. System będzie następnie reagować na zmiany prędkości pojazdu z przodu, aby pomóc utrzymać odległość między pojazdami ustaloną przez kierowcę. Gdy nie ma już poprzedzającego pojazdu poruszającego się wolniej niż ustalona prędkość, system przyspiesza do ustalonej prędkości i wraca do jazdy ze stałą prędkością.

Automatyczne światła drogowe (AHB) pomagają poprawić widoczność podczas jazdy w nocy. Wykorzystuje kamerę do wykrywania świateł przednich pojazdów nadjeżdżających oraz świateł tylnych pojazdów przed sobą, a następnie automatycznie przełącza między światłami drogowymi a mijania, aby nie przeszkadzać innym kierowcom.

Uzupełniając TSS-P, standardowo wprowadzono asystent kontroli ruszania pod górę (HAC) oraz tylną kamerę, a także dostępny Monitor Martwego Pola z Ostrzeżeniem o Ruchu Poprzecznym z Tyłu, który jest opcjonalny w wersjach LE i XLE, a standardowy w SE, Limited i Platinum.

Ograniczona gwarancja
36-miesięczna/36 000 mil podstawowa gwarancja na nowy pojazd Toyoty obejmuje wszystkie komponenty, inne niż elementy normalnego zużycia i konserwacji. Dodatkowe 60-miesięczne gwarancje obejmują układ napędowy na 60 000 mil oraz na korozję bez ograniczenia przebiegu.

Komponenty związane z hybrydą, w tym akumulator HV, moduł sterujący akumulatorem, moduł sterujący hybrydą oraz inwerter z konwerterem, są objęte 8-letnią/100 000-milową gwarancją. W przypadku stanów, w których to stosowane, gwarancja na komponenty związane z hybrydą wynosi 15 lat/150 000 mil, z wyjątkiem akumulatora hybrydowego, który objęty jest gwarancją na 10 lat/150 000 mil.

2.0L 6MT AWD (152 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1987 Cm3
Moc111.8 Kw @ 6200 Rpm
152 Hp @ 6200 Rpm
150 Bhp @ 6200 Rpm
Moment obrotowy144 Lb-Ft @ 4000 Rpm
195 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna115 Mph (185 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.9 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP225/65 R17
Długość183.5 In (4661 Mm)
Szerokość72.6 In (1844 Mm)
Wysokość65.9 In (1674 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/61.8 In (1
Rozstaw osi104.7 In (2659 Mm)
Prześwit7.4 In (188 Mm)
Pojemność bagażnika20.4 Cuft (578 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna3230 Lbs (1465 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4630 Lbs (2100 Kg)
Spalanie miasto27.7 Mpg Us (8.5 L/100Km)
Spalanie trasa47 Mpg Us (5 L/100Km)
Średnie spalanie35.1 Mpg Us (6.7 L/100Km)
Emisja CO2155 G/Km

2.0L CVT AWD (152 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1987 Cm3
Moc111.8 Kw @ 6200 Rpm
152 Hp @ 6200 Rpm
150 Bhp @ 6200 Rpm
Moment obrotowy144 Lb-Ft @ 4000 Rpm
195 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna115 Mph (185 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.7 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegówBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP225/65 R17
Długość183.5 In (4661 Mm)
Szerokość72.6 In (1844 Mm)
Wysokość65.9 In (1674 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/61.8 In (1
Rozstaw osi104.7 In (2659 Mm)
Prześwit7.4 In (188 Mm)
Pojemność bagażnika20.4 Cuft (578 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna3296 Lbs (1495 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4652 Lbs (2110 Kg)
Spalanie miasto28.7 Mpg Us (8.2 L/100Km)
Spalanie trasa42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Średnie spalanie36.2 Mpg Us (6.5 L/100Km)
Emisja CO2149 G/Km

2.5L 6AT AWD (176 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2494 Cm3
Moc131.2 Kw @ 6000 Rpm
178 Hp @ 6000 Rpm
176 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy172 Lb-Ft @ 4100 Rpm
233 Nm @ 4100 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP225/65 R17
Długość183.5 In (4661 Mm)
Szerokość72.6 In (1844 Mm)
Wysokość65.9 In (1674 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/61.8 In (1
Rozstaw osi104.7 In (2659 Mm)
Prześwit6.1 In (155 Mm)
Pojemność bagażnika19.3 Cuft (547 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna3569 Lbs (1619 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4640 Lbs (2105 Kg)
Spalanie miasto22 Mpg Us (10.7 L/100Km)
Spalanie trasa28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Średnie spalanie25 Mpg Us (9.4 L/100Km)

2.5L 6AT FWD (176 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2494 Cm3
Moc131.2 Kw @ 6000 Rpm
178 Hp @ 6000 Rpm
176 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy172 Lb-Ft @ 4100 Rpm
233 Nm @ 4100 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP225/65 R17
Długość183.5 In (4661 Mm)
Szerokość72.6 In (1844 Mm)
Wysokość65.9 In (1674 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/61.8 In (1
Rozstaw osi104.7 In (2659 Mm)
Prześwit6.1 In (155 Mm)
Pojemność bagażnika19.3 Cuft (547 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna3455 Lbs (1567 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4525 Lbs (2053 Kg)
Spalanie miasto23.1 Mpg Us (10.2 L/100Km)
Spalanie trasa30.2 Mpg Us (7.8 L/100Km)
Średnie spalanie26.1 Mpg Us (9 L/100Km)

2.0L D-4D 6MT FWD (143 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc105.2 Kw @ 4000 Rpm
143 Hp @ 4000 Rpm
141 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1750 Rpm
320 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna121 Mph (195 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP225/65 R17
Długość183.5 In (4661 Mm)
Szerokość72.6 In (1844 Mm)
Wysokość65.9 In (1674 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/61.8 In (1
Rozstaw osi104.7 In (2659 Mm)
Prześwit7.4 In (188 Mm)
Pojemność bagażnika20.4 Cuft (578 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna3329 Lbs (1510 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4707 Lbs (2135 Kg)
Spalanie miasto43.6 Mpg Us (5.4 L/100Km)
Spalanie trasa54.7 Mpg Us (4.3 L/100Km)
Średnie spalanie50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Emisja CO2123 G/Km

2.5L CVT AWD (197 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2494 Cm3
Moc114 Kw @ 5700 Rpm
155 Hp @ 5700 Rpm
153 Bhp @ 5700 Rpm
Moment obrotowy155 Lb-Ft @ 4200 Rpm
210 Nm @ 4200 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoHybrydowy
Pojemność zbiornika14.8 Galony (56.0 L)
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.3 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegówEBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP225/65 R17
Długość183.5 In (4661 Mm)
Szerokość72.6 In (1844 Mm)
Wysokość65.9 In (1674 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/61.8 In (1
Rozstaw osi104.7 In (2659 Mm)
Prześwit7.4 In (188 Mm)
Pojemność bagażnika20.4 Cuft (578 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna3693 Lbs (1675 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5004 Lbs (2270 Kg)
Spalanie miasto46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Spalanie trasa48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Średnie spalanie46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Emisja CO2118 G/Km

2.5L CVT FWD (197 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2494 Cm3
Moc114 Kw @ 5700 Rpm
155 Hp @ 5700 Rpm
153 Bhp @ 5700 Rpm
Moment obrotowy155 Lb-Ft @ 4200 Rpm
210 Nm @ 4200 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoHybrydowy
Pojemność zbiornika14.8 Galony (56.0 L)
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówEBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP225/65 R17
Długość183.5 In (4661 Mm)
Szerokość72.6 In (1844 Mm)
Wysokość65.9 In (1674 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/61.8 In (1
Rozstaw osi104.7 In (2659 Mm)
Prześwit7.4 In (188 Mm)
Pojemność bagażnika20.4 Cuft (578 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna3527 Lbs (1600 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4861 Lbs (2205 Kg)
Spalanie miasto48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Spalanie trasa47 Mpg Us (5 L/100Km)
Średnie spalanie48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Emisja CO2115 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.