Rynek MPV w USA był niezwykle konkurencyjny, co zmusiło producentów samochodów do częstszego poprawiania swoich modeli w porównaniu do innych pojazdów, a Toyota musiała nadążyć za tym tempem.
Toyota wprowadziła trzecią generację Sienny w 2010 roku, a do 2017 roku ulepszyła ją już kilka razy. Jednak to nie powstrzymało japońskiego producenta od wprowadzania nowych zmian, z niektórymi z nich znaczącymi.
Z zewnątrz, Sienna z 2017 roku zyskała nowy przód z szeroką, trapezoidalną dolną kratką w zderzaku. Po bokach znajdowały się dwie lampy przeciwmgielne LED umieszczone w osobnych klasterach na zewnętrznych stronach zderzaka. Poza tym producent rozważał wprowadzenie laminowanej szyby przedniej oraz bocznych szyb.
Toyota zrobiła ważny krok naprzód w kwestii bezpieczeństwa, wprowadzając system TSS-P, który obejmował wykrywanie pieszych, adaptacyjny tempomat, automatyczne hamowanie oraz asystenta utrzymania pasa ruchu. Wnętrze zostało ulepszone do systemu multimedialnego Entune 3.0 w całej gamie modelowej. Oferował on mapę ruchu na żywo dla wszystkich wersji, podczas gdy wyższe miały możliwość łączności WiFi dla maksymalnie pięciu urządzeń za pośrednictwem 4G LTE. Toyota wprowadziła system audio JBL z subwooferem 10.1″ jako opcję dla wersji SE i XLE, a jako standard dla wersji Limited.
Począwszy od Sienny 2017, Toyota zrezygnowała z sześciobiegowej automatycznej skrzyni biegów, zastępując ją nowo opracowaną jednostką ośmiobiegową, która przekazywała moc na przednią oś lub na wszystkie koła.
Rok po wprowadzeniu modelu Toyota Sienna 2017, który zaprezentował potężny i wydajny nowy napęd oraz przewodził segmentowi w sprzedaży w 2016 roku, model 2018 wprowadza wiele nowych funkcji stylizacji oraz technologii bezpieczeństwa i komfortu.
W roku 2018, system TSS-P będzie standardem we wszystkich modelach Sienna. Ten zaawansowany pakiet aktywnego bezpieczeństwa łączy nowoczesne technologie, w tym System Zapobiegania Kolizjom z Wykrywaniem Pieszych (PCS w/PD), Dynamiczny Tempomat Radarowy o Pełnym Zakresie Prędkości (DRCC), Ostrzeżenie o Zjeździe z Linii z Asystentem Kierownicy (LDA w/SA) oraz Automatyczne Długie Światła (AHB).
Kierowcy Toyoty Sienna mogą cieszyć się ulepszoną łącznością i rozrywką dzięki nowemu systemowi multimedialnemu Toyota Entune™ 3.0 dostępnym we wszystkich modelach, oferującym zaawansowane technologie połączeń pojazdu.
System Entune 3.0 będzie posiadał nawigację oraz pakiet aplikacji App Suite Connect dla wszystkich użytkowników. Modelom Sienna L, LE, SE i XLE będzie standardowo towarzyszyć podłączona nawigacja Scout GPS Link z dynamicznymi mapami. Modelom Sienna LE, SE i XLE będzie standardowo oferowany system Entune Audio Plus, który zawiera Safety Connect oraz Wi-Fi Connect. Wi-Fi Connect pozwoli na podłączenie do pięciu urządzeń mobilnych korzystających z 4G LTE.
Dla tych, którzy pragną wszystkiego, system Entune™ 3.0 Premium JBL Audio (dostępny w modelach SE i XLE oraz standardowy w Limited) dodaje Dynamiczną Nawigację i Asystenta Destynacji, a także wprowadza nowe osiągnięcia w jakości dźwięku. Udoskonalenia dźwięku obejmują Sound Staging, które umieszcza głośniki bezpośrednio przed słuchaczem, aby pomóc w odwzorowaniu atmosfery koncertu na żywo; Dźwięki Niskoczęstotliwościowe, umożliwione przez dodatkowy subwoofer o średnicy 10,1 cala; Clari-Fi, technologia „odkompresowująca” muzykę, aby przywrócić dynamiczny zakres nagrania; oraz dziewięć głośników, które są specjalnie dostrojone do wymiarów i materiałów kabiny.
Dodatkowe aktualizacje technologiczne obejmują:
Pięć portów USB obejmujących wszystkie trzy rzegory
Zaktualizowaną Rozrywkę tylnej kanapy z możliwością streamingu dla urządzeń z systemem Android
Monitor Bird’s Eye View (dostępny w wersji Limited Premium)
Wyświetlacz TFT o przekątnej 4,2 cala
Stylizacja zewnętrzna została zaktualizowana dzięki nowemu, zmodyfikowanemu przodowi, który zawiera większy, dolny grill oraz większą przestrzeń na światła przeciwmgielne, co nadaje mocniejszy charakter. Podobnie jak w obecnym modelu Sienna SE, boczne dolne progi zostały dodane do wszystkich wersji, aby nadać sportowy wygląd. Ulepszenia dotyczące hałasu, wibracji i szorstkości (NVH) zostały wprowadzone w wersji SE z laminowaną przednią szybą, a w wersji Limited z nowym akustycznym szkłem bocznym w przednim rzędzie.