Całkowicie przeprojektowany na rok 2004, kabriolet Solara przeszedł do swojej drugiej generacji, przy czym pierwszy model został wydany w 1998 roku.
Podczas gdy wersja coupe, która rozpoczęła produkcję w 2003 roku, była dostępna z wyborem dwóch silników, z których jeden pochodził z poprzedniej generacji, kabriolet był oferowany tylko z nowym silnikiem V6 o pojemności 3,3 litra, który generował 225 KM i był połączony z 5-biegową automatyczną skrzynią biegów. Jednostka napędowa była wyposażona w technologię VVT-i Toyoty.
Wadliwa sztywność konstrukcji, która charakteryzowała poprzedni model, spotkała się z dużą krytyką, dlatego nowa Solara zyskała bardziej sztywną karoserię, co zmniejszyło poziom drgań i hałasu.
Kabriolet był dostępny w trzech wersjach wyposażeniowych: SE, SE Sport i SLE.
Już w podstawowym modelu Solara oferowała nowoczesne udogodnienia. Wersja SE Sport dodawała usztywnione zawieszenie, większe 17-calowe felgi, lekkie zmiany w designie zewnętrznym, światła ksenonowe oraz specyficzne wykończenie wnętrza.
Najwyższa wersja SLE wzbogacała standardowe wyposażenie o luksusowe funkcje, a także opcjonalny system stabilizacji i nawigację.
Solara miała przestronną kabinę, która bez problemu pomieściła 4 pasażerów, oferując świetną przestrzeń na nogi i głowę.
Standardowy dach składany zajmował tylko 10 sekund na złożenie i rozłożenie.