TOYOTA Supra 2019-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

TOYOTA Supra 2019-Present

Przejdź do galerii zdjęćTOYOTA Supra 2019-Present

2019 Toyota Supra była jednym z najbardziej oczekiwanych samochodów sportowych roku. Nie tylko ze względu na swoją chwalebną historię, ale także dlatego, że była napędzana silnikiem BMW.

Supra z 2019 roku była piątą generacją słynnego japońskiego samochodu sportowego, który wyewoluował z innego znanego modelu Toyoty: Celiki. Pierwsza generacja nosiła nazwę Celica Supra. Z biegiem czasu oba modele rozwijały się w różnych kierunkach. Celica poszła w stronę rajdów, podczas gdy Supra skupiła się na użytkowaniu na ulicy i torze. Czwarta generacja była wyposażona w słynny silnik o kodzie 2JZ, który cieszył się uwielbieniem wśród społeczności tunerskiej, a jego moc była modyfikowana do ponad 1000 KM. Jednak w tamtych czasach nie mierzono i nie liczono emisji CO2.

W 2019 roku zaprezentowano piątą generację Supry jako model wyłącznie coupe. Jej poprzednik miał wersję targa, ale w tym przypadku tak nie było. Supra wyróżniała się bardzo agresywnym designem z ostrym przodem i lampami. Producent stwierdził, że żadna linia nie została narysowana bez badań aerodynamicznych, a wszystko w samochodzie było funkcjonalne. Wszystkie wloty powietrza i skrzydła zamontowane były w celu efektywnego działania.

Wewnątrz znajdowało się wiele elementów i jednostek, które wskazywały na powiązania z BMW. System infotainment był przeniesiony z niemieckiego producenta, ale z innym oprogramowaniem.

W aspekcie technicznym, oba samochody korzystały z tego samego silnika rzędowego sześciocylindrowego, podwójnie doładowanego od BMW, sprzężonego z tą samą 8-biegową automatyczną skrzynią biegów. Z tyłu, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu był standardowym wyposażeniem Supry.

 Model 2020 Supra trafi do sprzedaży latem 2019 roku i będzie dostępny w dwóch wersjach – 3.0 oraz 3.0 Premium, a także w edycji Launch, która będzie oparta na wersji 3.0 Premium. Entuzjaści jazdy mogą oczekiwać ekscytującej mieszanki mocy, precyzji i zwinności, dzięki konstrukcji z napędem na tylne koła, która oddaje hołd dziedzictwu sportowych samochodów Toyoty z niskim środkiem ciężkości i optymalnym rozkładem masy. Istnieje silne powiązanie z modelem 2000 GT z 1967 roku oraz Supra z lat 1993-2002 zarówno w zakresie designu, jak i konfiguracji mechanicznej.

Jednakże, Toyota Supra z 2020 roku to w pełni nowoczesny samochód sportowy, wypełniony zaawansowanym układem napędowym, zawieszeniem i technologią multimedialną. Podobnie jak szczytowa wersja poprzedniej serii Supra, model z 2020 roku będzie napędzany turbodoładowanym silnikiem sześciocylindrowym w układzie rzędowym. Silnik 3.0-litrowy z podwójnym turbodoładowaniem wygeneruje 335 KM i 365 lb-ft momentu obrotowego, współpracując z szybkim, 8-biegowym automatycznym skrzynią biegów wyposażoną w łopatki do zmiany biegów. Toyota prognozuje przyspieszenie od 0 do 60 mph w 4,1 sekundy, co czyni ten model najszybszym produkcyjnym samochodem z logo Toyoty do tej pory.

Określając konkretne cele dotyczące wydajności i prowadzenia na wczesnym etapie rozwoju, Toyota GAZOO Racing w Japonii, z dużym wkładem Toyota Motor North America i Toyota Motor Europe, nadała Toyocie Supra jej własne cechy prowadzenia. Przy osiąganiu wyników, które ekscytują entuzjastów, model 2020 nagradza kierowców o różnych umiejętnościach ekscytującym uczuciem jazdy sportowym samochodem, nawet podczas codziennej jazdy.

Prezydent Toyoty i Mistrz Kierowca Akio Toyoda testował Suprę na Nürburgringu i innych torach wyścigowych, aby przekazać swoje osobiste uwagi jako Mistrz Kierowca, zapewniając, że nowy model przewyższy oczekiwania fanów Toyoty Supra na całym świecie.

Miłośnicy Supry długo czekali na nową generację modelu. Znajdą w modelu 2020 Supra wartość czekania.

Kształtowany przez Emocje… i Wyścigi

Toyota Supra 2020 na pierwszy rzut oka ucieleśnia swoje bogate dziedzictwo, z designem, który wykazuje szczególne pokrewieństwo z czwartą generacją Supry produkowaną w latach 1993-2002, a także z przełomowym modelem Toyota 2000 GT z 1967 roku. Podobieństwo nie jest tylko powierzchowne: nowa generacja Supry dzieli z tymi znanymi modelami wspólne cechy, takie jak krótki rozstaw osi, zaawansowane zawieszenie oraz silnik sześciocylindrowy o wysokiej wydajności.

Toyota zaprezentowała temat designu nowej Supry w 2014 roku za pomocą dramatycznego konceptu FT-1, który powstał w kalifornijskim centrum projektowym Toyoty Calty. Uderzający design zewnętrzny Supry inspirowany był ekspresyjną formą FT-1.

Optymalizacja designu FT-1 w efektywnym, wysokowydajnym pakowaniu Supry osiągnięta została poprzez skondensowanie form, redukcję zbędnych elementów i dalsze wzmocnienie dynamicznego oraz mocnego charakteru. Skupia się na podstawowych cechach Supry, takich jak silnik sześciocylindrowy w układzie rzędowym i konstrukcja z napędem na tylną oś, jednocześnie poprawiając inne cechy, takie jak wydłużenie maski, aby uwydatnić silnik oraz stworzenie napiętej, ale przestronnej kabiny dla dwóch osób, co pomaga podkreślić ultra-szeroki rozstaw kół. Efektem jest wygląd unikalny dla Supry, wewnętrznie określany jako „Kondensowane Ekstremum”.

Funkcjonalność w Designie

Design Toyoty Supry zapewnia równowagę masy 50:50, optymalizując przy tym aerodynamikę z przodu do tyłu. Dziedzictwo sportowych samochodów Toyoty jest widoczne w całej konstrukcji. Na przykład, dwuwarstwowy dach przypomina model Toyota 2000 GT i redukuje opór powietrza, obniżając środek dachu w celu zmniejszenia projekcyjnej powierzchni czołowej, nie rezygnując z przestrzeni dla głowy pasażerów.

Przednia osłona inspirowana była czwartą generacją Supry, ale jest jeszcze bardziej ekspresyjna, z prominentnym centralnym grillem, flankiowanym przez duże wloty powietrza. Z tyłu, prominentny, zaokrąglony zintegrowany spoiler, który pomaga tłumić aerodynamiczny unos, oddaje hołd wysokiemu tylnemu skrzydłu, które było dostępne w czwartej generacji Supry Turbo. Kształt trapezoidalny tylnego zderzaka nadaje dynamiczny charakter ruchu ku oponom.

Sześciosoczewkowe reflektory LED łączą w sobie zarówno dzienne światła, jak i funkcje kierunkowskazów, tworząc charakterystyczny podpis świetlny dla nowej Supry. Tylne lampy kombinowane charakteryzują się prostą konstrukcją, z funkcjami kierunkowskazu, światła tylnego i stopu zintegrowanymi w charakterystyczny kształt głównego pierścienia. Lampy wsteczne to diody LED umieszczone w centralnej części dolnego zderzaka.

Szczegóły mają znaczenie

Ekspresyjne kolory podkreślają emocjonalne połączenie, jakie kierowcy czują z wysokowydajnym samochodem sportowym, dlatego paleta kolorów malarskich Toyoty Supry 2020 będzie obejmować odważne odcienie Renaissance Red 2.0, Nitro Yellow oraz Downshift Blue. Dostępny Phantom Matte Gray dodaje dramatyzmu do napiętych, zakrzywionych powierzchni Supry, łącząc matowe wykończenie z odrobiną niebieskiego, aby stworzyć teksturę przypominającą metal.

Inne dostępne kolory to Absolute Zero White, Tungsten Silver, Turbulence Gray i Nocturnal Black.

Ciekawostka: W nowej wersji słynnego logotypu Supry, litera „S” została zainspirowana zakrętem na torze wyścigowym.

Koncept Kokpitu: Oplecenie Kierowcy

Kokpit Supry 2020 zręcznie łączy tradycyjne elementy GT z ultra-nowoczesną funkcjonalnością. Niska, wąska deska rozdzielcza zapewnia świetną widoczność do przodu, co jest idealne do precyzyjnego umiejscowienia auta w zakrętach.

Wyświetlacz kolorowy o wysokiej rozdzielczości tworzy panel instrumentów, wyświetlając duży, trójwymiarowy wskaźnik, który zdaje się unosić nad nim. Projekt jednego wskaźnika konsoliduje informacje niezbędne do jazdy sportowej, takie jak obrotomierz i wskaźnik zmiany biegów, co umożliwia kierowcy łatwe skupienie się na krytycznych informacjach o kontrolach przez małą średnicę kierownicy.

Łatwy do odczytania układ wyświetlacza umieszcza informacje multimedialne, w tym audio i dostępne nawigacje, po prawej stronie. Dostępny, kolorowy wyświetlacz Head-Up prezentuje istotne informacje o prowadzeniu i nawigacji przed kierowcą.

Projektanci Toyoty podeszli do projektowania konsoli centralnej w nowy sposób, nadając jej asymetryczny kształt, który ściśle oplata kierowcę, z wyściełanym słupkiem, który służy jako podpórka dla prawej nogi. Z kolei strona pasażera konsoli jest otwarta, co zapewnia przestronność, ale również zawiera poduszki na kolana dla wsparcia w zakrętach.

Konsola centralna ściśle grupuje kontrolki do jazdy sportowej. Panel klimatyzacji wystaje z centralnej deski, ułatwiając obsługę bez odwracania wzroku od drogi.

Fotele inspirowane wyścigami

Toyota zaprojektowała Suprę 2020, aby była zarówno codziennym samochodem sportowym, jak i okazjonalnym samochodem torowym. W tym celu, sportowe fotele, z wbudowanymi zagłówkami, były inspirowane wyścigami. Fotele mają wąski główny element połączony z bolsternami na ramionach, co pewnie trzyma kierowcę i pasażera. Wersja 3.0 Premium będzie miała podgrzewane, skórzane fotele, a wersja 3.0 będzie wyposażona w fotele z Alcantary z pamięcią ustawień.

Starannie zaprojektowana przestrzeń bagażowa Supry, dostępna przez lekką kompozytową klapę, oferuje miejsce dla dwóch osób na weekendowy wypad. Komora ma kształt pozwalający pomieścić długie przedmioty, takie jak zestaw narzędzi na tor wyścigowy.

Historia Wydajności Toyoty Supry 2020|

Model 2020 Supra będzie wyposażony w 3.0-litrowy turbodoładowany silnik sześciocylindrowy, który wygeneruje 335 KM i 365 lb-ft momentu obrotowego. Moment obrotowy występuje mocno już przy bardzo niskich obrotach silnika, dzięki kombinacji podwójnej turbosprężarki, bezpośredniego wtrysku paliwa oraz ciągłej regulacji czasowania zarówno na wałkach rozrządu dolotowych, jak i wydechowych. Reakcja silnika jest dodatkowo wzmocniona dzięki systemowi zmiennego podnoszenia zaworów dolotowych.

8-biegowa automatyczna skrzynia biegów zapewnia szybkie zmiany biegów w górę i w dół i wyposażona jest w łopatki do zmiany biegów, gdy zajdzie taka potrzeba. Krótkie przełożenia dla niższych biegów oraz funkcja Launch Control umożliwiają mocne przyspieszanie z maksymalną przyczepnością. Toyota szacuje przyspieszenie od 0 do 60 mph w 4,1 sekundy. Maksymalna prędkość na torze będzie elektronicznie ograniczona do 155 mph.

Toyota Supra 2020 będzie oferować dwa tryby jazdy: Normal oraz Sport. Tryb Sport zapewnia możliwości jazdy na torze, redukując interwencję systemów kontroli trakcji i stabilności, a także ostrzejszą reakcję na gaz, większą siłę kierownicy, poprawioną precyzję zmiany biegów, bardziej agresywne dostrajanie aktywnego dyferencjału oraz wzmacniając brzmienie wydechu.

Dla entuzjastów jazdy sportowej, Supra będzie miała aktywny dyferencjał, który wykorzystuje silnik elektryczny i sprzęgła wielopłytkowe do kontrolowania momentu obrotowego położonego na boki. Aktywny dyferencjał precyzyjnie kontroluje rozkład momentu obrotowego między tylnymi kołami, z płynnie regulowanym blokowaniem od 0 do 100 procent. Dyferencjał może kontrolować rozkład momentu obrotowego między tylnymi kołami zarówno podczas przyspieszania, jak i hamowania w zakrętach, co umożliwia większą dynamikę w zakręcie. Aktywny dyferencjał skutecznie zapewnia neutralne prowadzenie, redukując zarówno podsterowność, jak i nadsterowność.

Zawieszenie: Lekcje wyniesione z toru

Toyota GAZOO Racing miała konkretną wizję podczas rozwijania Supry. Wysoka sztywność konstrukcji, niski środek ciężkości oraz równomierny rozkład masy 50:50 były kluczowe dla osiągnięcia neutralnej równowagi w zakrętach. Na przykład, Toyota zidentyfikowała dziewięć obszarów tylnej struktury pojazdu, które miały być wzmocnione w celu zwiększenia sztywności.

Toyota określiła również strojenie sprężyn i amortyzatorów w nowym zawieszeniu przednim z podwójnym wahaczem i wielowahaczowym zawieszeniu tylnym. Podobnie, Toyota ustaliła konkretne parametry wydajności systemu kontroli stabilności Supry.

Podstawa zawieszenia przedniego i punkty mocowania wahaczy są niezwykle sztywne, co zapewnia precyzyjne właściwości prowadzenia. Aluminium w wahaczach redukuje masę niesprężystą, co skutkuje lepszą zwinnością i wydajnością. Wysokowydajne piasty kół charakteryzują się zwiększoną sztywnością i zoptymalizowaną kinematyką. Dla precyzyjnego prowadzenia, Toyota Supra ma zmienną pomocą i zmienny współczynnik w sportowym elektrycznym wspomaganiu kierownicy.

Tylne zawieszenie wielowahaczowe z pięcioma wahaczami składa się z lekkiego aluminium, aby zredukować wagę, podczas gdy stal jest stosowana w kluczowych obszarach dla zwiększenia wytrzymałości i trwałości. Sztywna tylna podstawa oraz wzmocnienia łączące ją z konstrukcją nadwozia zapewniają niezwykle precyzyjną kontrolę kół. Supra będzie standardowo wyposażona w 19-calowe felgi aluminiowe. Tylne koła i opony są szersze niż przednie (opony tylne: 275/35R19; opony przednie: 255/35R19), aby zwiększyć przyczepność, a zastosowane opony Michelin Pilot Super Sport cechują się doskonałą wydajnością. Hamulce są duże na każdym rogu, z highlightem zmieniających się tarcz hamulcowych o średnicy 13,7 cala, trzymanych przez 4-tłoczkowe zaciski Brembo.

W standardzie we wszystkich modelach Supry znajduje się Adaptacyjne Zawieszenie Zmienno-Parametryczne. System Adaptacyjnego Zawieszenia Zmienno-Parametrycznego błyskawicznie dostosowuje siłę tłumienia w odpowiedzi na wskazania kierowcy i warunki drogowe. Dostępne są dwa ustawienia zawieszenia – Normal i Sport.

Rozwój na drogach oraz torach odbywał się we Francji, Austrii, Włoszech (w tym na wielu krętych drogach przez Alpy), Niemczech (w tym na torze Nürburgring), Szwecji (testy na lodzie i śniegu), w Wielkiej Brytanii, Japonii, Australii i USA. Jako globalny obywatel, nowa Toyota Supra będzie montowana w Magna Steyr w Graz, w Austrii.

Komfort GT, Maksymalne Multimedia

Podobnie jak jej poprzednik z lat 90-tych, Toyota Supra 2020 będzie wyposażona jako premium GT, z finezyjną równowagą funkcjonalności oraz luksusowych funkcji komfortu i wygody. Inteligentny dostęp bezkluczykowy, automatyczna klimatyzacja, automatycznie przyciemniane lusterka wsteczne, tylna kamera, czujnik deszczu, automatyczne otwieranie bramy garażowej, składane lusterka oraz skórzana kierownica będą standardem.

Standardowe funkcje bezpieczeństwa aktywnego obejmują ostrzeżenie o kolizji z przodu, automatyczne hamowanie awaryjne z wykrywaniem pieszych, ostrzeżenie o opuszczeniu pasa z asystą w prowadzeniu, automatyczne światła drogowe i asystent znaków drogowych. Dodatkowe funkcje bezpieczeństwa aktywnego i udogodnienia dostępne to adaptacyjny tempomat na pełnej prędkości, monitor martwego pola, ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu oraz ostrzeżenie przed kolizją z tyłu.

Nowa generacja Supry z pewnością dostarczy nowoczesnych doświadczeń multimedialnych i łączności. W wersji 3.0 dostępny jest wyświetlacz 6.5 cala obsługiwany przez obrotowy kontroler na konsoli, a także możliwość Bluetooth i iPoda. Wersja 3.0 Premium będzie miała wyświetlacz dotykowy 8.8 cala z nawigacją, obrotowym kontrolerem dotykowym, usługami telematycznymi Supra Connect, bezprzewodowym Apple CarPlay, premium system audio JBL z 12 głośnikami oraz ładowaniem bezprzewodowym telefonu. System audio JBL i nawigacja będą dostępne jako opcja w wersji 3.0.

50+ lat dziedzictwa sportowych samochodów Toyoty

Toyota Supra 2020 nawiązuje do ponad 50-letniej linii pochodzenia, zaczynając od pierwszego sportowego samochodu Toyoty, modelu Sports 800 z 1965 roku. Ten elegancki, ale mały (140 cali długości) coupe oferował nieco ponad 40 koni mechanicznych z silnika bokserowego dwucylindrowego z chłodzeniem powietrzem. Sports 800 ważył zaledwie 1300 funtów i mógł osiągnąć prędkość 100 mph w wersji wyścigowej. Odnosił sukcesy w długodystansowych wyścigach, gdzie niezawodność i oszczędność paliwa były jego atutami. Oto coś dla miłośników motoryzacyjnych trivia: Sports 800 był pierwszym produkcyjnym samochodem sportowym z wyjmowanym aluminiowym panelem dachu.

2000 GT

W 1967 roku Toyota zaskoczyła świat sportowych samochodów ograniczoną produkcją, ręcznie wykonaną 2000 GT. Ten sześciocylindrowy, dwumiejscowy coupe pobił trzy rekordy świata i ustanowił 13 nowych międzynarodowych rekordów prędkości oraz wytrzymałości. Wyprodukowano zaledwie 351 egzemplarzy 2000 GT, z czego około 60 z nich miało kierownicę po lewej stronie na eksport do USA.

Niemniej jednak, wielu Amerykanów zobaczyło 2000 GT, kiedy specjalnie zbudowana wersja roadster była motoryzacyjną gwiazdą w filmie Jamesa Bonda z tego roku, „You Only Live Twice”. Dziś 2000 GT może osiągać ceny bliskie 1 miliona dolarów na aukcjach samochodów kolekcjonerskich.

W 1978 roku Toyota wprowadziła pierwszą Suprę (A40) jako premium, sześciocylindrową wersję popularnego coupe Celica. Cztery lata później Toyota rozpoczęła odseparowywanie Supry od Celiki, a druga generacja (A60) cechowała się całkowicie innym designem przodu oraz uderzającym modelem Performance z szerszymi kołami i nadkolami.

Debiut trzeciej generacji w 1986 roku (A70) sprawił, że Toyota Supra stała się samodzielnym modelem. 
W następnym roku Mk. III, jak nazywają ją entuzjaści Supry, zadebiutowała z modelem Turbo o mocy 230 koni.

Następnie pojawił się ikona: czwartej generacji Supra (A80, lub „Mk. IV” dla miłośników Supry) dotarła w 1993 roku i wstrząsnęła globalną hierarchią samochodów sportowych / GT. Supra Turbo wykorzystywała podwójne sekwencyjne turbosprężarki, aby wydobyć 320 koni mechanicznych z silnika sześciocylindrowego o pojemności 3.0 litra. Ten całkowicie unikalny samochód sportowy GT mógł przyspieszyć od zera do 60 mph w mniej niż 5 sekund, pokonując bezpośrednich konkurentów oraz niektóre europejskie modele, które kosztowały 2-3 razy więcej.

2.0L 8AT RWD (197 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc144.9 Kw @ 4500-6500 Rpm
197 Hp @ 4500-6500 Rpm
194 Bhp @ 4500-6500 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1450-4200 Rpm
320 Nm @ 1450-4200 Rpm
Układ paliwowyTurbocharge Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.7 Galony (51.9 L)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.5 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony225/50R17 // 255/45R17
Długość172.4 In (4379 Mm)
Szerokość73.4 In (1864 Mm)
Wysokość50.8 In (1290 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.3/63.6 In (1
Rozstaw osi97.2 In (2469 Mm)
Prześwit4.5 In (114 Mm)
Pojemność bagażnika10.2 Cuft (289 L)
Masa własna3109 Lbs (1410 Kg)

3.0L 8AT RWD (340 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2998 Cm3
Moc250.1 Kw @ 5000-6500 Rpm
340 Hp @ 5000-6500 Rpm
335 Bhp @ 5000-6500 Rpm
Moment obrotowy369 Lb-Ft @ 1600-4500 Rpm
500 Nm @ 1600-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbocharge Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.7 Galony (51.9 L)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.3 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/35R19 // 275/35R19
Długość172.4 In (4379 Mm)
Szerokość73.4 In (1864 Mm)
Wysokość51 In (1295 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.8/62.6 In (1
Rozstaw osi97.2 In (2469 Mm)
Prześwit4.5 In (114 Mm)
Pojemność bagażnika10.2 Cuft (289 L)
Masa własna3351 Lbs (1520 Kg)

GR 2.0L 8AT RWD (258 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc189.8 Kw @ 5000-6500 Rpm
258 Hp @ 5000-6500 Rpm
255 Bhp @ 5000-6500 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 1550-4400 Rpm
400 Nm @ 1550-4400 Rpm
Układ paliwowyTurbocharge Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.7 Galony (51.9 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.2 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/35R18 // 275/35R18
Długość172.4 In (4379 Mm)
Szerokość73.4 In (1864 Mm)
Wysokość50.8 In (1290 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.8/62.6 In (1
Rozstaw osi97.2 In (2469 Mm)
Prześwit4.5 In (114 Mm)
Pojemność bagażnika10.2 Cuft (289 L)
Masa własna3075 Lbs (1395 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3770 Lbs (1710 Kg)
Średnie spalanie39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Emisja CO2135 G/Km
Średnie spalanie34.1 Mpg Us (6.9 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)156 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.