Tacoma była najlepiej sprzedającym się kompaktowym pickupem na amerykańskim rynku w 2010 roku, a Toyota próbowała utrzymać ten trend, wprowadzając odświeżoną wersję w 2011 roku na rok modelowy 2012.
Choć Tacoma niekoniecznie potrzebowała modernizacji, producent i tak postanowił ją przeprowadzić. Dzięki temu mógł zaprezentować zaktualizowany przód i stworzyć nowe reklamy, w których chwalił się swoimi osiągnięciami. To był solidny pojazd, dobrze sprawdzający się jako koń roboczy, a jednocześnie przyjazny jako auto rodzinne. Jednak Access Cab był bardziej traktowany jako ciężarówka robocza.
Wersja z pojedynczą kabiną była pojazdem przystosowanym do transportowania kosiarki w ładownej przestrzeni oraz innych narzędzi do pracy dla dwóch osób. W przypadku Access Cab było inaczej. Mógł zabrać cztery osoby, ale tylko na krótkie dystanse lub jeśli osoby z tyłu miały krótsze nogi. Drzwi tylnie otwierane do góry ułatwiały wsiadanie i wysiadanie. Z tyłu znajdowała się przestrzeń ładunkowa, w której można przewieźć tonę cegieł.
W środku, w zależności od opcji, można było znaleźć czarny środkowy konsol, panel przełączników, deskę rozdzielczą i drzwi. W wersji SR5 Toyota dodała nowy wzór materiału na siedzenia, podczas gdy pakiet TRD (pakiet sportowy) oferował tapicerkę odporną na wodę. Japoński producent dodał również więcej systemów audio, w tym jednostkę multimedialną z nawigacją oraz usługę Toyota Entune.
Pod maską, Tacoma Access Cab oferowała dwa wyboru silników, które generowały 171 KM lub 239 KM. Toyota połączyła je z pięciobiegową skrzynią manualną lub czterobiegową automatyczną, z napędem na tył lub 4×4 z wysokim i niskim przełożeniem.
Toyota Tacoma, nadal najlepiej sprzedający się kompaktowy pickup na rynku amerykańskim, wprowadza zmodernizowany wygląd zewnętrzny oraz przeprojektowane, ulepszone wnętrze we wszystkich modelach na rok 2012. Nowe zmiany zwiększają komfort, funkcjonalność oraz jakość dźwięku i systemu infotainment.
Toyota sprzedała ponad 106 000 modeli Tacoma w 2010 roku, przewyższając swojego najbliższego konkurenta prawie dwukrotnie. W 2012 roku Toyota Tacoma przyciąga uwagę odnowionym wyglądem, w tym przeprojektowaną maską, grillem, lampami przednimi i zderzakiem. Wnętrze zyskało nowy projekt panelu instrumentów, z nowym zestawem wskaźników oraz nowym kołem kierownicy. Przeprojektowany kokpit dodaje nowe kontrolki klimatyzacji/ogrzewania oraz miejsca na gniazda zasilania.
Wnętrze Tacoma z 2012 roku również otrzymało nowy wygląd z czarnym, kontrastowym centralnym konsolowym, osłonami przełączników, deską rozdzielczą i wykończeniem górnych drzwi, natomiast model SR5 wyróżnia się nowym materiałem pokrywającym siedzenia. Ponieważ właściciele wykorzystują swoje samochody zarówno do ciężkiej pracy, jak i rozrywki, Toyota Tacoma oferuje nową, odporną na warunki atmosferyczne podłogę w modelach Tacoma Access i Double Cab na 2012 rok, natomiast bardziej specjalistyczne modele TRD Sport i Off-Road oferują nową, wodoodporną ochronę materiału siedzeń. Pakiet TRD Sport dodaje boczne lusterka z lampkami kierunkowskazów na 2012 rok oraz dostępne chromowane koła o średnicy 18 cali.
Detale, które podnoszą komfort i funkcjonalność, to większy, wyższej rozdzielczości wyświetlacz dla dostępnej kamery parkowania (3.3 cala w porównaniu do 2.4 cala), nowy wskaźnik temperatury, dostępne lusterko wsteczne z kompasem i systemem HomeLink, lampki do makijażu dodane do osłon przeciwsłonecznych, dodatkowa przestrzeń do przechowywania nad głową, a w modelach Access Cab nowa skrzynka do przechowywania w tylnym konsoli. Wszystkie modele mają teraz dwie „D” obręcze na przednim pokładzie dla większej wszechstronności.
Toyota Tacoma 2012 jest dostępna w szerokiej gamie konfiguracji i modeli, a ten nacisk na wybór klienta był kluczowy dla dalszego przywództwa na rynku. Wiele modeli oferuje wybór między silnikami czterocylindrowymi a V6 oraz napędami 2WD i 4WD.
Toyota Tacoma wielokrotnie zdobywała uznanie za swoją doskonałą wartość i niezawodność. Tacoma została uznana za „Najbardziej Niezawodny Średniej Wielkości Pickup” w badaniu J.D. Power & Associates z 2011 roku, a Intellichoice nazwał ją „Najlepszą Ogólną Wartością 2011 roku” w segmencie kompaktowych pickupów.
Nowe opcje audio na 2012 rok
Toyota zaktualizowała opcje audio w niektórych modelach Tacoma z 2012 roku. Modele Access Cab oferują nowy, dostępny system z sześcioma głośnikami z jednostką główną obsługującą AM/FM/Radio Satelitarne oraz odtwarzacz CD na jeden dysk. Wbudowane Bluetooth® umożliwia prowadzenie rozmów telefonicznych bez użycia rąk, a port USB pozwala na podłączenie iPoda®, odtwarzacza MP3 lub pamięci flash z plikami muzycznymi.
Modele DoubleCab V6 oferują bardziej zaawansowany system audio z obecnymi najpopularniejszymi funkcjami łączności. Należą do nich nawigacja, usługi Toyota Entune™, radio satelitarne SiriusXM (z 90-dniową subskrypcją), radio HD z oznaczaniem iTunes® oraz tekst/e-mail na głos. Ten premium system infotainment odtwarza dźwięk przez system audio JBL® GreenEdge z siedmioma głośnikami. Technologia GreenEdge pomaga zmniejszyć zużycie paliwa, obniżając zapotrzebowanie na energię elektryczną w pojeździe.
System Toyota Entune jest zbiorem popularnych aplikacji mobilnych i usług danych, z trzema latami darmowego dostępu. Po połączeniu smartfona z pojazdem za pomocą technologii Bluetooth lub kabla USB, funkcje Entune są obsługiwane za pomocą kontrolerów pojazdu lub, w przypadku niektórych usług, za pomocą rozpoznawania głosu. Entune zawiera Bing™ i Pandora®; informacje w czasie rzeczywistym, w tym ruch, pogoda, ceny paliw, sport i giełda. Aplikacje dostępne wiosną 2012 roku bez opłat to iHeartRadio, MovieTickets.com i OpenTable®. Szczegóły można znaleźć na stronie toyota.com/entune.
Wydajność
Linia Toyota Tacoma z 2012 roku oferuje dwa silniki: czterocylindrowy silnik Dual Overhead Cam (DOHC) o pojemności 2.7 litra, który generuje 159 koni mechanicznych i 180 lb-ft momentu obrotowego, oraz silnik V6 DOHC o pojemności 4.0 litrów, który dostarcza 236 koni mechanicznych z 266 lb-ft momentu obrotowego. W obu silnikach zmienne sterowanie zaworami z inteligencją (VVT-i) zapewnia mocny moment obrotowy w niskim i średnim zakresie.
Elektroniczny system kontroli przepustnicy z inteligencją pomaga optymalizować wydajność i oszczędność paliwa. Silnik V6 może być połączony z sześciobiegową manualną lub pięciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Modele czterocylindrowe oferują wybór między pięciobiegową manualną a czterobiegową automatyczną skrzynią biegów. Po wyposażeniu w pakiet V6 Tow, modele Access Cab mają maksymalną zdolność holowania do 6,500 funtów.
X-Runner: Unikalny sportowy pickup
Pickup wyczynowy Tacoma X-Runner, unikalny w całej kategorii kompaktowych ciężarówek, powraca w 2012 roku i jest wyposażony w silnik V6 o pojemności 4.0 litrów z specjalnie dostrojonym podwoziem. Posiadając sześciobiegową manualną skrzynię biegów, X-Runner przyspiesza od 0 do 60 mph w mniej niż siedem sekund. Równie imponujące, Toyota Tacoma X-Runner może osiągnąć przyspieszenie boczne przekraczające 0.9 g – porównywalne do wielu samochodów sportowych. Konstrukcja Access Cab X-Runnera zawiera pełny zestaw karoserii, wlot powietrza i zintegrowane lampki przeciwmgielne. Monochromatyczna karoseria w kolorze, dostępna w trzech kolorach – Barcelona Red, Black Sand Pearl i Nautica Blue Metallic – jest nowością na 2012 rok.
Aby podnieść wydajność jeszcze wyżej, TRD oferuje zestaw supercharger do silnika V6 o pojemności 4.0 litra, zdolny do generowania 304 koni mechanicznych i 334 lbs.-ft. momentu obrotowego (dostępny także dla innych modeli Tacoma V6). Projekt wykorzystuje komponenty rotacyjne typu Eaton Roots w jednolitej odlewie plenum/manifold supercharger. Supercharger jest w pełni objęty gwarancją na okres do pięciu lat lub 60,000 mil lub do czasu wygaśnięcia gwarancji na napęd w momencie instalacji, gdy zostanie zainstalowany przez dealera Toyoty.
Pakiety T|X dla fanów ciężarówek
Pakiety T|X i T|X Pro, dostępne w połączeniu z pakietem TRD Off-Road, nadają Toyocie Tacoma V6 Access Cab lub V6 Double Cab PreRunner i 4×4 wygląd koncepcyjny. Pakiet T|X nadaje Tacoma groźny wygląd i dodatkowy sportowy charakter z obręczami TRD 16-calowymi czarnymi stopami i oponami BFGoodrich Rugged Trail 265/70R16. Czernione boczne kroki, stalowy końcówka wydechu i unikalna grafika zewnętrzna nadają T|X estetykę samochodu customowego.
T|X Pro to pakiet ukierunkowany na wydajność, który również zawiera system wydechowy TRD, który nadaje V6 bardziej chrapliwy dźwięk i nieco więcej mocy. Pakiety T|X i T|X Pro oferują mocną wartość w porównaniu z oferowaniem zawartości jako oddzielnych akcesoriów, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że są objęte standardową trzyletnią/36,000-milową gwarancją na pojazdy Toyota oraz mogą być finansowane.
Pakiet TRD Off-Road, który stanowi podstawę obu edycji T|X, zapewnia starannie dostrojoną równowagę między wydajnością w terenie a jazdą po drodze. Modyfikacje podwozia obejmują elektronicznie blokowany tylny różnicowy, sprężyny przednie o progresywnej charakterystyce, specjalnie dostrojone amortyzatory Bilstein, 28-mm przedni stabilizator oraz opony BFGoodrich Rugged Trail. Lampy przeciwmgielne dopełniają pakiet, aby nadać mu twardy, sportowy wygląd. Zarówno pakiet TRD Off-Road, jak i TRD Sport mają 400W/115V punkt zasilania w skrzyni; sportowe fotele z regulowanym wsparciem lędźwiowym i unikalnym materiałem oraz konsola sufitowa z kompasem i wyświetlaczem temperatury zewnętrznej. Modele Double Cab i Access Cab oferują również system monitorowania tyłu.
Bezpieczeństwo
Standardowo we wszystkich modelach Tacoma znajduje się system bezpieczeństwa Toyota Star Safety System™, który obejmuje kontrolę stabilności pojazdu (VSC), kontrolę trakcji (TRAC), system antyblokujący (ABS), elektroniczne rozkładanie siły hamowania (EBD), pomoc w hamowaniu (BA) oraz technologię Smart Stop. Każda Toyota Tacoma ma standardowo trzy punktowe pasy bezpieczeństwa we wszystkich miejscach siedzących, boczne poduszki powietrzne montowane w przednich siedzeniach, boczne poduszki powietrzne wykrywające przewrócenie (w tym wyłącznik), oraz zaawansowany system poduszek powietrznych z podwójną strefą z przodu. Wyłącznik pasażera z przodu jest standardowy w modelach Access Cab.
Wszystkie modele Access Cab i Double Cab mają standardowe aktywne zagłówki dla przednich siedzeń, które poruszają się w górę i do przodu prawie natychmiast w przypadku niektórych kolizji tylnych, aby pomóc w zmniejszeniu odległości między głową pasażera a zagłówkiem.
Możliwości, zwrotność i komfort jazdy
Pakiet TRD Off-Road dostępny dla automatycznych modeli 4×4 V6 obejmuje pomoc w uruchamianiu pod górę (HAC) i pomoc w zjeżdżaniu z górki (DAC). HAC działa poprzez niezależne kontrolowanie hamulców przy każdym kole w razie potrzeby, aby zapobiec toczeniu się pojazdu do tyłu lub ślizganiu się na boki podczas przejścia z pozycji zatrzymanej do wspinania się po wzniesieniu. Automatyczny ogranicznik poślizgu (Auto-LSD), który wykorzystuje interwencję hamulców w celu zmniejszenia poślizgu opon na tylnych kołach, jest standardowy we wszystkich modelach Tacoma.
DAC wykorzystuje hamowanie silnika do regulacji prędkości na zjeździe i niezależnie kontroluje hamulce przy każdym kole, aby poprawić kontrolę kierunku. DAC automatycznie dezaktywuje się, jeśli kierowca wciśnie pedał hamulca lub przyspieszenia, naciśnie przycisk DAC lub przełączy na neutral. Pakiety TRD Off-Road mają blokadę tylnego różnicowego, którą można aktywować za pomocą przełącznika w kabinie. Elektroniczny tylny różnicowy jest dostępny w modelach 4×4 oraz PreRunner.
Komfort i wygoda
Dobrze wyposażony model 4×2 Regular Cab ma standardowo klimatyzację; pełnowymiarową oponę zapasową; system audio AM/FM CD z czterema głośnikami; obrotomierz; cyfrowy zegar; dwa punkty zasilania w panelu instrumentów z zapalniczką; lampę sufitową; oraz tylne błotniki. Modele Regular Cab 4×4 z automatyczną skrzynią biegów mają standardowo fotele kubełkowe. Modele Toyota Tacoma Access Cab i Double Cab dodają więcej standardowych funkcji, w tym elektryczne szyby i zamki drzwiowe, fotele kubełkowe oraz konsolę centralną. W modelach Double Cab standardowe są również elektryczne lusterka oraz regulowane wsparcie lędźwiowe fotela kierowcy.
Opcje
Dla modeli Access i Double Cab dostępne kombinacje opcji opierają się na pięciu podstawowych pakietach. Pakiet SR5 łączy cechy stylu i komfortu, w tym kolorystyczne nadkola i zderzak przedni, chromowaną osłonę grilla oraz chromowany zderzak tylny, wycieraczki interwałowe oraz ulepszone funkcje wnętrza i wykończenia, w tym skórzaną kierownicę i dźwignię zmiany biegów automatycznej skrzyni biegów.
Pakiet TRD Sport jest ukierunkowany na drogi i posiada własne dostrojenie zawieszenia oraz niskoprofilowe opony 265/65 R17 na 17-calowych felgach aluminiowych. Pakiet ten nadaje Tacoma sportowy wygląd z lampami przeciwmgielnymi, wlotem powietrza, grafiką TRD oraz kolorystycznymi zderzakiem tylnym, lusterkami, osłoną grilla i klamkami drzwiowymi.
Dostępny zainstalowany przez dealera system TRD Big Brake został opracowany przez Toyota Technical Center i inżynierów TRD. Zaprojektowany, aby zapewnić efektywne osiągi hamulcowe pod dużym obciążeniem, system Big Brake znacznie poprawia odczucia z pedału. System używa wentylowanych tarcz pół-pływających o wymiarach 13 x 1.25 cala z kierunkowymi wewnętrznymi żebrami, kutych aluminiowych stałych zacisków czterotłoczkowych, większych klocków z materiałem o wysokim współczynniku tarcia oraz wężów stalowych oplotowych.
Design zewnętrzny
Toyota Tacoma 2012 ma nowy wygląd od słupka A w przód, z nowymi grillami na wszystkich modelach. Oprócz nowej maski Tacoma otrzymuje również nowe lampy przednie oraz zmodernizowane obszary zderzaków górnego i dolnego, w tym zaktualizowane obudowy lamp przeciwmgielnych.
Konfiguracje Toyoty Tacoma opierają się na trzech typach kabin: Regular Cab, Access Cab i czterodrzwiowej Double Cab. Tylne drzwi w modelach Access Cab otwierają się do 80 stopni, co ułatwia pasażerom wsiadanie i wysiadanie. Wyraziste nadkola odróżniają modele PreRunner i 4×4. Modele PreRunner łączą napęd 4×2 z podwyższonym staniem i stylistyką 4×4. Modele Double Cab oferują system bagażnika dachowego z poprzecznymi belkami, które wysuwają się z szyn dachowych.
Modele Toyota Tacoma Regular Cab są budowane na rozstawie osi 109.6 cala; modele 4×2 Access Cab (w tym PreRunner i 4×4) mają rozstaw osi 127.4 cala. Tacoma Double Cab z standardową pięciostopową skrzynią dzieli rozstaw osi 127.4 cala, podczas gdy modele Double Cab z długą skrzynią korzystają z rozstawu osi 140.6 cala.
Model Regular Cab i Access Cab Toyoty Tacoma mają długą skrzynię o wymiarach 73.5 cala. Double Cab jest dostępny z wyborem skrzyni 60.3 cala lub 73.5 cala. Kompozytowy wnętrze skrzyni jest wykonane z kompozytu formowanego arkusza (SMC) oraz wytrzymałych ścian, które są o 10% lżejsze niż stal. Podłoga skrzyni ma podwójne ładowanie oraz zintegrowany system krawędziowy z czterema standardowymi regulowanymi uchwytami mocującymi. Szyny są kompatybilne z oryginalnymi akcesoriami Toyoty, w tym poprzecznymi belkami bagażnika, uchwytem na rowery na widelcu oraz skrzynkami z blachy diamentowej. Dostępny punkt zasilania 115V/400W dodatkowo zwiększa funkcjonalność skrzyni.
Design wnętrza
Przeprojektowana deska rozdzielcza nadaje sportowy wygląd we wszystkich modelach na rok 2012. Centralna konsola (standardowa w modelach Access Cab i Double Cab) harmonijnie współgra z deską rozdzielczą, tworząc jednolity wygląd. Konsola zawiera trzy uchwyty na kubki, z których dwa mogą pomieścić dodatkowo duże pojemniki.
Wnętrze Toyoty Tacoma zapewnia trwałość i komfort dzięki wysokiej jakości materiałom oraz obfitemu standardowemu wyposażeniu. Materiał dźwiękochłonny w podsufitce i za tylnymi siedzeniami, a także izolujący dywanik pomagają zapewnić cichą kabinę. Wszystkie modele Tacoma mają podwójne uchwyty na butelki w drzwiach po stronie kierowcy i pasażera. Kontrolki audio są umieszczone wysoko dla łatwego dostępu.